Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

prosty problem początkującego
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jachub




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa-Wyględów

PostWysłany: Wto 22:44, 21 Lis 2006    Temat postu:

Dokładnie to samo, bo prawie w tej samej chwili pisaliśmy... Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A340-600




Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:45, 21 Lis 2006    Temat postu: Re: prosty problem początkującego

Na forum o samolotach na wysokościach masz wszystko na temat rozpoznawania benków i arbuzów oraz innych

http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=827


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Śro 9:18, 22 Lis 2006    Temat postu:

6182 napisał:
Właśnie czytam sobie tą stronkę [link widoczny dla zalogowanych] i znalazłem coś takiego
Gawel.polmail.pl napisał:
Boeing 767, jak już wspomniałem, był opracowany prawie jednocześnie z 767

:lol:


powinno być oczywiście 757, rzeczywiście trochę błedów na tej stronie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 9:26, 22 Lis 2006    Temat postu:

Tomala napisał:

nie żartuj że rozróżniasz airbusy od boingów na podstawie okienek.....


Dla mnie też jest to jeden z znaków firmowych Airbusa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Śro 11:27, 22 Lis 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
marcin_EPKK napisał:

Najbardziej mylące dla początkujących, to raczej 757 i A321. Choć po dłuższym przyjrzeniu od razu można rozpoznać charakterystyczny pyszczuś 757 Wink

Bardzo latwo odroznic wszystkie Airbusy od wszystkich Boeingow jak mozesz sie przyjrzec dokladnie ksztaltom okien w kokpicie (glownie chodzi o te boczne okna). Airbusy maja charakterstyczne obrysowanie skrajnej bocznej szyby. Przynajmniej dla mnie jest to najlatwiejszy sposob - patrze na to okno i od razu wiem czy to Airbus czy Boeing.

No tak, pewnie że można, ale mówie o początkujących.

A co do 737-100/200, odróżniam przede wszystkim od reszty kształtem owiewki nasady statecznika pionowiego i jednoprzepływowymi silnikami. Od siebie -długością, choć nieznacznie się różnią. Poza tym, polecam:
[link widoczny dla zalogowanych] Łatwiej odróżnić (z rodzinki 300,400,500) 300/500 od 400, bo są 400 najdłuższe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 15:33, 22 Lis 2006    Temat postu:

No i oczywiście, [link widoczny dla zalogowanych] gdzie mozna sprawdzać swoje umiejętności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loresipsum




Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 17:05, 22 Lis 2006    Temat postu:

Jasio85 napisał:
Tomala napisał:

nie żartuj że rozróżniasz airbusy od boingów na podstawie okienek.....


Dla mnie też jest to jeden z znaków firmowych Airbusa.


fakt, po ksztalcie okien dosc latwo mozna odroznic wiekszosc benkow od arbuzow ale.... glownie na zdjeciach. w realu ze wzgledu chociazby na odleglosci juz trudniej, nie mowiac o tym jak Ci leci nad glowa w zenicie Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafaldca




Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: BWIADCA

PostWysłany: Śro 18:16, 22 Lis 2006    Temat postu:

frik napisał:
A z Boeingów (nowych) to chyba tylko problem można miec przy 767 i 777 - pozostałe się mocno wyróżniają.


Jeszcze nie spotkalem sie z kims kto by pomylil 767 z 777. Samoloty te mozna latwo rozroznic po 3 chrakterystycznych cechach.
777 jest duzo wiekszy od 767, inne podwozie, i APU - 777 ma szpiczasty APU i na koncu zwezony a APU w 767 jest okragly.

Najwieksze problemy mialem w rozroznianiu B737-300 od B737-700. Ale po jakims czasie mozna sie przyzwyczaic Smile

Waskokadlubowe Airbusy sa bardzo latwe do odszyfrowania, A318 jest bardzo krociutki, A319 ma jedno wyjscie awaryjne nad skrzydlami (sa wyjatki jak easyJet ktory ma dwa wyjscia w A319), A320 ma dwa wyjscia awaryjne, a A321 nie ma wyjsc awaryjnych nad skrzydlami tylko ma jedno przed skrzydlem i drugie za skrzydlem.

Z duzymi Airbusami mam dalej problem (przyznam sie bez bicia) z odszyfrowaniem A330-200 od A330-300. Wiem ze A330-300 jest dluzszy od wersji -200 o 5 okien, ale kto bedzie liczyl te okna? Smile

Airbus A340-200 jest najkrotszy ze swojej rodziny, A340-300 jest dluzszy od wersji -200, A340-500 jest praktycznie taki sam jak wersja -300, i A340-600 jest baaaaardzo dlugi. Jezeli bedziesz wiedzial jaka linia lotnicza operuje dane samoloty to tym sposobem nauczysz sie najszybciej rozpoznawac samoloty Smile

Najlepszym rozwiazaniem dla Ciebie bedzie jak sobie poczytasz na internecie o flotach roznych lini lotniczych, dowiesz sie jaki maja sprzet i gdzie na nim lataja. A do tego poogladaj sobie duzo zdjec na airliners.net lub na innych portalach i sam postaraj sie znalesc roznice.

Powodzenia,
Rafal


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Czw 14:17, 23 Lis 2006    Temat postu:

Większość można rozpoznać po samym dziobie. Jak nie to choćby po silnikach. A z daleka wystarczy sama sylwetka, żeby choć mniej więcej wiedzieć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Craviec




Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Puszczykowo

PostWysłany: Sob 21:39, 25 Lis 2006    Temat postu:

"Does the plane have winglets?" Co to sa "winglets"?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 23:20, 25 Lis 2006    Temat postu:

Końcówki skrzydeł "wygięte" do góry. [link widoczny dla zalogowanych] jest dokładne wyjaśnienie, a [link widoczny dla zalogowanych] on wygląda. Czasem warto poguglac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 23:33, 25 Lis 2006    Temat postu:

prosiłbym aby wszelkie takie "proste/podstawowe" pytania umieszczać w http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=4875
ZAMYKAM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin