Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ekspansja NORWEGIAN w Polsce
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:26, 23 Cze 2006    Temat postu:

Mam parę pytań:
1. Na podstawie jakich przepisów przewoźnik nie mający europejskiego AOC i pochodzący z kraju z poza Unii Europejskiej będzie latał po Unii?
2. Kto udziela takich zgód?
3. Jacy inni przewoźnicy nie mający europejskiego AOC mogą tak samo latać jak Norwegian?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TravelAir dnia Pią 15:20, 23 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 12:54, 23 Cze 2006    Temat postu:

Moze w ULC nie wiedzieli, ze Norwegia do UE nie nalezy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Pią 13:45, 23 Cze 2006    Temat postu:

RES napisał:
moze dlatego że kazde połączenie musi być negocjowane z PPLem???? a jemu moze nie zalezec na rozwoju lotniska??


A ja jednak myslę, że to chodzi o potencjał, którego te lotnisko po prostu nie ma. Nie wystarczny, że tu ktoś napiszę, że "Z Rzeszowa na pewno pełno osób by latało". Pohipotetyzujmy troszkę.
Załóżmy że jest rok 2005 i Ryanair ogłasza otwarcie połączeń do Frankfurtu/Hahn z lotnisk regionalnych oprócz RZE. Oczywiście podniółs byś larum, że czemu nie z Rzeszowa, przeciez pełno ludzi by stamtąd latało. A doskonale sam wiesz, jaki los spotkał te destynację. Jestem święcie przekonany, że to samo by było, gdyby Norwegian teraz ogłosił np. loty z Rzeszowa do Hiszpanii, czy Szwecji. Myślę, że Londyn, to na razie jedyny sensowny kierunek z RZE mający szansę powodzenia, no może jeszcze Dublin, ale nic więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pią 14:31, 23 Cze 2006    Temat postu:

Kolego jak przewertujesz całe forum to napotkasz moją opinie co do HHN i też uważałem że to bład, ja nawet nie twierdze ani nie narzekam ze nie ma Norwegian, zacznijcie uwaznie czytac o co chodzi bo widze, że niektórzy mają problem z rozumieniem czytanego tekstu Smile podobno to przypadłość rozszeżajaca sie bardzo szybko:) kończmy już te przepychanki bo to nie o to chodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emelyn




Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:32, 23 Cze 2006    Temat postu:

WAW - ARN
DY 2203 1234567 13.15 - 14.55
ARN - WAW
DY 2204 1234567 20.10 - 21.50

WAW - CIA
DY 2468 _2_4__7 15.45 - 18.05
DY 2468 _____6_ 06.05 - 08.25
CIA -WAW
DY 2469 _2_4__7 18.35 - 21.10
DY 2469 _____6_ 08.55 - 11.10

WAW - MXP
DY 2472 _2_4_67 07.00 - 09.30
MXP -WAW
DY 2473 _2_4_67 10.15 - 12.45

WAW - ATH
DY 2561 _2_4_6_ 21.55 - 01.35
ATH - WAW
DY 2562 __3_5_7 04.20 - 06.00

WAW - DUB
DY 2551 1_3_5__ 21.55 - 00.05
DUB - WAW
DY 2552 _2_4_6_ 02.00 - 06.10

KRK - ARN
DY 2237 1_3_5_7 17.45 - 19.45
ARN - KRK
DY 2236 1_3_5_7 15.25 - 17.25


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pią 16:51, 23 Cze 2006    Temat postu:

poza Dublinem i Atenami świetne godziny, postarali sie trzeba przyznać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pią 16:57, 23 Cze 2006    Temat postu:

ale ceny tragedia, przynajmniej pierwsza którą sprawdziłem Dublin, Rzym z WAW w jedna strone za 257 Euro !!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł_EPWR




Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Pią 17:05, 23 Cze 2006    Temat postu:

Z Wrocławia do Sztokholmu można polecieć za 21 euro, ale powrót to już tylko za 261 euro!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Sob 18:13, 24 Cze 2006    Temat postu:

Gratuluje tym 3 lotniskom - teraz tylko wypada mi trzymac za Was kciuki tak, aby samoloty lataly pelne, trasy sie utrzymaly i kiedys w przyszlosci dochodzily nowe...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bronislaw




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 11:10, 27 Cze 2006    Temat postu:

na szczescie ceny wrocily do normalnych poziomow, bo np. do rzymu mozna bezproblemowo leciec za 52 euro w 2 strony. te wielkie ceny to musiala byc pomylka systemu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:31, 27 Cze 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
Mam parę pytań:
1. Na podstawie jakich przepisów przewoźnik nie mający europejskiego AOC i pochodzący z kraju z poza Unii Europejskiej będzie latał po Unii?

3. Jacy inni przewoźnicy nie mający europejskiego AOC mogą tak samo latać jak Norwegian?


Ponieważ Norwegia jest specyficznym przypadkiem w UE. Ma umowy z UE o wzajemnym otwarciu nieba, poza tym jest członkiem ECAC, która to w tym wypadku może jest nawet ważniejsza, niż przynależność do UE.

Przewoźnicy Islandii,Norwegii i krajów, które podpiszą umowę o wzajemności w zakresie otwarcia nieba z krajami UE.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bronislaw




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 1:01, 28 Cze 2006    Temat postu:

Swieta racja UE to jedno, a otwarte niebo nad Europa to drugie. Zreszta podobnych wyjatkow jest wiele, np.: do Norwegii, Islandii czy Szwajcarii mozna jezdzic na dowody osobiste (do Norwegii osobiscie przetestowalem).

YoNasHek napisał:
TravelAir napisał:
Mam parę pytań:
1. Na podstawie jakich przepisów przewoźnik nie mający europejskiego AOC i pochodzący z kraju z poza Unii Europejskiej będzie latał po Unii?

3. Jacy inni przewoźnicy nie mający europejskiego AOC mogą tak samo latać jak Norwegian?


Ponieważ Norwegia jest specyficznym przypadkiem w UE. Ma umowy z UE o wzajemnym otwarciu nieba, poza tym jest członkiem ECAC, która to w tym wypadku może jest nawet ważniejsza, niż przynależność do UE.

Przewoźnicy Islandii,Norwegii i krajów, które podpiszą umowę o wzajemności w zakresie otwarcia nieba z krajami UE.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bronislaw




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 12:04, 29 Cze 2006    Temat postu:

z nowych tras cieszy mnie najbardziej mediolan, bo moze ten przyklad przemowi do rozsadku szefom lotu i centralwings...

po tym jak centralwings zostal spacyfikowany przez lot, szybko wycofano trasy konkurujace z lotem, np. waw-mxp.

jednak czy szefowie lotu nie zdaja sobie sprawy, ze lepiej jest jesli lot i centralwings konkuruje ze soba i blokuja inne linie, niz zeby centrawings oddawal pole do popisu innym tanim liniom..

dzieki ostaniej szybkiej likwidacji waw-mxp, lot bedzie mial teraz prawdziwa ostra konkurencje na tej trasie w postaci norwegian...

krotkowzrocznosc zwiazkow zawodowych w locie (ktore zapewne wymusily tego typu ruch) jest komiczna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:41, 29 Cze 2006    Temat postu:

bronislaw napisał:
krotkowzrocznosc zwiazkow zawodowych w locie (ktore zapewne wymusily tego typu ruch) jest komiczna


jak cała ta firma ....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 22:20, 29 Cze 2006    Temat postu:

bronislaw napisał:
z nowych tras cieszy mnie najbardziej mediolan, bo moze ten przyklad przemowi do rozsadku szefom lotu i centralwings...

po tym jak centralwings zostal spacyfikowany przez lot, szybko wycofano trasy konkurujace z lotem, np. waw-mxp.


Jak trasa 3x w tygodniu mogla konkurowac z o ile pamiętam dwoma razami dziennie, lub codzienną, z nieatrakcyjnymi cenowo biletami OW?

bronislaw napisał:
jednak czy szefowie lotu nie zdaja sobie sprawy, ze lepiej jest jesli lot i centralwings konkuruje ze soba i blokuja inne linie, niz zeby centrawings oddawal pole do popisu innym tanim liniom..


Lot i Centralwings nie konkurują ze sobą, bo żadna trasa się nie pokrywa. Biznes nie poleci na CIA, a Lot nie lata na LGW. Bzdury o konkurencji i kanibaliźmie etc. to brednie związkowców, których przywileje są (niestety tylko iluzorycznie w obecnym układzie politycznym) zagrożone.

bronislaw napisał:
dzieki ostaniej szybkiej likwidacji waw-mxp, lot bedzie mial teraz prawdziwa ostra konkurencje na tej trasie w postaci norwegian...


Najśmieszniejsze jest jednak, że z Lotem do FCO przegrało Sky Europe na tej samej trasie. Życie nie lubi próżni i Norwegian jest tego dowodem.

bronislaw napisał:
krotkowzrocznosc zwiazkow zawodowych w locie (ktore zapewne wymusily tego typu ruch) jest komiczna


To nie jest krótkowzrocznośc. Jakby ktoś miał możliwoś cprawną i polityczną zakazac młodym i zdolnym ludziom aby konkurowali ze starszymi, wyszkolonymi na starym sprzęcie i w starych czasach, to by to zrobił. W innym wątku ktoś dobrze podsumował, że otwarte niebo to śmiertelne zagrożenie dla tzw. "narodowych" (na szczęście słowo źle widziane w UE) przewoźników i ich przywilejów branżowych (z paroma wyjątkami - BA, KLM-AF i LH). Niestety, jeszcze 3 i pół roku będą nietykalni...

Z drugiej strony, jak związkowcy wymoga zamknięcie kolejnych tras Centralwings, to znajdzie się inne LCC, które je otworzy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin