Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cel PPL: Okęcie ma się nie rozwijać
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 12:29, 23 Maj 2006    Temat postu: Cel PPL: Okęcie ma się nie rozwijać

[link widoczny dla zalogowanych]

To chyba jakiś kiepski żart! W 2006 ma być 8 milionów pax na WAW, a cztery lata później......o ledwie milion więcej? Czy Warszawa to naprawdę taka wieś? Za 15 lat Balice nas przegonią! Gratulacje! PPL niech się lepiej samorozwiąże! Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Wto 17:36, 23 Maj 2006    Temat postu: Re: Cel PPL: Okęcie ma się nie rozwijać

Stoarn napisał:
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33205,3363341.html

To chyba jakiś kiepski żart! W 2006 ma być 8 milionów pax na WAW, a cztery lata później......o ledwie milion więcej? Czy Warszawa to naprawdę taka wieś? Za 15 lat Balice nas przegonią! Gratulacje! PPL niech się lepiej samorozwiąże! Evil or Very Mad


To prawda.
Jakas zenujaca prognoza.
Miejmy nadzieje ze sie nie sprawdzi bo Praga ucieknie nam jeszcze bardziej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 18:24, 23 Maj 2006    Temat postu:

Jak wyglądają statyski Warszawy bez lowcostów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 20:27, 23 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Jak wyglądają statyski Warszawy bez lowcostów?


No właśnie, to jest chyba kluczowe pytanie. Ja bym je jeszcze rozwinął: czy prognozy dla Okęciowa są robione przy, czy bez budowy Modlina. Wzrost ruchu, którym wszyscy się tak ekscytują to LC. Jeśli ze statystyk wyłączymy LC to będzie inaczej. Jeśli do tego zadamy sobie pytanie: jak długo boom LC może trwać, to wnioski nie są dalekie od tych przewidywań. A jaki jest wzrost na London City Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Wto 20:29, 23 Maj 2006    Temat postu:

No właśnie, a czy przypadkiem oni nie uwzględnili wysadzenia no-frillsów do Modlina ?

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 7:31, 24 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Jak wyglądają statyski Warszawy bez lowcostów?

i bez czarterów, które jako 100% zapełnione robią chyba jeszcze większą statystyke ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 20:41, 24 Maj 2006    Temat postu:

Czy Modlin będzie aż tak OGROMNY że przejmie cały ruch lowcostowy, czy wielkość ruchu lowcostowego ograniczy się do możliwości Modlina?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 20:42, 24 Maj 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Czy Modlin będzie aż tak OGROMNY że przejmie cały ruch lowcostowy, czy wielkość ruchu lowcostowego ograniczy się do możliwości Modlina?

A jaka wg Ciebie powinna być prognoza abyś nie uznał jej za skandalicznie niską?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 21:41, 24 Maj 2006    Temat postu:

hehe, zaraz będzie: Cel PPL: Modlin ma pozostać malutki! PPL nie chce budować tam kolejnych 3 pasów!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 7:47, 25 Maj 2006    Temat postu:

Z tego co mi wiadomo, to Modliński terminal ma być przystosowany do przepustowości 3 mln pax/rocznie. Czyli znaczy to tyle, że się zatka już około 2010. Docelowo oba warszawskie porty będą obsługiwać 13 mln pax/rocznie, czyli polityką PPLu będzie utrzymać ten stan aż do otwarcia kolejnego lotniska, którego oczywiście nikt nie chce. Brawo!

A propos: co wy tak tego PPLu bronicie? Chyba tylko dlatego że to JA go atakuję, bo o ile w przypadku LOTu mogę zrozumieć że ta linia ma swoje wady i zalety, o tyle działania PPL są zupełnie nie nastawione na rozwój.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 8:11, 25 Maj 2006    Temat postu:

Odejmij te 3 miliony (no, na razie może dwa) od przepustowości Okęcia. Przez kilka ostatnich lat wzrost paxów na Okęciu to zasługa LCC i czarterów. To zreszta potwerdzają ostatnie publikacje ULC (I kwartał /zimowy/ w całej Polsce prawie 50%). Nowe tradycyjne linie wcale się na Okęcie nie pchają, a przysyłaja głównie samoloty typu E 145, DHC8 czy w najlepszym razie BAe (i wcale nie są pełne). Musiałyby latac co pół godziny przy 100% LF by nadrobic przeniesione do Modlina LCC i czartery. Long haule poza Lotem to tylko ... Fischer Air Polska, który też wyleci do Modlina. Atrakcyjnośc biznesowa Polski nie jest już taka, jak 10 lat temu, a zaraz będzie jeszcze mniejsza (Rumuia i Bułgaria w UE, tam startują z niższej pozycji i przez kilka lat będa szybsze zwroty z inwestycji). Nie bronie PPL. Po prostu jestem realistą. Jeśli będzie Modlin, to będzie bazą Ryanaira. Dzięki niższym opłatom oni zaproponują tam takie ceny, które zmusza inne low costy do ucieczki z Okęcia, by nie odstawac cenowo od Irlandczyków (poza easy Jetem). Statystyke robią masówki, a te mają Okęcie opuścic. Poza tym dzięki rozwojowi lotnisk lokalnych i połączeń p2p coraz mniejsza ilośc osób z Polski będzie latac przez Warszawę, bo będą mieli loty bliżej od siebie i krócej, a samolot przede wszystkim ma skracac czas podróży.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 8:21, 25 Maj 2006    Temat postu:

Old napisał:
Long haule poza Lotem to tylko ... Fischer Air Polska, który też wyleci do Modlina.
Nie latają do nas longhaule bo mamy kurnik, któremu ze swoją kurnikowatością dobrze! Pomylony skutek z przyczyną! Jeśli PPL za obsługę na tym kurniku dalej będzie żądał najwięcej, to nic dziwnego, że longhaulowa mizeria. Nie wiem czy poza Wilnem jest w UE jeszcze taka stolica, z której do najbliższego porządnego longhaulowego portu jest aż 560 km!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 8:38, 25 Maj 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Old napisał:
Long haule poza Lotem to tylko ... Fischer Air Polska, który też wyleci do Modlina.
Nie latają do nas longhaule bo mamy kurnik, któremu ze swoją kurnikowatością dobrze! Pomylony skutek z przyczyną!

No tak, estetyka i pojemnośc terminala decyduja Laughing

Stoarn napisał:
Jeśli PPL za obsługę na tym kurniku dalej będzie żądał najwięcej, to nic dziwnego, że longhaulowa mizeria. Nie wiem czy poza Wilnem jest w UE jeszcze taka stolica, z której do najbliższego porządnego longhaulowego portu jest aż 560 km!

Miliony spragnionych wizyty w Polsce biznesmenów i turystów z Dalekiego i Bliskiego Wschodu, obu Ameryk i Australii siedzą w swoich krajach i płaczą, że nie moga przyleciec do Polski z powodu opłat lotniskowych wyższych niż w Pradze, Budapeszcie i Barcelonie. I nie przylatują, bo chcą tylko p2p i nie chcą przesiadac się w Amsterdamie, Frankfurcie, Londynie czy Kopenhadze. A w ogóle to tam też nie chcieliby p2p tylko za pośrednictwem hubu (koniecznie) w Warszawie.
A stolicą, o której piszesz jest m.in. Berlin.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 8:46, 25 Maj 2006    Temat postu:

Old napisał:
A stolicą, o której piszesz jest m.in. Berlin.


Właśnie Berlin miałem na myśli, pisząc, że mamy 560 km... Bo jeśli nie, to jest jeszcze dalej (Wiedeń). W tym momencie, bliżej jest i z Berlina do Kopenhagi, i z Wilna do Helsinek...

Czy Warszawa JAKO JEDYNA ponad milionowa stolica UE jest taką wsią, że nikt do niej nie chce latać? Wiele linii z Azji zgłaszało chęć latania do WAW pod zawieszającym warunkiem rozbudowy terminala!

Wniosek z waszych słów jest taki: Warszawa jest beznadziejną wsią i, chcemy czy nie chcemy, taka będzie! W związku z tym, koniec krytykowania kogokolwiek za narzekania na Warszawską beznadzieję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 8:56, 25 Maj 2006    Temat postu:

Dawno tyle ostrych (i niestety prawdziwych) komentarzy o wawie (okeciu) nie czytalem. Ale to dobrze, ze nawet mieszkancy Warszawy zaczynaja to widziec (dawniej tak nie bylo). Z czasem moze cos sie ruszy. Ze swojej strony rowniez wolalbym czekac na TANSZE loty do BKK, SIN, HKG, Delhi przez wawe (z przesiadka a nie dojazdem pkp) - poki co czekam na te same polaczenia direct z berlina.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin