Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"Przed LOT-em świetlane czasy"
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 15:39, 04 Gru 2006    Temat postu:

A propos niedostatecznej obecności na rynku europejskim: myślę, że wiceministrowi chodziło o to, by nie fokalizować się na Europie (jak to ma miejsce teraz), tylko wejść w szerszą obsługę longhauli. Tutaj konkurencja tanich linii nam nie grozi jak na razie w ogóle, a jeśli się takowe pojawią, to na pewno łatwiej z nimi walczyć na trasie dłuższej (gdy większą składową ceny jest koszt paliwa i gdzie komfort liczy się bardziej) niż krótszej. Nie wyobrażam sobie, żeby nie dostrzegano potrzeby rozwijania siatki do Wschodniej Europy, Bałtyków, Bałkanów i Półwyspu Iberyjskiego. Myślę, że lepszym pomysłem byłoby do Dreamlinerów dokupić 772, które mieszczą tyle paxów co 789, a nie trzeba by na nie czekać Bóg wie ile... Tylko skąd na to kasa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Pon 16:13, 04 Gru 2006    Temat postu:

jester napisał:

Tak właśnie powinno to wyglądać, przy czym nie sądzę, by wykorzystanych zostało "aż" 12 maszyn. Byłbym zadowolony jeśli zagospodarowanoby 10 maszyn - 7 787 + 3 767. Nowe maszyny mogłyby latać na wschód + nowe destynacje za Atlantykiem + Nowy Jork. Zresztą to mało ważne - za Atlantyk na wszystkie kierunki śmiało mogłaby być przecież rotacja 787/767.


znając jednak realia zanim dostaną 787, pozbędą się -200, z 2x -300 wypożyczą h.. wie gdzie bo już będą się podniecać nowymi 787 i będą latać na pożyczonych g...ach Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Pon 16:22, 04 Gru 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Myślę, że lepszym pomysłem byłoby do Dreamlinerów dokupić 772, które mieszczą tyle paxów co 789, a nie trzeba by na nie czekać Bóg wie ile... Tylko skąd na to kasa...


Po co? 777-200ER można było kupić w 1994 roku, jak to Boeing proponował przy okazji anulowanego przez LOT zamówienia na 5 Boeingów 767-300ER z bodajże 1990 roku. Teraz nie będzie to opłacalne. 777-200LR jest za drogi, -200ER robi się przestarzały, zaś poczekac te 4 lata na 787-9 w obecnej sytuacji najbardziej się opłaca - tym bardziej, że będzie to o wiele oszczędniejsza maszyna od 777-200ER.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
IgnacyHannak




Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Katowice/Duesseldorf

PostWysłany: Pon 16:26, 04 Gru 2006    Temat postu:

nie powinnismy sie chyba za bardzo zastanawiac nad tym wywiadem.....te facet wydaje sie byc schizofrenikiem i tyle.....no i przedewszystkim nie ma zieloneko pojecia o czym gada....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 16:34, 04 Gru 2006    Temat postu:

IgnacyHannak napisał:
nie powinnismy sie chyba za bardzo zastanawiac nad tym wywiadem.....te facet wydaje sie byc schizofrenikiem i tyle.....no i przedewszystkim nie ma zieloneko pojecia o czym gada....
Bez przesady. Niewielkie jakieś pojęcie ma (w kwestii Chin na przykład). Należy doceniać dobre chęci rozwoju Smile Mógł powiedzieć: "uważam, że skoro na Wyspach jest tylu Polaków, LOT powinien skupić się na obsłudze lotów PL-Wyspy, otworzyć loty do nowych lotnisk w UK. Byłem ostatnio w Kirkwall, piękna okolica, poznałem stamtąd polskiego księdza- należy natychmiast uruchomić połączenie z Kirkwall, bezpośrednio albo przez Aberdeen we współpracy z BD..."...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 18:38, 04 Gru 2006    Temat postu:

Danny, jest jedno słowo, którym można te brednie skomentować:

PRYWATYZACJA
...albo śmerć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:24, 04 Gru 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
...myślę, że wiceministrowi chodziło o to, by nie fokalizować się na Europie...


pewnie, ze nie na europie. fokalizuje sie na antarktydzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 23:00, 04 Gru 2006    Temat postu:

zasieki1 napisał:
Stoarn napisał:
...myślę, że wiceministrowi chodziło o to, by nie fokalizować się na Europie...


pewnie, ze nie na europie. fokalizuje sie na antarktydzie.


Z kolei na Antarktydzie - z uwagi na panujące mrozy - ciężko się fekalizuje!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 23:16, 04 Gru 2006    Temat postu:

Co ma fekalizowanie się na Antarktydzie do tematu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyager747




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 0:21, 05 Gru 2006    Temat postu:

Prywatyzacja, to nie jest ulubione słowo naszych obecnych władz. Według niektórych prywatyzacja, to tylko oszustwa i rozkradanie narodowego majątku.Sad
W obecnej sytuacji wątpię w prywatyzację LOTu, może po wyborach kolejnych...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jester




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mielec

PostWysłany: Wto 0:48, 05 Gru 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Danny, jest jedno słowo, którym można te brednie skomentować:

PRYWATYZACJA
...albo śmerć


Prywatyzacja... Question

1. Sprzedaż pakietu większościowego inwestorowi branżowemu - chętna byłaby pewnie tylko Lufthansa, mżonki o amerykańskich liniach lotniczych można wsadzić między bajki. Rezultat - w 2012 r. LOT jest przyzwoicie prosperującą małą firmą lotniczą (w skali europejskiej) - lata za Atlantyk, traci rynek europejski, dowozi klientów do Monachium, Frankfurtu, Berlina firmie matce, Lufthansa pozwala na 1-2 max połączenia na Daleki Wschód.

2. Sprzedaż pakietu większościowego inwestorowi fiansowemu (fundusze). W firmie pojawia się sprawny managment, maleją koszty, firma się rozwija. Po kilku latach zostaje sprzedana. Kupiec: Lufthansa - pkt. 1

3. Giełda. Środki pozyskane z GPW zostają przeznaczone na dofiansowanie firmy. Potencjał zmian b. duży. Jednak skarb państwa jako inwestor mniejszościowy w dalszym ciągu obsadza radę nadzorczą/zarząd.

4. Science-fiction: do firmy wchodzi inwestor z dalekiego/bliskiego wschodu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 9:02, 05 Gru 2006    Temat postu:

To jest właśnie klasyczny przykład myślenia socjalistycznego. Jeśli PLL LOT ma realne perspektywy rozowju to się będzie rozwijać. Jeśli inwestor - jakikolwiek w tym Lufa - uzna, że potencjał tej spółki jest tak niski, że trzeba ją redukować to BARDZO DOBRZE. Ja jako podatnik przestanę do tego dopłacać. Czy Ty myślisz, że nieopłacalność LOTu "pojawi" się wraz z przyjściem inwestora. NIE! Tylko inwestor - w przeciwieństwie do rządu - będzie umiał: a) realnie ocenić sytuację, b) podejmować odważne decyzje.

Pamiętam jak prywatyzowałem Polcolor, Hutę Aluminium, czy Zakłady Papiernicze to były dokłądnie takie same głosy. Przez lata różni apostołowie wytaczali argumenty o tym jak to doŚwiecia przyjdą amerykanie z IP i zredukują naszą (starą i zapyziałą oraz przynoszącą straty jak cholera, ale polską i słowiańską) papiernię do roli działu pakowania. A teraz mamy jeden z najnowocześniejszych zakładów na świecie. To samo było jak konińskie Aluminium mieli kupić inwestorzy branżowi - a teraz polskie aluminimu zalewa europę.

Takie pisanie jest źródłem stagnacji i zastoju w takich firmach jak LOT!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 9:11, 05 Gru 2006    Temat postu:

jester napisał:
Witek Z napisał:
Danny, jest jedno słowo, którym można te brednie skomentować:

PRYWATYZACJA
...albo śmerć


Prywatyzacja... Question

1. Sprzedaż pakietu większościowego inwestorowi branżowemu - chętna byłaby pewnie tylko Lufthansa, mżonki o amerykańskich liniach lotniczych można wsadzić między bajki. Rezultat - w 2012 r. LOT jest przyzwoicie prosperującą małą firmą lotniczą (w skali europejskiej) - lata za Atlantyk, traci rynek europejski, dowozi klientów do Monachium, Frankfurtu, Berlina firmie matce, Lufthansa pozwala na 1-2 max połączenia na Daleki Wschód.

2. Sprzedaż pakietu większościowego inwestorowi fiansowemu (fundusze). W firmie pojawia się sprawny managment, maleją koszty, firma się rozwija. Po kilku latach zostaje sprzedana. Kupiec: Lufthansa - pkt. 1

3. Giełda. Środki pozyskane z GPW zostają przeznaczone na dofiansowanie firmy. Potencjał zmian b. duży. Jednak skarb państwa jako inwestor mniejszościowy w dalszym ciągu obsadza radę nadzorczą/zarząd.

4. Science-fiction: do firmy wchodzi inwestor z dalekiego/bliskiego wschodu.


Prywatyzacja tak ale... moja obawa jest taka, ze Lufthansa wcale sie nie bedzie palic do zakupu. A byloby to jakies rozwiazanie. Na przykladzie Swiss widac, ze LH potrafi postawic linie na nogi i w tej chwili Swiss sie dosyc szybko rozwija.

Prze gielde bym nie ryzykowal. Moze sie skonczyc wykupem przez Ryanair i likwidacja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:00, 05 Gru 2006    Temat postu:

Teraz pytanie kto by chciał taki LOT kupić?

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 12:49, 05 Gru 2006    Temat postu:

minister wszechpolak napisał:
"Nie możemy odkrywać kart przed konkurencją, by nas nie ubiegła. Będą realizowane moje wskazówki. Kazałem jak najszybciej uruchomić połączenia wschodnie. Trzeba latać do Chin, Indii, Singapuru i zwiększyć ilość połączeń do USA. Wróciłem właśnie z Kuwejtu i uważam, że np. tam trzeba też latać. "


To jest chyba cytat roku. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin