Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

GW: Warszawie niepotrzebne nowe lotnisko
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 20:47, 25 Kwi 2006    Temat postu:

Ja to akurat na topole mam uczulenie Wink, więc okolice 15 maja-1 czerwca najgorsze...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
777_forever




Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:47, 25 Kwi 2006    Temat postu:

6182 napisał:
Cytat:
Twoim tokiem myslenia mozna sadzic ze na poludniu pomiedzy Krakowem, a Katowicami powinno powstac super lotnisko na ok 40mln pasazerow bo w jego zasiegu jest ok 6mln mieszkancow Polski


Moje propozycje:
International airport Zakopane-Łysa polana im.Janosika Laughing
Wadowice-Kalwaria Zebrzydowska im.(hmm tu powinno być Jana Pawła II ale zajęte)
Albo,najlepiej Trzebinia (TBN/EPTR jak w podpisie kogoś z forum Wink )


Dodam jeszcze Jazgarzewszczyzna-Bobrowiec Intercontinetal (EPJB) Wink

Nie na południu, ale musi być, bo będzie łatwiej zaprezentować podróznikom naszą miejscowość o najdłuższej nazwie. Very Happy

M.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 20:50, 25 Kwi 2006    Temat postu:

777_forever napisał:
6182 napisał:
Cytat:
Twoim tokiem myslenia mozna sadzic ze na poludniu pomiedzy Krakowem, a Katowicami powinno powstac super lotnisko na ok 40mln pasazerow bo w jego zasiegu jest ok 6mln mieszkancow Polski


Moje propozycje:
International airport Zakopane-Łysa polana im.Janosika Laughing
Wadowice-Kalwaria Zebrzydowska im.(hmm tu powinno być Jana Pawła II ale zajęte)
Albo,najlepiej Trzebinia (TBN/EPTR jak w podpisie kogoś z forum Wink )


Dodam jeszcze Jazgarzewszczyzna-Bobrowiec Intercontinetal (EPJB) Wink

M.


Jazgarzewszczyzna, oi Jumala, prawie jak Kirkjubaejarklaustur, lepszego tonguetwistera nie widziałem w Polszy naszej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 22:01, 25 Kwi 2006    Temat postu:

Czekajcie, czekajcie, a czemu - zasadniczo - 2gi raz wałkujemy ten sam temat, co w topicu "Lotnisko dla WAW wybrane" czy jakoś tak. Wydaje mi się, że tam wiele rzeczy żeśmy powiedzieli:
1. Trzeci pas nie potrzebny
2. 20 mln da się zreobić na tym co jest
3. Jak się rozkrzyżuje pasy to i 30 mln (co to za dziwny skrót "mio" to od "miodzio"?)
4. T3 da się postawić w obu głównych miejscach spotterskich - na obecnym progu 29 (po rozkrzyżowaniu) a też i na miejscu górki
5. Po wyrzuceniu nofrlisów i cargo jeszcze długo nie będzie trzeba więcej.

A naprawde niebezpieczne - drogi Stoarn - dla mojej kochanej Warszawy, jest dalsze pierdzenie o Nowym Wielkim Lotnisku dla WAW i Łodzi (nie wiem czemu nie dla Sieradza). Bo to lotnisko nie powstanie - dlaczego to sobie poczytaj w przywołanym topicu. A tak będziemy się karmić mirażami aż T1+2 się zapcha.

Nie chce mi się już o tym pisać Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 7:26, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Czekajcie, czekajcie, a czemu - zasadniczo - 2gi raz wałkujemy ten sam temat, co w topicu "Lotnisko dla WAW wybrane" czy jakoś tak. Wydaje mi się, że tam wiele rzeczy żeśmy powiedzieli:
1. Trzeci pas nie potrzebny
2. 20 mln da się zreobić na tym co jest
3. Jak się rozkrzyżuje pasy to i 30 mln (co to za dziwny skrót "mio" to od "miodzio"?)
4. T3 da się postawić w obu głównych miejscach spotterskich - na obecnym progu 29 (po rozkrzyżowaniu) a też i na miejscu górki
5. Po wyrzuceniu nofrlisów i cargo jeszcze długo nie będzie trzeba więcej.

A naprawde niebezpieczne - drogi Stoarn - dla mojej kochanej Warszawy, jest dalsze pierdzenie o Nowym Wielkim Lotnisku dla WAW i Łodzi (nie wiem czemu nie dla Sieradza). Bo to lotnisko nie powstanie - dlaczego to sobie poczytaj w przywołanym topicu. A tak będziemy się karmić mirażami aż T1+2 się zapcha.

Nie chce mi się już o tym pisać Rolling Eyes


Mio. = milionów, (Polski to jeden z nielicznych języków, gdzie się z uporem maniaka używa mln, ale miodzio mi się miło kojarzy, nie powiem:P)

Trzeci terminal chyba NIGDY nie powstanie, bo lobby mieszkańców Ursynowa, Włochów i tych wszystkich Lesznowól do tego nie dopuści. Dlaczego nikt nie podejmuje tematu budowy T3? Nie ma w tej materii żadnych prac studyjnych, nic, poza naszym gdybaniem. I jeszcze te zasyfione ograniczone godziny operacji na Okęciu, to już całkowite zbrukselenie. Jak Bruksela oddała się Paryżowi, Londynowi i Amsterdamowi, tak WAW odda się BBI, PRG i VIE. Nie ma kasy, nie ma kasy... Skąd Tajlandia wzięła kasę na budowę Suvarnabhumi?

A propos małego ruchu w WAW, to nie całkiem tak, że skoro mamy mały ruch, to duże AP niepotrzebne. Odwrotnie: Skoro mamy mały AP to NIGDY nie przyciągniemy dużego ruchu! Ale ja się za 5 lat i tak stąd wyprowadzam, więc co mi tam...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 7:35, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Cytat:
Mio. = milionów, (Polski to jeden z nielicznych języków, gdzie się z uporem maniaka używa mln, ale miodzio mi się miło kojarzy, nie powiem:P)



Bardzo Cię przepraszam, że tak OT, ale czegoś równie głupiego nie czytałem od dawna. Zamiast "np." będziesz pisał "e.g", bo "np." jest takie przaśnie i mało swiatowe?

Cytat:
A propos małego ruchu w WAW, to nie całkiem tak, że skoro mamy mały ruch, to duże AP niepotrzebne. Odwrotnie: Skoro mamy mały AP to NIGDY nie przyciągniemy dużego ruchu! Ale ja się za 5 lat i tak stąd wyprowadzam, więc co mi tam...


AP... Hmmm. Żadne pasujące rozszyfrowanie mi nie przychodzi do głowy, ale ja z uporem maniaka myślę po polsku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 8:46, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Powiem szczerze, że długo się zastanawiałem, czy odpisać Stoarnowi: przepraszam za porównanie, ale dyskusja ze Tobą przypomina dyskusję z kolegą RES o Rzeszowie - "Polskę mą widzę wielką".

Pokuszę się o jeszcze jeden, chociaż tym razem niemiły komentarz: czytanie w Polsce kuleje, a czytanie ze zrozumieniem, jak widać, to przywilej dla nielicznych. Ale do rzeczy.

Wspomniałem wcześniej i będę bronił tego: Okęcie nigdy nie będzie BBI, PRG, LHR, CPH i wieloma innymi. To specyfika kraju. Dlatego, że takie lotnisko musi czymś przyciągać, np. miastem. Warszawa tej specyfiki w PL nie ma, ma ją Kraków, Wrocław, Gdańsk. To są swoiste centra, gdzie można pójść po 22 i balować całą noc, w Wawie, nawet w wakacje, po 22 można na rynku dostać opieprz, że się tak późno przychodzi i jeszcze chce się pić piwo. Jedyne miejsce, gdzie po 22 można się było napić piwa zniknęło, jak polska demokracja, z nastaniem Kaczyńskiego - znad Wisły wywalono ogródki piwne.
Jaka jest przyszłość Okęcia ? Około 20-22 mln pax, oprócz rejsów atlantyckich będzie może 8 do 10 połączeń LR w kierunku azjatyckim. To tyle. Reszta to Europa + Bliska Azja i Afryka, czartery. Dlaczego ? Dlatego, że nie ma sensu. Podobnie, jak sensu nie będzie miał rejs Kraków - Chicago po 3 miesiącach od zniesienia wiz do USA (mniej więcej w 3 miesiące wywiezie z KRK lot wszystkich zainteresowanych, a potem nikt już nie będzie latał).
Lotnisko w Wawie może pracować jak LGW. Czyli przy odpowiedniej infrastrukturze pasażerskiej dojść do tych 22mln pax. A na jednym pasie da się to zrobić, oczywiście - potrzeba będzie zmienić to i owo, ale koszt tych zmian będzie wiele mniejszy niż nowe lotnisko. Poza tym wciąż mówimy o Modlinie, że jednak w perspektywie roku 2010 powinno powstać. Jeśli odnieść Modlin do Luton, a Okęcie do Gatwick - mamy przepustowość w Warszawie sięgającą 35 milionów pasażerów. Czy to za mało dla centralnego i mazowieckiego zespołu portów lotniczych - uważam, że nie.
Poza tym - zobacz jak wiele inestycji koncernów azjatyckich lokuje się na południu. To nie to, że tam jest teren i pracownicy. Bo najtańsza siła robocza jest na podlasiu. To jest wynik tego, że w naszym kraju nie ma autostrad, a są po czeskiej stronie, z okolic WRO łatwo się tam dojeżdza, podobnie do PRG lata Korean. Stawiam whiskey, że od lato 2007 CSA zacznie latac do WRO i to z codeshare dla Korean. To nic nienormalnego, to nie krach dla Warszawy - to są oczywiste sprawy.
Jak widzę z wielu Twoich wypowiedzi, lubisz podnosić głos naskakując na ludzi, że burzą Twoją wizję. Ale Polska to specyficzny rynek i nie da się do niego zastosować modeli funkcjonujących. A wbrew pozorom w Wawie łatwiej się da postawić T3, niż w Mszczonowie całe lotnisko...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 8:57, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Z branży lotniczej:

AP - Albert Plasman (twórca KLMu)
AP - Airbus Power (zawołanie miłośników Airbusa)
AP - Air Polonia
AP - Atak Powietrzny
AP - Azja-Pacyfik (określenie regionu)

Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:05, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Trzeci terminal chyba NIGDY nie powstanie, bo lobby mieszkańców Ursynowa, Włochów i tych wszystkich Lesznowól do tego nie dopuści. Dlaczego nikt nie podejmuje tematu budowy T3? Nie ma w tej materii żadnych prac studyjnych, nic, poza naszym gdybaniem.

I tu się mylisz. Temat budowy T3 już jakiś czas funkcjonuje, kwestia leży gdzie indziej. Po drugie: są dwie koncepcje umieszczenia T3.

Stoarn napisał:
I jeszcze te zasyfione ograniczone godziny operacji na Okęciu, to już całkowite zbrukselenie. Jak Bruksela oddała się Paryżowi, Londynowi i Amsterdamowi, tak WAW odda się BBI, PRG i VIE.

Zasyfione czy nie, masz tak:
PRG między 23 a 5 nie może wykonać łącznie więcej niż 3 operacji startów i lądowań łącznie, każda obarczona jest dużym kosztem, Nie dotyczy to samolotów rejsowych opóźnionych z przyczyn operacyjnych/sprzętowych. (AIP Ceska Republika). Wśród tych operacji nie może być operacji rozkładowych.
BBI, pod groźbą wstrzymania pozwolenia na budowę, w wyniku protestów, otrzymało od sądu zakaz prowadzenia operacji lotniczych w godzinach 2330 - 0530.
VIE ze względu na procedury antyhałasowe może używać tylko jednego pasa w godzinach 23-5 rano, przy czym maksimum 8 operacji/godz.
FRA w godzinach 2230-0530 może korzystać tylko z 25L/07R w przypadku dolotów (pas odsunięty od miasta i terminalu), ograniczona jest również liczba operacji lotniczych do 25/h

Okęcie nie jest przypadkiem odosobnionym. Godziny nie są chore. To są normalne praktyki, wiele lotniski je, jak widzisz, stosuje. I, prawde mówiąc, wątpie, że lotnisko centralne byłoby przez wszystkich przyjęte entuzjastycznie - jeden protest mógłby spowodować dokładnie to samo, co z BBI... Smile

Stoarn napisał:
A propos małego ruchu w WAW, to nie całkiem tak, że skoro mamy mały ruch, to duże AP niepotrzebne. Odwrotnie: Skoro mamy mały AP to NIGDY nie przyciągniemy dużego ruchu! Ale ja się za 5 lat i tak stąd wyprowadzam, więc co mi tam...

Okęcie nie ma małego ruchu, a Twoje twierdzenie jest niczym nie podparte. Wielkość lotniska ma małe znaczenie, jeśli linia lotnicza chce tam latac. W PPL musi się zmienić myślenie z "dajemy wam port, wy latajcie" na "kochana linio lotnicza, mamy ambitny port, zechciejcie tu latać". Niestety - porty lotnicze, jak miasta w PL, muszą zabiegać o przewoźników. Poza tym są małe lotniska z dużym ruchem (STN, ZRH), i duże lotniska z małym ruchem (drugie Toronto). Ilość obsługiwanych pasażerów jest wypadkową chęci linii lotniczych, potencjalnych pasażerów i ich zamożnośći, a nie Twego, w tym wypadku, "widzimisię", iż z małym portem nigdy nie przyciągniemy ruchu - ten ruch przyciąga się już sam, i wcale nie jest taki mały. Chociaż to kwestia względna...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Śro 9:17, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Stoarn byles kiedys w Tajlandi ? Bo jesli tak to powiem ze masz bardzo dziwno sposob percepcji tego co widzisz. To kraj z niewiele mniejszym PKB na mieszkanca i duzo wiekszymi mozliwosciami niz Polska (nie tylko w turystyce). Tam i skala i podejscie do inwestycji publicznych jest duzo lepsze niz w polsce. Tam nie bedzie watpliwosci czy to nowe lotnisko jest potrzebne - wiec i dla inwestorow to ZADNE ryzyko - obecne terminale na starym lotnisku pekaja w szwach i raczej nie porazaja architektura. Dodajac jeszcze konkurencje w regionie, nowe atrakcyjne terminale w HKG, KUL oraz nowy w budowie w SIN przy czym nawet stary w SIN jest swietnie zadbany obawiam sie ze Tajlandia nie miala w wyjscia i musiala budowac lotnisko bo one bylo na gwalt potrzebne i dlugo wyczekiwane.
Po za tym pomimo ostatnio pospolitego ruszenia polakow w podbijaniu zachodnich rynkow pracy ciagle daleko polakom do azjatyckiej wydajnosci i mobilnosci pracownikow. Gdyby caly region azji w ktorym lezy tajlandia byl bardziej ucywilizowany to z pewnoscia polska od dawna bylaby juz w tyle.
Nie ma zadnego sensu porownywanie Tajlandi z Polska, bo Tajlandia to lotniczy gigant (polaczenia lokalne 747 - tyle turystow) a polska to pomimo duzych przyrostow ciagle miernota.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 20:10, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Cytat:
Mio. = milionów, (Polski to jeden z nielicznych języków, gdzie się z uporem maniaka używa mln, ale miodzio mi się miło kojarzy, nie powiem Razz )


Mi się mio kojarzy z włoskim Laughing dlatego wolę używać swojskiego mln-przynajmniej wiadomo o co chodzi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 20:32, 26 Kwi 2006    Temat postu:

AP to Airport jeśli tak trudno na to wpaść....

Tajlandia ma NIEWIELE MNIEJSZY PKB per capita... Czyli JEDNAK MA MNIEJSZY.... A to że jest lotniczą potęgą, to może właśnie sygnał, że Polska też powinna zmienić nastawienie, skoro to tylko mentalne ograniczenia nas spychają na out...

Jeśli chodzi o ogólną atmosfere, to nie powiem, żeby Warszawa ustępowała Helsinkom ani Kopenhadze...

Yonashku, port żeby był ambitny, nie może być takim, jakim dziś jest Okęcie, i na jaki zanosi się że będzie dalej...
Pomysł z Mszczonowem może jest nieopłacalny, ale w KAŻDYM państwie jest jakiś GŁÓWNY CENTRALNY PORT LOTNICZY, być może trzeba rozbudować Sochaczew, ale nie do kilkumilionowych, a 20 mio. rozmiarów, a Okęcia już dalej nierozbudowywać. Nie widzę lepszego rozwiązania i WNOSZĘ DO MODERATORA O ZAMKNIĘCIE TEMATU


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:40, 26 Kwi 2006    Temat postu:

A ten AP to jaki to jest rodzaj, bo stosujesz 2...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 20:52, 26 Kwi 2006    Temat postu:

AP występuje pod dwoma rodzajami u mnie, jako to lotnisko lub ten port lotniczy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:56, 26 Kwi 2006    Temat postu:

BMSPJSS.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin