Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cargo, czyli jak przesyłki świat zwiedzają.

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Pon 16:06, 04 Wrz 2006    Temat postu: Cargo, czyli jak przesyłki świat zwiedzają.

W miniony piątek kolega wysyłał DHL paczkę do Chin. Dzisiaj rano sprawdzał jej status w podróży i to że już doszła jest zrozumiałe ale jej podróż już trochę mniej. Teoretycznie widziałbym to tak że leci z POZ do WAW, stamtąd samolotem DHL do głównej bazy w Europie, potem do Chińskiej bazy i na koniec do miast docelowego którym było Qingdao.
Ale tak nie było. Oto podróż tej paczki:

Data Godz. Lokalizacja Szczegóły tranzytu

--------------------------------------------------------------------------------

Wrzesień 01, 2006 12:57 Poznan - Poland Przesyłka przyjęta do wysłania


Wrzesień 01, 2006 16:20 Poznan - Poland Przesyłka przygotowana do wysłania


Wrzesień 01, 2006 17:26 Poznan - Poland Przesyłka opuściła punkt tranzytowy DHL Poznan - Poland


Wrzesień 01, 2006 21:36 Leipzig - Germany Planowany przylot przesyłki do stacji DHL w Leipzig - Germany


Wrzesień 01, 2006 22:58 Leipzig - Germany Przesyłka opuściła punkt tranzytowy DHL Leipzig - Germany


Wrzesień 02, 2006 00:07 Brussels - Belgium Planowany przylot przesyłki do stacji DHL w Brussels - Belgium


Wrzesień 02, 2006 03:02 Brussels - Belgium Przesyłka opuściła punkt tranzytowy DHL Brussels - Belgium


Wrzesień 02, 2006 06:32 Amsterdam - Netherlands, The Planowany przylot przesyłki do stacji DHL w Amsterdam - Netherlands, The


Wrzesień 02, 2006 07:12 Amsterdam - Netherlands, The Transfer przesyłki przez Amsterdam - Netherlands, The


Wrzesień 02, 2006 12:22 Amsterdam - Netherlands, The Przesyłka opuściła punkt tranzytowy DHL Amsterdam - Netherlands, The


Wrzesień 03, 2006 13:51 ICN - Gateway - Korea, Republic Of Planowany przylot przesyłki do stacji DHL w ICN - Gateway - Korea, Republic Of


Wrzesień 03, 2006 13:51 ICN - Gateway - Korea, Republic Of Odprawa celna zakończona o ICN - Gateway - Korea, Republic Of


Wrzesień 03, 2006 18:33 ICN - Gateway - Korea, Republic Of Przesyłka opuściła punkt tranzytowy DHL ICN - Gateway - Korea, Republic Of


Wrzesień 04, 2006 11:36 Qingdao - China, People's Republic Planowany przylot przesyłki do stacji DHL w Qingdao - China, People's Republic


Wrzesień 04, 2006 11:36 Qingdao - China, People's Republic Odprawa celna zakończona o Qingdao - China, People's Republic


Wrzesień 04, 2006 13:15 Qingdao - China, People's Republic Przesyłka opuściła punkt tranzytowy DHL Qingdao - China, People's Republic


Wrzesień 04, 2006 13:19 Qingdao - China, People's Republic Przesyłka dotarła do Stacji DHL


Wrzesień 04, 2006 13:39 Qingdao - China, People's Republic Przesyłka zabrana przez kuriera w celu doręczenia


Wrzesień 04, 2006 16:01 Qingdao - China, People's Republic Przesyłka dostarczona do odbiorcy

Dlaczego aż takie kombinacje i.... jakim cudem po czterech godzinach od opuszczenia Poznania była już w Lipsku ? Podejrzewam że na pokładzie Lufy poleciała do MUC (choć wówczas w liście MUC byłby chyba wyszczególniony)i dalej do Lipska, ale dlaczego z MUC nie od razu do Chin czy choćby AMS ale trafiłą do Lipska, potem Brukselki ?
Czy ktoś wie jak to funkcjonuje i czy trasy są regularne ? Czy zawsze korzysta się z samolotów pasażerkich na dolotach do głównej bazy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 16:19, 04 Wrz 2006    Temat postu: Re: Cargo, czyli jak przesyłki świat zwiedzają.

Quantas napisał:
Czy zawsze korzysta się z samolotów pasażerkich na dolotach do głównej bazy ?


Zawsze nie ale statystyka mowi, ze 80% swiatowego cargo podrozuje w samolotach pasazerskich a tylko 20% w maszynach cargo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simen




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Pon 16:52, 04 Wrz 2006    Temat postu:

Nie wiem jakie połączenia DHL ma z POZ ale albo lata jakiś mały samolot z POZ do LPZ lub jeżdzi na tej trasie samochód. To jest około 400 km więc wcale nie tak daleko, a choć nieco dalej niż do WAW to można później wyjechać bo samolot z LPZ wylatuje o 22:58 A Z waw około 20:00 o ile dobrze pamiętam. Jeżeli zaś chodzi o trasę z Belgii do Chin przez AMS i Koree to jest to normalna praktyka. DHL najwyraźniej nie ma bezpośredniego połączenia z BRU do Chin więc kożysta najpewniej z Korean Air Cargo lub innego Cargo przewoźnika z AMS. Jak sądzę nie ma wystarczająco dużo przesyłek albo tyle dostępnych samolotów we flocie DHLu żeby uruchamiać bezpośrednie połączenie z BRU, więc korzysta z podwykonawców. Większość kurierów tak robi. Do miejsc do których nie mają bezpośredniego połączenia swoją siecią wysyłają albo pasażerskimi samolotami albo Cargo innych linii które tam lataja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 16:59, 04 Wrz 2006    Temat postu:

simen napisał:
Nie wiem jakie połączenia DHL ma z POZ ale albo lata jakiś mały samolot z POZ do LPZ lub jeżdzi na tej trasie samochód. To jest około 400 km więc wcale nie tak daleko, a choć nieco dalej niż do WAW to można później wyjechać bo samolot z LPZ wylatuje o 22:58 A Z waw około 20:00 o ile dobrze pamiętam. Jeżeli zaś chodzi o trasę z Belgii do Chin przez AMS i Koree to jest to normalna praktyka. DHL najwyraźniej nie ma bezpośredniego połączenia z BRU do Chin więc kożysta najpewniej z Korean Air Cargo lub innego Cargo przewoźnika z AMS. Jak sądzę nie ma wystarczająco dużo przesyłek albo tyle dostępnych samolotów we flocie DHLu żeby uruchamiać bezpośrednie połączenie z BRU, więc korzysta z podwykonawców. Większość kurierów tak robi. Do miejsc do których nie mają bezpośredniego połączenia swoją siecią wysyłają albo pasażerskimi samolotami albo Cargo innych linii które tam lataja.


Bruksela ma polaczenia Cargo do Seulu.
Nawet lataja na tej lini dwie koreanskie linie Korean Air oraz Asiana

KE6540 ----5-- 12:40 12:40 74F 2603-2810
KE6540 -2----- 16:05 16:00 74F 2603-2810
OZ588 12-4-6- 18:05 11:40 74F 2603-2810
KE540 ------7 19:05 19:35 74F 2603-2810
KE8528 --3---- 20:25 20:55 74F 2009-2709
OZ5908 ------7 20:30 14:05 74F 2603-2810

Natomiast moglo sie okazac ze przez AMS tego dnia przesylka dotrze szybciej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simen




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Pon 17:14, 04 Wrz 2006    Temat postu:

Może dlatego, że szybciej a może dlatego, że taka mają umowę z jakimś przewoźnikiem a z AMS jest więcej możliwości aniżeli z BRU jeżeli chodzi o Cargo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:58, 04 Wrz 2006    Temat postu:

POZ-Lipsk w krótkim czasie? Może LO do WAW i stamtąd DHL do Lipska ?

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 18:17, 04 Wrz 2006    Temat postu:

k_sko napisał:
POZ-Lipsk w krótkim czasie? Może LO do WAW i stamtąd DHL do Lipska ?

KS


Mysle ze lot z POZ do WAW a stamtad do Lipska to bez sensu.
DHL lata z WAW do BRU.
Transport przesylki z POZ do Lipska odbywa sie droga ladowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Wto 11:05, 05 Wrz 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
k_sko napisał:
POZ-Lipsk w krótkim czasie? Może LO do WAW i stamtąd DHL do Lipska ?

KS


Mysle ze lot z POZ do WAW a stamtad do Lipska to bez sensu.
DHL lata z WAW do BRU.
Transport przesylki z POZ do Lipska odbywa sie droga ladowa.


Ale osobówką trzeba złamać wszystkie możliwe przepisy aby w 4h dojechać do Lipska. Busa ani tym bardziej ciężarówki o to nie podejrzewam. I jeszcze jedno. Dlaczego BRU i AMS ? czy tam DHL ma bazy ? Bo tak niby najszybciej byłoby z POZ do MUC i już stamtąd do Chin.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:12, 05 Wrz 2006    Temat postu:

Moze to sprawka firmy EXIN? Wink Codziennie po godz 20 startuje maszyna EXIN do Lipska. Tylko czy przesylka zostala dostarczona z POZ do KTW? Czy byc moze z POZ do GDN? Oto jest zagadka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Wto 11:23, 05 Wrz 2006    Temat postu:

BN napisał:
Moze to sprawka firmy EXIN? Wink Codziennie po godz 20 startuje maszyna EXIN do Lipska. Tylko czy przesylka zostala dostarczona z POZ do KTW? Czy byc moze z POZ do GDN? Oto jest zagadka.


Z POZ jako cargo wylatuje tylko poczta WEA ale po 21.00.
Do Gdańska ani KTW też w dwie godziny się autem nie dojedzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:46, 05 Wrz 2006    Temat postu:

W takim razie odwaze sie postawic teze ze Ławica ma teleport Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Wto 12:54, 05 Wrz 2006    Temat postu:

Jako że nie znam dokładnie tematu Cargo, to ograniczę się tylko do stwierdzenia że bardzo dziwnie to wygląda, co u nas w Polsce rodzi podejrzenie o matactwo co do godzin transportu, ale czy taka firma bawiłaby się w grę datami??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simen




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Wto 16:08, 05 Wrz 2006    Temat postu:

Cytat:

Jako że nie znam dokładnie tematu Cargo, to ograniczę się tylko do stwierdzenia że bardzo dziwnie to wygląda, co u nas w Polsce rodzi podejrzenie o matactwo co do godzin transportu, ale czy taka firma bawiłaby się w grę datami


To nie do końca musi być tak. Te godziny podawane na stronach firm kurierskich nie muszą być tak dokładne. Ta godzina wyjazdu przesyłki z POZ to niekoniecznie jest godzina rzeczywistego wyjazdu samochodu/ wylotu samolotu a godzina wysłania danych do tych przesyłek do następnej stacji. Często jest tak, że dane z braku czasu są wpisywane po odjeździe przesyłek i stąd tylko 4 godziny na trasie POZ-LPZ.


Cytat:
Ale osobówką trzeba złamać wszystkie możliwe przepisy aby w 4h dojechać do Lipska. Busa ani tym bardziej ciężarówki o to nie podejrzewam. I jeszcze jedno. Dlaczego BRU i AMS ? czy tam DHL ma bazy ? Bo tak niby najszybciej byłoby z POZ do MUC i już stamtąd do Chin.


DHL ma swój główny hub w BRU daltego też tam się zlatują samoloty. W LPZ też jest większy hub DHLu i tam zlatuje m. in. wcześniej wspomniany Exin z KTW czy właśnie ten samochód z POZ. Tam to jest przełądowywane na większy samolot które leci do BRU. Na tej samej zasadzie działają wszystkie firmy kurierskie.
A co do AMS to jest to największe lotnisko Cargo w tym regionie skupiające wszystkich liczących się przewoźników Cargo, dlatego też korzystają z niego i oferty tych firm Cargo również firmy kurierskie takie jak DHL czy TNT.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Pią 12:33, 08 Wrz 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin