Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co nowego w LO?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 16:01, 27 Sty 2006    Temat postu: Co nowego w LO?

Zbliza sie rozklad lato 2006 i przewoznicy przescigaja sie w nowych polaczeniach. Chcialem zapytac osob "zblizonych " do LO co szykuje nam nowego LOT w tym sezonie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
styrian




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stolyca

PostWysłany: Pią 16:12, 27 Sty 2006    Temat postu:

LO konsekwentnie realizując politykę okopywania się, w sezonie letnim 06 nie uruchomi żadnego nowego połączenia, doda jedynie kilkadziesiąt częstotliwości na istniejących już trasach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pią 16:31, 27 Sty 2006    Temat postu:

styrian napisał:
LO konsekwentnie realizując politykę okopywania się, w sezonie letnim 06 nie uruchomi żadnego nowego połączenia, doda jedynie kilkadziesiąt częstotliwości na istniejących już trasach.


A skąd weźmie samoloty na te kilkadziesiąt nowych częstotliwości ?

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:23, 27 Sty 2006    Temat postu:

LOT zmierza do jednego (niestety) Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pią 21:49, 27 Sty 2006    Temat postu:

Chavez, jak to skad wezmie maszyny? W tym roku LO ma dostac nowe E75. To sa 4 maszyny wiecej, ktore dziennie moga obsluzyc o 4-5 rejsow wiecej, czyli od 16 do 20 rejsow dziennie. Jest to spora mozliwosc na zwiekszenie czestotliwosci. Niestety, mogliby pomyslec o jakis nowych polaczeniach Sad

Ja uwazam, ze LO musi przetrwac do momentu otrzymania 787 i wymiany floty sredniodystansowej (ktora powoli juz ma miejsce) i wtedy sie dopiero porzadnie ruszy. Zgodnie z planami, jakie LO podaje, to park maszynowy sie znacznie powiekszy. Bo long haul'i ma byc min. 6 + opcja na 4, zas wymiana floty sredniodystansowej, czyli obecnych 737-400 i 737-500, ma byc w liczbie ok. 50 maszyn (informacje zaczerpniete z wielu watkow na dawnym Jumbo i na obecnym forum) wliczajac maszyny dla C0. Ale i tak, jezeli nawet polowa trafi do LO, to ich flota bedzie wieksza. Dajmy na to, ze bedzie (wliczajac flote ELO, bo nikt ich w praktycie nie rozdziela) 25x737/A320+10xE70+4xE75+11xER4+8xAT7+5xAT5+6x787=69 maszyn. Zas obecnie LO ma ok. 50 maszyn - maszyny, ktore poszly dla C0, czyli mniej. Niezapominajmy jeszcze o opcjach LO na kolejne Embriony - pozostaje 7!!!

Wiec mowie, poczekajmy te 2-3 lata i dopiero wtedy zobaczymy, co sie bedzie dzialo z LO.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pią 22:15, 27 Sty 2006    Temat postu:

Spotter napisał:
Bo long haul'i ma byc min. 6 + opcja na 4, zas wymiana floty sredniodystansowej, czyli obecnych 737-400 i 737-500, ma byc w liczbie ok. 50 maszyn (informacje zaczerpniete z wielu watkow na dawnym Jumbo i na obecnym forum) wliczajac maszyny dla C0. Ale i tak, jezeli nawet polowa trafi do LO, to ich flota bedzie wieksza. Dajmy na to, ze bedzie (wliczajac flote ELO, bo nikt ich w praktycie nie rozdziela) 25x737/A320+10xE70+4xE75+11xER4+8xAT7+5xAT5+6x787=69 maszyn. Zas obecnie LO ma ok. 50 maszyn - maszyny, ktore poszly dla C0, czyli mniej. Niezapominajmy jeszcze o opcjach LO na kolejne Embriony - pozostaje 7!!!

Wiec mowie, poczekajmy te 2-3 lata i dopiero wtedy zobaczymy, co sie bedzie dzialo z LO.


Spotter, ale przecież E145 będą wycofane bo przy obecnych cenach ropy 50-miejscowe jety są nieopłacalne. Najrozsądniej byłoby zastąpić je oraz ATR-y 20-ma Dashami 8-300 i robić nimi całą krajówkę plus bliskie rejsy europejskie. Do tego ze 20 z rodziny E170-195, z 20 B737-700/800/900 lub A319/320/321 na dalsze rejsy europejskie oraz bliskowschodnie, 10 longhauli i to bym nazwał nowoczesną flotą lotu w perspektywie 10 lat. Ale to było wałkowane milion pięćset sto dziewięćset razy, a ten topic będzie sprzyjał 300 nowym wersjom floty LO. Very Happy

A póki co... 4 nowe E175 które mogą spowodować wycofanie 4 dalszych E145, chociaż może jeszcze nie teraz, skoro chcą zwiększać częstotliwości.
Czy LO będzie miał więcej E170 poza obecnymi 10-ma ?


Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 23:21, 27 Sty 2006    Temat postu:

Spotter napisał:

Zgodnie z planami, jakie LO podaje, to park maszynowy sie znacznie powiekszy. Bo long haul'i ma byc min. 6 + opcja na 4,

Czy przypadkiem LO nie zamowil 7 B787 + opcje + prawa zakupu. Opcje z tego co pamietam sa na 787-9 wiec na wieksza maszyne?

Cytat:
zas wymiana floty sredniodystansowej, czyli obecnych 737-400 i 737-500, ma byc w liczbie ok. 50 maszyn

szczerze powiem ze slyszalem maksymalnie o 30 sredniodystanosowych dla LO + C0. Gdzies nawet na tym forum byl jakis wykres odnosnie planowanej floty LO na najblizsze pare lat.

Czy moze ktos mi porownac ATRki z Dash 8 i wyjasnic dlaczego bylyby az tak lepszymi samolotami ?

Pomimo ze ERJ jest mala maszyna to mi sie nim dosc przyjemnie lecialo pomimo ze siedzialem na samym koncu (nie bylo specjalnie glosno) i ze mam "troszke" wzrostu. No jedyby problem to maciupki luk bagazowy (nie zmiescila mi sie jedna walizka i na drugi dzien dostarczyli mi ja do domu) no ale...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pią 23:56, 27 Sty 2006    Temat postu:

No jak dla mnie to może być 20 ATR-ków 50 osobowych. Chodziło mi o to, by zastąpić nimi E145, ale Dash wydaje mi się nieco cichszy i o większym komforcie. Osobiście Dashe mi się bardziej podobają, choć są ciut wolniejsze i mają mniejszy zasięg w podstawowej wersji, taki duży jak 1800Km i tak nie będzie potrzebny, na takie trasy pójdą E70.

Mati, a czy LO czasem nie zamówił 7x787 z prawem zakupu na następne 7 ? I czym się różni to prawo zakupu od opcji ?

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 0:06, 28 Sty 2006    Temat postu:

chavez napisał:
No jak dla mnie to może być 20 ATR-ków 50 osobowych. Chodziło mi o to, by zastąpić nimi E145, ale Dash wydaje mi się nieco cichszy i o większym komforcie. Osobiście Dashe mi się bardziej podobają, choć są ciut wolniejsze i mają mniejszy zasięg w podstawowej wersji, taki duży jak 1800Km i tak nie będzie potrzebny, na takie trasy pójdą E70.

Mati, a czy LO czasem nie zamówił 7x787 z prawem zakupu na następne 7 ? I czym się różni to prawo zakupu od opcji ?

Pozdroofka


Nie jestem Mati,ale odp. na to pytanie. Wg mojej wiedzy majac opcje masz zagwarantowana cene oraz ewentualna date dostarczenia. Przy prawach zakupu cene juz jest inna (z reguly wyzsza) - negocjowana w momencie zgloszenia checi zakupu dalszych sztuk. Moge sie mylic wiec prosilbym kogos o potwierdzenie.
LO zamowil napewno 7x787 - tego nie trzeba juz potwierdzac Smile

A czy prawda jest to co mi sie gdzies obilo o uszy ze LO ma miec jeszcze jednego B767?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Sob 0:23, 28 Sty 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

Nie jestem Mati,ale odp. na to pytanie. Wg mojej wiedzy majac opcje masz zagwarantowana cene oraz ewentualna date dostarczenia. Przy prawach zakupu cene juz jest inna (z reguly wyzsza) - negocjowana w momencie zgloszenia checi zakupu dalszych sztuk. Moge sie mylic wiec prosilbym kogos o potwierdzenie.
LO zamowil napewno 7x787 - tego nie trzeba juz potwierdzac Smile


Dzięki Gabec Smile

Gabec napisał:
A czy prawda jest to co mi sie gdzies obilo o uszy ze LO ma miec jeszcze jednego B767?


Dobrze Ci się obiło Wink Również według mojej wiedzy będzie 7-my 767 tylko nie pamiętam czy w tym roku czy w 2007.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Sob 15:41, 28 Sty 2006    Temat postu:

Bardzo istotna z punktu widzenia pasażera poza warszawskiego jest wymiana pierdziaw 72 na nowe. Patrząc na liczbę odwołanych rejsów z polskich portów regionalnych a więc tym samym niedolot na przesiadkę do Wawy LO traci mnóstwo klientów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Sob 16:10, 28 Sty 2006    Temat postu:

To sprawa gardłowa także dla Warszawiaków, chcących latać po kraju i np. do Berlina. Strach teraz....
Czy mógłby ktoś podać jakie częstotliwości (poza Helsinkami) zwiększą się na lato?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:54, 28 Sty 2006    Temat postu: Re: Co nowego w LO?

Danny napisał:
Zbliza sie rozklad lato 2006 i przewoznicy przescigaja sie w nowych polaczeniach. Chcialem zapytac osob "zblizonych " do LO co szykuje nam nowego LOT w tym sezonie?


Ponoć w marcu ma być jakaś strategia ogłoszona. Pewnie nastąpi to po wyborze nowego prezesa.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Sob 18:36, 28 Sty 2006    Temat postu:

Chavez, maszyny typu ER4 sa potrzebne na sredniej dlugosci trasy miedzynarodowe, gdzie popyt jest sredni. Oczywiscie, ze na trasie np. Do Berlina lecac ER4 czy AT7 wielkiej roznicy czasowej nie odczujesz, ale gdbys miale leciec na trase 1500 km, to niestety, ale ER4 sie bardziej przyda. Na dluzsze trasy musza byc jet'y. Mozliwe, ze ma wieksze koszty, ale predkosc powoduje, ze koszty alternatywne sa znacznie mniejsze, nizeli przy AT7. Nie mozna patzrec na koszty tylko pod wzgledem tego, ile kosztuje dany lot, ale tez pod wzgledem alternatywy. Bo malym jet'em zrobisz o 1 rejs dziennie wiecej, nizeli prope'm. I z tego co mi jest wiadome, to LO nie wycofuje wszystkich ER4. Mialy zniknac tylko 4 pierwsze (LGA, B, C i D), bo ich masa startowa oraz zasieg byly gorsze niz pozostalych, co powodowalo wieksze koszty.

Faktycznie ma byc 7x787, opcja chyba na 3 szt. i prawo na 4 szt. Czym sie to rozni? Otoz w opcji, to tak jak bylo powiedziane, masz gwarancje ceny i terminu. W prawie do zakupu, masz tylko termin. I nie jest to termin podany w konkretnej dacie dostarczenia, ale ilosci m-cy jakie musza uplynac od daty zlozenia zamowienia, do daty dostarczenia.

Jezeli 30 maszyn ma byc dla LO i C0, to moze byc kiepsko. Pytanie tylko, jak sie podziela? Bo jezeli pol na pol, to de-facto stan floty LO nie wiele sie zmieni. Owszem, teraz maja 6x735+3x734, ale to bedzie raptem 6 szt. wiecej. Znaczy na ilosc 7 long haul'i powinno wystarczyc, ale przy wiekszej liczbie i bogatszej siatce polacen dlugodystansowych, moze byc za malo.

Co do maszyn Embraera. Juz jest wiadome, ze z rodziny E70-E95 bedzie ich 20. Juz 10xE70 mamy, 4xE75 leca i opcja na jeszcze 7 powinna sie niedlugo zrealizowac. Szczegolnie, ze zostala przerobiona z 7xE70 na 3xE70+4xE95.

Co do maszyn AT5/7. AT5 narazie nie musza byc wymieniane, bo trafili do nas dosc niedawno. A LO nie moze sobie pozwolic na dywersyfikacje turbo prop'ow, wiec poki nie zdecyduja sie na wymiane calej floty z ATR'ow na inne, to niestety, ale AT7 beda. Moim zdaniem, jak tylko sie zdecyduja na sredniodystansowce (737/A320), to dopiero dalsza decyzja bedzie wymiana ATR'ow. I cos czuje, ze ATR-72-200 zamienia na ATR-72-500. Szczegolnie, ze piloci maja juz doswiadczenie z tymi maszynami i rating na nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janek




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toronto/Barrie/Nowy Sacz

PostWysłany: Sob 18:38, 28 Sty 2006    Temat postu:

Siudmy B767 bedzie w tym roku ..... Lot bedzie wyjonywal w niekture dni tygodnia po 7 lotow dziennie za Atlantyk, z Krakowa i Wawy. Wiem ze z Wawy bedzie nawet 2x dziennie lot do Chicago i Nowego Jorku chyba.
Info z jumbopics.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin