Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Idzie czystka
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stevan




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 13:45, 02 Sty 2006    Temat postu:

Kociołek ....mało medialne nazwisko ostatnimi czasy....poleci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t.wojtek




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 14:54, 02 Sty 2006    Temat postu:

Przemek napisał:
(niestety - i tu chcę zacytować znajomego: "linią lotniczą nie mogą zarządzać krawcy, piekarze czy szewcy").


Ładnie powiedziane, ale czy to znaczy, że mogą nią zarządzać piloci albo stewy? Niech się tym zajmą specjaliści od zarządzania, a nie "ludzie z branży".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek




Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:05, 02 Sty 2006    Temat postu:

t.wojtek napisał:
Przemek napisał:
(niestety - i tu chcę zacytować znajomego: "linią lotniczą nie mogą zarządzać krawcy, piekarze czy szewcy").


Ładnie powiedziane, ale czy to znaczy, że mogą nią zarządzać piloci albo stewy? Niech się tym zajmą specjaliści od zarządzania, a nie "ludzie z branży".


Nie, nie mogą rządzić.
Spróbuj porównać sposób zarządzania i jego wyniki w trzech polskich liniach lotniczych: LOT, CW i FAP (bez porównywania wyników finansowych). W/g mnie najlepiej na tym tle wychodzi FAP, dlaczego? Ponieważ zarządzają nim ludzie z wieloletnim doświadczeniem w branży lotniczej. W LOTie rządzą związki, a w CW?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 15:37, 02 Sty 2006    Temat postu:

A na jakich wskaźnikach opierasz porównanie? Co innego przewoźnik rejsowy, a co innego czarterowy. Porównaj chocby nalot godzinowy per maszyna u poszczególnych przewoźników.

Pozdrawiam, Antek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek




Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:07, 02 Sty 2006    Temat postu:

Na żadnych wskaźnikach.
Poprzez DFU nie możesz porównywać sposobu zarządzania firmą lotniczą. Ale jak się upierasz: jaki nalot per a/c ma flota CW i FAP?

Swoją ocenę zarządzania opieram na tym co firma osiągneła:
FAP wprowadził nowytyp samolot, powołał i certyfikował własny TRTO, uruchomił czartery dalekiego zasięgu (POP, PUJ, FOR, MBA, BKK, SHJ), w pół roku dostał ETOPS 120 i jako druga linia lotnicza w Polsce (po Exinie) dostała certyfikat part M, dodatkowo przeszkoliła WEAC w serwisowaniu B757 i na swoje potrzeby certyfikowałą bazę techniczną LHT. To chyba można uznać za sukces zarządzania?
CW? Podaj coś, jesteś z Nimi bliżej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 17:34, 02 Sty 2006    Temat postu:

Sorki, że się wcinam, ale nie jestem człowiekiem z branży, ale korzystając z forum chciałbym rozszerzyc znacznie swoją wiedzę, więc czy możesz wytłumaczyc kilka terminów ?
1.
Przemek napisał:
Poprzez DFU nie możesz porównywać sposobu zarządzania firmą lotniczą. Ale jak się upierasz: jaki nalot per a/c ma flota CW i FAP?

2.
Przemek napisał:
certyfikował własny TRTO,

3.
Przemek napisał:
w pół roku dostał ETOPS 120
i jako druga linia lotnicza w Polsce (po Exinie)
4.
Przemek napisał:
dostała certyfikat part M,

5.
Przemek napisał:
dodatkowo przeszkoliła WEAC

6.
Przemek napisał:
na swoje potrzeby certyfikowałą bazę techniczną LHT

Nie mam nic wspólnego z branżą (na forum jestem hobbystycznie), a Twój post był dla mnie bardzo konkretny, aczkolwiek niestety mało zrozumiały Sad z przyczyn jak powyżej.
Z góry dziękuję i pozdrawiam. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek




Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:00, 02 Sty 2006    Temat postu:

Old napisał:
Sorki, że się wcinam, ale nie jestem człowiekiem z branży, ale korzystając z forum chciałbym rozszerzyc znacznie swoją wiedzę, więc czy możesz wytłumaczyc kilka terminów ?
1.
Przemek napisał:
Poprzez DFU nie możesz porównywać sposobu zarządzania firmą lotniczą. Ale jak się upierasz: jaki nalot per a/c ma flota CW i FAP?
,

DFU: daily fleet utilization
a/c: aircraft - samolot
CW: Centralwings
FAP: Fischer Air Polska

2.
Przemek napisał:
certyfikował własny TRTO,


TRTO: ośrodek szkoleniowy

3.
Przemek napisał:
w pół roku dostał ETOPS 120
i jako druga linia lotnicza w Polsce (po Exinie)

ETOPS: zgoda dla samolotu dwusilnikowego na loty na obszarem morskim z czasem "dolotu" do najbliższego lotniska na poziomie 120 minut.

4.
Przemek napisał:
dostała certyfikat part M,


Part M - tzw. "certyfikat bezpieczeństwa" wydawany przez EASA

5.
Przemek napisał:
dodatkowo przeszkoliła WEAC


WEAC: White Eagle Aviation Cargo

6.
Przemek napisał:
na swoje potrzeby certyfikowałą bazę techniczną LHT


LHT: Lufthansa Technik

Nie mam nic wspólnego z branżą (na forum jestem hobbystycznie), a Twój post był dla mnie bardzo konkretny, aczkolwiek niestety mało zrozumiały Sad z przyczyn jak powyżej.
Z góry dziękuję i pozdrawiam. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stevan




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 18:20, 02 Sty 2006    Temat postu:

Przemek masz totalną rację. FAP jest wielkim innowatorem i profesjonalnąlinią zarządzaną przez ODPOWIEDNICH ludzi. Jestem bardzo ciekaw jak będzie wyglądała siatka charterowa na S06 w CW w porównaniu z FAP. Z tego co wstępnie wiem to FAP systematycznie przejmuje kontrakty CW, wiel biur przechodzi na współpracę z FAP. Dlaczego? Sami sobie odpowiedzcie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 18:37, 02 Sty 2006    Temat postu:

Stevan napisał:
Przemek masz totalną rację. FAP jest wielkim innowatorem i profesjonalnąlinią zarządzaną przez ODPOWIEDNICH ludzi. Jestem bardzo ciekaw jak będzie wyglądała siatka charterowa na S06 w CW w porównaniu z FAP. Z tego co wstępnie wiem to FAP systematycznie przejmuje kontrakty CW, wiel biur przechodzi na współpracę z FAP. Dlaczego? Sami sobie odpowiedzcie...


Czy Ci sami wielcy specjaliscie zarzadzali takze Slowacka czescia Fisher Air? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek




Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:41, 02 Sty 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Stevan napisał:
Przemek masz totalną rację. FAP jest wielkim innowatorem i profesjonalnąlinią zarządzaną przez ODPOWIEDNICH ludzi. Jestem bardzo ciekaw jak będzie wyglądała siatka charterowa na S06 w CW w porównaniu z FAP. Z tego co wstępnie wiem to FAP systematycznie przejmuje kontrakty CW, wiel biur przechodzi na współpracę z FAP. Dlaczego? Sami sobie odpowiedzcie...


Czy Ci sami wielcy specjaliscie zarzadzali takze Slowacka czescia Fisher Air? Wink


Nie ci sami, ponieważ nie było Słowackiej części Fisher Air ale zapewne chodzi ci o Fischer Air Czechy (Fisher -> Fischer), ale także w Polsce ich nie ma. Cały personel to Polacy, którzy pracowali w LOT, WEA, APN, ELOT, CW. Każdy z kadry kierowniczej ma co najmniej 10 letnie doświadczenie w branży a niektórzy nawet 20, 25 czy 30 lat.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przemek dnia Pon 20:42, 02 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 20:37, 02 Sty 2006    Temat postu:

Przemek, dzięki, akurat CW i FAP to znałem, ale pozostałe skróty się przydadzą. Pzdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Pon 21:09, 02 Sty 2006    Temat postu:

FAP jak pisze myśli o rozwijaniu swojej floty na bazie maszyn 752. Co z tego idzie napewno nie ma zamiaru zaprzestać na 3 obecnie ściąganym 757. Firma ta staje się powoli poważnym graczem i nie zaczeła działać tak jak Central z pomocą matki i dostając od niej maszyny, ponieważ czeska matka chyba sama nie zawiele miała Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 20:40, 03 Sty 2006    Temat postu:

Sorry za milczenie ale nie miałem dostępu do sieci. Odnosnie wksjaźników jak choćby wykorzystania floty to znam te dane dla CLW ale otrzymałem je w zaufaniu od znajomego z CLW więc moge powiedzieć tyle, że specjaliści z Boeinga byli zdziwieni, bo takie naloty dobowe zdarzają się tylko na long haulach i to co zrobiło CLW to rekord świata - nikt nigdy wczesniej nie miał takich nalotów na 737.

Pozdrawiam, Antek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 12:47, 15 Sty 2006    Temat postu:

Cytując Przemka: "16 stycznia ma polecieć także jednosobowy zarząd Centralwingsa. Minister Transportu ma trzech kandydatów do zarządu - wszyscy są z Warszawy i z branży."

Jak rozumiem jutro się okaze co i jak?

Antek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 17:19, 15 Sty 2006    Temat postu:

Antonio napisał:
Cytując Przemka: "16 stycznia ma polecieć także jednosobowy zarząd Centralwingsa. Minister Transportu ma trzech kandydatów do zarządu - wszyscy są z Warszawy i z branży."

Jak rozumiem jutro się okaze co i jak?

Antek


Niekoniecznie musi się okazać. Walne Centralwingsa nie było planowane, co oczywiście nie musi oznaczać, że do niego na pewno nie dojdzie. Do tego nie trzeba jakichś ogłoszeń i ustawowych terminów, bo walne C0 to prezes PLL LOT, a ten, jak mu przyjdzie na to ochota, może rozpocząć walne o dowolnej porze. Gotów jestem podejrzewać, że mimo nacisków - głównie ze strony ludzi z Lotu - do dnia rozstrzygnięcia konkursu na prezesa Lotu, Kociołek nie poleci. Wygląda na to, że p.o. prezes nie chce wszczynać żadnych awantur i nie będzie takich decyzji podejmował. Mógłby to zrobić, gdyby minister skarbu uznał, że chłopcy w C0 brzydko się bawią i trzeba to przerwać.

pzdr
Artur


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin