Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Komórka na pokładzie.
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Sob 2:27, 15 Kwi 2006    Temat postu:

To zalezy w jakiej pozycji znajdowal sie samolot w stosunku do BTSa i na jakiej wysokosci. Bo jezeli np. podchodzil do ladowania i os samolotu byla prostopadla do kierunku gdzie znajdowal sie BTS to predkosc raczej nie ma znaczenia. Ma znaczenie wowczas gdy samolot oddala sie albo przybliza do BTSa - i jest to max jakies 170 wezlow. Na wysokosci przelotowej raczej nie ma szans zeby sie zalogowala , a jezeli juz to do moze jednego BTSa ktory byc moze ma nateny szerokokatne w plaszczyznie pionowej co sie zdarza w terenach gorzystych gdzie stosuje sie anteny o takiej charakterystyce w celu pokrycia wiekszesci terenu , ale i tak nie jest w stanie nawiazac polaczenia bo zasady bezpieczenstwa systemu GSM mowia ze musi byc dostepnych co najmniej 3 BTSy w czasie pomiedzy kolejnymi beam'ami (sygnalami wysylanymi w celu autoryzacji - ok 3-4 minuty). Byc moze (co zdarza sie w sytemach wczesniejszych - TDMA lub CDMA) , ze wsrod nadajnikow znajdyjacych sie na pokladzie pracowal ktorys na zblizonych czestotach co moglo spowodowac zaklocenia w pracy telefonu i takie dziwne zachowanie. Algorytm kryptografii A8 sytemu GSM dziala tak ze nie ma mozliwosci zeby jakiekolwiek urzadzenie dzialajace nawet w tym samym kanale rozmownym co aktualnie zalogowany telefon spowodowalo nieprzewidywalne dzialanie telefonu. Inne systemy , a konkretnie TDMA moga sie dziwnie zachowywac gdyz tam stosowane sa inne sposoby kryptograficzne i doboru czestotliwosci - co nie zmienia faktu ze dzialaja tak samo jak GSM.
Sory za wyklad z teorii telefonii komorkowej (nie zebym byl jakims domokrazca sprzedajacym komorki Smile ) , ale staram sie logicznie wyjasnic ze przez komorke na wysokosci przeltowej nie da sie gadac...
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel_




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 8:30, 15 Kwi 2006    Temat postu:

Antonio napisał:
Ciekawe jest to, że kiedyś kolega zapomniał wyłączyć telefonu i komórka zaczęła dzwonić podczas normalnego lotu z ORD do SLC. Zatem chyba jednak była zalogowana.
A.

Może w USA oprócz GSM mają analogową sieć komórkową, a to działa prawie jak normalny nadajnik/odbiornik radiowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin