Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cechy dobrego pilota.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:57, 16 Paź 2006    Temat postu:

"wziąść" też kłuje Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Pon 16:31, 16 Paź 2006    Temat postu:

marcin_EPKK napisał:
A nie jest tak że* na Politechnice rzeszowskiej za darmo dostaje się wszystkie licencje, ale żeby latać na pasażerskich trzeba jeszcze samemu zrobić ATPL i szkolenie na daną maszynę?


Za darmo dostaje się tam CPL+IR+ME+MCC+przygotowanie teoretyczne do ATPL, czyli wszystko czego potrzeba do rozpoczęcia kariery pilota (frozen ATPL). Szkolenie na daną maszynę trzeba robić na swój koszt, ewentualnie dobrego pracodawcy Wink

marcin_EPKK napisał:
I ile może kosztować ATPL/gdzie go zrobić?


Teoria kosztuje ok. 2800zł. Lista ośrodków gdzie można zrobić jakie uprawnienia jest [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Wto 8:06, 17 Paź 2006    Temat postu:

Czyli wystarczy się dobrze uczyć, dostać na pilotaż na PRZ i droga do pilotażu w linii typu LOT otwarta?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Wto 18:55, 17 Paź 2006    Temat postu:

Samo dostanie się na pilotaż nie jest takie łatwe. A po jego ukończeniu prędzej można liczyć na prace typu sky taxi na Cessnie. Żeby tak od razu wskoczyć do EuroLOTu czy Centralwings to trzeba mieć duże szczęście. Oczywiście po wylataniu iluś tam godzin na mniejszych maszynach szanse na prace w znanej firme na dużych maszynach rosną. PRZ daje za to dość unikalną szansę zdobycia odpowiednich kwalifikacji za darmo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Śro 5:49, 18 Paź 2006    Temat postu:

Generalnie dróg jest wiele, ale WSZYSTKIE wymagają jednej wspólnej cechy od kandydata na pilota - wytrwałości i jeszcze raz wytrwałości
Najszybciej? Jakiś Aeronautical College, zaraz po maturze np. w Anglii a potem poszukać (albo lepiej jeszcze w trakcie!) pracodawce co przyjmie z frozen ATPL. Niemożliwe? A jednak - niektóre linie mają nawet swój Program sponsorujący (od zera!) np. Qatar Airways Wink - młodzi chłopcy 20-22 letni jako F/O na A320 są tu sporą grupą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Śro 12:13, 18 Paź 2006    Temat postu:

A czy LOT nie daje jakś pożyczek na ATPL i szkolenie na daną maszynę (właśnie gdzie takie się robi? np. na Embraery w Brazylii?)? Ja po maturze ide na 95% na PRZ (5% to fizyka UJ). A po dwóch latach spróbuje na pilotaż choć nie mam licencji, i do studiów (jeszcze 2 lata) mieć nie będe. Za to z matmy i fizyki jadę na samych piątkach, więc na to właśnie liczę, że uda mi się przez to dostać na pilotaż Smile Wiem że trochę idealizuje, ale będę próbował.

Swoją drogą to ilu absolwentów kończy co roku pilotaż na PRZ? Bo o ile wiem na 1 samlot typu 737/E70 w LOT/Central przypada 12 pilotów, razem jest ok 600. 40 roczników to jest średnio jeden rocznik 15 pilotów+inni polscy piloci np.: LH/SXP/NE. Wychodzi na to że albo mamy dużo pilotów po PRZ, albo dużo szkoli się za granicą czy prywatnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Śro 13:18, 18 Paź 2006    Temat postu:

Niestety LOT nie ma takich pragramów jak Qatar, o którym pisze bedrzich. Podobnie jest w Austrian Airlines i Lufie. Przychodzi się na testy i badania, jeśli zda się to pomyślnie wtedy linia sponsoruje szkolenie od podstaw i gwarantuje zatrudnienie. Następnie przez kilka lat potrąca sobie z pensji kwote szkolenia.
U nas wszystko trzeba robić na własną rękę, a potem można starać się o robote w jakiejś firmie.

Co do rozmów o PRz to polecam wątek http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=1760&highlight=politechnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mirek.m




Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 22:40, 22 Paź 2006    Temat postu:

ok, to teraz prosze o opinie tych ktorzy studiuja lub studiowali na pilotazu.
Skonczylem liceum w klasie o profilu mat-inf. Zdalem matematyke rozszerzona na 5. W tym roku zdalem na UJ egzamin z angielskiego na poziomie B2 i zrobilem szkolenie podstawowe na szybowcach (ok 4 h nalotu). Jakie mam szanse na dostanie sie na pilotaz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Pon 17:03, 23 Paź 2006    Temat postu:

mirek.m napisał:
ok, to teraz prosze o opinie tych ktorzy studiuja lub studiowali na pilotazu.


Z tym może być ciężko Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin