Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EasyJet: Polska baza na horyzoncie

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:07, 13 Kwi 2006    Temat postu: EasyJet: Polska baza na horyzoncie

Brytyjski przewoźnik (easyJet) zaczyna doceniać polski rynek. Myśli o nowych portach i bazie, narzeka jednak na ceny paliw - piszą dzisiejsze Puls Biznesu & WBJ. Z artykułu wynika, że decyzja tej firmy dotycząca utworzenia (kilku?) nowych hub'ów zostanie podjęta w czerwcu i nie wyklucza się, iż jeden z nich zostanie zlokalizowany w Polsce. Warunkiem jest jednak podpisanie umowy z dużym (ważnym) portem lotniczym, na którym easyJet miałby szansę dominować. Ponadto, oprócz już istniejących połączeń do Krakowa i Warszawy rozważane są loty do Gdańska i Poznania.
Jedną z zasadniczych przeszkód w kwestii utworzenia bazy jest niestety wysoki koszt paliwa w Polsce i monopol Petrolotu - stwierdził John Kohlsaat, dyrektor na Niemcy, Danię i Europę Wschodnią.

PS. Moim zdaniem wygląda na to, że bazą zostałby Kraków.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:16, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Petrolot nie ma monopolu w Polsce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 14:02, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Cytat:
Warunkiem jest jednak podpisanie umowy z dużym (ważnym) portem lotniczym


Mogliby od razu powiedzieć że chodzi o SZZ Mr. Green

Cytat:
Petrolot nie ma monopolu w Polsce.


No tak u nas na EPSD jest jakaś "stacja benzynowa"-tylko nie wiedzieć czemu nie stoi gdzieś przy hangarze tylko na polu i nikogo tam nie ma-nie wiem ile tam kosztuje paliwo ale sądzę że co jakiś czas jeżdżą na SZZ i tankują w petrolocie do kanistrów Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 14:20, 13 Kwi 2006    Temat postu:

6182 napisał:
Cytat:
Warunkiem jest jednak podpisanie umowy z dużym (ważnym) portem lotniczym


Mogliby od razu powiedzieć że chodzi o SZZ Mr. Green

Cytat:
Petrolot nie ma monopolu w Polsce.


No tak u nas na EPSD jest jakaś "stacja benzynowa"-tylko nie wiedzieć czemu nie stoi gdzieś przy hangarze tylko na polu i nikogo tam nie ma-nie wiem ile tam kosztuje paliwo ale sądzę że co jakiś czas jeżdżą na SZZ i tankują w petrolocie do kanistrów Neutral


Fajnie byłoby gdyby EZY zaczął latać z WAW do WRO, GDN i SZZ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 14:56, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Ku zaskoczeniu wszystkich baza bedzie w KRK.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:24, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Cytat:
Fajnie byłoby gdyby EZY zaczął latać z WAW do WRO, GDN i SZZ...

fajnie byłoby też jakby LH zaczeła latać z Zielonej Góry do WAW albo BA ze SZZ do RZE...... ale byłoby superrrrrr Laughing
Może im nie podpowiadajmy bo wykorzystają te pomysły.... Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 16:03, 13 Kwi 2006    Temat postu:

falubaz napisał:
Cytat:
Fajnie byłoby gdyby EZY zaczął latać z WAW do WRO, GDN i SZZ...

fajnie byłoby też jakby LH zaczeła latać z Zielonej Góry do WAW albo BA ze SZZ do RZE...... ale byłoby superrrrrr Laughing
Może im nie podpowiadajmy bo wykorzystają te pomysły.... Laughing


Wiesz, akurat na te rejsy co wymianiłem jest "NIECO" większy popyt niż na te twoje więc porównanie bezprzedmiotowe...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 20:04, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Ku zaskoczeniu wszystkich baza bedzie w KRK.


nie takiemu zaskoczeniu.
Juz w zeszlym roku rozmawiali z lotniskiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:56, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
Danny napisał:
Ku zaskoczeniu wszystkich baza bedzie w KRK.


nie takiemu zaskoczeniu.
Juz w zeszlym roku rozmawiali z lotniskiem.

chyba nawet wiecej niz rozmawiali (zostaly okreslone warunki dalszego rozwoju- wymagania przewoznika do powstania bazy). Wydaje mi sie, ze obecne dzialania i a szczegolnie odswiezenie tematu to wynik ocieplenia stosunkow FR/KRK. Gdyby FR ich ubiegl z baza, byloby pozamiatane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Czw 21:00, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
Danny napisał:
Ku zaskoczeniu wszystkich baza bedzie w KRK.


nie takiemu zaskoczeniu.
Juz w zeszlym roku rozmawiali z lotniskiem.


Ciekawe czy założą własną bazę czy raczej kupią SkyEurope? Typ lotnisk do których latają podobny, flota też (EasyJet ma m.in. 32 Boeingi 737-73V, których nie ma się zamiaru pozbywać, SE odbiera też 737NG, obydwie linie będą się pozbywać/już się pozbywają starszych 733).

Wiem, że EasyJet deklarował, ze nie będzie przejmował innych linii, ale może zmienią zdanie. Zamiast konkurować (z Ryanairem na karku) może lepiej zawrzeć współpracę z SE, a z czasem wykupić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:05, 13 Kwi 2006    Temat postu:

HG napisał:
Wydaje mi sie, ze obecne dzialania i a szczegolnie odswiezenie tematu to wynik ocieplenia stosunkow FR/KRK.
Czyli nie ma to jak konkurencja, jak zawsze podkreslam łączac jako pasazer przeloty odwiecznych wrogów. Tak trzymac!
Cool
(do tego lepiej latac z silnymi, słabi mogą tego nie wytrzymac).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:07, 13 Kwi 2006    Temat postu:

jks napisał:


Ciekawe czy założą własną bazę czy raczej kupią SkyEurope? Typ lotnisk do których latają podobny, flota też (EasyJet ma m.in. 32 Boeingi 737-73V, których nie ma się zamiaru pozbywać, SE odbiera też 737NG, obydwie linie będą się pozbywać/już się pozbywają starszych 733).

Wiem, że EasyJet deklarował, ze nie będzie przejmował innych linii, ale może zmienią zdanie. Zamiast konkurować (z Ryanairem na karku) może lepiej zawrzeć współpracę z SE, a z czasem wykupić.

biorac pod uwage kondycje finansowa SE (chocby wynik za ostatni rok) nie podejrzewam, zeby Easy kupowalby SE po to zeby niec baze w KRK. Dodatek do bazy SE w KRK jest zbyt duzy (pozostale bazy) i generujacy ogromne straty. Z punktu widzenia ekonomii latwiej byloby doprowadzic do upadku SE i przejac go za grosze niz wspolpracowac i wyprowadzac na prosta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bronislaw




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 23:37, 13 Kwi 2006    Temat postu:

byc mzoe dobrym ruchem bylaby baza w waw. przy najmniej jedno jest pewne, ze na okeciu nie zawita ryanair, a w krakowie konkurencja leb w leb z ryanair nie bedzie mila...

do tego okecie to, jak na Polske, duze lotnisko, a easyjet lubi miec bazy w takich portach (amsterdam, malpensa, madryt, genewa, etc).

do tego okecie pewnie nie jest takie straszne jak to opowiada sky europe czy ryanair, bo norwegian czy wizz jakos sie dogadaly w sprawie bazy.

no i te oplaty, ponoc na stansted to 10 funtow, a w etiudzie 30 zl, terminalu 1 - 60 zl (prawie 10 funtow)

poza tym trzeba bedzie jakos zaplenic nowe treminale 1+2, a 10 mln pasazerow rocznie same tradycyjne linie lotnicze szybko nie wygeneruja


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 8:32, 14 Kwi 2006    Temat postu:

bronislaw napisał:
byc mzoe dobrym ruchem bylaby baza w waw. przy najmniej jedno jest pewne, ze na okeciu nie zawita ryanair, a w krakowie konkurencja leb w leb z ryanair nie bedzie mila...

do tego okecie to, jak na Polske, duze lotnisko, a easyjet lubi miec bazy w takich portach (amsterdam, malpensa, madryt, genewa, etc).

do tego okecie pewnie nie jest takie straszne jak to opowiada sky europe czy ryanair, bo norwegian czy wizz jakos sie dogadaly w sprawie bazy.

no i te oplaty, ponoc na stansted to 10 funtow, a w etiudzie 30 zl, terminalu 1 - 60 zl (prawie 10 funtow)

poza tym trzeba bedzie jakos zaplenic nowe treminale 1+2, a 10 mln pasazerow rocznie same tradycyjne linie lotnicze szybko nie wygeneruja


Myślę, że wygenerują, i to szybko... Życzę EasyJeta Krakowowi, nie życzę Ryanaira, bo EasyJet to zawsze wyższy standard.... Ale w Warszawie oby się rozpanoszył porządnie Norwegian...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin