Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pilot pomylił lotniska <--
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczy
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 17:15, 18 Sie 2006    Temat postu:

Nie jestem Atco ale to oczywiste że rozmowy są nagrywane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pewazz




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 17:20, 18 Sie 2006    Temat postu:

Wszystkie rozmowy z ATC są nagrywane i przez jakiś czas przechowywane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:28, 18 Sie 2006    Temat postu:

Zupełny cyrk. Tanie linie lotnicze lecą na azymut i pytaja o drogę pasazerów... Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 17:31, 18 Sie 2006    Temat postu:

Wiec niech ARL ujawni nagranie na dowod ze pani pilot nie znala zngielskiego i bedzie po sprawie. A tak mamy juz w onecie atykul mowiacy ze zawinili kontrolerzy:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczy
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 17:55, 18 Sie 2006    Temat postu:


jak widać Pani Elmas Burcin Acikgoz ma się dobrze Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:02, 18 Sie 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
zasieki1 napisał:

skad ta pewnosc?

Ano chociażby stąd, że korespondencję radiową prowadzi pilot nielecący - czyli Pani pilot.


rozumiem, ze pani pilot nie mogla byc kapitanem samolotu?

p. s. I napisalem w tym watku jak do tej sytuacji doszlo. zbyt wiele , z wiadomych wzgledow, nie moge powiedziec. i nawet za bardzo mi sie nie chce, szczegolnie, ze kolega wegi uwaza, ze gadam glupoty.

p. s. II kolega atco jest na urlopie wiec na razie nie odpowie na nurtujace was pytania.

p. s. III twierdzenie skyairlines, ze wieza za wczesnie zezwolila na ladowanie i dlatego doszlo do incydentu jest tak absurdalne, ze az nie chce mi sie wierzyc, ze zarzut ten padl ze strony linii lotniczej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Pią 18:03, 18 Sie 2006    Temat postu:

Poderwanie samolotu po przyziemieniu (touch & go) na pasie jak w Krzesinach można wykonać zawsze za wyjątkiem jednej sytuacji - kiedy wyjdą spojlery i/lub otwarty zostanie rewers. Cała reszta - no problem - Vref dla klap 30/40 to V1/Vr dla klap15 więc trzeba schować klapy (trwa to 2-3 sek) przepustnice w pion i w momencie kiedy są schowane przeważnie jest już Vr i wio!
Jest jeszcze jedna sprawa - podejściach na V, szczególnie stromych czy krótkich czasem... nie stroi się ILS (lub wręcz rozstraja się) żeby GPWS nie krzyczał. Nie dziwiłbym się gdyby tak właśnie zrobili...
Ale tak się robi(ło) tylko u siebie, ale na obcym lotnisku??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pią 18:14, 18 Sie 2006    Temat postu:

No bo zarzucanie kapitanowi rejsowego samolotu, że ni zrozumiałby polecenia direct to ... ale może w dzisiejszym świecie to już normalne? Nie wiem, nie słyszałem rozmów... (a to jest tutaj kluczowe) - może faktycznie troche pwiedziałem za stanowczo (przepraszam Zasiek Wink ) Atco może i na urlopie.
Wink Ciekaw jestem co będzie mógł nam ew. rozjaśnic/wyjaśnic.
bedrzich - trzeba pamiętac, że prędkości oblicza się znając konkretną mase startową, decydując się na konkretne ustawienie klap, znając długośc pasa, czasem temperature. Tamta załoga nie była na to przygotowana, więc nie jest to wsio taki 'touch and go'

D.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Pią 18:26, 18 Sie 2006    Temat postu:

wegi napisał:

bedrzich - trzeba pamiętac, że prędkości oblicza się znając konkretną mase startową, decydując się na konkretne ustawienie klap, znając długośc pasa, czasem temperature. Tamta załoga nie była na to przygotowana, więc nie jest to wsio taki 'touch and go'
D.

TaaK?
Rolling Eyes
To znaczy że to co ćwiczyłem przez 8 lat co 6 miesięcy na symulatorze i na lotach szkolnych robiłem źle???
Dobrze, że się w końcu dowiedziałem!
Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pią 18:29, 18 Sie 2006    Temat postu:

Broń Boże nie mówie, że robisz źle Smile Tylko <przynajmniej tak mi się wydaje> byłeś przygotowany do tych cwiczen i chociaz wiedziales na jakim lotnisku bedziesz ladowal. A oni znalezli sie w sytuacji do ktorej nie byli ABSOLUTNIE przygotowani. A oni nie wiedzieli nawet czy za pare metrów im się pas nie skończy... Jak glupoty mowie, to wprost walic Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Pią 18:36, 18 Sie 2006    Temat postu:

Zapewne, bo jak napisałem - kiedy wyjdą spojlery to już tylko można się zatrzymać!
I pewno dopiero wtedy się zorientowali że cóś nie tak...
Ale zeszlibyście z dziewczyny i jej angielskiego - ja jak się wk.... ę to klnę po polsku!
Wink
BTW: jak liczysz prędkości do lądowania to też dla konkretnych warunków (elev,temp, press alt etc). A prędkości są w/g schematu który podałem już wyżej...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bedrzich dnia Pią 18:39, 18 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pią 18:39, 18 Sie 2006    Temat postu:

Piotr - ale jak się spojlery szybko schowa to nie można spróbowac wystartowac? W końcu spojlery mają też zadanie "docisnąc" samolot przy lądowaniu (prawda to?)

pozdrawiam - Dominik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Pią 18:45, 18 Sie 2006    Temat postu:

No niestety - taka jest zasada (pilatażu) że w takim przypadku bezpieczniej jest zatrzymać samolot. W każdym bądź razie nie ryzykowałbym. Zresztą opóźnienie po wyjściu spojlerów a zwłaszcza spadek siły nośnej jest znaczący. Może na 4-5km pasie... Tylko po co? Tym bardziej bezpieczniej jest zatrzymać się.
A dociska i owszem, bo siła nośna spada o 50%


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Pią 18:50, 18 Sie 2006    Temat postu:

zasieki1 napisał:

rozumiem, ze pani pilot nie mogla byc kapitanem samolotu?

Nie ma to nic wspólnego - taka jest zasada - w jedną stronę pilotem lecącym (PF) jest np. cpt a z powrotem FO. W końcu kiedyś ten biedny FO musi też się nauczyć powozić.
Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł_EPWR




Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Pią 18:51, 18 Sie 2006    Temat postu:

A tutaj opis sytuacji od strony wojskowej: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następny
Strona 9 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin