Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cechy dobrego pilota.
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moniksa




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:13, 11 Lis 2005    Temat postu: Cechy dobrego pilota.

Ja jak zwykle mam pytanie do zgromadzonych. Jakie umięjętności, uzdolnienia powinien posiadać pilot i jak w ogóle rozpocząć naukę pilotażu? Na symulatorze? :>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 19:52, 11 Lis 2005    Temat postu:

Hmmm..
Na pewno nie na symulatorze. Szkolenie zaczynasz na malych jednosilnikowych samolotach. Potem przechodzisz przez wszystkie posrednie licencje az konczysz na ATP (Airline Transport Pilot) - ta ostatnia dopiero otwiera ci drzwi do linii lotniczych. Proces jest dlugi bo musisz zbierac duzo godzin na roznych samolotach. No i niezle kosztuje. Wiele szkol w USA oglasza sie ze cie wyszkoli na ATP i podaja orientacyjna cene - okolo $30000-$50000. Oczywiscie nie trzeba miec ATP aby zarabiac na lataniu - mozesz np. wozic ludzi za oplata majac jedynie licencje komercyjna na mniejszych samolotach. Pamietac nalezy ze latanie samolotem zarobkowo to nie tylko latanie na Boeingach czy Airbusach czy Embrarerach.

Pilot nie musi byc geniuszem. Znam anglika kapitana Virgin Atlantic ktory lata na 747 - Capt. Alan Carter. Jedyne co skonczyl to mature. Musi natomiast byc zdyscyplionowany, znac minimum matematyki i byc "bystry". Samo szkolenie na pilota wykrusza wielu ludzi. To nie jest zawod dla kazdego. 6% zawodowych pilotow w USA to kobiety.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moniksa




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:27, 11 Lis 2005    Temat postu:

Aha...no to fajnie. A liczy sie kondycja, zdrowie lub coś podobnego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 21:31, 11 Lis 2005    Temat postu:

Zdrowie musisz miec bardzo dobre. Sa na to specjalne badania. Malo kto wie ze kontolerzy ruchu powietrznego przechodza rownie ostre badania zdrowotne co piloci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moniksa




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:36, 11 Lis 2005    Temat postu:

Aha. To w takim razie ciężka droga.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 21:51, 11 Lis 2005    Temat postu:

wymagania zdrowotne sa z reguly proporcjonalne do tego jak/czym chcesz latac i czy zarobkowo czy dla przyjemnosci. Przepisy sa z reguly dosc skomplikowane i bardzo zalezne od kraju. Na licencje turystyczna sa inne wymagania niz na ATP. W USA jest organizacja pilotow gluchoniemych ktorym wolno latac tam gdzie nie trzeba uzywac radia, poza tym jak jestes uposledzona fizycznie to tez mozesz latac pod warunkiem ze masz samolot odpowiednio dostosowany. Jak kompletnie jestes niezdolna zdrowotnie to tez mozesz prowadzic samolot pod warunkiem ze kolo ciebie siedzi kwalifikowany pilot. Ale tego rodzaju mozliwosci nie istnieja w kazdym kraju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SP-LOB




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Pią 22:36, 11 Lis 2005    Temat postu:

Najlepiej zacząć od szybowców Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moniksa




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 8:24, 12 Lis 2005    Temat postu:

No akurat jestem w pełni sprawna fizycznie i bardzo bym chciała skończyć na tym ATP. Ale to tylko takie marzenia. A na szybowce to jeszcze musze rok poczekać niestety Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luck89




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: <UL980 i UN191> <USTIL>

PostWysłany: Pią 19:06, 13 Paź 2006    Temat postu:

Chciałbym odświeżyć nieco temat.
Jest może ktoś kto mógłby przedstawić jak wyglądaja badania itp.
Chodzi mi o względy zdrowotne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 19:16, 13 Paź 2006    Temat postu:

To ja się też dołącze jaka musi być kondycja Question Wiadomo że piloci myśliwców muszą być niezniszczalni ale piloci cywilni Question Chyba nie trzeba siedzieć cały dzień we właczonej wirówce i biegać z prędkoscią szybko jadącego roweru Question

P.S.Moniksa zacznij od samolotów ultralekkich-szkolenie w Czechach kosztuje 8500 zł +koszty dojazdu i pobytu tam,lekcje prowadzi instruktor Polak po polsku-jedyne co trzeba jeszcze załatwić to update czeskiej licencji na polską przez ULC (to tak jakby zrobić prawo jazdy w PL wyjechać gdzieś i wyrobić sobie dokument kraju w którym sie przebywa żeby policja sie nie czepiała).Zajęcia odbywają sie w aeroklubie oddalonym kilka km od granicy polsko-czeskiej,wymagania zdrowotne takie jak na prawo jazdy (Czesi są liberalni)
Linki:
[link widoczny dla zalogowanych] szkoła lotnicza
[link widoczny dla zalogowanych] o samolotach ultralekkich
[link widoczny dla zalogowanych] strona i forum dla budujących/kupującyh ultralighty


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 20:43, 13 Paź 2006    Temat postu:

6182 napisał:
P.S.Moniksa zacznij od samolotów ultralekkich-szkolenie

Ja sie tez podpisuje pod ta rada. Dla kogos kto chce skonczyc na ATP ultralekkie sa lepszym poczatkiem niz szybowce. A swoja droge czy Moniksa ta ciagle czyta - jej pytanie juz ma prawie rok. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Pią 20:49, 13 Paź 2006    Temat postu:

---

Ostatnio zmieniony przez KuB@ dnia Nie 8:40, 04 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 21:06, 13 Paź 2006    Temat postu:

Hmmm zdecydowanie przydaje się mocna wątroba Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 21:08, 13 Paź 2006    Temat postu:

No to mnie Kub@ uspokoiłeś-wszyscy dookoła mi mówią ze nie zostanę pilotem jak będę miał naciągane 3 z WFu i lekką nadwagę Wink
Matmę rozumiem (mam same 5 Smile ) angielskiego jestem w stanie się douczyć do perfekcji i myślę chyba w miarę logicznie Wink także chyba przede mną otwarta droga Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 23:00, 13 Paź 2006    Temat postu:

Spokojnie, pilotem może zostać każdy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin