Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

787 ma problemy.
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Czw 14:21, 08 Cze 2006    Temat postu: 787 ma problemy.

Elementy kadluba z probnego procesu produkcyjnego nie osiagnely zadowalajacej wytrzymalosci.

[link widoczny dla zalogowanych]

Co prawda wiekszosc artykulu to typowy pismacki sensacjonalizm, ale wziawszy pod uwage, ze Boeing mial wczesniej identyczne problemy z produkcja eksperymentalnego mysliwca X-32, pewne powody do niepokoju sa...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 14:29, 08 Cze 2006    Temat postu:

czy to kolejny artykul w stylu "PIA rozczarowana jakoscia i osiagami 772LR" ? Zaczal bym sie martwic gdybyśmy mieli obecnie 2008r ale ja mój gust jest dopiero 2006 i jeszcze duuuzo czasu przed inzynierami aby dopracowac konstrukcje. To chyba normalne na tym etapie ze nie wszystko jest takie jak sie planowalo,ale no...jest jeszcze 2 lata i alarmowanie ze B787 ma powazne problemy jest chyba przedwczesne.
Na chwile obecna samolot wazy ok 4000funtow wiecej niz zakladano,ale ponoc miesci sie w granicach blędu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Czw 15:57, 08 Cze 2006    Temat postu:

Sie okaze.
Artyklu o 7772LR ukazal sie na jakims pakistanskim forum dyskusyjnym. To zas jest wziete z Business Week - czasopismo raczej szanowane.

A problemem nie jest waga, lecz proces produkcji elementow kompozytowych - przynajmniej tak twierdzi autor tego artykulu. Zobaczymy, jak sie sprawy dalej potocza...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barfi




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom, EPRA, EPRP

PostWysłany: Czw 16:03, 08 Cze 2006    Temat postu:

Airbus A380 miał chyba podobne problemy z wytrzymałością płata. I to nie było tak dawno, a prototypy jakoś latają. Boeing ma jeszcze kupę czasu żeby to poprawić. Każdemu może się to zdarzyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 16:06, 08 Cze 2006    Temat postu: Re: 787 ma problemy.

ojcie_c napisał:

Co prawda wiekszosc artykulu to typowy pismacki sensacjonalizm,

ojcie_c napisał:

To zas jest wziete z Business Week - czasopismo raczej szanowane.

Wielce szanowny izraelski dziennikarz który podobno zawsze wie co w trawie piszczy pisal ze ElAl zamowi A330 - poki co dostaja dodatkowe B767. Ja tez jestem pelen obaw o B787 bo jest to samolot rewolucyjny jesli chodzi o proces produkcyjny. Aczkolwiek raz jeszcze napisze - sensacyjne wywolywanie kleski B787 jest przedwczesne. Zostaly CALE 2 (slownie: dwa) lata zanim ten samolot zacznie komercyjnie latac
Powazniejszym wydaje mi sie problem z pekajacym skrzydlem A380, który już 3 miesiące temu powinien latać w barwach SQ.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 10:04, 09 Cze 2006    Temat postu:

Jest to wiarygodny artykul z powaznej gazety. Fakty o pekaniu kadluba itp potwierdzili czlonkowie zarzadu Boeinga.

Dzisiaj pisza o tym rowniez tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Danny dnia Pią 12:22, 09 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 12:04, 09 Cze 2006    Temat postu:

Problemy sa, czasu tez troche jest - nie ma sie co martwic za szybko Samolot jest technicznie rewolucyjny, to Concord naszych czasow, wiec problemy są sprawą oczywista. Mam nadzieje ze beda w stanie szybko je rozwiazac i nie bedzie jakichs drakonskich opoznien w dostawach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Pią 13:39, 09 Cze 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Problemy sa, czasu tez troche jest - nie ma sie co martwic za szybko Samolot jest technicznie rewolucyjny, to Concord naszych czasow, wiec problemy są sprawą oczywista. Mam nadzieje ze beda w stanie szybko je rozwiazac i nie bedzie jakichs drakonskich opoznien w dostawach.


Bez przesady. Samolot jest bardziej ewolucyjny niz rewolucyjny, wiecej rewolucji jest w napedzie niz w samym samolocie - tendencja wskazywala na to juz od dobrych kilku lat, ze samoloty pasazerskie nowej generacji beda produkowane z kompozytow. A Concordem naszych czasow mial byc Sonic Cruiser...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 14:05, 09 Cze 2006    Temat postu:

ojcie_c napisał:
Gabec napisał:
Problemy sa, czasu tez troche jest - nie ma sie co martwic za szybko Samolot jest technicznie rewolucyjny, to Concord naszych czasow, wiec problemy są sprawą oczywista. Mam nadzieje ze beda w stanie szybko je rozwiazac i nie bedzie jakichs drakonskich opoznien w dostawach.


Bez przesady. Samolot jest bardziej ewolucyjny niz rewolucyjny, wiecej rewolucji jest w napedzie niz w samym samolocie - tendencja wskazywala na to juz od dobrych kilku lat, ze samoloty pasazerskie nowej generacji beda produkowane z kompozytow. A Concordem naszych czasow mial byc Sonic Cruiser...

taaaa.... i obecnie mamy pelno kompozytowych samolotów Twisted Evil Twisted Evil A350/A370 tez bedzie podobnie jak B787 niemal zupelnie kompozytowy, europejczycy odchodza od aluminium... Laughing Laughing Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 14:06, 09 Cze 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] - tu jeszcze kilka szczegółów w tej sprawie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 14:11, 09 Cze 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

taaaa.... i obecnie mamy pelno kompozytowych samolotów Twisted Evil Twisted Evil A350/A370 tez bedzie podobnie jak B787 niemal zupelnie kompozytowy, europejczycy odchodza od aluminium... Laughing Laughing Twisted Evil


Gdybys mial minimalne pojecie o A350 to bys wiedzial, ze w wiekszosci nie jest on z aluminium. Na marginesie kompozyty pierwszy raz wykorzystano w samolotach cywilnych w A300 pod koniec lat 70-tych.

Mozna tez dodac, ze B787 nie jest "niemal zupelnie" kompozytowy jak napisales ale w 50% kompozytowy - tak przynajmniej podaja na:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Danny dnia Pią 14:19, 09 Cze 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 14:12, 09 Cze 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Gabec napisał:

taaaa.... i obecnie mamy pelno kompozytowych samolotów Twisted Evil Twisted Evil A350/A370 tez bedzie podobnie jak B787 niemal zupelnie kompozytowy, europejczycy odchodza od aluminium... Laughing Laughing Twisted Evil


Gdybys mial minimalne pojecie o A350 to bys wiedzial, ze nie jest on z aluminium. Na marginesie kompozyty pierwszy raz wykorzystano w samolotach cywilnych w A300 pod koniec lat 70-tych.
w jakim procencie A300 byl budowany z kompozytow??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 14:18, 09 Cze 2006    Temat postu:

Nie istotne w jakim. Byl to pierwszy cywilny samolot w ktorym wykorzystano ten material. Potem stopniowo zwiekszano ten udzial w kolejnych modelach i obecnie najwiecej kompozytow wsrod latajacych samolotow ma A380.

Boeing doszedl z 787 do 50% kompozytow ale nie jest to rewolucja tylko kolejny krok na drodze zapoczatkowanej dwadziescia kilka lat temu przez Airbusa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 14:19, 09 Cze 2006    Temat postu:

Danny napisał:

Gdybys mial minimalne pojecie o A350 to bys wiedzial, ze nie jest on z aluminium. Na marginesie kompozyty pierwszy raz wykorzystano w samolotach cywilnych w A300 pod koniec lat 70-tych.

Super... juz widze jak kadlub A350 (niewazne czy starego czy nowego) bedzie kompozytowy

Danny napisał:

Mozna tez dodac, ze B787 nie jest "niemal zupelnie" kompozytowy jak napisales ale w 50% kompozytowy - tak przynajmniej podaja na:
[link widoczny dla zalogowanych]

Genialne porównanie, jestem pelen podziwu dla Ciebie, mogłbys sie zatrudnic w Airbusie jako ich głowy spin doctor.
787 vs. 777 on composites and aluminum (by weight)

787

50 percent composites
20 percent aluminum

czy dobrze rozumie, ze weight to waga??? jak ty chcesz porownywac metal z plastikiem pod wzgledem wagi to zycze powodzenia Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 14:47, 09 Cze 2006    Temat postu:

Roznica wagi miedzy nowoczesnymi stopami a kompozytem jest bardzo mala wbrew Twoim wyobrazeniom. Polecam lekture:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin