Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dymisja prezydenta Airbusa
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Nie 17:38, 02 Lip 2006    Temat postu: Dymisja prezydenta Airbusa

[link widoczny dla zalogowanych] po hiszpansku...

PrezesAirbusa oraz prezes EADS podali sie do dymisji ze skutkiem natychmiastowym, biorac na siebie odpowiedzialnosc za opoznienia w budowie A380.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArekK




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 17:42, 02 Lip 2006    Temat postu:

No,no...ciekawie...moze to nie tylko o opóznienia chodzi...a jak bylo z Concorde?Najpierw tyle lotów PR i reklamy,a potem linie lotnicze jedna po drugiej wycofywaly sie z zakupu...moze i tutaj przy 380 cos w trawie piszczy...czyzby w zakulisowych rozmowach ubywalo klientów????????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 19:24, 02 Lip 2006    Temat postu:

Zarowno Gustav Humbert jak i Noel Forgeard podali sie do dymisji (pewnie wymuszonej). Ich odejscie bylo spodziewane od pewnego czasu - spieprzyli nie tylko sprawe z A380 ale i z A350.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
w2marek




Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 20:02, 02 Lip 2006    Temat postu:

upss, czyżby rzeczywiscie A380 mógłby okazać się niewypałem ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Nie 20:30, 02 Lip 2006    Temat postu:

Niewątpliwie Airbus, a przynajmniej część zarządu najzwyczajniej ponoisła pycha. Bezsprzecznie sam fakt pojawienia się poważnej konkurencji ze strony A wpłynęło pozytywnie na rynek, a cała obecna sytuacja dowodzi, ż w Seattle potrafią wyciągać wnoiski. Kilka lat temu w poważnej gazecie jaką jest amerykański Forbes był artykuł na temat Airbus w którym szczególny zachwyt wzbudzała fabryka skrzydeł w Anglii - podawano ją jako przykład nowoczesnego biznesu lotniczego. A teraz angole sprzedają udziały w EADS - jest to znaczące i - smutne... Zobaczymy co przyniesie przyszłość.
Chociaż - kilka tygodni temu czytałe w Time (lub Newsweeku? Nie pamiętam) artykuł w którym obawiano się, czy Ameryka potrafi jeszcze budować nowoczesne samoloty (!) - był to komentarz do faktu, że spora część produkcji głównych elementów 787 będzie odbywała się poza USA - ciekawe podejście co?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 20:35, 02 Lip 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
że spora część produkcji głównych elementów 787 będzie odbywała się poza USA - ciekawe podejście co?

Tak tylko dla przypomnienia 75% 787 pod wzgledem wartosci bedzie "made in USA".

Poza tym przeczytalem gdzies ciekawy komentarz ze zarzad Boeinga to ludzie ktorze specjalizuja sie w budowie samolotow, w Airbusie sa natomiast ludzie byznesu ktorym akurat przypadlo budowac samoloty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Nie 20:49, 02 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A340-600




Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 20:46, 02 Lip 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
Niewątpliwie Airbus, a przynajmniej część zarządu najzwyczajniej ponoisła pycha. Bezsprzecznie sam fakt pojawienia się poważnej konkurencji ze strony A wpłynęło pozytywnie na rynek, a cała obecna sytuacja dowodzi, ż w Seattle potrafią wyciągać wnoiski. Kilka lat temu w poważnej gazecie jaką jest amerykański Forbes był artykuł na temat Airbus w którym szczególny zachwyt wzbudzała fabryka skrzydeł w Anglii - podawano ją jako przykład nowoczesnego biznesu lotniczego. A teraz angole sprzedają udziały w EADS - jest to znaczące i - smutne... Zobaczymy co przyniesie przyszłość.
Chociaż - kilka tygodni temu czytałe w Time (lub Newsweeku? Nie pamiętam) artykuł w którym obawiano się, czy Ameryka potrafi jeszcze budować nowoczesne samoloty (!) - był to komentarz do faktu, że spora część produkcji głównych elementów 787 będzie odbywała się poza USA - ciekawe podejście co?


I pewno dlatego Air Canada sprzedaje 2 Airbusy 340-500...
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 21:37, 02 Lip 2006    Temat postu:

A340-600 napisał:
I pewno dlatego Air Canada sprzedaje 2 Airbusy 340-500...

Poniewaz Air Canada przesiada sie na 777 wiec chca sie pozbyc A340. Swoja droga moze im byc calkim trudno sprzedac te samoloty - im drozsze paliwo tym taki A340 jest mniej atrakcyjny. Podobno w najgorszym wypadku Boeing ma wziac te samoloty - tak maja niby zagwarantowane w kontrakcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Nie 22:04, 02 Lip 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
bedrzich napisał:
że spora część produkcji głównych elementów 787 będzie odbywała się poza USA - ciekawe podejście co?

Tak tylko dla przypomnienia 75% 787 pod wzgledem wartosci bedzie "made in USA

Tezy były gazety, nie moje.
A swoją drogą - ciekawe, jak to liczą, skoro przecież kadłub jest Made in Japan? (a reszta nie wiem jak)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 22:10, 02 Lip 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
A swoją drogą - ciekawe, jak to liczą, skoro przecież kadłub jest Made in Japan? (a reszta nie wiem jak)


z tego co pamietam to tu masz co gdzie/przez kogo bedzie produkowane
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Nie 22:18, 02 Lip 2006    Temat postu:

Dzięki!
To tym bardziej nie wiem jak im wychodzą te procenty!
Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 22:24, 02 Lip 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
Dzięki!
To tym bardziej nie wiem jak im wychodzą te procenty!
Very Happy

dalsza konwersacje nt B787 sugeruje prowadzic na: http://lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=3014&start=15 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 22:29, 02 Lip 2006    Temat postu:

Nastepca Forgeard'a ma byc Louis Gallois, troche info na temat tego pana znajdziecie na: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 23:04, 02 Lip 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
Dzięki!
To tym bardziej nie wiem jak im wychodzą te procenty!
Very Happy

Kadlub to duze czesci ale niekoniecznie takie drogie. Jak mowilem chodzi o procenty wartosci, nie objetosci. Silniki, elektronika, inne podzespoly skupiaja w sobie lwia czesc "wartosci". Poza tym spora czesc kadluba (tak na oko conajmniej 45%) jest robiona w USA (South Carolina, Kansas).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barfi




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom, EPRA, EPRP

PostWysłany: Pon 8:29, 03 Lip 2006    Temat postu:

Nie wiem czy wiecie, ale cena jednostkowa A380 po tych wszystkich zamieszaniach wzrosła aż o 34,7 %. Teraz A380 kosztuje "tylko" 316 mln dolarów Shocked (źródło - Rzeczpospolita). Ciekawe kogo teraz bedzie na niego stac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin