Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

2 lotniska na Lubelszczyźnie !
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawelbelzyce




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: UL980

PostWysłany: Czw 13:44, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Witam

Ale OT Shocked Twisted Evil Teraz (3-4 lat przed oddaniem do uzytku) chyba nie ma sensu tworzyc takie kursy przygotowawcze. Swoją drogą gdy beda prowadzic szkolenie na pracownikow lotniska mozna sie zastanowic nad tym Razz

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shoppa




Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin, Kraków

PostWysłany: Czw 14:21, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Cieszę się z faktu, że nareszcie zapadły konkretne decyzje w sprawie budowy Portu Lotniczego Lublin-Świdnik, od początku popieram tylko ten projekt, gdyż uważam, że port lotniczy w Niedźwiadzie nie będzie potrzebny naszemu regionowi przez najbliższe co najmniej 15 lat, przy założeniu, że inwestycja w Świdniku zostanie terminowo ukończona.
Koncepcja budowy lotniska w stylu city airport jest, biorąc pod uwagę przewidywany ruch lotniczy z Lublina, jedynym przemyślanym, realnym i mającym szanse powodzenia projektem. Na początek należy oczekiwać małego ruchu, głównie w połączeniu do Warszawy, czy linii niskokosztowych, ale w miarę rozwoju naszego regionu, dla którego czynnikiem stymulującym może być również funkcjonowanie portu lotniczego, należy się spodziewać wzrostu liczby operacji lotniczych i odprawianych pasażerów.

Miejmy nadzieję, że wszystkie te szumne zapowiedzi nie spalą na panewce i nareszcie stolica regionu doczeka się portu komunikacyjnego, bo tego naprawdę bardzo potrzebuje, co w tej chwili jest nareszcie kwestią bezsporną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:32, 20 Kwi 2006    Temat postu:

2 lata przed otwarciem to ostatni dzwonek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 17:54, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Cytat:
Niewątpliwie lubelszczyzna potrzebuje lotniska ale..... po co aż dwa !!!!


To nawet Warszawa nie ma lotniska city a jakiś Lublin ma mieć Rolling Eyes


Cytat:
Autobus na lotnisku około 700-800 tyś pln


Zawsze można kupić Jelcze po ok.50 000 zł każdy i zrobić przed terminalem metrowy krawężnik,co by paxy po schodkach łazic nie musiały Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawelbelzyce




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: UL980

PostWysłany: Czw 18:32, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Witam

6182 Dobrze sie czujesz Question Wypisujac takie rzeczy chyba raczej nie. Jakbys chcial wiedziec "jakis" LUBLIN jest najwiekszym miastem we wschodniej Polsce Exclamation
Jelcze moze zaproponuj wladzom lotniska w Szczecinie jak jestes taki madry Evil or Very Mad

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:04, 20 Kwi 2006    Temat postu:

RES napisał:

- WARSAW 4415
to jest przkladowa statystyka dla STN wszystkich linii ale wiemy gdzie FR sam lata, statystyka jest ze stycznia czy lutego pierwsza lepsza jaka teraz znalazlem, ale co miesuiac jest mniej wiecej podobna.
Nie wiem ale zauwazyc mozna na forum dziwna zlosliwosc jezeli chodzi o kazde mniejsze miaston to takie typowe polskie, pamietac nalezy tylko że KRK, WAW itd to nie cała Polska więc troche szacunku dla pozostalych mieszkańców. Kończe dyskusje bo jest bezcelowa.


Wydaje mi się, że taka dziecinada i obrażanie się to nie powinno mieć miejsca...

Po pierwsze, jeśli się nie mylę, nie ma połączenia FR z WAW. Chyba, że o czymś nie wiem. Poza tym między innymi z szacunku do ludzi, ich pieniędzy i rozwoju tego kraju nie chcę, aby ktoś w imię chęci posiadania lotniska wywalił wiele milionów złotych. I to milionów utopionych.

Po drugie, jeśli nawet przetrwa połączenie do STN firmy MOLa, to co z tego. Mamy zatem 3 rejsy do RZE by LO i jeden STN by FR. A co z Lublinem ? LOT na JS32 2x dziennie i STN ? Bo na dzień dobry na niewiele więcej bym liczył.
Teraz pojawia się problem, skąd pokryć koszty działalności Portu. Nowy port w Lublinie nie będzie miał bogatego krewnego, jak Rzeszów w postaci PPL. Nie oszukujmy się - jeśli uruchomione zostanie połączenie regularne, to nie w dniu po otwarciu portu. On, zanim zacznie latać FR, będzie musiał działać, FR nie zacznie latać sam z siebie.

Po trzecie. Wszyscy tutaj niemalże wierzą, że FR będzie latać do każdego lotniska w Polsce. A skąd ta pewność. "Dajcie mi lotnisko, a będę tam latać ?" Przecież lotnisko w Lublinie / Świdniku będzie konkurencyjne dla Rzeszowa. Powstając w 2009/2010r. nie można powiedzieć, że FR od razu tam ruszy z połączeniami. Nie można liczyć, tak naprawdę, na kogokolwiek... Bo FR wymaga pewnego standardu lotniska...

Po czwarte, tak, jak napisał ATCO, w tym roku musiałby zostać otwartry nabór, bo cykl szkolenia jest taki, jaki jest i służby ruchu lotniczego muszą zdążyć się wyszkolić.

Jasne - można się próbować zacietrzewić i mówić, że Rzeszów jest wspaniały. Niech się rozwija - z chęcią kiedyś, jak nie przylecę do WAW, polecę do RZE. Tylko musi być czym. A FR, co już pisałem, to nie fundacja charytatywna, ale rynkowy gracz, którego akcjonariusze oczekują zysków. I nie traktujmy go, jak cudownego świętego mikołaja, który wysypie worek połączeń na każde polskie lotnisko. Na czym zależy FR - już widać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:07, 20 Kwi 2006    Temat postu:

6182 napisał:
Zawsze można kupić Jelcze po ok.50 000 zł każdy i zrobić przed terminalem metrowy krawężnik,co by paxy po schodkach łazic nie musiały Wink


Jak powstanie lotnisko w Jelczu, to może wtedy Very Happy
Jeju, powiedziałem to, więc za 4 dni zawiąże się komitet "lotnisko w Jelczu".

Na marginesie. Wysokopodłogowa wersja Jelcza kosztuje prawie 300 tyś PLN:D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:08, 20 Kwi 2006    Temat postu:

/\ swiete slowa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:12, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Pawelbelzyce napisał:
Jakbys chcial wiedziec "jakis" LUBLIN jest najwiekszym miastem we wschodniej Polsce Exclamation


A ja myślałem, że to Warszawa jest największa we wschodniej PL Very Happy Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:28, 21 Kwi 2006    Temat postu:

zacytuję moje słowa z innego watku bo tutaj pasują
Cytat:
Jednak to chyba nie jest największy problem w lotnictwie w Polsce. I jeżeli już jest to bardziej dotyczy portów lotniczych niż linii lotniczych.
Na dziś linie lataja tam gdzie widzą interes do zrobienia, a niestety ( a może stety) najwięcej ich leży w WAW i w KRK/KTW.
I płakanie, że nikt nie chce latać do POZ nic tu nie zmieniiiiii ( dodam, że jestem z POZ). Dopóki linie lotnicze się nie przekonają, że mozna tu zrobic dobry interes to tu nie wejdą. W liniach lotniczych nie pracuja idioci i nikt im nie płaci za generowanie strat, dlatego nad kazdym nowym kierunkim długo i rzetelnie się zastanawiają. ( dotyczy to także LCC).
I jak słyszę, że w RZE jaet za mało połączeń, to chcę się spytać kto tam ma latać i w jakiej formule. Bo na dziś to 80 biletów lotniczych sprzedanych tam to bilety za wielką wodę, i daltego LO lata 3 razy do WAW i nigdzie więcej nie bedzie latał. FR lata do LON bo na ten kierunek jest potencjał, na FRA juz brakło chetnych......
I tak by można z innymi miastami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 21:17, 21 Kwi 2006    Temat postu:

Cytat:
Jelcze moze zaproponuj wladzom lotniska w Szczecinie jak jestes taki madry


Nasze lotnisko jest tak małe że ich nie potrzebujemy Laughing

Cytat:
Na marginesie. Wysokopodłogowa wersja Jelcza kosztuje prawie 300 tyś PLN Very Happy


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Cytat:
Jakbys chcial wiedziec "jakis" LUBLIN jest najwiekszym miastem we wschodniej Polsce


Tak czy owak myślę że na pewno będzie LOT do WAW,jakiś lowcost do Londynu no i ew.inne tanie kierunki-nie będzie az takiego natężenia żeby robic lotnisko city-ale dobra,niech budują-tylko to się odbije na cenach biletów LO Confused
Oczywiście w tym poście Pawle nie chodzi mi o to że Lublin to wiocha-zobacz Szczecin jest nieco więszy od Lublina a zobacz ile mamy połączeń (fakt że mamy niedaleko Berlin,ale Wy macie niedaleko WAW więc szanse mniej-więcej te same)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lookas




Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSW

PostWysłany: Sob 10:32, 22 Kwi 2006    Temat postu:

Z Lowcostami moze być problem bo pas ma miec 1600m ( w początkowej fazie) który dla lowcostowych 737 jest za krótki. Potem w razie potrzeb ma byc wydłużony do 2200m, ale do póki nie bedzie tej dłuższej wersji to o lotach do londynu możemy zapomnieć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Sob 11:15, 22 Kwi 2006    Temat postu:

No to troche chyba bez sensu niech myślą przyszłościowo i zbudują dłuższy pas od razu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawelbelzyce




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: UL980

PostWysłany: Śro 14:47, 10 Maj 2006    Temat postu:

Witam

Niedźwiada boi się Świdnika

Kurier Lubelski napisał:
Czy inwestycja Port Lotniczy w Niedźwiadzie powiedzie się zależy przede wszystkim od zaangażowania władz wojewódzkich i poparcia mieszkańców – stwierdził wczoraj w Lublinie John F. Oakshott, Manager Aviation Projects Parsons Brinckerhoff Ltd. Jednocześnie zachęcał:
– Z doświadczenia przy budowie terminali na całym świecie wiem, że gdziekolwiek one powstały przyczyniły się do wzrostu i zamożności społeczności lokalnej.

Przedstawiciel brytyjskiego konsorcjum firm lotniczych wziął udział w seminarium poświęconym rozwojowi Portu Lotniczego Lublin-Niedźwiada. Tematami spotkania, które zorganizował marszałek województwa, były m.in.: analiza powodzenia inwestycji, planowanie bezpieczeństwa, absorpcja funduszy Unii Europejskiej oraz procedura zarządzania terminalem.
– Brytyjczycy wysoko ocenili stan przygotowań do realizacji budowy w Niedźwiadzie. Chodzi m.in. o wymagane zezwolenia władz centralnych, dokumentację, wykup gruntów i stopień zaawansowania rozmów z inwestorami. Wreszcie samą lokalizację spełniającą wymagania dla portu lotniczego mającego obsługiwać region w połączeniach krajowych i zagranicznych – podsumował wczoraj marszałek Edward Wojtas.
Zdaniem Johna F. Oakshotta „dobrym punktem startowym” dla inwestycji w Niedźwiadzie byłoby, gdyby terminal w pierwszych latach działalności obsługiwał 250 tys. pasażerów rocznie. – To oznacza, że każdego dnia powinny tam lądować maksymalnie dwa boeingi 737 – policzył. Docelowo Niedźwiada miałaby przyjmować od 2 do 5 mln pasażerów rocznie.
Przedstawiciel brytyjskiego konsorcjum przestrzegał jednocześnie władze województwa przed błędami, jakie popełnia się np. w Afryce. – Samo lotnisko nawet najbardziej nowoczesne nie wystarczy. By inwestycja się powiodła, dookoła terminalu trzeba wybudować całą infrastrukturę – zakończył John F. Oakshott.
Na konferencji prasowej marszałek Wojtas mówił o swoich rozterkach związanych z drugą lotniczą inwestycją planowaną na terenie województwa. – Koszt budowy małego i dużego terminalu jest podobny. Ale tylko te drugie z przyległą infrastrukturą wpływają na ożywienie gospodarcze. Dlatego mam poważne wątpliwości, czy lotnisko w Świdniku zamiast dźwigni nie stanie się hamulcem rozwoju Lubelszczyzny. Poza tym obawiam się, że jak rząd zacznie lokować pieniądze w mały terminal, to zostaną zablokowane fundusze na budowę w Niedźwiadzie – mówił.
Marszałek Wojtas zapowiedział także, że samorząd województwa na razie nie będzie się angażował w budowę drugiego terminalu:
– Dopóki nie zostanie wyjaśnionych wiele kwestii, np. własnościowych.
Lotnisko w Niedźwiadzie ma przyjmować przewoźników pasażerskich, w tym tanie linie lotnicze, cargo, czartery. Terminal, jak liczą władze Lubelszczyzny, zostanie oddany do użytku do 2010 r. Inwestycja ma ruszyć jeszcze w tym roku, na razie trwa wykup gruntów. Ostatecznie powstanie lotniska ma pochłonąć ok. 400 mln zł. KA


KONSORCJUM

Konsorcjum „UK Trade & Investment British Airports Group”, skupiające ponad 200 firm brytyjskich (w seminarium uczestniczyli przedstawiciele Ove Arup & Partners Ltd, Burks Green, EC Harris, Novar Airport Technologies, Parsons Brinckerhoff Ltd i Pascall+Watson Architects) jest największym i przodującym w Wielkiej Brytanii podmiotem zajmującym się sektorem rozwoju lotnisk. Zasadnicze sfery działalności to projektowanie, planowanie, budowanie, wyposażanie i zarządzanie lotniskami. Konsorcjum jest członkiem Brytyjskiego Stowarzyszenia Lotniczego.


Wiec ciekawe co z tego wyniknie czy powstaną 2 lotniska czy jedno czy 0. Oby mysleli z glową i mieli za najwiekszy cel rozwoj Lubelszczyzny.

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Śro 23:22, 10 Maj 2006    Temat postu:

2-5 milionow rocznie? Jakos nie "widze" tego, nawet tych dwoch milionow....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin