Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowe lotnisko w WAW: Baranow wygrywa.Mszczonow na 2.miejscu.
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Ktora z dwoch lokalizacji jest Twoim zdaniem lepsza?
Baranów
83%
 83%  [ 25 ]
Mszczonów
16%
 16%  [ 5 ]
Wszystkich Głosów : 30

Autor Wiadomość
golab5




Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 15:46, 29 Gru 2005    Temat postu:

Dzisiajsza Rzeczpospolita publikuje artykuł, który mnie lekko zaskoczył. Autor artykułu wskazuje, że bitwa o lokalizację nowego lotniska nazwanego w artykule Okęciem II, rozegra się miedzy Sochaczewem a Mszczonowem. Mowa tu też o tym, że nowy port ma obsługiwać 7 milionów pasażerów rocznie.

Lotnisko 50 kilometrów od stolicy

Gminy biją się o inwestycję za ponad miliard euroWalka o nowe podwarszawskie lotnisko toczyć się będzie najprawdopodobniej pomiędzy Sochaczewem i Mszczonowem
Nowe lotnisko, nazywane już Okęcie II, ma obsługiwać co najmniej 7 mln osób
Raport doradców z hiszpańskiej firmy Ineco ze wskazaniami lokalizacji ma powstać do końca lutego. Zatwierdzi go specjalny zespół przedstawicieli Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Państwowego Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze, LOT i Ministerstwa Transportu. Wyboru dokona resort, a ostateczną decyzję podejmie rząd.
Dotychczas brano pod uwagę siedem miejscowości: Mszczonów, Modlin, Babsk k. Skierniewic, Nowe Miasto n. Pilicą, Radom, Sochaczew i Wołomin. Ostatnio dołączył do nich Baranów Mazowiecki w powiecie grodziskim. Prawdopodobnie z tej listy wypadnie Modlin - jest tam planowana budowa lotniska, obsługującego tanie linie lotnicze. Port ten nie będzie w stanie odciążyć warszawskiego Okęcia.
Do 2015 r. natężenie ruchu pasażerskiego na Okęciu ma wzrosnąć do 10 mln osób rocznie. Nowe lotnisko, nazywane już Okęcie II, ma mieć przepustowość co najmniej 7 mln osób. Wartość inwestycji szacuje się na ponad miliard euro.
Naszym założeniem jest budowa lotniska pomiędzy Warszawą a Łodzią - mówi Katarzyna Krasnodębska z Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Z tego względu, jej zdaniem, mało prawdopodobny jest wybór Wołomina, Radomia lub Nowego Miasta.
Dodatkowo na niekorzyść tych dwóch ostatnich miejscowości przemawia zbyt duża odległość od Warszawy. Faworytami są Mszczonów i Sochaczew, m.in. ze względu na rozwiniętą infrastrukturę komunikacyjną. Mszczonów jest położony przy trasie Warszawa - Katowice, nieopodal przebiega Centralna Magistrala Kolejowa. Natomiast Sochaczew ma bezpośrednie połączenie kolejowe z Warszawą.
Mszczonów, poza dobrą komunikacją, ma także wizerunek miasta przyjaznego inwestorom. Ale dotychczas nie brał udziału w przedsięwzięciach lotniczych. Na nowy port potrzebny jest obszar o powierzchni ok. 1,5 tys. ha. Gmina twierdzi, że są takie tereny, ale należą do prywatnych właścicieli. - Jeżeli zostanie wybrany Mszczonów, będziemy negocjować z właścicielami. Wielu z nich jest chętnych do sprzedaży - twierdzi Jerzy Kurek, burmistrz miasta. Jego zdaniem problemom z właścicielami gruntów zapobiegłoby zrównanie pod względem prawnym lotnisk z drogami krajowymi.

W lepszej sytuacji jest Sochaczew. Znajduje się tam wojskowe lotnisko o powierzchni 660 ha, które ma zostać zamknięte do 2010 r. W grudniu lokalne władze powołały spółkę Lotnisko Sochaczew.

Krzysztof Brymora, wiceburmistrz Sochaczewa, nie planuje jednak budowy wielkiego międzynarodowego lotniska. Myśli raczej o tanim porcie, sprofilowanym na potrzeby tanich przewoźników i czarterów cargo , ale z możliwością dalszej rozbudowy. Władze Sochaczewa są zdecydowane na budowę i już zwróciły się o jej dofinansowanie z budżetu unijnego.

s.g.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Ktora z dwoch lokalizacji jest Twoim zdaniem lepsza?
Baranów
83%
 83%  [ 25 ]
Mszczonów
16%
 16%  [ 5 ]
Wszystkich Głosów : 30

Autor Wiadomość
VSguy




Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 16:04, 29 Gru 2005    Temat postu:

golab5 napisał:
Dzisiajsza Rzeczpospolita publikuje artykuł, który mnie lekko zaskoczył. Autor artykułu wskazuje, że bitwa o lokalizację nowego lotniska nazwanego w artykule Okęciem II, rozegra się miedzy Sochaczewem a Mszczonowem. Mowa tu też o tym, że nowy port ma obsługiwać 7 milionów pasażerów rocznie.

Lotnisko 50 kilometrów od stolicy

Gminy biją się o inwestycję za ponad miliard euroWalka o nowe podwarszawskie lotnisko toczyć się będzie najprawdopodobniej pomiędzy Sochaczewem i Mszczonowem
Nowe lotnisko, nazywane już Okęcie II, ma obsługiwać co najmniej 7 mln osób
Raport doradców z hiszpańskiej firmy Ineco ze wskazaniami lokalizacji ma powstać do końca lutego. Zatwierdzi go specjalny zespół przedstawicieli Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Państwowego Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze, LOT i Ministerstwa Transportu. Wyboru dokona resort, a ostateczną decyzję podejmie rząd.
Dotychczas brano pod uwagę siedem miejscowości: Mszczonów, Modlin, Babsk k. Skierniewic, Nowe Miasto n. Pilicą, Radom, Sochaczew i Wołomin. Ostatnio dołączył do nich Baranów Mazowiecki w powiecie grodziskim. Prawdopodobnie z tej listy wypadnie Modlin - jest tam planowana budowa lotniska, obsługującego tanie linie lotnicze. Port ten nie będzie w stanie odciążyć warszawskiego Okęcia.
Do 2015 r. natężenie ruchu pasażerskiego na Okęciu ma wzrosnąć do 10 mln osób rocznie. Nowe lotnisko, nazywane już Okęcie II, ma mieć przepustowość co najmniej 7 mln osób. Wartość inwestycji szacuje się na ponad miliard euro.
Naszym założeniem jest budowa lotniska pomiędzy Warszawą a Łodzią - mówi Katarzyna Krasnodębska z Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Z tego względu, jej zdaniem, mało prawdopodobny jest wybór Wołomina, Radomia lub Nowego Miasta.
Dodatkowo na niekorzyść tych dwóch ostatnich miejscowości przemawia zbyt duża odległość od Warszawy. Faworytami są Mszczonów i Sochaczew, m.in. ze względu na rozwiniętą infrastrukturę komunikacyjną. Mszczonów jest położony przy trasie Warszawa - Katowice, nieopodal przebiega Centralna Magistrala Kolejowa. Natomiast Sochaczew ma bezpośrednie połączenie kolejowe z Warszawą.
Mszczonów, poza dobrą komunikacją, ma także wizerunek miasta przyjaznego inwestorom. Ale dotychczas nie brał udziału w przedsięwzięciach lotniczych. Na nowy port potrzebny jest obszar o powierzchni ok. 1,5 tys. ha. Gmina twierdzi, że są takie tereny, ale należą do prywatnych właścicieli. - Jeżeli zostanie wybrany Mszczonów, będziemy negocjować z właścicielami. Wielu z nich jest chętnych do sprzedaży - twierdzi Jerzy Kurek, burmistrz miasta. Jego zdaniem problemom z właścicielami gruntów zapobiegłoby zrównanie pod względem prawnym lotnisk z drogami krajowymi.

W lepszej sytuacji jest Sochaczew. Znajduje się tam wojskowe lotnisko o powierzchni 660 ha, które ma zostać zamknięte do 2010 r. W grudniu lokalne władze powołały spółkę Lotnisko Sochaczew.

Krzysztof Brymora, wiceburmistrz Sochaczewa, nie planuje jednak budowy wielkiego międzynarodowego lotniska. Myśli raczej o tanim porcie, sprofilowanym na potrzeby tanich przewoźników i czarterów cargo , ale z możliwością dalszej rozbudowy. Władze Sochaczewa są zdecydowane na budowę i już zwróciły się o jej dofinansowanie z budżetu unijnego.

s.g.


Tworzenie dwoch lotnisk dla przewoznikow no-frillsowych pod Warszawa nie ma zupelnie sensu. Po za tym trzeba pamietac, ze rowniez wiekszosc przewoznikow korzystajacych z łodzkiego Lublinka to tez beda przewoznicy no-frillsowi. A zatem 3 lotniska dla 'no-frillsow' + nowe lotnisko warszawskie w tak bliskiej odleglosci od siebie nie maja sensu. Stad pomyly burmistrza Sochaczewa sa troche 'ksiezycowe'. Decyzja o powstaniu portu dla no-frillsow w Modlinie juz jest. A tak jak pisalem juz wczesniej Warszawa nie jestem Londynem i jak nie potrzebuje dwoch lotnisk dla przewoznikow tradycyjnych (jednego wiekszego i drugiego na Okeciu jako 'city airport') tak samo warszawie w zupelnosci wystarczy jeden Modlin dla no-frillsow, a nie musimy tworzyc zaraz budowac dwoch lotnisk dla no-frillsow jak ma LON - LTN i STN.

Biorac pod uwage Baranow, Mszczonow i Sochaczew jako lokalizacje dla nowego duzego lotniska n Mazowszu najblepsz z nich pozostaje w dalszym ciagu lokalizacja w Baranowie. Sochaczew mimo, iz jest lepzym mijescem od Mszczonowa, to jednak nie ma atutow Baranowa. Sochaczew polozony jest 15 km dalej od Warszawy (tj. 50 km od miasta). Ponadto Sochaczew polozony jest daleko od linii CMK. Nie jest zatem mozliwe, aby pociag jadacy z Warszawy do Krakowa czy Katowic zatrzymywal sie pod terminalem lotniska w Sochaczewie nie nadkladajac drogi. Taki pociag musialby bowiem potem wracac w kierunku wschodnim, aby dojechac do CMK. Podobnie Sochaczew bedzie lezal duzo dalej od autostrady niz Baranow, przez ktora to gmine autostrada A2 bedzie przechodzic.

Jesli chodzi o uwagi burmistrza Mszczonowa, to napewno jest wielu chetnych, aby sprzedawac swoje tereny pod lotnisko. Niektorzy z nich zapewne je tylko w tym celu kupowali. Zreszta to chyba jedyny powod, dlczego Mszczonow wciaz jest tak wysoko w rankingach. Mszczonow po za swoim doswiadczeniem we wspolpracy z inwestormi nie ma nic do zaoferowania jesli chodzi o lotnisko. teren wokol Mszczonowa jest pagorkowaty, zle skomunikowany z Warszawa (zakorkowane wyjazdy z miasta, brak jakiejkolwiek nowej drogi w planach, ktoraby ta sytuacje zmienila), teren jest juz zbytnio zurbanizowany. Nowe lotnisko potrzebuje duzo wiekszego terenu (ok. 4 tys. ha - zakladajac przyszlosciowo budowe czterech rownoleglych drog startowych) niz ten, ktory oferuje Mszczonow - zaledwie 1,5 tys ha.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Ktora z dwoch lokalizacji jest Twoim zdaniem lepsza?
Baranów
83%
 83%  [ 25 ]
Mszczonów
16%
 16%  [ 5 ]
Wszystkich Głosów : 30

Autor Wiadomość
Changi




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:58, 30 Gru 2005    Temat postu:

Baranów zdecydowanie bardziej podoba mi się jako lokalizacja - kwestia transportu kolejowego. Nie mówie tutaj o TGV, gdyz na to nie liczę, elcz o tym, że w prosty sposób mozna zrobic lacznik pomiedyz trasa na Sochaczew i CMK, co umozliwiloby odciązenie transportu drogowego. Co do autostrady...uwierzę jak zobaczę... kwestia przebiego od Strykowa w kierunku WAW jest na tyle plynna- protesty itd., że mysle iz wiele się moze zmienić.
Kwestia gruntów w okolicach Baranowa..ciekawe czy nie zaczną się zaraz dziwne transakcje zakupu ziemi jak to mialo miejsce w Mszczonowie.
Co do 4 pasów startowych to chyba jednak lekka przesada...Wink
pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Ktora z dwoch lokalizacji jest Twoim zdaniem lepsza?
Baranów
83%
 83%  [ 25 ]
Mszczonów
16%
 16%  [ 5 ]
Wszystkich Głosów : 30

Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 15:49, 02 Sty 2006    Temat postu:

Zaraz zaraz: jesli Okecie ma obslugiwac 10 mln pasazerow, a nowe lotnisko 7 mln, to... Czy Okecie (obecne) naprawde nie ma mozliwosci obsluzenia 17 mln osob? Chodzi o lotnisko jako takie - terminal (kolejny) mozna by chyba dobudowac np. za obecnym Cargo (miedzy progiem 33 a linią kolejową).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Ktora z dwoch lokalizacji jest Twoim zdaniem lepsza?
Baranów
83%
 83%  [ 25 ]
Mszczonów
16%
 16%  [ 5 ]
Wszystkich Głosów : 30

Autor Wiadomość
emelyn




Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 15:11, 17 Sty 2006    Temat postu:

Okęcie bis koło Grodziska?

W Baranowie w powiecie grodziskim - trzy kilometry od projektowanej autostrady A2 i w sąsiedztwie planowanych tras kolejowych - może powstać drugie lotnisko dla Warszawy.
Do tej pory Ministerstwo Transportu rozpatryw
ało dla Okęcia bis siedem lokalizacji: Babsk, Modlin, Mszczonów, Nowe Miasto nad Pilicą, Radom, Sochaczew i Wołomin. Decyzją rządowych urzędników w ostatnich tygodniach nieoczekiwanie dołączyła do nich kandydatura numer osiem: Baranów koło Grodziska Mazowieckiego.

Rywalizacja o miliardy

W ten sposób walka o prestiżową inwestycję wkracza w ostatnią fazę. Do końca lutego konsorcjum firm Ineco i Sener powinno przedstawić resortowi transportu najlepszą lokalizację. Według wstępnych szacunków, lotnisko będzie kosztowało 5 - 7 mld euro. Dla każdej z miejscowości-kandydatów jego budowa oznacza lawinę nowych miejsc pracy i przyciągnięcie inwestorów.

Koncepcję portu lotniczego w Baranowie miał entuzjasta lotnictwa Bogusław Jankowski. Według niego, Baranów ma wszelkie atuty: idealnie płaski teren leży między Warszawą a Łodzią, w sąsiedztwie Centralnej Magistrali Kolejowej i planowanej szybkiej trasy kolejowej Berlin - Moskwa oraz projektowanej autostrady A2.

Cichy Baranów znalazł się nagle w centrum wydarzeń. Co na to władze gminy?

- Gmina liczy 4,8 tys. mieszkańców. Powstanie międzynarodowego portu lotniczego byłoby dla niej trzęsieniem ziemi - mówi Andrzej Kolek, wójt Baranowa. - Oprócz trudnych do przecenienia korzyści wiąże się to także z minusami, np. przesiedleniem niektórych gospodarstw czy uciążliwym dla mieszkańców hałasem - twierdzi.

Odrzutowe referendum

Na czwartek radni z Baranowa zwołali nadzwyczajną sesję. Jak zapowiadają, w jej trakcie odbędzie się prezentacja koncepcji i dyskusja na jej temat. Organizatorzy liczą na uczestnictwo mieszkańców. Czy spodoba im się perspektywa huku odrzutowców nad głowami? Według radnego Andrzeja Szymańskiego, w sprawie lotniska powinni wypowiedzieć się w referendum.

Resort transportu podejmie decyzję w sprawie lokalizacji lotniska do końca roku (wcześniejsze terminy były już kilkakrotnie przekładane). Okęcie bis ma odciążyć istniejące lotnisko. Stare Okęcie obsłużyło w ubiegłym roku rekordową liczbę 7,1 mln pasażerów. Po uruchomieniu drugiego terminalu może to być nawet 12 mln osób rocznie.



[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Ktora z dwoch lokalizacji jest Twoim zdaniem lepsza?
Baranów
83%
 83%  [ 25 ]
Mszczonów
16%
 16%  [ 5 ]
Wszystkich Głosów : 30

Autor Wiadomość
robbo2k




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 7:28, 18 Sty 2006    Temat postu: Re: Nowe lotnisko w WAW: Baranow wygrywa.Mszczonow na 2.miej

VSguy napisał:
jak podaje dzisiejsza Gazeta Prawna nowe lotnisko warszawskie powstanie w Baranowie Mzowieckim albo w okolicach Mszczonowa taki jest efekt prac hiszpanskiego doradcy polskiego rządu z konsorcjum dwóch hiszpańskich firm: Ineco i Sener - obie lokalizacje polozone sa w powiecie grodziskim.
Informacja o lokalizacji w Baranowie: [link widoczny dla zalogowanych]



TO bez sensu kilkanascie kilometrow dalej JEST JUZ ISTNIEJACE lotnisko.
a) przy autostradzie A2
b) Przy lini kolejowej Warszawa-Poznan


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Ktora z dwoch lokalizacji jest Twoim zdaniem lepsza?
Baranów
83%
 83%  [ 25 ]
Mszczonów
16%
 16%  [ 5 ]
Wszystkich Głosów : 30

Autor Wiadomość
robbo2k




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 7:33, 18 Sty 2006    Temat postu:

Changi napisał:
Baranów zdecydowanie bardziej podoba mi się jako lokalizacja - kwestia transportu kolejowego. Nie mówie tutaj o TGV, gdyz na to nie liczę, elcz o tym, że w prosty sposób mozna zrobic lacznik pomiedyz trasa na Sochaczew i CMK, co umozliwiloby odciązenie transportu drogowego. Co do autostrady...uwierzę jak zobaczę... kwestia przebiego od Strykowa w kierunku WAW jest na tyle plynna- protesty itd., że mysle iz wiele się moze zmienić.
Kwestia gruntów w okolicach Baranowa..ciekawe czy nie zaczną się zaraz dziwne transakcje zakupu ziemi jak to mialo miejsce w Mszczonowie.
Co do 4 pasów startowych to chyba jednak lekka przesada...Wink
pzdr.


Tiaaa a na grzyba komu jechac pociagiem z Katowic do Baranowa. ?
Krytyczne polaczenie to te z Warszawy, ktora Sochaczew MA JUZ TERAZ.
CMK na polnoc to pomysl ktory nigdy nie zostanie zrealizowany, skoro PKP modernizuje linie do Gdanska. Przpominam ze Lotnisko w Sochaczewie lezy blisko A2 wystarczylo by na odcinku wezel Wiskitki, lotnisko zmodernizowac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin