Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

AirTrafficControl
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:46, 10 Kwi 2006    Temat postu:

Nie wiem, czy co 30 minut ale masz rację: co jakiś czas się zmienia ATIs niezależnie od tego, czy były zmiany w pogodzie.
Skądinąd pogoda zmienia się częściej niż co 30 minut.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 11:55, 10 Kwi 2006    Temat postu:

Cytat:
Scheduled ATIS changes are once an hour at about 45-minutes after the hour. When conditions change rapidly or significantly the ATIS may be updated


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:56, 10 Kwi 2006    Temat postu:

A z czego to cytat?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 12:14, 10 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
A z czego to cytat?



Juz mi się zamknełoi nie mam czasu szukać, Ale zasadniczo to było z jakies strony amerikańskiej. DOdatkowo


Cytat:
The ATIS broadcast is updated upon the receipt of any official hourly and special weather


źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

W aneksie 3 ICAO jest tylko powiedziane ze zmiana depeszy atis powinna nastąpić gdy zajdzie znacząca zmiana, ta zaś jest zdefiniowana w aneksie 11


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:39, 10 Kwi 2006    Temat postu:

Przepisy FAA są, powiedzmy sobie, mało istotne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Pon 17:31, 10 Kwi 2006    Temat postu:

YoNasHek:
"To jest tak strasznie amerykańskie"

Po paru miesiacach z instruktorem ktory gada po Angielsku, i sluchajac KEWR cos takiego wchodzi w krew Wink Niestety...


YoNasHek:
"A informacja pogodowa co 30 minut, o ile w miedzyczasie nie zajdą istotne zmiany, które wpływają na operacje lotnicze. Zatem w PL w praktyce najrzadziej co 30 minut."

Zwracam honor. Troszeczke sie rozkrecilem i skonczylem na pisaniu prawa FAA Embarassed


slepowron:
"Czesciej uslyszy sie to w zupelnie innej formie:

1. We have information Echo ...
2. Flight XYZ with information Echo ..."

To tam zazwyczaj zalezy tylko od pilota. Jak sobie powie tak poleci w eter Very Happy
P.S. Dzieki za wyprostowanie mojego bledu na temat czasu pomiedy zmiana liter Wink


Moge powiedziec tylko tyle ze KAZDA informacja na ATIS jest bardzo wana. Jakby nie byla wazna to by jej tam nie bylo Wink A start bez zadnej informacji ATIS mozna porownac do jazdy samochodem z opaska na oczach Rolling Eyes


Atco:
"Przepisy FAA są, powiedzmy sobie, mało istotne."

Tutaj sie zgadzam. Przepisy FAA w Polsce sa dosc malo istotne Wink Ale w US juz np. nie...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:55, 10 Kwi 2006    Temat postu:

No wiec niech sie ktos zdecyduje czy rozmawiamy tutaj o zasadach w polnocnej Ameryce czy Europie, bo ciagle bedzie balagan.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Pon 20:07, 10 Kwi 2006    Temat postu:

Hehe balagan to juz jest Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Wto 7:33, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Tak wogole to jak jest sens w tym ze w Polsce jest 30 minut a w USA 60 minut?? Kurde, jakby niemoglo byc tak samo Rolling Eyes
Mniej problemow i prawa by wtedy bylo Razz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 8:17, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Tylko ze to ma zasadniczo żadenwpływ na całokształt zagadnien związanych z transportem lotniczym, bo tak czy tak jak coś się zmieni to ATIS będzie uptadowany i tyle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DarekG
Gość






PostWysłany: Wto 9:37, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Pan Atco wspomniał o stadzie wron na podejśću. Mam pytanko kto sier zajmuje wykrywaniem ptaków??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 9:41, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Wykrywaniem w sensie jakim, bo specjalnego sprzętu do tego nie ma.
Wykrywa ten, kto je widzi. Wieża najczęściej, ew. dyżurny portu podczas inspekcji pasa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DarekG
Gość






PostWysłany: Wto 10:06, 11 Kwi 2006    Temat postu:

dzieki wim już wszystko.. Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Śro 19:05, 12 Kwi 2006    Temat postu:

Ataco Atco nie badz taki 10 krokow do przodu Wink Na EPWA owszem jest osoba ktora zajmuje sie ptakami. Z tego co pamietam jest to facet ktory ma chyba jastrzebia, i chodzi po lotnisku z tym jastrzebiem od czasu do czasu puszczajac go zeby odstraszyl ptaki Smile To ten wlasnie mily pan zajmuje sie wykrywaniem/ odstraszaniem ptakow. W wiekszosci jednak dostaje cynk od ATC gdzie co i jak
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:22, 12 Kwi 2006    Temat postu:

Z góry lepiej widać, pytałem zresztą, w jakm sensie "wykrywaniem".
BTW we Wrocławiu chya też jest sokolnik. A w Poznaniu armatka gazowa.
Moim zdaniem i sokół i armatka służą raczej do odstraszania, a nie wykrywania ptaków.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin