Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

AirTrafficControl
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:59, 12 Kwi 2006    Temat postu:

Ptaki najczęściej wykrywają piloci. Kiedy ma się widok z wieży na całe lotnisko, pokryte specyficznymi kolorami, często w dużej odległości nie widać już ptaków. Dla ułatwienia dodam, że od TWR do progu 29 jest około 1700m w Wawie.

Sokolnik jest dość skuteczny, ma w sumie chyba 2 sokoły, 3 rarogi i orlice na "wyposażeniu statycznym" oraz psa mysliwskiego, który poluje nieźle na kuropatwy, listy, zające...

Wracając - jeśli ktokolwiek zauważy ptaki w polu wzlotów, od razu zawiadamia się sokolnika, dodatkowo on sam co godzinę wyjeżdza na patrol Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 21:05, 12 Kwi 2006    Temat postu:

Na jednym z lotnisk na Florydzie maja specjalnie wytresowanegp psa ktory biega i odgania ptaki. Podobno to duzo tansze rozwiazanie niz ktos z sokolem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 21:29, 12 Kwi 2006    Temat postu:

Logiczne, że kilka kilometrów od lotniska ptaków nie widać.
Dla ułatwienia dodam, ze w Poznaniu z wieży do progu 11 jest ponad 2 i pół kilometra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Czw 1:56, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Atco > Przeciez napisalem ze nie tylko TWR zajmuje sie wykrywaniem ptakow. Sokolnik sam tez jezdzi po lotnisku "To ten wlasnie mily pan zajmuje sie <b>wykrywaniem</b>/ odstraszaniem ptakow. W wiekszosci jednak <b>dostaje cynk od ATC </b>gdzie co i jak"

P.S. Czy to prawda ze po ladowaniu jednego czy paru samolotow, na pas startowy wyjezdza samochod zeby sprawdzic stan pasa (tzw. czy startujacy samolot czegos tak za soba nie zostawil)??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 6:09, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Prawda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Pon 22:39, 17 Kwi 2006    Temat postu:

Dlaczego Wizzair zawsze jak "nadaje" jakąś wiadomość w eter to się zgłasza:

ex: Wizzer 310 Golf

Zawsze tak jest, przynajmniej na EPGD. Ciekawi mnie dlaczego...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:59, 17 Kwi 2006    Temat postu:

KubaN napisał:
Dlaczego Wizzair zawsze jak "nadaje" jakąś wiadomość w eter to się zgłasza:
ex: Wizzer 310 Golf
Zawsze tak jest, przynajmniej na EPGD. Ciekawi mnie dlaczego...

Bo taki ma callsign (wywołanie radiowe). Nie zawsze callsign jest taki sam jak nazwa linii i numer lotu. Akurat Wizzair przyjął sobie, że do callsignu dokłada na końcu literkę okreslającą port bazowy, z którego jest wykonywane połączenie. G to Gdańsk, W to Warszawa, K - Katowice.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:11, 17 Kwi 2006    Temat postu:

psotter napisał:


Bo taki ma callsign (wywołanie radiowe). Nie zawsze callsign jest taki sam jak nazwa linii i numer lotu. Akurat Wizzair przyjął sobie, że do callsignu dokłada na końcu literkę okreslającą port bazowy, z którego jest wykonywane połączenie. G to Gdańsk, W to Warszawa, K - Katowice.

a operujacy z/do WRO ma literke D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 7:17, 18 Kwi 2006    Temat postu:

A dokąd lata?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 7:56, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Od 2004 istnieje zalecenie ICAO, aby numery rejsów, ze względu na dużą powtarzalność, oprócz cyfr zawierały także litery. Od 2008 wszystkie 'callsign' będą musiały zawierać takie dodatki.

Rzeczywiście, wizz stosuje prostą zasadę, dodaje literkę na końcu numeru rejsu, z grubsza odpowiadają te literki bazom, z których pochodzi samolot (W - WAW, K - KTW, G - GDN, B - BUD).

Zdecydowanie trudniejszy system stosują inne linie, tam jest to mix tworzony przez specjalny program, którego zadaniem jest zrobienie takiej kombinacji, aby orginalność była jak największa. Algorytm jest zależny od portu wylotu, docelowego, godziny, dzięki czemu praktycznie kombinacje są unikalne i niepowtarzalne. Taki system ma być standardem od 2008, natomiast wciąż prowadzone są badania - ostatnio bowiem okazało się, iż część z tych zrostów zbyt mocno angażuje kontrolera w wymówienie, co odciąga uwagę od sytuacji, dlatego pewne zrosty będą niedozwolone.
(Takie "nowe" 'callsign' to np: lufthansa-eight-mike-papa lub relax-seven-bravo-charlie) Żeby ułatwić zrozumienie - algorytm jest zbliżony do tych stosowanych do skracania długich nazw stron WWW (jak np. tinyurl)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 7:58, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
A dokąd lata?

do dortmunadu WZZ761D/762D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:01, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
A dokąd lata?

do Dortmundu WZZ761D/762D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:24, 18 Kwi 2006    Temat postu:

@ Yonashek: całkowicie się zgadzam z tym, że niektóre kombinacje są trudne do wymówienia. Skądinąd kiedyś latał czarter Lotu z numerem 6616. konia z rzędem temu, kto to szybko i wyraźnie powie. No cóż, widocznie komuś w Locie pasował taki numerek.

Linie lotnicze często wykazują się małą przenikliwością przy wybieraniu numerów rejsu. W Gdańsku (nie wiem czy w letnim rozkładzie nadal tak jest) jednocześnie na łączności ze zbliżaniem są Loty 3823 i 3832. To jest proszenie się o kłopoty, czego byłem świadkiem osobiście.

@HG: D jak sądzę jest od Dortmundu,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robbo2k




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:25, 18 Kwi 2006    Temat postu:

HG napisał:
Atco napisał:
A dokąd lata?

do Dortmundu WZZ761D/762D


Przyklady z wczoraj

WZ405L - original flightnumber

HA-LPB (A320-232 ) 1233 20060417 W60405 (Wizz Air) Warsaw, Poland-Liverpool, United Kingdom


WZ409W
HA-LPB (A320-232 ) 1847 20060417 W60409 (Wizz Air) Warsaw, Poland-Luton, United Kingdom


WZ410W
* HA-LPC (A320-233 ) 2141 20060417 W60410 (Wizz Air) Luton, United Kingdom-Warsaw, Poland


WZ422W
* HA-LPD (A320-233 ) 2208 20060417 W60422 (Wizz Air) CRL-Warsaw, Poland


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 9:43, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:

Linie lotnicze często wykazują się małą przenikliwością przy wybieraniu numerów rejsu. W Gdańsku (nie wiem czy w letnim rozkładzie nadal tak jest) jednocześnie na łączności ze zbliżaniem są Loty 3823 i 3832. To jest proszenie się o kłopoty, czego byłem świadkiem osobiście.


No to ja dodam jeszcze:
LOT768, LOT786,
LOT784, LOT684,
LOT486, LOT468
LOT523, LOT533,
LOT524, LOT534
LOT322, LOT232,
GWI7727, GWI2727
LOT277, CLW277,
LOT321, LOT231
LOT3883, LOT3833

Wbrew pozorom problem tworza tez wspomniane lufthansy - jak ich się trafi kilka w jednym czasie, można się zabić Smile

Natomiast zależność CLW - LOT w tworzeniu callsignow to, mam wrazenie, robienie sobie i kontrolerom złośliwości. Tak dużo podobieństw jest, że można się wściec...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin