Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nowy rekord Boeinga
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 19:31, 10 Lis 2005    Temat postu:

Danny napisał:
Nie opowiadajmy bezsensownych bajeczek - to nie przedszkole.


Tak, to nie przedszkole gdzie papki sie do buzi wklada - sam sobie znajdz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 21:47, 10 Lis 2005    Temat postu:

Piekny samolot, piekny rekord. Taki maly powrot do poczatkow lotnictwa i bicia wszelakich rekordow. Airbus 800 osob na poklad, Boeing 20.000km. I fajnie, byleby na EPWA pokazaly sie takie wynalazki Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 22:19, 10 Lis 2005    Temat postu:

Widziałem dziś materiał w BBC World, relacja z bicia rekordu, jezeli tak to mozna nazwać. Fajne łóżeczka mają piloci Smile i jak powiedziała pani pilot mają także zarezerwowane miejsca w I kalsie. Pewnie beda włączać autopilota,a sami do łóżek hahahahaha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 0:06, 11 Lis 2005    Temat postu:

jak ktos mysli ze zasieg tego 777-200LR jest niepotrzebnie duzy to niech wezmie pod uwage ze mimo ze ten samolot jest w stanie przeleciec non-stop Londyn-Sydney z pelnym ladunkiem pasazerow to w druga strone tego nie potrafi ze wzgledu na zle wiatry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 18:54, 13 Lis 2005    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 3:20, 20 Lis 2005    Temat postu:

Chyba Airbus podniosl rekawice Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 5:02, 20 Lis 2005    Temat postu:

Adams_ napisał:
Chyba Airbus podniosl rekawice Very Happy

Raczej nie. Ten A340-600 ma zasiego o prawie 3000 km gorszy niz 777-200LR.

Najwiekszy zasieg z rodziny Airbusa ma A340-500 ale to i tak ciagle o prawie 2000 km mniej niz 777-200LR.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t.wojtek




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 10:37, 20 Lis 2005    Temat postu:

slepowron napisał:
jak ktos mysli ze zasieg tego 777-200LR jest niepotrzebnie duzy to niech wezmie pod uwage ze mimo ze ten samolot jest w stanie przeleciec non-stop Londyn-Sydney z pelnym ladunkiem pasazerow to w druga strone tego nie potrafi ze wzgledu na zle wiatry.


A nie ze względu na ruch obrotowy Ziemi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 11:19, 20 Lis 2005    Temat postu:

t.wojtek napisał:
A nie ze względu na ruch obrotowy Ziemi?


Absolutnie NIE. Samolot nie czuje zadnego ruchu Ziemi. Wiatry natomiast sa spowodowane ruchem ziemi (ale to jest skomplikowany temat)

Gdyby ruch Ziemi mial tu jakikolwiek wplyw to lecac Sydney-Londyn powinno byc latwiej a nie trudniej - pomysl troche. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t.wojtek




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 11:39, 20 Lis 2005    Temat postu:

slepowron napisał:
Absolutnie NIE. Samolot nie czuje zadnego ruchu Ziemi. Wiatry natomiast sa spowodowane ruchem ziemi (ale to jest skomplikowany temat)

No więc jednak praprzyczyną jest ruch Ziemi Wink
Cytat:
Gdyby ruch Ziemi mial tu jakikolwiek wplyw to lecac Sydney-Londyn powinno byc latwiej a nie trudniej - pomysl troche. Razz


Nasze myśli chodzą innymi drogami, bo moje upierają się, że na wschód jest szybciej (Londyn- Sydney leci nad o. indyjskim, prawda?).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 12:42, 20 Lis 2005    Temat postu:

Tak się składa, że jakiś rok temu byłem autorem topicu na Jumbopics pod tyytułem "Jak to jest z tą ziemią" Tam przez kilka tygodni dyskutowaliśmy o ruchu obrotowym. Ja też myślałem, że on ma jakieś znaczenie, ale okazało się, że nie. Powód jest prosty. Samoloty latają w atmosferze (nie opuszczają jej) a ta kręci się razem z ziemią. Gdyby było tak jak zakładałem to czlowiek by nie mógł ustać na ziemi bo... czułby pęd globu. A jest to szybkość niebagatelna bo na równiku wynosi 44.000 km na 24h czyli nieco mniej niż 2000 km na godzinę - przyznasz, że gdyby atmosfera nie kręciła się z ziemią to tacy np. mieszkańcy Quito łapali by trochę wiatru w oczy Laughing

Ergo, na prędkość samolotu mają wpływ jeststeamy, a nie ruch obrotowy ziemi Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 19:27, 20 Lis 2005    Temat postu:

Witek Z napisał:
Ergo, na prędkość samolotu mają wpływ jeststeamy, a nie ruch obrotowy ziemi Cool


A jetstream jest spowodowany ruchem Ziemi. To nie jest oczywiscie intuicyjne ze jetstream ma kierunek z zachodu na wschod bo jakby tak zaczac medrkowac po "chlopsku" to biorac pod uwage kierunek obrotowy Ziemi powinien wiac ze Wschodu na Zachod. Jest wytlumaczenie na kierunek jetstream ale to wymaga troche fizyki ze znajomoscia sil Coriolisa, itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin