Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Niemiecki apetyt na polskich pasażerów

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 9:27, 03 Lis 2005    Temat postu: Niemiecki apetyt na polskich pasażerów

Jak donosi Puls Biznesu tuż za zachodnią granicą rośnie konkurent dla polskich portów lotniczych. Nowe lotnisko Berlin Brandenburg International (BBI) ma być gotowe w 2011 r.

Jego władze liczą na setki tysięcy pasażerów z Polski. Już dziś Berliner Flughafen, firma zarządzająca portem, promuje usługi w zachodniej części naszego kraju.

- Dynamika ruchu pasażerskiego w Polsce jest rekordowa i krajowe porty zaczynają się korkować. Nie ma więc co się dziwić niemieckim apetytom na naszych pasażerów - ocenia prof. Andrzej Ruciński z katedry rynku transportowego Uniwersytetu Gdańskiego.

LOT alternatywą

Berlińskie lotnisko zmusi do przebudowy strategii nie tylko polskie porty lotnicze, ale także przewoźników. Potężny port przesunie bowiem część ruchu na zachód, czyli pod skrzydła mocnych linii lotniczych. W nowej rzeczywistości znajdzie się głównie LOT, którego Star Alliance połączył m.in. z niemiecką Lufthansą.

- Jesteśmy w sojuszu z Lufthansą i będziemy współpracować, a nie wyrywać sobie pasażerów - zapowiada Krzysztof Ziębiński, dyrektor biura spraw międzynarodowych i strategii aliansowej LOT.

Narodowy przewoźnik liczy, że obroni się lataniem na Wschód.

- Naszą szansą są połączenia do wschodniej i południowej Europy oraz Azji. Gdy LOT powróci na trasy do Pekinu, to podróżnym z Berlina będzie prościej lecieć przez Warszawę niż cofać się do innego niemieckiego portu. Zwłaszcza że w Niemczech często bezpośrednie połączenia do Azji są wyprzedane i klienci szukają alternatywy - mówi Krzysztof Ziębiński. LOT będzie musiał dopasować się także na krótkich trasach.

- Po powstaniu nowego lotniska zwiększy się prawdopodobnie częstotliwość połączeń Warszawa?Berlin ? dodaje Krzysztof Ziębiński.

Głównie dlatego, że obecne podberlińskie lotniska - Schoenefeld, Tegel i Tempelhof - ustępują pola Frankfurtowi i Monachium w obsłudze ruchu tranzytowego. Nowe lotnisko ma ambicje stać się największym niemieckim węzłem przesiadkowym.

Sposób na konkurenta

Polskie porty mają szanse zneutralizować wpływ konkurenta, jeśli w najbliższych sześciu latach przygotują się do walki o klienta.

- Nie ma co obrażać się na sąsiadów, tylko rozbudowywać nasze lotniska i stwarzać przewoźnikom warunki do rozszerzania działalności w Polsce - mówi prof. Andrzej Ruciński.

- Nawet jeśli ruch przeniesie się do Berlina, to będziemy walczyć, by pasażerowie stamtąd przylatywali do nas - zapowiada Paweł Jastrzębski, prezes Międzynarodowego Portu Kraków-Balice.



źródło - Puls Biznesu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bbb




Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 10:20, 03 Lis 2005    Temat postu: Re: Niemiecki apetyt na polskich pasażerów

Witek napisał:
Głównie dlatego, że obecne podberlińskie lotniska - Schoenefeld, Tegel i Tempelhof - ustępują pola Frankfurtowi i Monachium w obsłudze ruchu tranzytowego. Nowe lotnisko ma ambicje stać się największym niemieckim węzłem przesiadkowym.


...i na ambicjach się pewnie skończy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Czw 10:57, 03 Lis 2005    Temat postu: Re: Niemiecki apetyt na polskich pasażerów

bbb napisał:
Witek napisał:
Głównie dlatego, że obecne podberlińskie lotniska - Schoenefeld, Tegel i Tempelhof - ustępują pola Frankfurtowi i Monachium w obsłudze ruchu tranzytowego. Nowe lotnisko ma ambicje stać się największym niemieckim węzłem przesiadkowym.

...i na ambicjach się pewnie skończy.


Eee, dlaczego? Z tego co mogę zaobserwować na własnym podwórku, mieszkańcy północno-zachodnej Polski prawie wcale nie korzystają z polskich lotnisk.

Wyjazd na Okęcie to prawdziwa wyprawa, tym bardziej, że pociągiem jedzie się 5 godzin. Nie wspominając o kosztach.

W miastach i miasteczkach woj. zachodniopomorskiego transport osobowy na berlińskie lotniska to rynek na którym toczy się zaciekła walka.

Skoro za 50 zł, w ciągu 2 godzin można dostać się na europejskie lotnisko, to po co tłuc się PKP do stolicy?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wr50m2 dnia Czw 10:58, 03 Lis 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 10:58, 03 Lis 2005    Temat postu:

To ma szanse zadzialac tylko przy zalozeniu kilku conajmniej poalczen LOTNICZYCH dziennie z tego lotniska do polskich lotnisk i przy zalozeniu ze tego berlinskiego lotniska ilsoc polaczen bedzie przynajmniej taka jak w monachium. W kazdym innym przypadku powodzenia zycze Wink
Polacy juz teraz tez maja swoje wymagania i za 200zl roznicy w cenie nie beda sie tluc do berlina na wlasna reke.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Czw 11:00, 03 Lis 2005    Temat postu:

rob_sad napisał:
Polacy juz teraz tez maja swoje wymagania i za 200zl roznicy w cenie nie beda sie tluc do berlina na wlasna reke.


I tu jest właśnie pies pogrzebany. Wink Dokładnie to samo mozna powiedzieć o jeździe do Wawy.

Oczywiście można też polecieć do stolicy. Ale koszt tych połączeń Eurolotem jest - według mnie - kosmiczny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 11:09, 03 Lis 2005    Temat postu:

dokladnie tak jest.. ale ciagle mi sie wydaje ze wiele osob ma tak zakodowane ze lata sie z wawy ze nawet nie pyta i nie sprawdza ceny polaczenia z ich wlasnego lotniska kilkadziesiat km od domu myslac ze bedzie duuuzo drozej. Owszem trzeba troche dopalcic ale na ogol nie jest to wiecej niz 150zl co jest porowywalne z transportem pkp czy pks i tansze niz dojazd wlasnym samochodem + parking. Nie mowiac juz o komforcie braku ryzyka odpowiedzialnosci za spoznienie na wlasciwy rejs.
Takim lotniskiem przyciagnac moga jedynie szczecin gdzie wlasne lotnisko jest dosyc daleko i nie ma zbyt wiele polaczen oraz zielona gore.
Po za tym nie wydaje mi sie by wszystkie linie od razu chetnie zaczely do tego berlina latac. Nawet dzis berlin nie moze sie cieszy duzo wieksza siatka polacen niz wawa. A monachium ma jeszcze spory zapas przepustowosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 11:32, 03 Lis 2005    Temat postu:

rob_sad napisał:

Po za tym nie wydaje mi sie by wszystkie linie od razu chetnie zaczely do tego berlina latac. Nawet dzis berlin nie moze sie cieszy duzo wieksza siatka polacen niz wawa.

I to jest chyba zasadniczy "haczyk" całej imprezy, czyli budowy BBI - dla kogo go zbudować? Jak zostało wspmniane, tradycyjne niemieckie centra (Fraknfurt, Monachium) nie zechcą przecież z patriotyzmu oddać połączeń na rzecz restaurowanej stolicy, trzeba więc spojrzeć na wschód. Skłonny jestem przypuszczać, że ten Drang nach Osten Wink jest w tym przypadku czymś na kształt deski ratunku - najpierw zapewne były ambicje Berlina, aby wrócić do czasów dawnej świetności, potem dopiero mogło zacząć się główkowanie, jak właściwie, a dokładniej - dzięki komu - to zrobić. I padło na nas Mr. Green

Zaś plus - w tej sytuacji Niemcy będą na pewno bardziej zainteresowane budową linii kolejowej typu TGV z Berlina do Poznania i dalej na wschód (inwestycja została wstępnie zatwierdzona na lata 2007-2013).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bbb




Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 16:09, 03 Lis 2005    Temat postu: Re: Niemiecki apetyt na polskich pasażerów

wr50m2 napisał:
bbb napisał:
Witek napisał:
Głównie dlatego, że obecne podberlińskie lotniska - Schoenefeld, Tegel i Tempelhof - ustępują pola Frankfurtowi i Monachium w obsłudze ruchu tranzytowego. Nowe lotnisko ma ambicje stać się największym niemieckim węzłem przesiadkowym.

...i na ambicjach się pewnie skończy.


Eee, dlaczego? Z tego co mogę zaobserwować na własnym podwórku, mieszkańcy północno-zachodnej Polski prawie wcale nie korzystają z polskich lotnisk.


Nie chodziło mi o ambicje nowego lotniska w kwestii obsługi pasażerów z Polski. Kwestionuje jednak to, że nagle wszystkie linie lotnicze świata wraz z Lufthansą przerzucą się na lotnisko Berlin Brandenburg. To jest tak jakby Hoop Cola chciała nagle zawojować rynek i zagrozić wieloletnim liderom rynku: Coca Coli i Pepsi.

BN


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:21, 21 Lis 2005    Temat postu: Apetyt skończy się czkawką

Five Polish men believed to be on their way to the match against England at Old Trafford were arrested after a fight broke out on a plane.
The group were detained at Liverpool's John Lennon Airport when their flight landed at about 8pm.
Members of the group, who were described as being very drunk, were alleged to have assaulted a female member of the cabin crew on board an easyJet flight from Berlin to Liverpool.
A spokeswoman for Merseyside Police said they were arrested on suspicion of endangering the safety of an aircraft, assault and public order offences.

Wiedzieliście o tym? Ja znalazłem dopiero dziś. Czyli krótko: polscy kibice piłkarscy już zaakceptowali Berlin jako miejsce rozpoczęcia podróży a samoloty easyJeta jako miejsce bijatyk. Oj, skończy się czkawką...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin