Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prezes Centralwings podał się do dymisji...
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 22:50, 16 Mar 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
Panowie, Pan Piotr Kociołek, odznaczony Medalem Solidarności, były pracownik BRE Banku - specjalista od zwolnień grupowych, był w układzie który miał w założeniu uwłaszczyć się na majątku przekazanym przez LOT Centralwingsowi.

Jakbym czytał wypowiedź Kaczora - wszędzie układy, "uwłaszczenia się", spiski, tajne służby, tylko mi tych ostatnich brakuje w wypowiedzi, aha no i obcego kapitału.

TravelAir napisał:
Poparcie jakie miał, dostał od poprzedniego Zarządu LOTu

O ile sie nie myle z poprzedniego zarządu ubył tylko jeden człowiek...

TravelAir napisał:
a wyleciał nie dlatego, że był "z innego układu" ale dlatego, że 2005 rok Centralwings zakończył ze stratą 68 milionów złotych a nie 8 milionów jak to było prezentowane Radzie Nadzorczej w grudniu 2004 roku.

Czyżby Nowy Przewoźnik Sp. z o.o. sporządził sprawozdanie finansowe przed terminem a kolega już wszystko wie ? I jak to wyleciał - z informacji wynika, że sam się wycofał.

TravelAir napisał:
Ponadto LOT dołożył do tego interesu kolejne 40 milionów złotych z tytułu dopłat do rat leasingowych, przeglądów technicznych, itd....

Już wiele osób wyjaśniało, że Centralwings mógł leasingowac od kogo innego za tą samą cenę (Lot ma wynegocjowane bardzo wysokie raty leasingowe, wyższe niż obecnie na rynku), a Lot zostałby z obowiązkiem zapłaty tych rat i tradycyjna nieumiejętnoscią wykorzystania tych samolotów.

TravelAir napisał:
Nie wspominajac nie o przepływach finansowych. LOT także stracił poprzez odpływ pasażerów do Centralwings, dobrym przykładem jest połączenie WAW-Londyn: LOT stracił tyle pasażerów ilu przewiózł na tej trasie Centralwings.

To kompletna bzdura. Pasażerowie tanich linii wybierają linię wyłącznie pod kątem taniości biletu. Lot najwyższe (znacznie wyższe niż BA), więc gdyby nie Centralwings, to na pewno polecieliby Easy Jetem, Ryanairem, Wizzem lub Sky Europe, a nigdy Lotem. A tak własnie m.in. dzięki Centralwings Sky Europe jako pierwszy poległ na tej trasie.

Popwtarzasz argumenty przedstaiwcieli najmniej efektywnych pracowników Lotu, czyli związkowców. Są to argumenty demagogiczne, dostosowane do wymagań aktualnej grupy trzymającej władzę. Kociołek zna sie na finansach, a zastąpi go ktoś z PiSu, kto zna się tylko na tropieniu "układów", "afer", "spisków", "tajnych służb" oraz pochodzenia narodowościowego i religijnego osób kompetentnych. Potem taka osoba przejdzie do Lotu, by go dobic i dodrenowac naszymi (tj. podatnikó) pieniędzmi. A związkkowcy zachowają wszystkie swoje przywileje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej D




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 23:31, 16 Mar 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
bmp napisał:
Witek może po prostu musi to być ksiądz.


Ojciec Dyrektor Laughing

Czyżby jakieś przecieki do Ciebie dotarły. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:41, 17 Mar 2006    Temat postu:

Old napisał:
TravelAir napisał:
Panowie, Pan Piotr Kociołek, odznaczony Medalem Solidarności, były pracownik BRE Banku - specjalista od zwolnień grupowych, był w układzie który miał w założeniu uwłaszczyć się na majątku przekazanym przez LOT Centralwingsowi.

Jakbym czytał wypowiedź Kaczora - wszędzie układy, "uwłaszczenia się", spiski, tajne służby, tylko mi tych ostatnich brakuje w wypowiedzi, aha no i obcego kapitału.

jakbyś zgadł - dlaczego Germanwings/Eurowings miał dostęp poprzez system sprzedaży do danych C0?
Old napisał:


TravelAir napisał:
Poparcie jakie miał, dostał od poprzedniego Zarządu LOTu

O ile sie nie myle z poprzedniego zarządu ubył tylko jeden człowiek...

mylisz się
Old napisał:


TravelAir napisał:
a wyleciał nie dlatego, że był "z innego układu" ale dlatego, że 2005 rok Centralwings zakończył ze stratą 68 milionów złotych a nie 8 milionów jak to było prezentowane Radzie Nadzorczej w grudniu 2004 roku.

Czyżby Nowy Przewoźnik Sp. z o.o. sporządził sprawozdanie finansowe przed terminem a kolega już wszystko wie ? I jak to wyleciał - z informacji wynika, że sam się wycofał.

nie przed terminie tylko o czasie, 59 mln PLN straty w rachunku wyników i ok. 9 mln PLN w bilansie (na należnościach - przedpłaty bez FV i RMK). Co doodejścia: został poproszony i RN oddała 5/5 głosów.
Old napisał:



TravelAir napisał:
Ponadto LOT dołożył do tego interesu kolejne 40 milionów złotych z tytułu dopłat do rat leasingowych, przeglądów technicznych, itd....

Już wiele osób wyjaśniało, że Centralwings mógł leasingowac od kogo innego za tą samą cenę (Lot ma wynegocjowane bardzo wysokie raty leasingowe, wyższe niż obecnie na rynku), a Lot zostałby z obowiązkiem zapłaty tych rat i tradycyjna nieumiejętnoscią wykorzystania tych samolotów.


nie mógł, bo nie miał tyle pieniędzy aby dać depozyty
Old napisał:



TravelAir napisał:
Nie wspominajac nie o przepływach finansowych. LOT także stracił poprzez odpływ pasażerów do Centralwings, dobrym przykładem jest połączenie WAW-Londyn: LOT stracił tyle pasażerów ilu przewiózł na tej trasie Centralwings.

To kompletna bzdura. Pasażerowie tanich linii wybierają linię wyłącznie pod kątem taniości biletu. Lot najwyższe (znacznie wyższe niż BA), więc gdyby nie Centralwings, to na pewno polecieliby Easy Jetem, Ryanairem, Wizzem lub Sky Europe, a nigdy Lotem. A tak własnie m.in. dzięki Centralwings Sky Europe jako pierwszy poległ na tej trasie.


SE nie poległ, tylko w czas przeniósł operacje. Jeżeli jak twierdzisz "Pasażerowie tanich linii wybierają linię wyłącznie pod kątem taniości biletu" - to dlaczego C0 buduje markę?
Old napisał:


Popwtarzasz argumenty przedstaiwcieli najmniej efektywnych pracowników Lotu, czyli związkowców. Są to argumenty demagogiczne, dostosowane do wymagań aktualnej grupy trzymającej władzę. Kociołek zna sie na finansach, a zastąpi go ktoś z PiSu, kto zna się tylko na tropieniu "układów", "afer", "spisków", "tajnych służb" oraz pochodzenia narodowościowego i religijnego osób kompetentnych. Potem taka osoba przejdzie do Lotu, by go dobic i dodrenowac naszymi (tj. podatnikó) pieniędzmi. A związkkowcy zachowają wszystkie swoje przywileje.


Z tym ostatnim, co do związkowców się zgodzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Sob 23:55, 18 Mar 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
jakbyś zgadł - dlaczego Germanwings/Eurowings miał dostęp poprzez system sprzedaży do danych C0?

To oficjalna informacja, czy "nieoficjalna" plotka, w stylu wszyscy wiedzą itp. ? Podaj w jaki sposób można zweryfikowac to co napisałeś. Pytam szczerze, nie wykluczam, że to jest oficjalnie do sprawdzenia.

TravelAir napisał:

Co doodejścia: został poproszony i RN oddała 5/5 głosów.

To samo pytanie co wyżej - podajesz informacje całkowicie sprzeczne z oficjalnym komunikatem, wiec nie sposób jej zweryfikowac. Dlatego porównania z taktyka Kaczorów, którzy tez bazują na plotkach, domysłach etc. Przecież mogli go bez trudu sami odwołac, szczególnie jak był takim "kiepskim prezesem", tym bardziej, że to nowy układ i lubią pluc na stary, nawet bez powodu. Po co wiec "poproszono go" ? Czy najpierw złożył rezygnacje (jak podaje komunikat) czy też wczęsniej RN go odwołała ?

TravelAir napisał:
nie mógł, bo nie miał tyle pieniędzy aby dać depozyty
.
Nie miał żadnych pieniędzy poza kapitałem zakładowym otrzymanym z Lotu, więc widocznie Lotowi bardziej opłacało się wyleasingowac po obecnej cenie rynkowej, niż płacic zewnętrznym firmom leasingowym depozyty. Nawet biorac pod uwagę wynajęcie tych maszym różnym Aegeanom. Albo nie policzyli i teraz mają za to pretensje do Kociołka, że nie policzył za nich.

TravelAir napisał:
SE nie poległ, tylko w czas przeniósł operacje. Jeżeli jak twierdzisz "Pasażerowie tanich linii wybierają linię wyłącznie pod kątem taniości biletu" - to dlaczego C0 buduje markę?

Na tym forum co miesiąc są analizy ruchu pasażerskiego z UK. Wynika z nich jednoznacznie, że spośród wszystkich low costów Sky Europe miał najniższy LF do Londynu (nie ma pomyłki, bo tylko oni latali z Warszawy na Stansted). A więc polegli jako pierwsi na tym połączeniu, m.in. dzięki Centralwings. Gdyby to połączenie im się opłacało, to by go ie kasowali, tylko inne, mniej opłacalne.
Centralwings buduje markę jak każda linia, jedno nie przeczy drugiemu. Ale na rynku low costów decyduje cena, jak na każdym produkcie masowym, szczególnie w karajach biednych. Gdyby skasowano połączenia np. do Londynu czy Rzymu (które wcale nie dublują się z Lotem, bo Centralwings lata na inne lotniska), to dotychczasowi pasażerowie Centralwings polecą do tych miast innymi tanimi liniami, a nigdy Lotem (chyba, że Lot sprzeda im bilety w takiej samej cenie, w jakiej robił to Centralwings).

Tak naprawdę to istotne jest, w jaki sposób wygenerowano takie koszty i jak one się maja w stosunku do konkurencji na rynku LCC. Mopżna pewnie sprawdzic ze Sky Europe, bo to spólka publiczna, też permanentnie na stracie. Wizz "ukrywa" swoje wyniki, a Ryanair i EasyJet startowały u nas z innej pozycji niż Centralwings.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:44, 19 Mar 2006    Temat postu:

System sprzedaży, czyli Navitaire jest leasingowany i jest on umieszczony na serwerach Eurowings/Germanwings - (a przez to ludzie z ogolnie pojętej Lufy mają do niego dostęp), za co pobierana jest spora opłata (insider mówił o min. 60 000EUR miesięcznie plus za każdy booking), do tego dochodzi opłata na rzecz tzw. "integratora" transakcji, czyli firmy holenderskiej Bibit i na koniec idzie Credit Card Acceptance, czyli Citibank - ale jak mi wiadomo, od lipca trawają rozmowy z e-Cardem, z tym, że e-Card postawił twarde warunki, po nauczce z Air Polonią.

Protokół mówi o podaniu się do dymisji, ale został o to poproszony. Powodem były wyniki firmy:
- pierwszy biznes plan mówił o planowanym wyniku na poziomie minus 8 milionów (taki biznes plan został zatwierdzony chyba w grudniu 2004r. przez Radę Nadzorczą w, której skład wchodzili: p. Pawłowicz - Przewodniczący, p. Lachowski (BRE Bank), p. Grabowski (grupa BRE Bank), p. Książek (d. LOT, d. ORLEN, obecnie po zawale) oraz p. Adamski z Biura Zarządu LOTu (człowiek p. Grabarka).
- ostatnia wesja biznes planu została przedstawiona po trzecim kwartale, tj. w październiku 2005, i zakładała stratę na poziomie 42 mln. złotych. Został ten biznes plan zatwierdzony przez tą samą Radę Nadzorczą (ale chyba bez p. Książka, który prawdopodobnie w tym czasie przebywał z szpitalu).

Czyli jak widać, powodem odwołania były sprawy finansowe a dokładnie: jak prezes wraz z ekipą finansowo-handlową mógł się pomylić o jakieś drobne 17 milionów złotych, czyli o jakieś 40% jeżeli został do końca roku tylko jeden kwartał, który w dodatku już był w przedsprzedaży od ponad dwóch miesięcy. Ponadto w bilansie zostało ukryte jak pisałem 9 mln złotych straty a w rachunku wyniku została ujęta sprzedaż przyszłych okresów, czyli te bilety, które zostały sprzedane na rok 2006. Ta sprzedaż powinna znaleść się w bilansie, automatycznie pomniejszając (pogarszając) wynik na koniec roku - mowa jest tu o kwocie ok. 4 milionów złotych.
[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin