Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Berlin zagrożeniem dla polskich portów
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAPA




Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: TXL

PostWysłany: Śro 21:11, 06 Wrz 2006    Temat postu: Re: Berlin zagrożeniem dla polskich portów

mariusz napisał:

Minister gospodarki Berlina Harald Wolf uważa, że nowy port lotniczy będzie przyciągał także pasażerów z zachodniej Polski. Wolf powiedział PAP w marcu, że liczy na to, iż polscy turyści oraz biznesmeni ze Szczecina czy Poznania będą woleli korzystać z berlińskiego lotniska niż z portu w Warszawie.

to juz jest faktem!
nie wiem czy wiecie ale posrod tych 17 milionow obsluzonych paxow, ponad 1 milion stanowili Polacy. Nie mam tu mysli "polskich niemcow", ale mieszkancow terenow pograniczych. Co ok 30 min na schoenefeld, jak rowniez na tegel przyjezdza busik z polski. zwroccie uwage, ale np. taki poznan ma o wiele lepsze polaczenie ladowe z berlinem niz waraszawa, to samo sie tyczy szczecina i innych miast przy granicy niemieckiej. Obecnie ze szczecina do berlinia mozna dojechac pociagiem juz za 3.60 EUR. A zwrocie uwage na roznorodnosc oferty tanich linii i porownajcie ja do poznania, szczeina czy nawet wawy razem wzietych....

Natomiast poruszona tu kwesta tanich linii tez nieco inaczej wyglada. Tanie linie sa zarowno na schoenefeldzie jak i na teglu, oba lotniska zarzadzane sa przez jedna firme, wiec nie stanowia dla siebie konkurencji.

Co do przerobienia SXF na BBI, to obecny pas polnocny przestanie istniec, natomiast pas poludniowy stanie sie pasem polnocnym BBI.
Pasy beda mialy odpowiednia odleglosc miedzy soba ktora zapewni mozliwsc rownoleglych operacji z obu na raz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
franek




Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 10:09, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Jak już zagrożenie to dla Warszawy , Poznania Szczecina , Wrocławia i ew. Babimostu ( jeżeli uda się rozruszać to lotnisko ) . Pozostałe lotniska są na tyle daleko ze nie warto specjalnie jechać . Oferta Gdańska , Krakowa i Katowic na tyle bogata , że jak z przesiadką to kosztem Warszawy ew. "innych" hub-ów
franek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sthiopa




Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 10:14, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Autostrada WROCŁAW - BERLIN dopiero w 2010. Wcześniej nie ma to większego sensu, chociaż nawet w tej chwili jesteśmy lepiej skomunikowani z Berlinem, niż Wawą Sad A w 2010 to Berlińczycy będą pomykać do Wrocka Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PolishAir42




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DAB (Daytona Beach Int'l/Florida)

PostWysłany: Czw 22:57, 07 Wrz 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
Pomimo ze jednak zamiast portow w berlinie oraz tym bardziej wawie licze na rozwoj lawicy to jednak czekam na nowe bezposrednie polaczenia z berlina po za europe.
Jak na razie z berlina sa tylko polaczenia bezposrednie do stanow i Kataru. Mysle ze wraz z otworzeniem nowego portu szybko mozna liczyc nie tylko na pierwsze longhaulowe polaczenia z berlina lufthansy ale i przewoznikow typu Thai, Singapore itp Kazde nowe polaczenia to wyjatkowe promocje na start Wink


Continental lata z Berlina do EWR bezposrednio uzywajac 752/762

+ mysle ze sa miasta w rozmiarze Berlinu ktore maja tylko 1 lotnisko z LCC + tradycyjnymi przewoznikami sa w dobrym stanie...trzeba zerknac na np. Atlanta (AirTran, Delta), Detroit (Spirit, Northwest), Dublin (Ryanair, Aer Lingus)...Berlin i tak przez dluzszy czas nie bedzie duzym rynkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 6:31, 08 Wrz 2006    Temat postu:

PolishAir42 napisał:

+ mysle ze sa miasta w rozmiarze Berlinu ktore maja tylko 1 lotnisko z LCC + tradycyjnymi przewoznikami sa w dobrym stanie...trzeba zerknac na np. Atlanta (AirTran, Delta), Detroit (Spirit, Northwest), Dublin (Ryanair, Aer Lingus)...Berlin i tak przez dluzszy czas nie bedzie duzym rynkiem.



Berlin: blisko 3,5 mln mieszkańców.
Dublin: 1 mln
Detroit: niecałe 900.000
Atlant: niecałe 500.000

Co Tu porównywać?
Może i są takie miasta, ale z tych bardziej znanych to Los Angeles,Melbourne, Singapur, Kapsztad, Madryt czy Montreal. To ta półka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Pią 10:56, 08 Wrz 2006    Temat postu:

Atco napisał:
PolishAir42 napisał:

+ mysle ze sa miasta w rozmiarze Berlinu ktore maja tylko 1 lotnisko z LCC + tradycyjnymi przewoznikami sa w dobrym stanie...trzeba zerknac na np. Atlanta (AirTran, Delta), Detroit (Spirit, Northwest), Dublin (Ryanair, Aer Lingus)...Berlin i tak przez dluzszy czas nie bedzie duzym rynkiem.



Berlin: blisko 3,5 mln mieszkańców.
Dublin: 1 mln
Detroit: niecałe 900.000
Atlant: niecałe 500.000

Co Tu porównywać?
Może i są takie miasta, ale z tych bardziej znanych to Los Angeles,Melbourne, Singapur, Kapsztad, Madryt czy Montreal. To ta półka.


miasta amerykańskie traktuje się jako metropolie, a nie jako city i tu:
Atlanta to prawie 5 mln
Detroit to samo
i do tych aglomeracji te lotniska powinny miec odniesienie, więc nie pisz tu takich bzdur, że to tylko 500 czy 900 tysięcy ludzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:00, 08 Wrz 2006    Temat postu:

Ja mam zgadywać, co autor miał na myśli?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 11:14, 08 Wrz 2006    Temat postu:

bronislaw, myslisz sie, spora czesc z wiekszych lini pozaeuropejskich ma w blizszych lub dalszych planach wejscie do berlina i wlasciwie tylko czeka na odpowiednie lotnisko (terminal). Co z tego ze lufa lata po za europe tylko z FRA i MUC i chyba z DUS do stanow (nie liczac charterow i basenu morza srodziemnego), jak emirates chocby lata juz rowniez do DUS i HAM. To kwestia czasu jak w berlinie pojawi sie tez emirates, gulf, singapore, thai, cos z chin i japonii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin