Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ryanair z baza w Balicach?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:06, 24 Sty 2007    Temat postu:

marcin_EPKK napisał:
A jak wyglądałoby lotnisko, za jakieś 10 lat, gdy FR założyłby tam bazę i powziął sobie za cel wyeliminować całą konkurencję. Przy założeniu, że nasz kochany EZY, przyjąłby zupełnie obojętną postawę wobec rozpanoszenia FR, około 90% połączeń, wykonywałby Ryanair. Po wyeliminowaniu konkurencji, FR zupełnie olałby pasażerów. Może się wydawać że nie da się bardziej olać paxów, niż teraz robi Ryan, ale jednak...



A gdyby zamienic FRa na inna linie to byloby inaczej? Kazda linia dobrze zarzadzana dazy do pokonania konkurencji. Kazda linia po uzyskaniu monopolu stalaby sie fuu... . Kazda linia majaca monopol z czasem staje sie coraz mniej efektywna i z czasem staje sie bezbronna chocby dla slabiutkiej konkurencji. To juz zostalo przerobione nie tylko w lotnictwie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 16:24, 24 Sty 2007    Temat postu:

HG napisał:
marcin_EPKK napisał:
A jak wyglądałoby lotnisko, za jakieś 10 lat, gdy FR założyłby tam bazę i powziął sobie za cel wyeliminować całą konkurencję. Przy założeniu, że nasz kochany EZY, przyjąłby zupełnie obojętną postawę wobec rozpanoszenia FR, około 90% połączeń, wykonywałby Ryanair. Po wyeliminowaniu konkurencji, FR zupełnie olałby pasażerów. Może się wydawać że nie da się bardziej olać paxów, niż teraz robi Ryan, ale jednak...



A gdyby zamienic FRa na inna linie to byloby inaczej? Kazda linia dobrze zarzadzana dazy do pokonania konkurencji. Kazda linia po uzyskaniu monopolu stalaby sie fuu... . Kazda linia majaca monopol z czasem staje sie coraz mniej efektywna i z czasem staje sie bezbronna chocby dla slabiutkiej konkurencji. To juz zostalo przerobione nie tylko w lotnictwie.


Ach żeby Ryanair kiedyś stał się bezbronny...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:36, 24 Sty 2007    Temat postu:

marcin_EPKK napisał:

Po drugie - z punktu widzenia pasażera

1) Pasażer chce mieć wybór. Zawsze. Chce móc wybrać z oferty lot FR, EZY NE, C0 czy nawet LO, a nie tylko FR.
2) Pasażer chce być traktowany godnie. Chce aby przestrzegano jego praw. A je Ryanair łamie równo... Nie chce żeby przewoźnik go olewał, traktował jak towar, jak robi to FR.
3) Chce podróżować komfortowo. Nie lubi gdy ma lecieć 2h do Londynu mając 20 cm miejsca na nogi
4) Nie lubi być głodny. I nie chce płacić za bułkę z masłem 5€, za wafelek 4€, i 250 ml soczku kolejne 5€.
5) Chce mieć możliwośc wzięcia bagażu, płacąc w miarę mało. Nie chce płacić za każdy gram bagażu ale woli mieć możliwość wzięcia paru kg wliczonych w cenę biletu. Szczególnie, że większość paxów FR z KRK to ludzie lecący na wyspy do pracy. Cieszą się że polecą tanio FR-em, ale i tak muszą pełno kasy wyłożyć na opłatę za bagaż.
6) Pasażerowie lubią jak się im dogadza. Uwierz mi, taki gest jak Sky Europe w stylu dokarmienie paxów koczujących z powodu mgły, czy załatwienie im noclegu baaardzo poprawiają wizerunek przewoźnika.
7) Nie chce by robiono go w przysłowiowego wała, gdy widzi ogłoszenie:

Kraków-Dublin 1PLN* ** *** **** ***** ******
(uwaga teraz najlepsze małą, czasem przezroczystą czcionką)
*) cena nie zawiera opłat lotniskowych
**) cena bez VAT
***) cena nie zawiera opłaty paliwowej
****) promocja dotyczy wybranych kierunków
*****) w cenę nie jest wliczona opłata za bagaż
******) oferta dotyczy lotów w okresie 20.02.2007-21.02.2007

8 ) I jeszcze jedno: Z reguły pasażer woli dolecieć do miasta do którego bilet zarezerwował. A nie jak w przypadku FR zarezerwujesz bilet do Londynu a polecisz na lotnisko oddalone od przedmieść 60 km...



1) a Ty chcesz pozbawic pasazera prawa wyboru FR na danej trasie
2) nie wiem o co Ci dokladnie chodzi z lamaniem praw pasazera, Ryan nie dziala poza prawem, wiec jesli cos jest nie tak sa sady, policja etc.
3) nikt pasazera nie zmusza do latania FR, moze niech wybierze BA
4) niech bedzie lepiej zorganizowany i kupi sobie soczki, batoniki etc, przed wylotem w hipermarkecie - w innych LCC ceny sa podobne jak u FR
5) chciejstwo ma krotkie nozki, kupujac bilet masz wszystkie warunki i stawki podane, trzeba kalkulowac co sie oplaca - konkurencja bo bagaz w cenie czy FR tanszy bilet +koszty bagazu
6)kazdy walczy o paxa jak umie i na ile potrzebuje (reguluje to prawo), to nie winna FR, ze nawet jak sie paxami gdzies nie zajmie to oni i tak na nastepny lot wybieraja FR
7)takich ogloszen jest pelno wsrod LCC jak i tradycyjnych - niestety prawo na to pozwala
8 ) bilety kupuje sie z lotniska na lotnisko a nie z miasta do miasta, wiec jak lotnisko docelowe nie pasuje to mozna wybrac konkurencje (NE tez latal na STN)

Zrobiles mieszanke wielowatkowa - tendencji w lotnictwie (np. niedokarmianie paxow), portretu przecietnego paxa, warunkow przewozow lotniczych i innych. Moim zdaniem jaki FR jest kazdy widzi, niektorzy go akceptuja inni nie - takie zycie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HG dnia Śro 16:41, 24 Sty 2007, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:38, 24 Sty 2007    Temat postu:

Stoarn napisał:


Ach żeby Ryanair kiedyś stał się bezbronny...

mysle, ze przyjdzie taki czas - chyba ze jest tak jak niektorzy twierdza, ze to diabel wcielony, moc nieczysta etc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:49, 24 Sty 2007    Temat postu:

marcin_EPKK napisał:


Po trzecie - z punktu widzenia lotniska

Lotnisko chce zarobić. Ryan to linia która najmniej ze wszystkich może zapewnić lotnisku zysk. Bo będzie chciała oszczędzać na wszystkim. Na opłatach lotniskowych, nie będą chcieli LHC, bo będzie dla nich "za drogie". Poza tym każdemu lotnisku zależy na zdrowej rywalizacji między przewoźnikami, na konkurencji i urozmaiconej ofercie. Na różnorodności.

Nie muszę chyba dodawać iż argumentem samym w sobie są wyniki ankiety na Najlepszą Tanią Linię na niniejszym forum.


Myslisz, ze prezesi lotnisk podpisujac umowe z FR maja przystawiony pistolet do glowy? Nie, oni wiedza na jakie warunki sie godza i co z tego beda mieli i co wiecej sa raczej zadowoleni. Patrzac na FR pod katem czysto ekonomicznym, trudno w tej linii znalezc slabe punkty (wyniki finansowe, tempo rozwoju, stabilnosc kapitalu etc).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 17:06, 24 Sty 2007    Temat postu:

1. Marcin nie zabrania nigdzie latania Ryanair'em. A to że ma ochotę żeby nie latał do Krakowa, to jego pełne prawo. Chcieć każdy może.
2. Właśnie ULC rozpatruje przeróżne skargi. Ale dużo przyjemniej jest nie mieć problemów w ogóle, niż zawracać sobie głowę i energię sądami i Urzędami w razie jakichś strat.
3. Jeszcze ma do wyboru BA... Ale na przykład ze Szczecina do Londynu już nie ma takiego wyboru.
4. Jedzonko to może cuda-wianki, ale na pewno wmawianie paxowi że jedzenie na pokładzie to wymysł burżujów i żeby się wypchał jest gorsze niż czysta konstatacja, że posiłek można zakupić w cenie takiej i takiej.
5. Ile procent paxów podróżuje z gołymi rękami?
6. Paxowie latają FR z przyzwyczajenia, a nie dlatego że jest super. FR ma super propagandę po prostu. I podziw dla nich że są tak dobrze prosperującą firmą. Ale ja nie jestem frajerem i przez cudze "buty" nie chce być na FR skazany.
7. Ale już np. EasyJet, Sterling i Norwegian umieją jakoś podać całość...
8. Pax chce lecieć z miasta do miasta. Często jest nieświadomy, że koszty dojazdu z FR'owskiego lotniska są ogromne i nie dodaje ceny dojazdu do ceny biletu... A na miejscu i tak puszcza to w niebyt, bo są to w końcu koszty dojazdu na lotnisko. I tak FR się chwali że ma tańsze bilety do np. Sztokholmu niż konkurencja. Niekoniecznie prawda. Nie reklamują wcale Skavsty, tylko Sztokholm (małą czcionką Skavsta), albo Paryż (Beauvais).

Z punktu widzenia linii nie ma słabych punktów, z punktu widzenia pasażera - całe mnóstwo. Władze portu pistoletu przystawionego nie mają. Ale takie rzeczy się raczej marchewką niż kijem załatwia u nas Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:24, 24 Sty 2007    Temat postu:

Stoarn napisał:
1. Marcin nie zabrania nigdzie latania Ryanair'em. A to że ma ochotę żeby nie latał do Krakowa, to jego pełne prawo. Chcieć każdy może.
2. Właśnie ULC rozpatruje przeróżne skargi. Ale dużo przyjemniej jest nie mieć problemów w ogóle, niż zawracać sobie głowę i energię sądami i Urzędami w razie jakichś strat.
3. Jeszcze ma do wyboru BA... Ale na przykład ze Szczecina do Londynu już nie ma takiego wyboru.
4. Jedzonko to może cuda-wianki, ale na pewno wmawianie paxowi że jedzenie na pokładzie to wymysł burżujów i żeby się wypchał jest gorsze niż czysta konstatacja, że posiłek można zakupić w cenie takiej i takiej.
5. Ile procent paxów podróżuje z gołymi rękami?
6. Paxowie latają FR z przyzwyczajenia, a nie dlatego że jest super. FR ma super propagandę po prostu. I podziw dla nich że są tak dobrze prosperującą firmą. Ale ja nie jestem frajerem i przez cudze "buty" nie chce być na FR skazany.
7. Ale już np. EasyJet, Sterling i Norwegian umieją jakoś podać całość...
8. Pax chce lecieć z miasta do miasta. Często jest nieświadomy, że koszty dojazdu z FR'owskiego lotniska są ogromne i nie dodaje ceny dojazdu do ceny biletu... A na miejscu i tak puszcza to w niebyt, bo są to w końcu koszty dojazdu na lotnisko. I tak FR się chwali że ma tańsze bilety do np. Sztokholmu niż konkurencja. Niekoniecznie prawda. Nie reklamują wcale Skavsty, tylko Sztokholm (małą czcionką Skavsta), albo Paryż (Beauvais).

Z punktu widzenia linii nie ma słabych punktów, z punktu widzenia pasażera - całe mnóstwo. Władze portu pistoletu przystawionego nie mają. Ale takie rzeczy się raczej marchewką niż kijem załatwia u nas Very Happy

Tak jak pisalem jaki FR jest kazdy widzi (dla mnie ani aniol ani diabel) i to jest jego wybor czy leci nim czy konkurencja. Mi tez jest przykro, ze Easy odpuscil sobie walke o polski rynek (mialabyc baza w WAW lub KRK - z tego co wiem to juz calkiem nieaktualne). Chodzi przede wszystkim o swiadomosc paxow -co moga, za co i ile placa i co dostaja w zamian? Jak Polacy zaczna latac (a nie 2% spoleczenstwa) swiadomosc wzrosnie i wymagania takze - trudno zeby linia dbala o paxa bardziej niz on sam (nie czytajac dokladnie umowy, warunkow przewozu etc.). Osobiscie ciesze sie, ze Ryan dziala aktywnie na polskim rynku, stymuluje to w pewnym sensie aktywnosc innych linii i przyspiesza zapoznawanie spoleczenstwa z lataniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:54, 24 Sty 2007    Temat postu:

HG napisał:
Airliner napisał:
HG napisał:
Ludzie caly czas glosuja i beda glosowac butami w tej kwestii nic sie nie zmieni. Wiec jak FR zacznie podnosic cene ludzie zaglosuja na np. W6 z KTW. Jak myslisz skad az takie dysproporcje w ilosci lotow do Londynu miedzy KRK i KTW? Bo ludzie glosuja butami i wybieraja KRK gdzie ceny sa duzo nizsze.


Po pierwsze jesli pasazerowie wybrali by inne lotnisko gdzie jest taniej niz Balice to kto na tym straci?
Balice.
Londyn byl tylko delikatnym przykladem na to co sie bedzie dzialo, gdzie Sky musial sobie odpuscic.
Jesli faktem bedzie codzienne polaczenie Ryanaira do Ciampino to straca juz dwie linie Centralwings i Sky.
Po czym Ryan systematycznie bedzie uruchamial kolejne polaczenia do Paryza,Brukseli,Bergamo,Oslo,Sztokholm...
To na samolotacj napisza "by,by airlines operated from Krakow"
I wtedy Balice maja "big problem"


Pokaz mi lotnisko gdzie po wejsciu FRa liczba pasazerow spadla. Jakos DUB z baza FRa sobie niezle radzi i najrozniejszych linii "tanich i drogich" nie brakuje. Trzeba rozmawiac o faktach a nie jakis czarnych wizjach. Wszystko zalezy od warunkow na jakich taka baza mialaby powstac. Czy jak FR wejdzie do KRK i portowi nie bedzie sie ukladala wspolpraca to port nie moze wprowadzac aneksow czy innych poprawek do umowy? Przeciez nie mozna mowic o umowie dozywotniej. Baza FR moze byc tylko kolejnym krokiem do rozwoju Balic (zaloze sie, ze odnosnie bazy FR stawia warunki ktore sa dla Balic bardzo korzystne m. in. wprowadzenie CATII, oprzyrzadowanie drugiego kierunku). Moim zdaniem nie ma co demonizowac bazy FRa w KRK. Baza niech bedzie ale na warunkach satysfakcjonujacych obie strony (zwlaszcza port - on tu rzadzi).


Ale nikt tutaj nie demonizuje, po prostu stwierdzamy fakty majac juz jakies doswiadczenia. Skoro NE musial sie wycofac z tak dochodowego kierunku jakim jest STN, to czy uwazasz, ze FR bedzie mial jakies problemy, aby zniszczyc konkrencje na mniej dochodowych kierunkach, jak CIA, NYO, BVA, TRF, CRL, TSF, GRO, BGY? Jak na razie FR skupil sie w KRK wylacznie na dublach, zupelnie nowe kierunki mozna policzyc na palcach reki. I czy uwazasz, ze po otwarciu ww kierunkow, Balice sie rozwina, czy nastapi exodus slabszych LCC? Jesli FR odpali CIA 7x w tyg., po prostu zmiazdza konkurencje... W calym konkursie pieknosci pod tytulem baza, mam wrazenie, ze to przede wszystkim FR dyktuje warunki, porty natomiast zachowuja sie jak owce, ktore pędza za pasterzem, pozwalajac na dublowanie kierunkow. Czy w KRK jest az tak duzy potencjal, aby do Londynu bylo 7 kursow/dzien do Londynu? Typuje C0 i BA jako kolejnych do odstrzalu, potem poleci NE z DUB itd. W tak wielkich bazach FR jak GRO, jest 19 kursow do STN...i nikt inny nie lata do Londynu!!!, w KRK rzekomo ma sie tez tyle utrzymac...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez antoslaw dnia Śro 18:04, 24 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 18:01, 24 Sty 2007    Temat postu:

HG napisał:
Jakos DUB z baza FRa sobie niezle radzi i najrozniejszych linii "tanich i drogich" nie brakuje. Trzeba rozmawiac o faktach a nie jakis czarnych wizjach. Wszystko zalezy od warunkow na jakich taka baza mialaby powstac.


Po pierwsze Krakow to nie Dublin gdzie roznic jest sporo i sa niezwykle wyrazne.
1) liczba pasazerow DUB 21 mln vs KRK 2,3mln
2) wielkosc lotniska i mozliwosc rozbudowy
3) i wiele innych...

Ryanair wpedzil narodowego przewoznika Aer Lingus-a w ogromne problemy finansowe (ostatnio nawet FR chcial ich kupic)

Ryanair byl takze przez spory okres w konflikcie z macierzystym portem w Dublinie.Dopiero w 2006 cos drgnelo.Skoro ogromne lotnisko w DUB mialo problem z FR to co maja powiedziec malenkie Balice.

Wiec wspolpraca z Ryanairem nie jest uslana rozami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:26, 24 Sty 2007    Temat postu:

Airliner napisał:


Po pierwsze Krakow to nie Dublin gdzie roznic jest sporo i sa niezwykle wyrazne.
1) liczba pasazerow DUB 21 mln vs KRK 2,3mln
2) wielkosc lotniska i mozliwosc rozbudowy
3) i wiele innych...

Ryanair wpedzil narodowego przewoznika Aer Lingus-a w ogromne problemy finansowe (ostatnio nawet FR chcial ich kupic)

Ryanair byl takze przez spory okres w konflikcie z macierzystym portem w Dublinie.Dopiero w 2006 cos drgnelo.Skoro ogromne lotnisko w DUB mialo problem z FR to co maja powiedziec malenkie Balice.

Wiec wspolpraca z Ryanairem nie jest uslana rozami.

OK. Ja tylko twierdze, ze jest interes do zrobienia. Nie nalezy mowic nie i tylko nie. Moim zdaniem jest miejsce na kompromis, baze FR w KRK, na warunkach satysfakcjonujacych obie strony (i jak pisalem - zwlaszcza KRK).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:42, 24 Sty 2007    Temat postu:

Ach jak dobrze ze mi internet przez kilka godzin nie działał, nie musiałem sie denerwowac. Ale tak jak sam szanuje prawo do wolnego wypowiadania pogladów (i nie wiem czy zauwazyliscie, nikomu nie skacze do oczu tylko dlatego, ze jest innego zdania), tak nie wiem czemu by nie uszanowac prawa Balic do negocjacji. Na utworzeniu bazy FR zaden port jeszcze nie stracił, choc z całą pewnoscią na zaden luz tez sobie nie mógł pozwolic. FR daje zarobic, choc nie sa to pieniądze łatwe. EPKK jest portem atrakcyjnym i MOZE swoje warunki stawiac. Jesli znajdą droge do porozumienia, nie wierze, ze Kraków na tym nie zyska. Jesli wspólnego języka nie znajdą, FR będzie nadal do Krakowa latał, tyle ze serwisowanie samolotów będzie przeprowadzane gdzie indziej. Czy warto sie tym zajmowac - niech zadecydują sami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:43, 24 Sty 2007    Temat postu:

antoslaw napisał:


Ale nikt tutaj nie demonizuje, po prostu stwierdzamy fakty majac juz jakies doswiadczenia. Skoro NE musial sie wycofac z tak dochodowego kierunku jakim jest STN, to czy uwazasz, ze FR bedzie mial jakies problemy, aby zniszczyc konkrencje na mniej dochodowych kierunkach, jak CIA, NYO, BVA, TRF, CRL, TSF, GRO, BGY? Jak na razie FR skupil sie w KRK wylacznie na dublach, zupelnie nowe kierunki mozna policzyc na palcach reki. I czy uwazasz, ze po otwarciu ww kierunkow, Balice sie rozwina, czy nastapi exodus slabszych LCC? Jesli FR odpali CIA 7x w tyg., po prostu zmiazdza konkurencje... W calym konkursie pieknosci pod tytulem baza, mam wrazenie, ze to przede wszystkim FR dyktuje warunki, porty natomiast zachowuja sie jak owce, ktore pędza za pasterzem, pozwalajac na dublowanie kierunkow. Czy w KRK jest az tak duzy potencjal, aby do Londynu bylo 7 kursow/dzien do Londynu? Typuje C0 i BA jako kolejnych do odstrzalu, potem poleci NE z DUB itd. W tak wielkich bazach FR jak GRO, jest 19 kursow do STN...i nikt inny nie lata do Londynu!!!, w KRK rzekomo ma sie tez tyle utrzymac...


Jak widac do otwierania dubli FR nie potrzebuje bazy w KRK (zostana jakies wyjatki). Jezeli przyjmiemy, ze celem FR jest panowanie w KRK to baza nie jest warunkiem koniecznym. Przytaczany Londyn moze stac sie przykladem, moim zdaniem 3 x STN dziennie pociagnie rezygnacje kolejnego przewoznika z tej trasy (ogolnie Londyn), 4 x dziennie po kilku, kilkunastu miesiacach skonczyloby sie prawdopodobnie monopolem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 18:47, 24 Sty 2007    Temat postu:

HG napisał:
Przytaczany Londyn moze stac sie przykladem, moim zdaniem 3 x STN dziennie pociagnie rezygnacje kolejnego przewoznika z tej trasy (ogolnie Londyn), 4 x dziennie po kilku, kilkunastu miesiacach skonczyloby sie prawdopodobnie monopolem.


Ryan juz zapowiedzial ze chce uruchomic czwarte w ciagu dnia polaczenie z Krakowa do STN.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:49, 24 Sty 2007    Temat postu:

Airliner napisał:
Ryanair wpedzil narodowego przewoznika Aer Lingus-a w ogromne problemy finansowe.

Sorry, ale z tym się nie zgodze. FR zmusił Lingusa do restrukturyzacji i zmiany taktyki, ale dzięki temu Lingus nie przynosi strat i jest obecnie w całkiem dobrej kondycji finansowej.
I, mili podrózni, poziom cen biletów lotniczych w Europie to zasługa/wina (niepotrzebne skreslic w zaleznosci kogo reprezentujesz) Ryanaira własnie. FR zmusił wielu do oszczednosci i poprawy skutecznosci - ja go za to cenię*
___________________
* i dlatego przymykam oczy na wiele jego wad.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 18:57, 24 Sty 2007    Temat postu:

eu01 napisał:
Airliner napisał:
Ryanair wpedzil narodowego przewoznika Aer Lingus-a w ogromne problemy finansowe.

Sorry, ale z tym się nie zgodze. FR zmusił Lingusa do restrukturyzacji i zmiany taktyki, ale dzięki temu Lingus nie przynosi strat i jest obecnie w całkiem dobrej kondycji finansowej.
I, mili podrózni, poziom cen biletów lotniczych w Europie to zasługa/wina (niepotrzebne skreslic w zaleznosci kogo reprezentujesz) Ryanaira własnie. FR zmusił wielu do oszczednosci i poprawy skutecznosci - ja go za to cenię*
___________________
* i dlatego przymykam oczy na wiele jego wad.


Chce by Ryana pelnil role styulujaca do rozwoju innych, a nie dominujaca w Balicach.

PS.Aer Lingus sredniej wielkosci narodowa linia ledwo wyszla z opalow a co ma powiedziec podobnej wielkosci LOT czy malenkie linie Centralwings czy Sky


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Następny
Strona 10 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin