Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

787 ma problemy.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 21:59, 11 Cze 2006    Temat postu:

Proszę się nie śmiać: Najlepszym nawiązaniem do tego coi napisał Bedrzich jest historia zastosowania plastiku w motoryzacji. Koncepcja Trabanta była teoretycznie świetna, soro auta rdzewieją to zróbmy plastusia. Koncepcja ta nie znalazła kontynuacji właśnie ze względów bezpieczeństwa. Strefy zgniotów Trabanta to oczywisty żart. Tu oczywiście kluczem jest modułowość. Jak coś się uszkodzi to to coś trzeba wymienić. Jak się uda zrobić wiele elementów to OK. Ale już np ze skrzydłem tak nie jest. Małe ups i trzeba wymieniać... płatowiec Laughing Noooo, ale właśnie na tym polegają rewolucje, że robi się rzeczy które dotychczas się nie dawały zrobić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 4:45, 12 Cze 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
elastyczność elementów z nich wykonanych, z drugiej strony - względnie mała wytrzymałość na zdarzenia powiedzmy "nielotne" jak uderzenia na ziemi z np. osprzętem lotniskowym - elementy często rozwarstwiały się czy pękały od względnie małych sił

Wlasnie ma byc dokladnie odwrotnie z 787. Ma byc o wiele bardziej odporny na wszelakie typu zderzenia z osprzetem lotniska. Osobiscie snie znam sie, pisze tylko co obiecuja inzynierowie z Boeinga.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus




Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Pon 8:46, 12 Cze 2006    Temat postu:

Właśnie z tego powodu o którym napisał bedrzich producenci wprowadzają kompozyty stopniowo (nieważne czy nosi on nazwę GLARE czy inną - jest to mimo wszystko kompozyt, a zainteresowanych odsyłam do definicji kompozytu).
Zarówno Boeing jak i Airbus opracowują własne technologie i procedury ich napraw. Dopiero kiedy takie technologie będą i się sprawdzą, będzie można zacząć mówić o kosztach związanych z eksploatacją takich maszyn (ściśle z kosztami napraw struktury płatowca).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 9:08, 12 Cze 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Danny napisał:

Na marginesie kompozyty pierwszy raz wykorzystano w samolotach cywilnych w A300 pod koniec lat 70-tych.


Danny, zwracam honor, rzeczywiście masz racje. Airbus juz w polowie lat '80 wprowadzil do produkcji A310 z kompozytowym ogonem. Linie AA mogłoby się wypowiedzieć szerzej na ten temat.


Linie AA powinny wypowiedziec sie na temat wyszkolenia swoich pilotow i nie wymieniania nadwyrezonych czesci wbrew zaleceniom producenta. Na marginesie - linie AA nigdy nie mialy A310 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin