Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytanie o lądowisko
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 5:54, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Przed wyborem miejsca radzilbym tez sie skontaktowac z meteorologami, zawsze jak jest taka mozliwosc dobrze miec pas skierowany w kierunku dominujacych wiatrow w danym miejscu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 7:43, 20 Wrz 2006    Temat postu:

A to na pewno. Póki co jednak natykam się na oporność i opieszałość urzędników w szukaniu terenu więc pozostawię tą kwestię na później.

No ale mniejsza o to. slepowron mozemy w wolnym czasie pogadac na GG w tej tematyce? Nie zasmiecajmy forum Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:03, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Zasadniczo prywatny pas to fajna sprawa. A czy są w Polsce już jakieś "miasteczka lotnicze" z prawdziwego zdarzenia? Coś w rodzaju choćby kilkanaście domów jednorodzinnych z hangarami i obok pas dla nich?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 9:15, 20 Wrz 2006    Temat postu:

hm ja o takim nie słyszałem. A 30 km do lotniska to dużo. A tak jak jest pod domem to każde wytłumaczenie na lot jest dobre, szczególnie jeżeli dom znajduje się kilkanaście-kilkadziesiąt km od sensownego w wielkości miasta Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 9:18, 20 Wrz 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
hm ja o takim nie słyszałem. A 30 km do lotniska to dużo. A tak jak jest pod domem to każde wytłumaczenie na lot jest dobre, szczególnie jeżeli dom znajduje się kilkanaście-kilkadziesiąt km od sensownego w wielkości miasta Smile.

Twoj przypadek to cos odwrotenego od przypadku mojego znajomego. On ma potrzeby teren ale na chwile obecna zawsze znajdzie cos wazniejszego od zakupu samolotu. Ciagle powtarza ze kiedys sobie kupi,ale dni mijaja a tu ciagle nic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 9:55, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Hmm, pewnie tak - tymczasowo jakoś nie mam nic ważniejszego. Szczerze mówiąc nigdy nie planowałem wydatków w takim zakresie cenowym, bo nie był to przedział moich możliwości, więc jak się pojawiły środki - pozostały pasje do realizowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 20:02, 20 Wrz 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
No ale mniejsza o to. slepowron mozemy w wolnym czasie pogadac na GG w tej tematyce? Nie zasmiecajmy forum Smile

Eeeee, chyba nie jest tak zle i nie zasmiecamy. O ile to przyjemniejszy temat niz "pogloski o nowych polaczeniach" ktore pochlonely ile to juz stron... Laughing
Temat GA jest strasznie kiepsko reprezentowany na tym forum - nareszcie jakas minimalna przeciw-waga.

Wracjac do twojego wyboru samolotu -(wiem ze to bardzo prywatna sprawa wiec jestem ostrozny) - czy naprawde musisz miec te 6 miejsc?. Za ta cene mozesz miec cos duzo szybszego i ekonomiczniejszego i bardziej "sexy" - mam na mysli Columbie lub Cirrusa. Oczywiscie Cessna juz pracuje nad nowa generacja samolotow (New Generation) i juz takie cos nawet pokazali na Oshkosh.

Jak osiagniesz w koncu swoj cel prywatnego ladowiska to oczywiscie musisz zapomniec o ladowaniu IFR na czyms takim. Bedziesz ograniczony do dobrej pogody i godzin dziennych. Pisze to bo wiem ze bedziesz miec G1000 - a to cacko az piszczy aby go uzywac w IFR. Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:11, 20 Wrz 2006    Temat postu:

No teoretycznie tak. Aczkolwiek sam nie wiem - jakoś 6 miejsc mnie kusi, żeby zabrać żonę, dziecko i nawet rodziców i wyskoczyć do Palermo na weekend na przykład. Nie chcę mieć pudełka w którym wysiedzę ramię w ramię 2 h max ściskając się z innymi.
Głównie o to mi chodzi - świat rodzinie pokazać. Sam widziałem choć trochę - z ryanem jako cabin crew latałem przez prawie półtora roku. A moi rodzice w życiu samolotu nie widzieli, ani za granicą nie byli.

A jeżeli warunki finansowe nadal będą polepszać się jak teraz - nie widzę powodu nie zasponsorowania kogoś z pasją - czy to kuzyna, czy też nawet kogoś z forum - i zaproponowania ścieżki zawodowej od 0 przez PPL, CPL do instruktora... i ew. otwarcia FTO - oczywiście to wszystko dalekosiężne gdybanie - ale teoretycznie też możliwe.

Przejrzę te które sam podałeś - ale przynajmniej 4 w miarę comfortable seats to chciałbym mieć.... jakiś pomysł?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:23, 20 Wrz 2006    Temat postu:

t206 - ok 520,000$
columbia 400 - 499-599,000$ Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 23:01, 20 Wrz 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:

Przejrzę te które sam podałeś - ale przynajmniej 4 w miarę comfortable seats to chciałbym mieć.... jakiś pomysł?

A no fajnie ze temat podjales ...

Tak tylko napomkne ze za $$ pol miliona to juz mozesz miec uzywanego ale w bardzo dobrym stanie Pipera Malibu - to kawal samolotu - 6 miejsc, bardzo szybki, cisnieniowa kabina (!!), piekna maszyna ale to oczywiscie turbo, chowane podwozie, cisnieniowa kabina wiec koszta utrzymania duzo wyzsze. Ale czyms takim podroz do Palermo zupelnie by inaczej wygladala no i zupelnie inne wrazenie robi na gapiach jak czyms takim wyladujesz. Wink To taki mini "airliner" z firaneczkami w oknach i schodkami.

Mowiac o nowych samolotach w tej cenie (nawet ponizej) polecalbym Columbie 350 albo Cirrusa SR22. Oba 4-ro osobowe ale Cirrus bedzie wygodniejszy bo jak sprawdzisz jest chyba troche szerszy w srodku. Nie wiem jak to rozmiarowo porownuje sie z T206 ale podejrzewam ze dla 4 osob bedzie z tych 3 samolotow najwygodniejszy.

Ja osobiscie nigdy bym nie kupil turbo a to dlatego ze po pierwsze duzo drozsze naprawy silnika, krotszy zywot silnika a po drugie zeby naprawde robic uzytek z takiego samolotu (szybkosc, ekonomia) powinienes latac wysoko - powiedzmy FL180 i powyzej. Na tych wyskosciach potrzebujesz tlen, powyzej FL180 musisz miec cala maske na twarz. Do wysokosci FL180 mozesz sie obyc z o wiele wygodniejszymi canula no i tlenu mniej zuzywasz. Taka Columbia 350 czy SR22 mimo ze nie turbo swietnie sie zachowuja na FL180 - i to jest tez ich limit wysokosciowy. A wiec jak nie mieszkasz w wysokich gorach z mojego punktu widzenia turbo jest drogim luksusem ktory i tak kocha latanie wysoko - za wysoko dla samolotu bez cisnieniowej kabiny. Taka Columbia 400 (turbo) jest wspanialym samolotem (najszybszym produkcyjnym samolotem jednosilnikowym-tlokowym)) ale ten samolot dopiero pokazuje swoje mozliwosci jak wezmiesz go na FL220 i wyzej - watpie aby twoi rodzice byliby zachwyceni lotem takim malym samolotem na takiej wysokosci siedzac w maskach przez caly czas.

Wlasnie sprawdzilem i kabina w T206 jest duzo wezsza. Kabina Columbii 350 jest o dwa cale szersza od T206 a z kolei kabina SR22 jest nastepne 3 cale szersza od Columbi 350. A wiec nie ma wogole watpliwosci ze dla 4 osob komfort lotu bedzie najgorszy w T206. No i oczywiscie porownaj sobie wykonczenie i sam wyglad tych kabin - niestety kabina T206 prezentuje sie jak stara ciota w porownaniu do Columbi i Cirrusa o wygladzie zewnetrznym nie wspominajac. Moim osobistym wyborem bylaby Columbia 350 bo najszybsza z tej trojki no i ma opcje ze awionike mozesz miec G1000 albo Entegra-Avidyne. Cena nowej Columbii 350 to okolo $378.000. Cessna ma ciagle kiepska klimatyzacje, taka Columbia ma rheostat - w sumie Cirrus i Columbia sa samolotami XXI wieku - Cessna w tej chwili nie ma konkurecyjnego produktu i dlatego pracuja nad NG. Nie wspominam wogole o Mooney bo nie uwazam zeby te samoloty byly dla ciebie optymalne.

Takeoff over 50 ft obstacle dla Columbi 350 wynosi 1250 ft - chyba to bije T206. Poza tym Columbia przelecisz duzo dalej na pelnym baku (prawie 1000 NM) niz T206.

EDIT: wlasnie zauwazylem twoj ostatni post o Columbi 400. Ja tego samolotu bym NIE kupil jak uzasadnialem powyzej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 23:12, 20 Wrz 2006    Temat postu:

no widzisz - i to jest konstruktywna rozmowa. co do pipera - faktycznie swietnie sie prezentuje - jedyny zgrzyt to wydawanie 1/2 mln $ na UŻYWANY sprzęt - no jakoś mi to gruchota po zmysłach.

co do columbii - faktycznie osiągi ma niesamowite - choć wygląda strasznie lekko w porównaniu do t206 czy pipera.... taka wątła maszynka. natomiast cirrus ma po prostu fantastyczny glass cockpit - choć nie wiem jak to jest z tym airbusowym drążkiem - ale to dywagacja amatora już tylko zapewne.

piper bije na głowę tą kabiną ciśnieniową... jakby nie patrzeć to jedna klasa wyżej nad pozostałymi.
5 cali różnicy różnicy w cirrusie to imponujący wynik - zważywszy że na zdjęciach wygląda na samolot o wiele mniejszy od t206.

co do wrażenia na gapiach to akurat nie jest kwestią do rozważenia - nie zależy mi. w roma ciampino i tak nikt nie zauważy - tam wszystko lata. Very Happy

swoją drogą jaka jest cruise speed columbii? nie przeliczam jeszcze z KTAS.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 23:20, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Zarowno Columbia jak i Cirrus maja "airbusowe" drazki. Ja osobiscie wole "glass cockpit" w Columbi. W Cirrusie nie masz wyboru awioniki,w Columbia masz. Columbia 350 wyciagnie do 191 KTS. Mam przed soba olbrzymi artykul o tym samolocie w magazynie PLANE&PILOT.

Co do szerokiej kabiny - zauwaz ze Cirrus jest stosunkowo "gruby". Podobno zalozyciele Cirrusa chcieli aby kabina tego samolotu nie byla wezsza od BMW-580. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 23:28, 20 Wrz 2006    Temat postu:

co do grubości to fakt - niemniej jednak malutki Very HappyVery Happy

Co tam ciekawego piszą o columbii. Wiesz co - z danych widzę, iż faktycznie warty jest głębszego zainteresowania.

A co do malibu - już go nie produkują? Ile kosztował nowy nie wiesz przypadkiem?

A właśnie co do turbo - bez wysokiej przelotowej ten silnik nie ma przewagi nad no-turbo engine?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 23:43, 20 Wrz 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
co do grubości to fakt - niemniej jednak malutki

Na Boga - ja stalem kolo tego samolotu, to nie jest malutki samolot. Confused
Cytat:
Co tam ciekawego piszą o columbii.

Duzo pisza. Trudno strescic. To samolot calkowicie elektryczny, zadnych psujacych sie pomp prozniowych - ale Cirrus chyba tez jest calkowiecie elektryczny.
Cytat:
A co do malibu - już go nie produkują? Ile kosztował nowy nie wiesz przypadkiem?

Jest ciagle produkowany ale teraz wystepuje pod nazwa Mirage. Cena nowego $1,100,000. W wersji "Meridian" ma silnik turbosmiglowy - ale to jeszcze nastepne $500,000.
Cytat:
A właśnie co do turbo - bez wysokiej przelotowej ten silnik nie ma przewagi nad no-turbo engine?

Poogladaj sobie dane techniczne, tabele, itp. Warto sie w to wglebic, przestudiowac, zwlaszcza jak masz tyle forsy wydac. Ja doszedlem do wniosku ze to nieoplacalna sprawa przy lotach ponizej FL180 - ale to moje wlasne zdanie, dla kogos innego moze sie oplacac. Co innego jakbym mieszkal w Szwajcari w kotlinie gorskiej ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 23:47, 20 Wrz 2006    Temat postu:

nie no z tą szerokością żartuje, po prostu t206 wygląda prawie jak caravan - masywny górnopłat. ale przecież cyfry mówią same za siebie.

1,1 mln to już dla mnie przesada, skoro można mieć świetny inny za połowę tego. przeglądam właśnie dane columbii - spróbuję to przejrzeć. choć jednocześnie pracuję - więc jestem podzielony między pracę, forum i szperanie Smile

swoją drogą nigdy nie siedziałem za joystickiem zamiast wolantu..i to w lewej dłoni - groźnie to brzmi Smile muszę poszukać opinii także na ten temat...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin