Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

4 samoloty i 194 loty tygodniowo
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 14:39, 23 Paź 2006    Temat postu:

Wolałbym jednak 757 Icelandair - mają bardzo przyjemne dla oka malowanie i rewelacyjną obsługę Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 15:23, 23 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

jks napisał:


budowanej przez amerykańską firmę Bachtel
Bechtel (nie Bachtel)



A Bachtel to Airbus A320-214 SWISSa HB-IJW... Było przy nim spore zamieszanie, bo wiele osób nie uznaje Bachtela za góręSmile

Co do Islandii i 757: dolecą spokojniutko... Flugfelagowe 757 latają znacznie dalej niż odległość KTW-KEF... Ale niestety FI i jakakolwiek taniość to tak jakby komfort i Ryanair... Niemniej, miejmy nadzieję, bo to piękny kraj...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seo




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:40, 23 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

jks napisał:

Zdaje sie ze Malev i czeski Travel Service lataly okazjonalnie z Krakowa do Keflaviku w tym roku, ale nie wiem czy byly to czartery pracownikow czy tez moze islandzcy turysci w Krakowie.


Właśnie dziś był czarter z KEF :
12:10 JXX 117 REYKJAVIK (KEF) ROZKŁADOWO zapewne ??? był to samolot Travel Service .
Tymi lotami przylatują głownie islandzcy turyści a nie polacy bilety na taki lot sa dosyć drogie . Polacy lataja głownie Icland Express z Berlina.

A w temacie Iclandair to zapowiedzial otwarcie kilku nowych tras.


o Icelandair will inaugurate nonstop service from Keflavik to Gothenburg on May 17th. The airline will operate 2 flights a week, on Thu/Sun, using a B757-200.

o Icelandair will inaugurate nonstop service from Keflavik to Bergen (Norway) on May 18th. The airline will operate 3 flights a week, on Mon/Wed/Fri, using a B757-200.

o Icelandair will resume nonstop service from Keflavik to Halifax on May 17th. The airline will operate 3 flights a week, on Mon/Thu/Sat, using a B757-200. On the other hand Icelandair will not be resuming service to San Francisco.

o Icelandair will increase the frequency on its Keflavik to New York JFK route by adding 2nd flight 3x a week from May 24th. This additional flight will operate on Tue/Thu/Sat departing Keflavik at 1030 and landing back in Iceland before midnight. Both flights will be operated with the B757-200.

o Icelandair will increase the frequency on its Keflavik to Boston route by adding 2nd flight 4x a week from May 25th. This additional flight will operate on Mon/Wed/Fri/Sun departing Keflavik at 1030 and landing back in Iceland before midnight. Both flights will be operated with the B757-200.

o Icelandair will also increase the frequency on some European destinations from Keflavik. This summer, compared to last summer, the airline will operate 7 flights a week to Amsterdam, Frankfurt and Paris as well as 3 flights a week to Helsinki.





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 20:00, 23 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

[quote="seo"]
jks napisał:

Właśnie dziś był czarter z KEF :
12:10 JXX 117 REYKJAVIK (KEF) ROZKŁADOWO zapewne ??? był to samolot Travel Service .
Tymi lotami przylatują głownie islandzcy turyści a nie polacy bilety na taki lot sa dosyć drogie .


To nie Travel Service tylko islandzka linia JetX na Boeingu 737-800
wypozyczonym od Lauda Air .
byl juz we czwartek i dzis OE-LNK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 20:12, 23 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

Piekny napisał:
mathen napisał:
jks napisał:
Potencjal turystyczny Katowic jest o wiele mniejszy niz Krakowa, ale ...

Bardzo ciekawe opracowanie. (-:
Tak na marginesie. to że Katowice mają mniejszy potencjał turystyczny niż Kraków, to wszyscy wiedzą (?). Ale o ile mniejszy? Dwa razy, półtorej? Jak to (w miarę obiektywnie) zmierzyć?
Czy ktoś zna jakieś opracowanie na temat mierzenia potencjału (czymkolwiek to jest) portu lotniczego (bądź miasta, regionu etc.)?
mozna w sumie powiedziec, ze KTW bardziej korzysta na potencjale turystycznym i bliskosci Krakowa niz potencjale turystycznym Katowic(mowa tylko o turytyce zeby bylo jasne)


W zwiazku z turystami Wizz na niektorych rynkach (grecki,francuski i hiszpanski wiecej nie widzialem) rekalmuje swoje polacznie jako linia do Krakowa ani slowem wspominajac ze to Katowice


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 21:22, 23 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

jks napisał:
Taki jest plan dla czterech samolotow Wizzaira bazowanych w Katowicach w tygodniu 30 lipca - 5 sierpnia. W sumie 88 lotow powrotnych z Katowic + 9 lotow z innych lotnisk w schemacie W (stad 2*88+2*9=194). Wychodzi prawie dokladnie srednio 7 sektorow dziennie na samolot. To oczywiscie szczyt sezonu i rozklad zmienia sie dosc mocno 2 tygodnie wczesniej gdy w Gdansku przybywa samolot, katowickie przestaja obslugiwac kilka polaczen w schemacie W i ogolnie znacznie przybywa polaczen i dosc znacznie upraszcza sie rozklad. Kilka spostrzezen:

* pomimo takiego obciazenia rozklad nie jest strasznie przeladowany, samoloty wracaja 23:10 - 0:45, jedynie polaczenia z Corku wracaja o 2:30. W sumie jest wiec dosc znaczny bufor przed startami kolejnego dnia.
* w rozkladzie jest nawet kilka drobnych dziur: 1 samolot w pon i sr nie leci nigdzie od przylotu o 18:35 (po wykonaniu 6 sektorow), we wt,czw i sob 1 samolot ma przerwe od 15:00 do 19:20. Byc moze cos wiec dojdzie np loty do Egilstadir gdzie Wizz lata dosc regularnie (wozac pracownikow na budowe huty aluminium). Teraz jest nawet w rozkladzie, moze bedzie tez latem gdy Islandia to ciekawy kierunek.
* jak to sie dzieje: kluczem sa loty do Niemiec - tu decyzja bazy w Katowicach jest bardzo sluszna gdyz loty ze Gornego Slaska do zachodnich Niemiec to chyba jedyny kierunek w Polsce gdzie jest znaczny ruch przy stosunkowo niewielkiej (jak na samolot) odleglosci. W efekcie mozna upchac 8 lotow dziennie np KTW-DTM-KTW-CGN-KTW-NYO-KTW-DSA-KTW i powrot o 0:05. Cos jak Ryanair i lotach na Wyspach Brytyjskich. Wielkszosc zainteresowanych ludzi mieszka na Grn.Slasku i Slasku Opolskim wiec Balice sa jednak duzo dalej. Wroclaw tez jest daleko. W sumie jest 21 lotow do Niemiec tygodniowo (13xDTM, 4xCGN, 4xHHN)
* niewiele (9 z 97) lotow to loty nie z/do Katowic - to daje mozliwosc dosc elastycznego reagowania na ewentualne problemy (ktore tak dokuczaja np Centralwings)
* nowy teminal w KTW tez nie jest bez znaczenia - bedzie mogl odprawic 4xA320 wczesnie rano (1x 5:50, 3x 6:00) nie liczac B737 Lufthansy, CRJ AirFrance i AT5 LOT-u. Wizz ma ponad 30% wieksza podaz miejsc niz w tym roku.
* loty z lotniska polozonego dosc daleko od miast - nie ma ograniczen zwiazanych z halasem i mozna wylatywac o 5:30 i wracac o 0:30 bez przeszkod. To daje dlugi dzien do latania.

Ogolnie dosc sensownie to wyglada. Potencjal turystyczny Katowic jest o wiele mniejszy niz Krakowa, ale liniom srodkowoeuropejskim i tak trudno jest konkurowac z Ryanairem czy EasyJetem jesli chodzi o turystow zagranicznych.
Oczywiscie Wizz ma tendencje do zmieniania swoich rozkladow, wycofywania polaczen wiec pod koniec lipca przyszlego roku moze to wygladac inaczej. Ale na razie wyglada niezle.


Jestem pod wrażeniem. Ile czasu zajęłaby taka analiza z WAW ? Pobieżnie zerknąłem na nowy rozkład i widzę rozwój kierunków pracowniczych (zwiększenie częstotliwości lotów do Liverpool'u i Glasgow, Sztokholm codziennie a Malmoe prawie) przy jednoczesnej redukcji kierunków turystycznych (Budapeszt, kiepskie dni i godziny do Paryża-Beauvais). Za to Londyn latem w piątki trzy razy dziennie Exclamation Polski rekord LCC. Wink
Czy z Twojej analizy Katowic wynika, że coś jeszcze dojdzie (niezagospodarowane godziny)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek_epkt




Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Śro 10:06, 25 Paź 2006    Temat postu: Re: 4 samoloty i 194 loty tygodniowo

Piekny napisał:
mozna w sumie powiedziec, ze KTW bardziej korzysta na potencjale turystycznym i bliskosci Krakowa niz potencjale turystycznym Katowic(mowa tylko o turytyce zeby bylo jasne)


To jest wielce prawdopodobna hipoteza, jednak KRK tez korzysta na potencjale turystycznym (mieszkancow-turystow) Slaska.

Wiele Slazakow wybiera loty z Krakowa, bo jest taniej albo w ogole jest jakis lot, ktorego nie ma z KTW. Sam mam blisko na oba lotniska. Cenowo (komunikacja publiczna) mam podobnie do KRK i KTW. Na Pyrzowice mam oczywiscie szybciej. Chociaz jesli sie uprzec i jest akurat polaczenie to mozna dojechac "za darmo" (w ramach biletu miesiecznego KZK GOP) z Katowic przez Bytom, wtedy czas dojazdu wydluza sie do 1,5 godziny co i tak jest kilkanascie minut krócej niz dojazd z centrum Katowic na lotnisko Balice.

Pozdrawiam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin