Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Port lotczniczy "Modlin"
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 22:58, 08 Sty 2007    Temat postu:

SITOR napisał:
Uważaja, że Wa-wa jest juz zbyt obciążona,

Ciekawe kto uwaza i jakiej skali uzywaja. Bo jak na ilosc pasazerow i ilosc pasow startowych to Okeciu jest daleko do prawdziwego "obciazenia" biorac pod uwage swiatowe normy. Moze brakuje im terminali ale to zupelnie inna sprawa.
3500 km pas startowy = 12000 stop to dobry swiatowy standard. Pelno zaladowany 747 do lotu transoceanicznego w upalny dzien akurat tyle potrzebuje Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Pon 23:04, 08 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 23:04, 08 Sty 2007    Temat postu:

Jak czartery i lcc wyniasa sie z EPWA, Okecie bedzie puste Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:04, 08 Sty 2007    Temat postu:

W tym samym czasie budowane beda Modlin i Sochaczew? Cos dla MOL (moze czekac kto zaoferuje wiecej). Przy czym bazy moga byc dwie. Oczywiscie nie Modlin i Sochaczew równoczesnie ale np. [(Modlin albo Sochaczew) i (Kraków albo Wrocław)].

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EMA_Crew




Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EGNX

PostWysłany: Pon 23:25, 08 Sty 2007    Temat postu:

Adams_ napisał:
Jak czartery i lcc wyniasa sie z EPWA, Okecie bedzie puste Very Happy

no jezeli C0 i Wizz by sie wyniesli do tego np Easy by rowniez przeniosl operacje do modlina + chartery to na okeciu zostal by tak naprawde tylko LOT


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Changi




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:35, 08 Sty 2007    Temat postu:

Mysle, ze zaden z LCC by nie zostal- jezeli będzie dojazd do lotniska plus niższe oplaty to LOT będzie rzeczywiście niepodzielnym krolem na Okęciu.
Co do C0 to na 99% wyniesie się z Okęcia w chwili uruchomienia Modlina.

P.S. Na mapce jest chyba bląd...szerokośc pasa 80m???? To jest niespotykane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 23:39, 08 Sty 2007    Temat postu:

Changi napisał:

P.S. Na mapce jest chyba bląd...szerokośc pasa 80m???? To jest niespotykane.

Masz racje. Ktos chcial pewnie napisac 60 m.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EMA_Crew




Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EGNX

PostWysłany: Pon 23:54, 08 Sty 2007    Temat postu:

jesli chodzi o szeroksc to chyba pomylka ale po co w modlinie az tak dlugi pas mysle ze 2800-3000 by w zupelnosci wystarczyl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slotnik




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 0:15, 09 Sty 2007    Temat postu:

Pas na Babicach ma 90 m szerokości...więc wszystko jest możliwe biorąc pod uwagę wojskową przeszłość lotniska.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 7:36, 09 Sty 2007    Temat postu:

Dywagacje możemy prowadzić do rana, ale fakty są takie, że patrząc na poczynania przewoźników można zadać sobie jedno tylko pytanie:

Czy jeśli linia lotnicza osiąga zyski na Okęciu, to będzie opłacało się jej wynieść do Modlina, tylko ze względu na charakter lotniska ?

Moim zdaniem nie. I Ci, co dziś osiągają dobre LF i dobry zysk w WAW zostaną. Bo po co mają inwestować w zmiany, skoro tutaj czują się jak ryba w wodzie.

Ktoś poruszył temat przepustowości - dokładnie, nawet mając do dyspozycji 18h na dobę nieograniczonych operacji, jest jeszcze sporo do wykorzystania. Bardziej obawiam się, że infrastruktura terminalu tego nie wytrzyma, bo same drogi startowe jak najbardziej.

Obawiam się, że Modlin będzie lotniskiem dla FR, czarterów, airtaxi i cargo, co istotnie odblokuje pewne zasoby WAW dla zwykłych lotów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:35, 09 Sty 2007    Temat postu:

YoNasHek napisał:
Czy jeśli linia lotnicza osiąga zyski na Okęciu, to będzie opłacało się jej wynieść do Modlina, tylko ze względu na charakter lotniska ?

Moim zdaniem nie. I Ci, co dziś osiągają dobre LF i dobry zysk w WAW zostaną. Bo po co mają inwestować w zmiany, skoro tutaj czują się jak ryba w wodzie.

Przepraszam, ale który low-cost czuje się na Okęciu jak ryba w wodzie? Sky narzekał publicznie i ograniczył loty, C0 też narzekał (przynajmniej od pewnego czasu) choć nie ograniczył, Wizz radzi sobie ale "happy" nie jest. AirBerlin zniknął, EZY ogranicza się do minimum, Ryan pojawi się chyba raczej na przekór samemu sobie. Ten kto pierwszy wyniesie się do Modlina/Sochaczewa zaoferuje tańsze bilety, a pasażerowie zaczną kalkulować...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 9:15, 09 Sty 2007    Temat postu:

eu01 napisał:

Przepraszam, ale który low-cost czuje się na Okęciu jak ryba w wodzie? Sky narzekał publicznie i ograniczył loty, C0 też narzekał (przynajmniej od pewnego czasu) choć nie ograniczył, Wizz radzi sobie ale "happy" nie jest. AirBerlin zniknął, EZY ogranicza się do minimum, Ryan pojawi się chyba raczej na przekór samemu sobie. Ten kto pierwszy wyniesie się do Modlina/Sochaczewa zaoferuje tańsze bilety, a pasażerowie zaczną kalkulować...


O ile te bilety moga byc tansze? o roznice w oplatach lotniskowych, czyli na oko 30-40 zl? jesli tak to latanie do Modlina bedzie mijalo sie z celem, bo trzebabedzie zaplacic za dojazd + dodatkowo poswiecic troche czasu ktory rowniez ma swoja cene. Obawiam sie ze pasazerowie realnie na tym baaardzo niewiele zyskaja


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PanPstryk




Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: LHR/EGLL

PostWysłany: Wto 10:04, 09 Sty 2007    Temat postu:

Pasazerowie nie zyskaja. Ale dla linii to bedzie raj. A ludzie to kupia - sila reklamy zrobi swoje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:14, 09 Sty 2007    Temat postu:

Tak np. EZY komentował przed ponad 2 laty wycofanie się z ZRH.
Cytat:
Ray Webster, the chief executive at easyJet, said the soaring charges at Zurich had hurt earnings on the previously-profitable route.

The company claimed its Luton-Zurich route was now its most expensive network.

"No airline likes to remove services from its network, but our focus on enhancing margins and reducing costs is relentless," said Mr Webster.

He explained that airports and ground handling charges accounted for almost a third of easyJet’s operational costs - higher than most other airlines and it was not looking to channel any more into these areas.

"This is a rip-off, particularly as our customers do not value the airport experience - they simply use them to get from A to B," complained Mr Webster.
Zauważcie, że opłaty lotniskowe stanowiły trzecią część kosztów operacyjnych easyJeta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jester




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mielec

PostWysłany: Wto 10:30, 09 Sty 2007    Temat postu:

Modlin wydaje się być doskonałym miejscem pod lotnisko dla low-cost, szkoda tylko, że to wszystko idzie jak krew z nosa. Poza tym rozbijanie "uwagi" samorządu województwa na Modlin i Sochaczew jest co najmniej niewskazane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Huberts




Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW/EPWA

PostWysłany: Wto 17:47, 09 Sty 2007    Temat postu:

Gabec napisał:
O ile te bilety moga byc tansze? o roznice w oplatach lotniskowych, czyli na oko 30-40 zl? jesli tak to latanie do Modlina bedzie mijalo sie z celem, bo trzebabedzie zaplacic za dojazd + dodatkowo poswiecic troche czasu ktory rowniez ma swoja cene. Obawiam sie ze pasazerowie realnie na tym baaardzo niewiele zyskaja


No cóż dla mieszkańców Wawy i ludzi mieszkających na południe od stolicy to na pewno nie będzie taniej bo na dojazd do lotniska zużyją te 30-40 złociszy (albo i więcej).
To lotnisko ma sens dla mieszkańców północnego Mazowsza i regionów sąsiednich (w tym także np. Mazur i Białostotczyzny póki nie będą mieli lotniska w regione) bo nie muszą się pchać do Warszawy żeby wsiąść do samolotu. Co prawda linie operujące z Modlina mogłyby zaafundować swoim pasażerom jakąś darmową (lub mocno ulgową) linię autobusową lub kolejową, tylko że wtedy doliczą sobie to do cen biletów lotniczych i różnica cen pomiędzy WAW a Modlinem zniknie.
To takie moje przemyślenia na szybko...

Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin