Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cel PPL: Okęcie ma się nie rozwijać
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:18, 25 Maj 2006    Temat postu:

Old napisał:
Nowe tradycyjne linie wcale się na Okęcie nie pchają, a przysyłaja głównie samoloty typu E 145, DHC8 czy w najlepszym razie BAe (i wcale nie są pełne).


E145 to bardzo rzadko Swiss. Innych od dawna nie widziałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 9:22, 25 Maj 2006    Temat postu:

Jeszcze Lot. Oczywiście to przykład, chodziło o wielkośc samolotów. Ruch p2p jest mały i tylko pod fale własnych hubów inne linie dostawiają większe maszyny.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Old dnia Czw 9:27, 25 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Czw 9:24, 25 Maj 2006    Temat postu:

Stoarn, straszne czarnowidztwo uprawiasz i do tego jeszcze demagogię w rodzaju american dream: zbudujcie lotnisko a linie same zaczną latać.
To jest stara teoria z czasów kiedy lotnictwo się burzliwie rozwijało i potrzebowało nowych lotnisk. Obecnie w Europie są następujące huby lub mini-huby:

MAN, LHR, AMS, CDG, MAD, FRA, MUC, ZRH, CPH, HEL, VIE

skąd można polecieć w świat. Sporo tego, ale Berlin, IMHO, się tu nie zalicza, dopiero może, jak zbuduje BBI, którego bardzo nie chce podobno LH. Więc najbliżej z WAW jest chyba do VIE.
Teraz nie liczy się mieć lotnisko. Liczy się mieć DOBRE LOTNISKO, a niestety, sławetny kompleks T1+T2, którego budowa się ślimaczy, będzie ledwie zadowalający wg standardów światowych i do tego będzie tak poopóźniany, że linie które deklarowały chęć latania do WAW po rozbudowie terminala inaczej rozwiążą sobie potrzeby latania do Centralnej Europy. Widzę jednak trzy pocieszające okoliczności.
1) Warszawa jednak się rozwija i sporo się wieżowców buduje i innych obiektów. To jakby zaprzecza że inwestorzy się wycofują. Za parę lat wg mnie będzie boom na loty p2p do/z WAW.
2) geografia - jak już się ten kompleks okęciowy wykluje w całości, to będzie najdalej wysunięty na wschód mini-hub STARa co może zachęcić linie dalekowschodnie do latania do WAW albo LO do latania w tamte kierunki i rozwożenie tego po Europie oraz zwożenie europejczyków do WAW i dalej do największej fabryki świata. Wg mnie można liczyć na współpracę z ANA, nowowchodzącymi do STAR China Airlines, Thai, Singapore, Air India a nawet być może z EK.
3) Wizy do USA mają być zniesione, co spowoduje otwarcie rynku na wyjazdy do większej ilości miast w USA

Moja konkluzja: przyszłość nie rysuje się tak czarno jak widzi to Stoarn, ale na większy ruch p2p tradycyjnych będzie trzeba trochę poczekać. Akurat może zdążą posprzątać ten bajzel na Okęciu.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Czw 10:12, 25 Maj 2006    Temat postu:

Dla mnie sporo osób tu troszkę dramatyzuje. Oczywiście lotnisko na Okęciu nie jest super, ale moim zdaniem rozwija się i będzie nadal (jakoś nie wierzę w wielkie nowe lotnisko). Jedyny bół p... to opóźnienie w budowie T2 no i te nieszczęsne opłaty lotniskowe (polska pazerność nie zna granic, co zresztą nie tylko dla PPL jest czymś normalnym).
Uważam, że w Europie i to w państwach które znacznie wcześniej są w Unii, są gorsze lotniska, jak choćby Lisbona, Dublin (juz widzę, jak mnie tu zaczną najeżdżać za te dwa miasta... ale ja uważam, że te państwa stać na wiele wiele więcej ... w Lizbonie od ponad 10 lat mówi się o nowym lotnisku i ... WIELKIE NIC), Berlin (stolica najbogatszego chyba państwa w Europie powinna miec coś lepiej niż tegel chyba ... wiem wiem, buduje się nowy, ale po jakim czasie!!).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 10:38, 25 Maj 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
Dawno tyle ostrych (i niestety prawdziwych) komentarzy o wawie (okeciu) nie czytalem. Ale to dobrze, ze nawet mieszkancy Warszawy zaczynaja to widziec (dawniej tak nie bylo). Z czasem moze cos sie ruszy. Ze swojej strony rowniez wolalbym czekac na TANSZE loty do BKK, SIN, HKG, Delhi przez wawe (z przesiadka a nie dojazdem pkp) - poki co czekam na te same polaczenia direct z berlina.


nie oszukujmy sie. warszawa a z nia niestety cala polska to jest prowincja, nie tylko lotnicza. kto mi pokaze stolice 40 mln kraju, z ktorej do najblizszej autostrady jest 200 km a metro buduje sie w tepie 1 przystanek na 3 lata. mozemy narzekac, to i tak nic nie da. mieszkamy w kraju, gdzie 40 % ludnosci stanowia rolnicy wybierajacy do wladzy ludzi pokroju beger, chojarska, lepper. czego zatem spodziewac sie po lotnictwie? ludzi z duza wyobraznia, myslacych, ze wawa stanie sie megagalaktycznym hubem chce sprowadzic na ziemie. niestety, nigdy tak nie bedzie. nasze miejsce jest zupelnie gdzie indziej. kocham polske, jednak jadac ostatnio przez wegry, serbie, czechy i wiele innych krajow dawnych demolodow, serce mnie bolalo patrzac na to jak zmarnowalismy 15 lat dobrej koninktury. drugie 15 moze sie szybko nie trafic. ech, pojechalem troche sentymentalnie. a co tam. niedawno byl 3 maja Wink

p.s. na koncu dobra rada dla sfrustrowanych sytuacja w kraju. nie ogladac wiadomosci, zasiac sobie przed domem trawe, zakupic kosiarke i lezak. najpierw kosimy, potem otwieramy piwko i lezac na lezaku obserwujemy jak rosnie, nastepnie kosimy, otwieramy oranzade, lezymy i patrzymy jak rosnie ... raz na 5 lat zmieniamy flage na maszcie przed domem, aby wygladala estetycznie (nie zapomionamy o comiesiecznym jej praniu). pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 10:54, 25 Maj 2006    Temat postu:

chavez napisał:
Stoarn, straszne czarnowidztwo uprawiasz i do tego jeszcze demagogię w rodzaju american dream: zbudujcie lotnisko a linie same zaczną latać.To jest stara teoria z czasów kiedy lotnictwo się burzliwie rozwijało i potrzebowało nowych lotnisk. Obecnie w Europie są następujące huby lub mini-huby:

MAN, LHR, AMS, CDG, MAD, FRA, MUC, ZRH, CPH, HEL, VIE

skąd można polecieć w świat. Sporo tego, ale Berlin, IMHO, się tu nie zalicza, dopiero może, jak zbuduje BBI, którego bardzo nie chce podobno LH. Więc najbliżej z WAW jest chyba do VIE.
Teraz nie liczy się mieć lotnisko. Liczy się mieć DOBRE LOTNISKO, a niestety, sławetny kompleks T1+T2, którego budowa się ślimaczy, będzie ledwie zadowalający wg standardów światowych i do tego będzie tak poopóźniany, że linie które deklarowały chęć latania do WAW po rozbudowie terminala inaczej rozwiążą sobie potrzeby latania do Centralnej Europy. Widzę jednak trzy pocieszające okoliczności.
1) Warszawa jednak się rozwija i sporo się wieżowców buduje i innych obiektów. To jakby zaprzecza że inwestorzy się wycofują. Za parę lat wg mnie będzie boom na loty p2p do/z WAW.
2) geografia - jak już się ten kompleks okęciowy wykluje w całości, to będzie najdalej wysunięty na wschód mini-hub STARa co może zachęcić linie dalekowschodnie do latania do WAW albo LO do latania w tamte kierunki i rozwożenie tego po Europie oraz zwożenie europejczyków do WAW i dalej do największej fabryki świata. Wg mnie można liczyć na współpracę z ANA, nowowchodzącymi do STAR China Airlines, Thai, Singapore, Air India a nawet być może z EK.
3) Wizy do USA mają być zniesione, co spowoduje otwarcie rynku na wyjazdy do większej ilości miast w USA

Moja konkluzja: przyszłość nie rysuje się tak czarno jak widzi to Stoarn, ale na większy ruch p2p tradycyjnych będzie trzeba trochę poczekać. Akurat może zdążą posprzątać ten bajzel na Okęciu.

Pozdroofka


Nie chavez, ty nie przeczytałeś moich poprzednich postów. To koledzy Old, Gabec i Witek Z piszą że Warszawa nie ma szans na jakikolwiek rozwój, bo kto by z dalekiego wschodu tu latał, z drugiej strony krytykują mnie, gdy ja ten brak rozwoju krytykuje. Widać im z takim Okęciem dobrze. Ale mi nie, skoro to Warszawa ma być głownym polskim portem. Wiem, że Okęcie o względy nie zabiega, tylko na nie czeka. Na pewno taka polityka nic dobrego nie przyniesie, ale to właśnie ja uważam, że jako najbardziej na wschód wysunięty hub-ik stara w europie mamy szansę na połączenia z dalekim wschodem, powinniśmy to położenie wykorzystać. Nie wiem dlaczego Wiedeń (nie piszę o Helsinkach, bo już ten teamt był roztrząsany) może, a my nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Czw 12:25, 25 Maj 2006    Temat postu: Re: Cel PPL: Okęcie ma się nie rozwijać

Stoarn napisał:
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33205,3363341.html

To chyba jakiś kiepski żart! W 2006 ma być 8 milionów pax na WAW, a cztery lata później......o ledwie milion więcej? Czy Warszawa to naprawdę taka wieś? Za 15 lat Balice nas przegonią! Gratulacje! PPL niech się lepiej samorozwiąże! Evil or Very Mad


Dalej sympatyczny Kolego piszesz:

Stoarn napisał:
Właśnie Berlin miałem na myśli, pisząc, że mamy 560 km... Bo jeśli nie, to jest jeszcze dalej (Wiedeń). W tym momencie, bliżej jest i z Berlina do Kopenhagi, i z Wilna do Helsinek...
Czy Warszawa JAKO JEDYNA ponad milionowa stolica UE jest taką wsią, że nikt do niej nie chce latać? Wiele linii z Azji zgłaszało chęć latania do WAW pod zawieszającym warunkiem rozbudowy terminala!

Wniosek z waszych słów jest taki: Warszawa jest beznadziejną wsią i, chcemy czy nie chcemy, taka będzie! W związku z tym, koniec krytykowania kogokolwiek za narzekania na Warszawską beznadzieję.


i dalej:

Stoarn napisał:
Nie latają do nas longhaule bo mamy kurnik, któremu ze swoją kurnikowatością dobrze! Pomylony skutek z przyczyną! Jeśli PPL za obsługę na tym kurniku dalej będzie żądał najwięcej, to nic dziwnego, że longhaulowa mizeria. Nie wiem czy poza Wilnem jest w UE jeszcze taka stolica, z której do najbliższego porządnego longhaulowego portu jest aż 560 km!


i jeszcze:

Stoarn napisał:
Z tego co mi wiadomo, to Modliński terminal ma być przystosowany do przepustowości 3 mln pax/rocznie. Czyli znaczy to tyle, że się zatka już około 2010. Docelowo oba warszawskie porty będą obsługiwać 13 mln pax/rocznie, czyli polityką PPLu będzie utrzymać ten stan aż do otwarcia kolejnego lotniska, którego oczywiście nikt nie chce. Brawo!

A propos: co wy tak tego PPLu bronicie? Chyba tylko dlatego że to JA go atakuję, bo o ile w przypadku LOTu mogę zrozumieć że ta linia ma swoje wady i zalety, o tyle działania PPL są zupełnie nie nastawione na rozwój.


Nie znalazłem ani nutki optymizmu w Twoich powyższych wypowiedziach i odniosłem się ogólnie właśnie do takiego sposobu widzenia lotniska w WAW. Moja wizja, drogi Stoarnie, jest nieco bardziej optymistyczna, według mnie musimy poczekać.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 13:38, 25 Maj 2006    Temat postu:

Niczego nie bronę. Uważam tylko że po raz setny drogi Stoarnie wykazujesz dziecinną postawę twierdząc że rozwój lotniska w WAW zależy od działań PPLu. Wśród czynnków decydujących działania te są na ważnym, ale nie pierwszeorzędnym miejscu. Podstawowe problemy to:
1. Bardzo niska pozycja gospodarcza Warszawy - czynnik niezależny od PPL
2. Nieporównywalnie niższa pozycja Warszawy w zakresie turystyki niż Praga, czy Budapeszt - czynnik niezależny od PPL
3. Bardzo mała liczba mieszkańców Warszawy - znajdź inny kraj w UE, w którym w Stolicy mieszkałby zaledwie co... trzydziesty mieszkaniec. Jakby tak było w Czechach, Praga byłaby mniejsza od Sieradza Wink - czynnik niezależny od PPL

Poza tym nie będę uczestniczył w tej dyskusji, jeśli ktoś nie poda danych nt. liczby pasażerów longhulowych w PRG, BUD versus WAW. Ja obstawiam, że w WAW jest zdecydowanie więcej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 21:07, 25 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Niczego nie bronę. Uważam tylko że po raz setny drogi Stoarnie wykazujesz dziecinną postawę twierdząc że rozwój lotniska w WAW zależy od działań PPLu. Wśród czynnków decydujących działania te są na ważnym, ale nie pierwszeorzędnym miejscu. Podstawowe problemy to:
1. Bardzo niska pozycja gospodarcza Warszawy - czynnik niezależny od PPL
2. Nieporównywalnie niższa pozycja Warszawy w zakresie turystyki niż Praga, czy Budapeszt - czynnik niezależny od PPL
3. Bardzo mała liczba mieszkańców Warszawy - znajdź inny kraj w UE, w którym w Stolicy mieszkałby zaledwie co... trzydziesty mieszkaniec. Jakby tak było w Czechach, Praga byłaby mniejsza od Sieradza Wink - czynnik niezależny od PPL

Poza tym nie będę uczestniczył w tej dyskusji, jeśli ktoś nie poda danych nt. liczby pasażerów longhulowych w PRG, BUD versus WAW. Ja obstawiam, że w WAW jest zdecydowanie więcej Wink


O Daleki Wschód, a nie o mesdames de Podhale et messieurs d'environs Łomżiens mi chodzi Wink To że Warszawa jest teraz jaka jest chyba nie oznacza że taka musi na dekady pozostać... Chodzi Ci o to, że Warszawa nie jest takim centrum - OK, ale cała niemal 40 milionowa polska obsłużyła mniej paxów niż cytowane Czechy... Po prostu jesteśmy jeszcze nielotnym narodem, ale to nie oznacza, że PPL ma sobie zasypiać! A podejście PPL do rozwoju jest kluczowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Czw 23:50, 25 Maj 2006    Temat postu: OT-sorry

zasieki1 napisał:


nie oszukujmy sie. warszawa a z nia niestety cala Polska to jest prowincja, nie tylko lotnicza. kto mi pokaze stolice 40 mln kraju, z ktorej do najblizszej autostrady jest 200 km a metro buduje sie w tepie 1 przystanek na 3 lata. mozemy narzekac, to i tak nic nie da. mieszkamy w kraju, gdzie 40 % ludnosci stanowia rolnicy wybierajacy do wladzy ludzi pokroju beger, chojarska, lepper. czego zatem spodziewac sie po lotnictwie? ludzi z duza wyobraznia, myslacych, ze wawa stanie sie megagalaktycznym hubem chce sprowadzic na ziemie. niestety, nigdy tak nie bedzie. nasze miejsce jest zupelnie gdzie indziej. kocham polske, jednak jadac ostatnio przez wegry, serbie, czechy i wiele innych krajow dawnych demolodow, serce mnie bolalo patrzac na to jak zmarnowalismy 15 lat dobrej koninktury. drugie 15 moze sie szybko nie trafic.

(...) pozdrawiam


Kolego Drogi zasieki1!

Recami i nogami sie podpisuje pod tym Twoim postem. Lepiej bym tego nie napisal. Tak jak piszesz - wodolejstwo, kombinatorstwo, marzenia i malo konkretnej roboty. Do tego warcholstwo i prywata. Smiejemy sie z pepikow a to oni powinni sie z nas smiac. A najgorsze jest to, ze nie widac, zeby mialo sie cos zmienic. Polska nie wykorzystala swojej szansy. Przepraszam za ten OT, ale po tym poscie zagotowalo sie we mnie. Za przyklad w Polsce czesto stawiana jest Hiszpania, kraj w sumie podobny do naszego. Wychwalamy Hiszpanie m. in. za to, ze potrafila wykorzystac czlonkostwo w UE, za wspaniala siec drog - za to i za tamto. Wiecie jaka jest roznica miedzy jedym i drugim krajem? Taka, ze po smierci Franco w 1975 - frankisci i opozycja zadecydowali - wymazujemy wszystko, resetujemy i zaczynamy od nowa - budowanie demokracji, budowanie kraju, drog, autostrad, gospodarki i pozycji Hiszpanii w swiecie. A jak jest w Polsce od 1989 r? IPN, rozliczanie, lustracja itd. I tutaj tkwi blad Polski - zamiast budowac nowa Polske, korzystac z demokracji, korzystac z UE, trwonimy czas i pieniadze na komisje, na jakies IPN, lustracje, rozliczanie z przeszlosci, ciaganie dziadkow Kiszczakow czy tez innych Jaruzelskich po sadach i nic z tego nie bedziemy mieli - NIC. Tych osadzi kiedys Bog, a my trwonimy czas i pieniadze na glupie sadzenie ludzi minionej epoki - a w tym czasie moglismy wybudowac duzo km autostrad, umocnic gospodarke i zrobic cos konkretnego dla kraju. Po prostu wolelismy rozliczyc sie z poprzednimi ekipami zamiast od zera - zapominajac winy i krzywdy razem budowac bogata Polske.

Przepraszam za ten OT, ale ponioslo mnie to, bo mimo, iz mieszkam prawie w Afryce to codziennie ogladam polska TV i czytam polskie gazety i za przeproszeniem szlag mnie trafia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 8:21, 26 Maj 2006    Temat postu:

Moi Drodzy,

Tylko dlatego nie przerzucam tych postów do Różnych rozmówek, że nie da się ukryć, iż kwestia rozwoju lotniska WAW jest wynikiem mechanizmów przez Kolegów opisanych. Co w jakiś sposób uzasadnia istnienie tych postów TU. Proszę jednak wróćmy do dyskusji merytorycznej, żeby nam się temat nie oparł o wpływ niewykorzystanej wiktorii wiedeńskiej na rozwój lotniska w Goleniowie.

PS. Styro, gratuluję idealnej trafności sądów pomimo tak znacznego oddalenia Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:35, 26 Maj 2006    Temat postu:

Zgadzam się ze Styro co do oceny polityków, co do lustracji, IPN-ów itd itd. Ale uważam, że przesadzacie mówiąc, że ostatnie 15 lat zmarnowaliśmy. My jednak rozwijamy się i nie robimy tego wcale dużo gorzej od Czechów, a wg mnie na pewno lepiej od Węgrów ( nie mówiąc już o Serbach o których wspomniał Zasieki). Pamiętajmy że w Unii jesteśmy od 2 lat ( nie wiem czy Hiszpanie mieli wielkie sukcesy po 2 latach) i cały czas się rozwijamy, jesteśmy oceniani jako atrakcyjny kraj do inwestowania, kraj o dużym potencjale. Pewnie, że powinniśmy to robić dużo lepiej, I też mnie szlag trafia jak widzę jakie priorytety ma obecna koalicja. W sumie od 15 lat tak naprawdę poza Balcerowiczem nikt nie postawił na gospodarkę jako na rzecz najważniejszą, wszyscy zawsze znajdują jakieś inne problemy które rozwlekają w pożal się Boże parlamencie. Faktem też jest, że w sprawach transportu mamy chyba największy dystans do odrobienia ( autostrady, drogi, gospodarka morska, koleje, lotniska) I tutaj żaden rząd się nie popisał.
Ale jednak pamiętajmy jak 15 lat temu to wyglądało a jak wygląda teraz, nie porównujmy się do Finów, Austriaków i innych krajów żyjących od lat w demokracji . Od reszty specjalnie nie odstajemy ( na pewno wiele krajów robi to lepiej od nas- nie przeczę). Pamiętam jak wyglądało lotnisko w POZ w roku 1992 I widzę jak wygląda teraz ( pewnie że powinno obsługiwać więcej pasażerów), lotnisko w WAW ( Warszawa także) też się rozwija, z pewnością nie w takim tempie jak chcą miłośnicy lotnictwa ale jednak.
Sorry za OT ale nie mogę już słuchać że ostatnie 15lat było starcone…..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 16:02, 26 Maj 2006    Temat postu:

falubaz napisał:
Od reszty specjalnie nie odstajemy ( na pewno wiele krajów robi to lepiej od nas- nie przeczę). Pamiętam jak wyglądało lotnisko w POZ w roku 1992 I widzę jak wygląda teraz ( pewnie że powinno obsługiwać więcej pasażerów), lotnisko w WAW ( Warszawa także) też się rozwija, z pewnością nie w takim tempie jak chcą miłośnicy lotnictwa ale jednak.
Sorry za OT ale nie mogę już słuchać że ostatnie 15lat było starcone…..


Tak, rozwijamy się, ALE NIE NADGANIAMY. A Bałtowie nas przegonili w 15 lat (Estończycy w 10). Problem polski (jeśli chodzi o transport) jest taki, że u nas kuleje KAŻDY rodzaj transportu. W Bałtykach i na Słowacji, gdzie kolej jest żałosna i lotnictwo nie kwitnie, są wspaniałe drogi (choć w Estonii niewiele autostrad, to drogi ekspresowe maanteed są do pozazdroszczenia). W Polsce mamy bodaj najmniejszy stosunek pasażerów lotniczych do ilości mieszkańców na całą UE, kiepską kolej, która jeździ wolniej niż 15 lat temu (długość linii Vmax=160 km/h nie przekracza 600 km, co jak na kraj o tak dużej powierzchni i tak niewielkiej ilości przeszkód naturalnych jest tragiczne), o autostradach to chyba nie muszę pisać. Argument o tym, że pozostałe państwa są mniejsze jest chybiony, bo wypadamy blado nawet w wartościach bezwzględnych. Niemniej, powinniśmy to kiedyś nadrobić, więc chyba projektowanie, że w 2010 przestanie Warszawie na zawsze przybywać pasażerów jest niesłuszne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin