Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Górnopłaty
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:58, 14 Gru 2006    Temat postu:

Z powodzeniem cargowe są jeszcze: 727, 737, 757, 767, 777 (niedługo), Tu-204, A300, DC-8.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 21:03, 14 Gru 2006    Temat postu:

Ale są to samoloty projektowane jako pasażerskie przede wszystkim i później przerabiane na cargo, a nie projektowane jako takie od podstaw jak An-124, C-17, czy C-5 chocby.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Czw 21:20, 14 Gru 2006    Temat postu: Re: Górnopłaty

slepowron napisał:
ojcie_c napisał:
Górnopłaty mają lepsze własności lotne podczas startu i lądowania.

Absolutnie nie ma takich "zlotych" regul. "ground effect" mozna zaliczyc do tych "lepszych" wlasnosci i jest on duzo silniejszy przy dolnoplatach.


Tylko, że "ground effect" bardziej przeszkadza, niż pomaga w lądowaniu, co układ dolnopłata może jeszcze bardziej uwydatnic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:20, 14 Gru 2006    Temat postu:

Układ górnopłata do samolotu towarowego ma kilka praktycznych zalet. Po pierwsze niżej położony kadłub ułatwia załadunek. Po drugie, transportowce często korzystają ze słabiej przygotowanych lotnisk i umieszczenie silników wysoko nad ziemią znacznie obniża szanse zassania jakiegoś paskudztwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 20:19, 16 Gru 2006    Temat postu: Re: Górnopłaty

ojcie_c napisał:

Tylko, że "ground effect" bardziej przeszkadza, niż pomaga w lądowaniu, co układ dolnopłata może jeszcze bardziej uwydatnic.

Widac ze pilotem nigdy nie byles. Piloci wlasnie lubia "ground effect" bo im zmiekcza przyziemienie.
psotter napisał:
Układ górnopłata do samolotu towarowego ma kilka praktycznych zalet. Po pierwsze niżej położony kadłub ułatwia załadunek. Po drugie, transportowce często korzystają ze słabiej przygotowanych lotnisk i umieszczenie silników wysoko nad ziemią znacznie obniża szanse zassania jakiegoś paskudztwa.

I w tym jest dokladnie sedno sprawy. W dolnoplacie "wing box" musialby by byc na dole uniemozliwiajac bliskosc kadluba od ziemi. Co do zawieszenia silnikow to tez prawda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathy_j




Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 15:50, 19 Gru 2006    Temat postu:

Tak, chodzilo mi mniej więcej o to. KubaN- ale także pasażerskie np. 146-tka.

Gdy lecisz górnoplatem, to widzisz więcej na dole- tak to ciekawe (przynajmniej dla ludzi zwyklych), bo mnie np. interesuje skrzydlo- klapy, silnik-odwracacz ciągu itp. Staram się więc siadać przy skrzydle. Zazwyczaj latam Wizzair, więc mam szczęście. Jednak niezawsze zdarza się, że usiąde przy oknie.
Pamiętajcie, że jeżeli macie problemy z chorobą lokomocyjną, to siadajcie przy skrzydle- czy to w górnoplatach, czy to w dolnoplatach- najstateczniejsze miejsce Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin