Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nowy rekord Boeinga
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmp




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 8:29, 09 Lis 2005    Temat postu: nowy rekord Boeinga

Cytat:

Boeing attempts record jet flight
Boeing 777-200LR Worldliner

Aerospace giant Boeing is attempting to break the world record for the longest non-stop passenger airline flight.

A Boeing 777-200LR Worldliner jet is due to take off from Hong Kong at 1030 local time (1430 GMT) and arrive in London on Thursday at 1330 GMT.

The 23-hour flight will cover about 12,000 miles, taking the plane over North America rather than the usual shorter route to London via Russia.

Boeing hopes to challenge arch rival Airbus with its new long-haul jet.

Making history

The current world record for the longest non-stop commercial airline flight was set in 1989 by a Boeing 747-400 jumbo jet, which flew from London to Sydney.

The US-based firm said it hoped Wednesday's world record attempt would encourage airlines to offer non-stop flights across the world, saving fuel and time spent on stopovers.

Boeing is facing fierce competition from European manufacturer Airbus, which earlier this year launched its A380 double-decker passenger jet with the aim of capturing the long-haul market.

Boeing said the planned flight from Hong Kong would carry 35 passengers, including Boeing executives and clients, journalists and crew members.

"Boeing is set to make aviation history in the next few hours and we are going to set a new long-distance non-stop record for commercial planes," said Lars Andersen, Boeing's vice president in charge of the 777 programme.

The flight will be piloted by American captain Suzanna Darcy-Hennemann.

The twin-engine Boeing 777-200LR, which is due to come into service next year with Pakistan International Airlines, will be able to carry 301 passengers.

źródło: BBC NEWS

Ciekawy lot, 23 godziny...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 9:23, 09 Lis 2005    Temat postu:

wobec moich obliczen - za jakies 6 godzin startuja ...


a ta pani bedzie kapitanem tego lotu (jak nie bedzie spala oczywiscie)...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 10:38, 09 Lis 2005    Temat postu:

Ale jaja,

Lot który trwa non stop 23 h to muuuuusi być sama przyjemność. Ja dostaję pierdolca w 12 h, w 23 pewnie bym pogryzł stewki (i stewków). Rozumiem, że na takie loty musi być konfiguracja całości uper economy lub wyżej. Tak czy owak, nawet w biznesie lot 23 h to szaleństwo. Ostatnio na pokładzie oglądałem wszystkie 3 części Ojca chrzestnego i zorientowałem się że zajęło mi to tylko nieco ponad 6 h.

No i ta Pani Kapitan, ja bardzo lubię latać z kobietami, bo wiem, że musiała być przynajmiej 3 razy lepsza od facetów jeśli się przebiła. No, ale pani kap. Suzanna wygląda.... chmmmm... no, trochę jak księgowa z geesu. Śmiesznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 10:41, 09 Lis 2005    Temat postu:

Boeing musi takie teatrzyki urzadzac bo mimo wspanialych na papierze osiagow klientow na LR brak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Śro 11:13, 09 Lis 2005    Temat postu:

To nie sztuka zamiast luku bagarzowego pakowac paliwo Wink
Ta cala szopka ma na celu chyba tylko zdetronizowanie A340-500


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 11:44, 09 Lis 2005    Temat postu:

Boeing juz oglosil ze pracuje nad 772ULR z jeszcze wiekszym zasiegiem. Tylko pytanie czy jest realny popyt na takie samoloty? Czy ludzie chca siedziec na fotelu 20 i wiecej godzin non stop?

Dotychczasowa sprzedaz zarowno A340-500 jak i 772LR wskazuje ze zainteresowanie jest raczej slabe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 16:34, 09 Lis 2005    Temat postu:

Myślę, że jakkolwiek Danny ma rację w zakresie tego, że pax nie chce siedzieć 20 h na d. To jednak na obecnie makabrycznie konkurencyjnym rynku każda nisza jest dobra. Jest parę tras wymagających takich maszyn. Pewnie globalny popyt nie przekracza powiedzmy 100 może 150 maszyn, ale zawalczyć warto. I myślę, że w brew pozorom nie chodzi ty o interes paxa lecz o biznes dla linii - większy zasięg to brak międzylądowań, a te nie oznaczają tylko opłat lotniskowych, ale także koszty ponoszone przez linie. Wszystko to podraża bilet. I nie ma zanczenia, że opłaty są wyrzucone na zewnątrz. Pax i tak płaci brutto. Drugi aspekt to to, że przy bardzo dużym zasięgu nie trzeba lecieć najkrótszą drogą, a więc można ominąć jakieś terytoria, które albo są bardzo drogie, albo wprowadzają restrykcje itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:33, 09 Lis 2005    Temat postu:

Widocznie Boeing poczuł sięsilny i można się spodziewać więcej takich pomysłów.

Pozatym, taka wersje weźmie znacznie mniejszą ilość paxów niż -LR.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 21:54, 09 Lis 2005    Temat postu:

Pare uwag .. klienci sa. W przeciwienstwie do Airbusa Boeing nie ma pieniedzy na produkowanie samolotow dla przyjemnosci czy do pobijania rekordow. LR nie jest budowanym samolotem od podstaw - to wariant samego 777 wiec ilosc sprzedanych samolotow musi zwrocic tylko koszty zrobienia tego typu, niecalego programu 777. Pierwszym klientem na LR zadje sie sa linie Pakistanskie i Hinduskie.

Po drugie lot z pasazerami nie bedzi nigdy dochodzil do 23 godzin. Jak zabierzesz bagaz, pasazerow to nie bedziesz mogl leciec 23 godzin, realnie pewnie okolo 20 godzin to bedzie maksimum.O le wiem na razie najdluzsza tego typu planowana trasa to Pakistanskie linie chca latac non stop z Karaczi do Houston.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pb299




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z lasu

PostWysłany: Śro 22:07, 09 Lis 2005    Temat postu:

Na razie to ma być bicie rekordu, a nie latanie z ludnością.
23 h HKG-LON (na wschód, dla odmiany) robią przecież na pusto.
Z ładunkiem mają zamiar osiągnąć Londyn-Sydney i Sydney-Nowy Jork plus rezerwy (Qantas), czyli 17500 km/19 h.

Najdłuższy obecnie rozkładowy lot to Singapore SQ22 SIN-EWR na A340-500, ponad 16000 km, czyli 18,5 godzin lotu (A340 ma mniejszą prędkość przelotową niż 777). Nie jest to oczywiście zwykła economy, bo w takiej doszłoby w pierwszym locie do buntu zdezelowanych paxów - konfiguracja 64C i 117Y (2-3-2, odstępy między fotelami 93 cm) to w A345 całkiem luźno. Jest też bar. Bilet powrotny nieco ponad $1200.

Tak długie loty są na razie w stadium eksperymentu, mało kto odważa się to wprowadzić w życie - ale za pare lat...?
W każdym razie, lądowanie 777-200LR na LHR jutro o 13:25 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 2:44, 10 Lis 2005    Temat postu:

rob_sad napisał:
To nie sztuka zamiast luku bagarzowego pakowac paliwo Wink


to oczywiscie nie jest calkiem tak.

Dzis linie lotnicze ktorym potrzebny jest samolt dalekigo zasiegu domagaja sie i ekonomii i odpowiedniej pojemnosci na bagaz. Gdyby nie nowe silniki i nowe lekkie materialy Boeing nie moglby zrobic tego samolotu aby jednoczesnie spelnic wymagania o zasiegu i pojemnosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pb299




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z lasu

PostWysłany: Czw 9:14, 10 Lis 2005    Temat postu:

pb299 napisał:
23 h HKG-LON (na wschód, dla odmiany) robią przecież na pusto.

Autopoprawka - oprócz załogi jest 35 pasażerów (szychy z Boeinga i GE, dziennikarze, piloci PIA i SIA).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 10:43, 10 Lis 2005    Temat postu:

slepowron - gdzies wlasnie widzialem ze A340-500 byl od razu projektowany na takie trasy.. a Boeing robi maszyne na bazie 777 wiec nie da sie pewych rozwiazan przeskoczyc - oni po prostu na prawde daje dodatkowy zbiornik paliwa kosztem bagazy i tyle. Nie wiem jak to wyglada pod wzgledem ekonomii, ale technologicznie nie jest to zaden skok. Takim moze beda 787.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 10:58, 10 Lis 2005    Temat postu:

slepowron napisał:
Pare uwag .. klienci sa. W przeciwienstwie do Airbusa Boeing nie ma pieniedzy na produkowanie samolotow dla przyjemnosci czy do pobijania rekordow. .


Nie opowiadajmy bezsensownych bajeczek - to nie przedszkole.
Podaj prosze liste zamowien na 772LR i A345.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmp




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 15:00, 10 Lis 2005    Temat postu:

pobity...

Cytat:
A Boeing plane has broken the record for the longest non-stop passenger airline flight, after a 12,500-mile trip from Hong Kong to London.

The 777-200LR Worldliner jet landed at Heathrow Airport just after 1300 GMT, some 25 minutes ahead of schedule, and 23 hours after the start of the flight.

The flight was central to Boeing's belief that the future of flying lies in point-to-point long-haul flights.

Its arch-rival Airbus believes in flights between hub airports.

Fuel-saving aim

The plane's journey, which in kilometers was more than 20,000km, took it east across the Pacific, then over the US and onto the Atlantic.

It was crewed by four pilots and was carrying 35 passengers and crew, including Boeing representatives, journalists and airline executives.

Boeing has now beaten its previous world record for the longest non-stop commercial airline flight, which was set in 1989 by a 747-400 jumbo jet flying 10,500 miles from London to Sydney.

The airline hopes its latest record success will encourage airlines to offer non-stop flights across the world, saving fuel and time spent on stopovers.

It is facing fierce competition from European manufacturer Airbus, which earlier this year launched its A380 double-decker passenger jet with the aim of capturing the long-haul market.

First orders

The Boeing 777 competes directly with the widely-used Airbus A340-500, which has a flight range of 10,380 miles.

The twin-engine Boeing 777-200LR, which is due to come into service next year with Pakistan International Airlines, will be able to carry 301 passengers.

Qatar Airways, Air India and Taiwanese carrier EVA Air have also announced orders.

The plane uses lighter composite materials to improve range and fuel efficiency.

źródło: BBC NEWS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin