Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ryanair z baza w Balicach?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:19, 24 Sty 2007    Temat postu:

Airliner napisał:

Wiec niech ludzie dalej bezmyslnie "glosuja butami" to nie bedziemy latac nie za 200 nie za 500 tylko 1000-1500PLN.

Tu sie z Toba nie zgadzam. Ludzie caly czas glosuja i beda glosowac butami w tej kwestii nic sie nie zmieni. Wiec jak FR zacznie podnosic cene ludzie zaglosuja na np. W6 z KTW. Jak myslisz skad az takie dysproporcje w ilosci lotow do Londynu miedzy KRK i KTW? Bo ludzie glosuja butami i wybieraja KRK gdzie ceny sa duzo nizsze. Moim zdaniem nawet wielki FR nie jest w stanie zdominowac na tyle rynku krakowskiego aby dyktowac ceny z kosmosu. Zwroc uwage na porty gdzie FR ma dominujaca pozycje, latwo sprawdzic na www, ze ceny z tych portow niczym sie nie wyrozniaja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Śro 13:17, 24 Sty 2007    Temat postu:

A jak wyglądałoby lotnisko, za jakieś 10 lat, gdy FR założyłby tam bazę i powziął sobie za cel wyeliminować całą konkurencję. Przy założeniu, że nasz kochany EZY, przyjąłby zupełnie obojętną postawę wobec rozpanoszenia FR, około 90% połączeń, wykonywałby Ryanair. Po wyeliminowaniu konkurencji, FR zupełnie olałby pasażerów. Może się wydawać że nie da się bardziej olać paxów, niż teraz robi Ryan, ale jednak...

Jak według mnie wygląda to z różnych punktów widzenia:

Po pierwsze - z punktu widzenia spottera Wink

Niestety w praktyce argumenty nie ważne. Nie chcemy za 5 lat focić samych Ryanów. Już teraz nam się nudzą.

Po drugie - z punktu widzenia pasażera

1) Pasażer chce mieć wybór. Zawsze. Chce móc wybrać z oferty lot FR, EZY NE, C0 czy nawet LO, a nie tylko FR.
2) Pasażer chce być traktowany godnie. Chce aby przestrzegano jego praw. A je Ryanair łamie równo... Nie chce żeby przewoźnik go olewał, traktował jak towar, jak robi to FR.
3) Chce podróżować komfortowo. Nie lubi gdy ma lecieć 2h do Londynu mając 20 cm miejsca na nogi
4) Nie lubi być głodny. I nie chce płacić za bułkę z masłem 5€, za wafelek 4€, i 250 ml soczku kolejne 5€.
5) Chce mieć możliwośc wzięcia bagażu, płacąc w miarę mało. Nie chce płacić za każdy gram bagażu ale woli mieć możliwość wzięcia paru kg wliczonych w cenę biletu. Szczególnie, że większość paxów FR z KRK to ludzie lecący na wyspy do pracy. Cieszą się że polecą tanio FR-em, ale i tak muszą pełno kasy wyłożyć na opłatę za bagaż.
6) Pasażerowie lubią jak się im dogadza. Uwierz mi, taki gest jak Sky Europe w stylu dokarmienie paxów koczujących z powodu mgły, czy załatwienie im noclegu baaardzo poprawiają wizerunek przewoźnika.
7) Nie chce by robiono go w przysłowiowego wała, gdy widzi ogłoszenie:

Kraków-Dublin 1PLN* ** *** **** ***** ******
(uwaga teraz najlepsze małą, czasem przezroczystą czcionką)
*) cena nie zawiera opłat lotniskowych
**) cena bez VAT
***) cena nie zawiera opłaty paliwowej
****) promocja dotyczy wybranych kierunków
*****) w cenę nie jest wliczona opłata za bagaż
******) oferta dotyczy lotów w okresie 20.02.2007-21.02.2007

8 ) I jeszcze jedno: Z reguły pasażer woli dolecieć do miasta do którego bilet zarezerwował. A nie jak w przypadku FR zarezerwujesz bilet do Londynu a polecisz na lotnisko oddalone od przedmieść 60 km...

Po trzecie - z punktu widzenia lotniska

Lotnisko chce zarobić. Ryan to linia która najmniej ze wszystkich może zapewnić lotnisku zysk. Bo będzie chciała oszczędzać na wszystkim. Na opłatach lotniskowych, nie będą chcieli LHC, bo będzie dla nich "za drogie". Poza tym każdemu lotnisku zależy na zdrowej rywalizacji między przewoźnikami, na konkurencji i urozmaiconej ofercie. Na różnorodności.

Nie muszę chyba dodawać iż argumentem samym w sobie są wyniki ankiety na Najlepszą Tanią Linię na niniejszym forum.

Żadnego z wyżej wymienionych "postulatów" nie jest w stanie - przynajmniej przy obecnej strategii firmy - zapewnić Ryan.

Ufff... Z przyjemnoścą pragnę poinformować że to już koniec. Ale się napisłem... Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marcin_EPKK dnia Śro 13:19, 24 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 13:18, 24 Sty 2007    Temat postu:

Moim skromnym zdaniem, teza, ze pasazerowie glosuja butami jest troche przewrotna. Nalezaloby postawic pytanie dlaczego wladze portu pozwalaja gigantom dublowac kierunki/zwiekszac czestotliwosc, uniemozliwiajac tym samym rozwoj mniejszych LCC. Gadanie, ze zwieksza to konkurencje i obniza ceny, jest krotkookresowa strategia, po okresie niskich cen, slabsze linie sie wycofaja, spadnie podaż, a tym samym wzrosna ceny, takie sa prawa ekonomii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:06, 24 Sty 2007    Temat postu:

marcin_EPKK napisał:
Nie chcemy za 5 lat focić samych Ryanów. Już teraz nam się nudzą.

Gdybym był spotterem, też bym stwierdził, że fotografowanie Ryanów jest nudne Wink . Poza tym... podziwiam afekt i natchnienie twórcy tekstu. Btw. - to ile wynosi ta opłata paliwowa u Ryanaira? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EMA_Crew




Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EGNX

PostWysłany: Śro 14:14, 24 Sty 2007    Temat postu:

cale 0PLN

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Śro 14:16, 24 Sty 2007    Temat postu:

Dobra, dobra. Mój błąd. Ale EMA_crew zostało ci jeszcze ze 20 pozostałych argumentów do obalenia Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 14:17, 24 Sty 2007    Temat postu:

HG napisał:
Ludzie caly czas glosuja i beda glosowac butami w tej kwestii nic sie nie zmieni. Wiec jak FR zacznie podnosic cene ludzie zaglosuja na np. W6 z KTW. Jak myslisz skad az takie dysproporcje w ilosci lotow do Londynu miedzy KRK i KTW? Bo ludzie glosuja butami i wybieraja KRK gdzie ceny sa duzo nizsze.


Po pierwsze jesli pasazerowie wybrali by inne lotnisko gdzie jest taniej niz Balice to kto na tym straci?
Balice.
Londyn byl tylko delikatnym przykladem na to co sie bedzie dzialo, gdzie Sky musial sobie odpuscic.
Jesli faktem bedzie codzienne polaczenie Ryanaira do Ciampino to straca juz dwie linie Centralwings i Sky.
Po czym Ryan systematycznie bedzie uruchamial kolejne polaczenia do Paryza,Brukseli,Bergamo,Oslo,Sztokholm...
To na samolotacj napisza "by,by airlines operated from Krakow"
I wtedy Balice maja "big problem"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michael




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRAKOW

PostWysłany: Śro 14:21, 24 Sty 2007    Temat postu:

nie rozumie o co tyle krzyku!!
przeciez nikt juz nie kleka przed Ryanairem i nie prosi go o to by zakładał baze w Krakowie...a w gruncie rzeczy to mamy chyba wolny rynek i kazdy moze latac z Balic, jedynym warunkiem sa wzgledy bezpieczenstwa, no i kazdy ma prawo otwierac polaczenia gdzie tylko mu sie podoba (przynajmniej wewnatrz UE)...gdyby wladze lotniska zakazywaly i nakazywly uruchamianie czy zamykanie polaczen bylby to absurd!!! gratuluje pomysłu!!! przeciez wtedy dopiero zmnijszylaby sie konkurencja i doprowadziloby to do diametralnego wzrostu cen biletow!! na szczescie mamy jeszcze tradycyjne linie i jezeli ktos boi sie ze Ryanair podbije ceny i dorowna cena lini tradycyjnych to jest w duzym bledzie bo generalnie struktura rozwoju tej lini lotniczej idzie na taniosc...to jest domena Ryanaira i nie sadze zeby stosowal zanizanie cen do wybijania konkurencji...to jest oplacalne ale do pewnego stopnia....czasami to nie ma sensu...watpie zeby odwazyl sie w ten sposob zaatakowac Sky Europe, gdyz wizerunek tej firmy jest zupelnie inny, prezentuja sie jako silna, solidna, stabilna i otwarta dla pasazera linia..teraz juz zaczynaja byc rowniez coraz blizej klienta businessowego, dlatego nie sadze ze Ryanair zdola wyplewic Sky Europe linie ktora juz tak dobrze zakorzenila sie w Krakowie. Uwzgledniajac moje obserwacje jezeli firma bedzie nadal posuwala sie w tym kierunku wroze jej sukces...Sadze ze najlepszy podzial polaczen z Balic bylby, gdyby
+tradycyjne linia mialy okolo 40%(w tym LOT 15%)
+low costy 60% gdzie Sky mialby 20%, Ryanair 15%, i tu jest miejsce na jeszcze jedna baze...10% i reszta low costow 15%.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Śro 14:25, 24 Sty 2007    Temat postu:

michael, to władze lotniska decydują o tym czy pozwolić komuś latać czy nie - i bardzo dobrze.

wiemy już dobrze że na razie FR da nam spokój. A dyskusja toczy się o to, czy opłacałoby się dla nas i dla lotniska żeby FR założył tu bazę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michael




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRAKOW

PostWysłany: Śro 14:28, 24 Sty 2007    Temat postu:

chyba zartujesz???
jaki my mamy ustoj??
mam wrazenie ze to cos gorszego niz PRL!!

widze 3 wytłumaczenia:
-albo to Ty nie masz pojecia o gospodarce wolnorynkowej
-albo to wladze lotniska nie maja o tym pojecia
-albo to ja nie mam jeszcze swiadomosci w jakim kraju sie urodzilem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Śro 14:50, 24 Sty 2007    Temat postu:

Nie wiem michael, może się myle, ale zawsze wydawało mi się, że jeżeli kupię sobie parę samolotów i założę linię, nie mogę ot tak zacząć latać z lotniska. Nie wystarczy zgoda ULC, ale TRZEBA zgody lotniska. W końcu po co władze na lotnisku, jak nie mogą nawet zdecydować o tym kto może latać... Tym bardziej na założenie bazy potrzeba zgody lotniska.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:25, 24 Sty 2007    Temat postu:

marcin_EPKK napisał:
Nie wiem michael, może się myle, ale zawsze wydawało mi się, że jeżeli kupię sobie parę samolotów i założę linię, nie mogę ot tak zacząć latać z lotniska. Nie wystarczy zgoda ULC, ale TRZEBA zgody lotniska. W końcu po co władze na lotnisku, jak nie mogą nawet zdecydować o tym kto może latać... Tym bardziej na założenie bazy potrzeba zgody lotniska.

Pewnie gdyby lotnisko bylo prywatne to moglbys decydowac kto moze a kto nie moze latac. Wladze KRK nie moga powiedziec np. nie podobaja nam sie wasze szare samoloty nie mozecie od nas latac. Wszystkie linie powinny byc tak samo traktowane (problemem moze byc jedynie przepustowosc lotniska - wowczas mamy przyznawanie slotow itd.). Prowadzenie lotniska to biznes. Tu nie chodzi o to czy bazie Ryana mowimy tak czy nie, tu chodzi o warunki na jakich dana linia moze zalozyc baze. Interes ma sie oplacac i portowi i przewoznikowi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michael




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRAKOW

PostWysłany: Śro 15:27, 24 Sty 2007    Temat postu:

no moze mozna to nazwac zgoda....jest to umowa, ktora jest efektem negocjacji pomiedzy portem a linia, ale nie wiem czy mozna jedna linie traktowac tak a druga inaczej...takie postpowanie skutkowaloby zapewne skargami do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentow

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:47, 24 Sty 2007    Temat postu:

Airliner napisał:
HG napisał:
Ludzie caly czas glosuja i beda glosowac butami w tej kwestii nic sie nie zmieni. Wiec jak FR zacznie podnosic cene ludzie zaglosuja na np. W6 z KTW. Jak myslisz skad az takie dysproporcje w ilosci lotow do Londynu miedzy KRK i KTW? Bo ludzie glosuja butami i wybieraja KRK gdzie ceny sa duzo nizsze.


Po pierwsze jesli pasazerowie wybrali by inne lotnisko gdzie jest taniej niz Balice to kto na tym straci?
Balice.
Londyn byl tylko delikatnym przykladem na to co sie bedzie dzialo, gdzie Sky musial sobie odpuscic.
Jesli faktem bedzie codzienne polaczenie Ryanaira do Ciampino to straca juz dwie linie Centralwings i Sky.
Po czym Ryan systematycznie bedzie uruchamial kolejne polaczenia do Paryza,Brukseli,Bergamo,Oslo,Sztokholm...
To na samolotacj napisza "by,by airlines operated from Krakow"
I wtedy Balice maja "big problem"


Pokaz mi lotnisko gdzie po wejsciu FRa liczba pasazerow spadla. Jakos DUB z baza FRa sobie niezle radzi i najrozniejszych linii "tanich i drogich" nie brakuje. Trzeba rozmawiac o faktach a nie jakis czarnych wizjach. Wszystko zalezy od warunkow na jakich taka baza mialaby powstac. Czy jak FR wejdzie do KRK i portowi nie bedzie sie ukladala wspolpraca to port nie moze wprowadzac aneksow czy innych poprawek do umowy? Przeciez nie mozna mowic o umowie dozywotniej. Baza FR moze byc tylko kolejnym krokiem do rozwoju Balic (zaloze sie, ze odnosnie bazy FR stawia warunki ktore sa dla Balic bardzo korzystne m. in. wprowadzenie CATII, oprzyrzadowanie drugiego kierunku). Moim zdaniem nie ma co demonizowac bazy FRa w KRK. Baza niech bedzie ale na warunkach satysfakcjonujacych obie strony (zwlaszcza port - on tu rzadzi).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:56, 24 Sty 2007    Temat postu:

antoslaw napisał:
Moim skromnym zdaniem, teza, ze pasazerowie glosuja butami jest troche przewrotna. Nalezaloby postawic pytanie dlaczego wladze portu pozwalaja gigantom dublowac kierunki/zwiekszac czestotliwosc, uniemozliwiajac tym samym rozwoj mniejszych LCC. Gadanie, ze zwieksza to konkurencje i obniza ceny, jest krotkookresowa strategia, po okresie niskich cen, slabsze linie sie wycofaja, spadnie podaż, a tym samym wzrosna ceny, takie sa prawa ekonomii.

a na jakiej podstawie mialyby zabraniac dublowania kierunkow. Moim zdaniem nie ma nic lepszego niz wolny rynek, port nie moze sie martwic o mniejszych przewoznikow, port ma sie zajac soba, swoimi zyskami i innymi wskaznikami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Następny
Strona 9 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin