Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

4 samoloty i 194 loty tygodniowo
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Nie 15:43, 22 Paź 2006    Temat postu: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

Taki jest plan dla czterech samolotow Wizzaira bazowanych w Katowicach w tygodniu 30 lipca - 5 sierpnia. W sumie 88 lotow powrotnych z Katowic + 9 lotow z innych lotnisk w schemacie W (stad 2*88+2*9=194). Wychodzi prawie dokladnie srednio 7 sektorow dziennie na samolot. To oczywiscie szczyt sezonu i rozklad zmienia sie dosc mocno 2 tygodnie wczesniej gdy w Gdansku przybywa samolot, katowickie przestaja obslugiwac kilka polaczen w schemacie W i ogolnie znacznie przybywa polaczen i dosc znacznie upraszcza sie rozklad. Kilka spostrzezen:

* pomimo takiego obciazenia rozklad nie jest strasznie przeladowany, samoloty wracaja 23:10 - 0:45, jedynie polaczenia z Corku wracaja o 2:30. W sumie jest wiec dosc znaczny bufor przed startami kolejnego dnia.
* w rozkladzie jest nawet kilka drobnych dziur: 1 samolot w pon i sr nie leci nigdzie od przylotu o 18:35 (po wykonaniu 6 sektorow), we wt,czw i sob 1 samolot ma przerwe od 15:00 do 19:20. Byc moze cos wiec dojdzie np loty do Egilstadir gdzie Wizz lata dosc regularnie (wozac pracownikow na budowe huty aluminium). Teraz jest nawet w rozkladzie, moze bedzie tez latem gdy Islandia to ciekawy kierunek.
* jak to sie dzieje: kluczem sa loty do Niemiec - tu decyzja bazy w Katowicach jest bardzo sluszna gdyz loty ze Gornego Slaska do zachodnich Niemiec to chyba jedyny kierunek w Polsce gdzie jest znaczny ruch przy stosunkowo niewielkiej (jak na samolot) odleglosci. W efekcie mozna upchac 8 lotow dziennie np KTW-DTM-KTW-CGN-KTW-NYO-KTW-DSA-KTW i powrot o 0:05. Cos jak Ryanair i lotach na Wyspach Brytyjskich. Wielkszosc zainteresowanych ludzi mieszka na Grn.Slasku i Slasku Opolskim wiec Balice sa jednak duzo dalej. Wroclaw tez jest daleko. W sumie jest 21 lotow do Niemiec tygodniowo (13xDTM, 4xCGN, 4xHHN)
* niewiele (9 z 97) lotow to loty nie z/do Katowic - to daje mozliwosc dosc elastycznego reagowania na ewentualne problemy (ktore tak dokuczaja np Centralwings)
* nowy teminal w KTW tez nie jest bez znaczenia - bedzie mogl odprawic 4xA320 wczesnie rano (1x 5:50, 3x 6:00) nie liczac B737 Lufthansy, CRJ AirFrance i AT5 LOT-u. Wizz ma ponad 30% wieksza podaz miejsc niz w tym roku.
* loty z lotniska polozonego dosc daleko od miast - nie ma ograniczen zwiazanych z halasem i mozna wylatywac o 5:30 i wracac o 0:30 bez przeszkod. To daje dlugi dzien do latania.

Ogolnie dosc sensownie to wyglada. Potencjal turystyczny Katowic jest o wiele mniejszy niz Krakowa, ale liniom srodkowoeuropejskim i tak trudno jest konkurowac z Ryanairem czy EasyJetem jesli chodzi o turystow zagranicznych.
Oczywiscie Wizz ma tendencje do zmieniania swoich rozkladow, wycofywania polaczen wiec pod koniec lipca przyszlego roku moze to wygladac inaczej. Ale na razie wyglada niezle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zelek




Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT- M-ce

PostWysłany: Nie 16:24, 22 Paź 2006    Temat postu:

Łoł naprawde niezle to wyglada Very Happy Very Happy cos mi sie tak wydaje ze ten EGS wpadnie KTW.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 16:30, 22 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

jks napisał:
Taki jest plan dla czterech samolotow Wizzaira bazowanych w Katowicach w tygodniu 30 lipca - 5 sierpnia. W sumie 88 lotow powrotnych z Katowic + 9 lotow z innych lotnisk w schemacie W (stad 2*88+2*9=194). Wychodzi prawie dokladnie srednio 7 sektorow dziennie na samolot. To oczywiscie szczyt sezonu i rozklad zmienia sie dosc mocno 2 tygodnie wczesniej gdy w Gdansku przybywa samolot, katowickie przestaja obslugiwac kilka polaczen w schemacie W i ogolnie znacznie przybywa polaczen i dosc znacznie upraszcza sie rozklad. Kilka spostrzezen:

* pomimo takiego obciazenia rozklad nie jest strasznie przeladowany, samoloty wracaja 23:10 - 0:45, jedynie polaczenia z Corku wracaja o 2:30. W sumie jest wiec dosc znaczny bufor przed startami kolejnego dnia.
* w rozkladzie jest nawet kilka drobnych dziur: 1 samolot w pon i sr nie leci nigdzie od przylotu o 18:35 (po wykonaniu 6 sektorow), we wt,czw i sob 1 samolot ma przerwe od 15:00 do 19:20. Byc moze cos wiec dojdzie np loty do Egilstadir gdzie Wizz lata dosc regularnie (wozac pracownikow na budowe huty aluminium). Teraz jest nawet w rozkladzie, moze bedzie tez latem gdy Islandia to ciekawy kierunek.
* jak to sie dzieje: kluczem sa loty do Niemiec - tu decyzja bazy w Katowicach jest bardzo sluszna gdyz loty ze Gornego Slaska do zachodnich Niemiec to chyba jedyny kierunek w Polsce gdzie jest znaczny ruch przy stosunkowo niewielkiej (jak na samolot) odleglosci. W efekcie mozna upchac 8 lotow dziennie np KTW-DTM-KTW-CGN-KTW-NYO-KTW-DSA-KTW i powrot o 0:05. Cos jak Ryanair i lotach na Wyspach Brytyjskich. Wielkszosc zainteresowanych ludzi mieszka na Grn.Slasku i Slasku Opolskim wiec Balice sa jednak duzo dalej. Wroclaw tez jest daleko. W sumie jest 21 lotow do Niemiec tygodniowo (13xDTM, 4xCGN, 4xHHN)
* niewiele (9 z 97) lotow to loty nie z/do Katowic - to daje mozliwosc dosc elastycznego reagowania na ewentualne problemy (ktore tak dokuczaja np Centralwings)
* nowy teminal w KTW tez nie jest bez znaczenia - bedzie mogl odprawic 4xA320 wczesnie rano (1x 5:50, 3x 6:00) nie liczac B737 Lufthansy, CRJ AirFrance i AT5 LOT-u. Wizz ma ponad 30% wieksza podaz miejsc niz w tym roku.
* loty z lotniska polozonego dosc daleko od miast - nie ma ograniczen zwiazanych z halasem i mozna wylatywac o 5:30 i wracac o 0:30 bez przeszkod. To daje dlugi dzien do latania.

Ogolnie dosc sensownie to wyglada. Potencjal turystyczny Katowic jest o wiele mniejszy niz Krakowa, ale liniom srodkowoeuropejskim i tak trudno jest konkurowac z Ryanairem czy EasyJetem jesli chodzi o turystow zagranicznych.
Oczywiscie Wizz ma tendencje do zmieniania swoich rozkladow, wycofywania polaczen wiec pod koniec lipca przyszlego roku moze to wygladac inaczej. Ale na razie wyglada niezle.


ale sie napracowales Smile
Twoje szacunki wg obecnych informacji sa warygodnie.
Tyle ze jest jeden maly "zonk"
Wizz moze rozklad wielokrotnie zmieniac do wiosny 2007r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tusha




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gostyń

PostWysłany: Nie 17:58, 22 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

Airliner napisał:

Tyle ze jest jeden maly "zonk"
Wizz moze rozklad wielokrotnie zmieniac do wiosny 2007r.


jks napisał:

Oczywiscie Wizz ma tendencje do zmieniania swoich rozkladow, wycofywania polaczen wiec pod koniec lipca przyszlego roku moze to wygladac inaczej. Ale na razie wyglada niezle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 18:03, 22 Paź 2006    Temat postu:

Tydzień, mając 7 dni, ma 168 godzin. Skoro są 4 maszyny to znaczy, że do dyspozycji w tym czasie są 672 samolotogodziny. Skoro w tym czasie wykonują 194 loty, to oznacza, że na całą operację jest brutto prawie dokładnie 3 i pół godziny. Oczywiście, kalkulacja ta zakłada że doba ma 24 h, a to - w przypadku samolortów powinno być skorygowane. Zakładając, że stoją od 0 do 5 to godzin jest nie 24 lecz 19. W takim przypadku na pełna operację jest około 2 h 45 minut.

To bardzo ciekawy temat. Myślę, że uświadomi wszystkim jak niesamowitą sprawę jest cykl rotacyjny w lotnictwie Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seo




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 7:55, 23 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

jks napisał:

Byc moze cos wiec dojdzie np loty do Egilstadir gdzie Wizz lata dosc regularnie (wozac pracownikow na budowe huty aluminium). Teraz jest nawet w rozkladzie, moze bedzie tez latem gdy Islandia to ciekawy kierunek.


Oj! myślę ze sa znikome szanse aby było regularne połączenie na tej trasie z PL .Całe Egilstadir ma okloło 3000 mieszkancow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mathen




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wrocek

PostWysłany: Pon 11:15, 23 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

jks napisał:
Potencjal turystyczny Katowic jest o wiele mniejszy niz Krakowa, ale ...

Bardzo ciekawe opracowanie. (-:
Tak na marginesie. to że Katowice mają mniejszy potencjał turystyczny niż Kraków, to wszyscy wiedzą (?). Ale o ile mniejszy? Dwa razy, półtorej? Jak to (w miarę obiektywnie) zmierzyć?
Czy ktoś zna jakieś opracowanie na temat mierzenia potencjału (czymkolwiek to jest) portu lotniczego (bądź miasta, regionu etc.)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:24, 23 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

seo napisał:

Oj! myślę ze sa znikome szanse aby było regularne połączenie na tej trasie z PL .Całe Egilstadir ma okloło 3000 mieszkancow.


Cała Islandia ma ze 250.000 mieszkańców. Cud, że tam ktoś w ogóle lata Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekny




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:27, 23 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

mathen napisał:
jks napisał:
Potencjal turystyczny Katowic jest o wiele mniejszy niz Krakowa, ale ...

Bardzo ciekawe opracowanie. (-:
Tak na marginesie. to że Katowice mają mniejszy potencjał turystyczny niż Kraków, to wszyscy wiedzą (?). Ale o ile mniejszy? Dwa razy, półtorej? Jak to (w miarę obiektywnie) zmierzyć?
Czy ktoś zna jakieś opracowanie na temat mierzenia potencjału (czymkolwiek to jest) portu lotniczego (bądź miasta, regionu etc.)?
mozna w sumie powiedziec, ze KTW bardziej korzysta na potencjale turystycznym i bliskosci Krakowa niz potencjale turystycznym Katowic(mowa tylko o turytyce zeby bylo jasne)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 13:08, 23 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

Atco napisał:
seo napisał:

Oj! myślę ze sa znikome szanse aby było regularne połączenie na tej trasie z PL .Całe Egilstadir ma okloło 3000 mieszkancow.


Cała Islandia ma ze 250.000 mieszkańców. Cud, że tam ktoś w ogóle lata Wink
Na Islandii jest 300.000 mieszkańców, z czego połowa w Reykjaviku (stolicy), ale Polacy są największą mniejszością narodową na wyspie, jest nas tam ok. 7.000, więc Warszawa jest dosyc logiczną destynacją z Keflaviku. Swoją drogą, czy ktoś wie, czy Keflavik-Warszawa mieści się w zasięgu 752 i 753 Icelandair?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mathen




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wrocek

PostWysłany: Pon 13:18, 23 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

Piekny napisał:

mozna w sumie powiedziec, ze KTW bardziej korzysta na potencjale turystycznym i bliskosci Krakowa niz potencjale turystycznym Katowic(mowa tylko o turytyce zeby bylo jasne)

Możliwe, że coś KTW z tego tytułu i skapnie, ale przez infrastrukturę (dojazd!!) traci kilka razy więcej niż może z tego tytułu zyskać. Pewnym paradoksem jest to, że z Balic o wiele łatwiej dotrzeć do wielu miast na Śląsku (autostrada!) niż z Pyrzowic.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mathen dnia Pon 13:32, 23 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris200




Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:25, 23 Paź 2006    Temat postu:

na islandie dosc trudno ocenic ryzyko ruchu turystycznego, ponieważ to bardzo drogi kraj, jedynym sensowym rozwiązaniem byloby wtedy wejscie FI do BSP Polska, i próba sprzedazy biletów nie tylko do KEF ale na całą siatkę Icelandera, no i przede wszystkim obnizka ich cen biletów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:04, 23 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

mathen napisał:
Piekny napisał:

mozna w sumie powiedziec, ze KTW bardziej korzysta na potencjale turystycznym i bliskosci Krakowa niz potencjale turystycznym Katowic(mowa tylko o turytyce zeby bylo jasne)

Możliwe, że coś KTW z tego tytułu i skapnie, ale przez infrastrukturę (dojazd!!) traci kilka razy więcej niż może z tego tytułu zyskać. Pewnym paradoksem jest to, że z Balic o wiele łatwiej dotrzeć do wielu miast na Śląsku (autostrada!) niż z Pyrzowic.


Za kilka tygodni otwarta bedzie nowiutka droga wiec dojazd bedzie znakomity Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Pon 14:32, 23 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

Atco napisał:
seo napisał:

Oj! myślę ze sa znikome szanse aby było regularne połączenie na tej trasie z PL .Całe Egilstadir ma okloło 3000 mieszkancow.


Cała Islandia ma ze 250.000 mieszkańców. Cud, że tam ktoś w ogóle lata Wink


Zaden cud tylko jak napisalem w pierwszym poscie watku chodzi o czarterowe polaczenia do Egilstadir we wschodniej Islandii, gdzie wielu Polakow pracuje przy budowie hydroelektrowni w Reydarfjördur na plaskowyzu Karahnjukar i wykorzystujacej jej energie huty aluminium. Ta ostatnia jest budowana dla amerykanskiego koncernu Alcoa. Mozna o tym poczytac na stronie [link widoczny dla zalogowanych]. Egilstadir jest ze 30km od terenu budowy. Fragment strony [link widoczny dla zalogowanych]:
Cytat:
Dzisiaj duży odsetek Polaków w Islandii pracuje na budowie huty aluminium, budowanej przez amerykańską firmę Bachtel w miejscowości Reydarfjördur nad Oceanem Atlantyckim i na budowie tamy w pobliżu Vatnajökull, na płaskowyżu Karahnjukar. Będzie to chyba największa tego typu budowla na świecie (790 metrów długości i 190 szerokości) i ma zasilać pobliską elektrownię wodną, będącą także w budowie. Ta będzie dostarczała prąd do huty aluminium, którą budują polscy robotnicy. A skąd oni się tu wzięli? - po prostu firma Bachtel zdecydowała się w Polsce przeprowadzić nabór pracowników. Pojechało na Islandię 600 osób ze Śląska. Również w 2004 roku kilkudziesięciu górników z Wałbrzycha wyjechało na kontrakt do Islandii.


Bechtel (nie Bachtel) to wykonawca dla Alcoa:
[link widoczny dla zalogowanych]

WizzAir lata tam od dluzszego czasu z KTW wozac pracownikow/przywozac na urlopy (ktore wynikaja z kontraktow). Polaczenie pojawilo sie nawet w ostatnim rozkladzie, choc nie da sie kupic biletow. Moje spekulacje odnosnie przyszlego roku wynikaly z analizy obciazenia tych 4 samolotow bazowanych w Katowicach (czy zmiesci sie jeszcze lot do Islandii, obojetnie czy czarterowy). Byc moze WizzAir uzna, ze latem bardziej sie bedzie oplacalo sprzedac np 150 miejsc firmie organizujacej przeloty pracownikow, a reszte sprzedawac indywidualnym klientom np turystom czy rodzinom pracownikow udajacym sie odwiedziny. Cos jak Centralwings robil latem z niektorymi kierunkami w Grecji.

Zdaje sie ze Malev i czeski Travel Service lataly okazjonalnie z Krakowa do Keflaviku w tym roku, ale nie wiem czy byly to czartery pracownikow czy tez moze islandzcy turysci w Krakowie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:38, 23 Paź 2006    Temat postu:

Wiem, czemu tam lata Wizz.
Ironizując o cudzie miałem na myśli te wszystkie uczone terminy typu "catchment area" w których niektórzy brylują, te wszystkie kółeczka wokół lotnisk, te opinie że Poznań jest za mały, zey mieć regularne połączenia z cywilizacją zachodnią itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin