Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozbudowa Lotniska...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Śro 14:19, 22 Lut 2006    Temat postu:

Marcin747 napisał:

Chodzi mi o to ze jest troche za krotki bo 767 nie moga startowac z pelnym obciazeniem ale moze sie myle.(brakuje 250 m)


Gazeta Krakowska, 21 lutego 2006:

Cytat:

Balice mają kłopoty z bezpieczeństwem
Dynamiczny rozwój podkrakowskiego lotniska w Balicach jest faktem. Faktem jest jednak również to, że coraz częściej piloci narzekają na kłopoty przy lądowaniach i startach, zwłaszcza dużych maszyn typu Boeing 767, które zimą odlatują z Balic do USA dwa razy w tygodniu, a latem osiem razy w tygodniu. Piotr Pietrzak, rzecznik prasowy MPL w Balicach chwali się, że na lotnisku lądowały nawet jumbo jet Air Force One z prezydentem USA na pokładzie. Ale w ocenie pilotów, z którymi rozmawialiśmy, sytuacja nie wygląda taka różowo. Marian Wieczorek, pilot Boeingów 767 narzeka przede wszystki na kłopoty związane ze startami przy złych warunkach atmosferycznych.

Kłopoty ze startami

- Na braku zainteresowania ze strony zarządzającego portem w Balicach tracą finansowo przewoźnicy i pasażerowie. Kiedy panują złe warunki pogodowe, tak duże maszyny jak Boeing 767 nie mogą startować przy pełnym obciążeniu - mówi Wieczorek. - I wówczas nie zabierają ładunku cargo, poczty lotniczej i w ostateczności bagażu pasażerów. A wszystko dlatego, że pas startowy w Balicach jest za krótki. Jego wydłużenie zaś wiąże się z koniecznością zniwelowania górki znajdującej się na jego przedłużeniu. Według Piotra Pietrzaka, rzecznika prasowego MPL w Balicach, sytuacja nie jest tak tragiczna, jak alarmują piloci. - Technika lotnicza rozwija siębardzo szybko. Nawet wielkie maszyny potrzebują coraz mniej miejsca i dlatego przynajmniej na razie zarzucony został pomysł z przedłużeniem pasa - mówi Pietrzyk. - Samo zniwelowanie górki na przedłużeniu pasa kosztowałoby według naszych ocen ok. 30 mln zł, a suma ta nie uwzględnia kosztów rozbudowy pasa startowego. Dlatego w najbliższych dwóch latach nie będziemy podjemować działań w tym kierunku. Lotnisko ma wiele innych potrzeb. Najważniejszą jest w tej chwili dostosowanie lotniska do wymagań układu z Schoengen, co będzie kosztowało ponad 20 mln zł.

Drzewa i las

Kolejnym problemem dla pilotów są drzewa rosnące w pobliżu lotniska. Wieczorek podkreśla, że o pomstę do nieba woła samotne drzewo rosnące w pobliżu lotniska. Kłopoty sprawia również las porastający pobliski pagórek. - Drzewo i jeden hekatru lasu powinny zostać wycięte natychmiast - alarmuje Wieczorek. Pietrzak ripostuje, że lotnisko posiada wszystkie niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa i gdyby przeszkody, o których mówi pilot, faktycznie uniemożliwiały funkcjonowanie portu lotniczego, właściwe służby wskazałyby na konieczność ich usunięcia. - Linia bezpieczeństwa nie została przekroczona - mówi Pietrzak. - Monitorujemy na bieżąco wysokość rosnących w pobliżu lotniska drzew i na razie nie ma potrzeby wycinania ich.

Brak oświetlenia

Piloci skarżą się również na brak oprzyrządowania na pasie startowym w kierunku wschodnim. - Brak urządzeń sprawia, że nie można lądować na nim w nocy ani przy złych warunkach atmosferycznych - mówi Wieczorek. W Agencji Ruchu Lotniczego ustaliliśmy, że ta przeszkoda zostanie usunięta w ciągu najbliższych dwóch lat. - Zakupiliśmy już urządzenia, jednak proces inwestycyjny na lotnisku w Balicach zakończy się dopiero jesienią przyszłego roku, jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli - mówi Witold Kamocki, dyrektor ARL w Warszawie. Piotr Pietrzak potwierdza nasze ustalenia i jednocześnie informuje, że faktycznie, rozwiązanie problemu kierunku wschodniego jest bardzo istotną kwestią. - Kiedy na lotnisku wykonywano 30 operacji dziennie a 15 proc. z nich to były starty i lądowania w kierunku wschodnim, nie było wielkiego problemu. Teraz jednak operacji na naszym lotnisku wykonuje się ponad 90 dziennie. Brak możliwości korzystania ze wschodniego kierunku doskwiera nam coraz bardziej. Cieszymy się, że ARL zdecydowała się na wykonanie tej inwestycji - mówi Pietrzak.

Zapchane lotnisko

Nasi rozmówcy zwracają również uwagę na sprawę zapychania się lotniska w godzinach szczytu odlotów i przylotów. - Służby naziemne nie nadążają z obsługą samolotów. Straż Graniczna też dokłada swoje trzy grosze do zamętu, nie otwierając odpowiedniej liczby bramek do odpraw - uważa Wieczorek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olo




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPKK

PostWysłany: Śro 14:32, 22 Lut 2006    Temat postu:

ciekawy artykuł,wynika z niego , że czeka nas wiele ciekawych akcji na lotnisku. Ja mam tylko jedno pytanie co da uruchomienie kierunku wschodniego jak zachodni będzie zapchany??Ja bym się w zaczął zastanawiać nie nad przedłużeniem pasa (ten bym zostawił dla małych maszyn) ale nad budową nowego. prawda jest taka , że jeżeli dynamika rozwoju lotnictwa się utrzyma to obecne plany rozbudowy i tak są zbyt skąpe. Po prostu od rozbudowy do pewnego poziomu nie da się uciec. Pytaniem jest czy stosowanie protezy ma sens,wiem ze to kwestia kasy ale przeciez w dzisiajszych czasach to nie problem Smile)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Śro 15:07, 22 Lut 2006    Temat postu:

Olo napisał:
ciekawy artykuł,wynika z niego , że czeka nas wiele ciekawych akcji na lotnisku. Ja mam tylko jedno pytanie co da uruchomienie kierunku wschodniego jak zachodni będzie zapchany??


To nie ma nic do rzeczy. Oba kierunki są używane jednocześnie tylko przy dobrej pogodzie, przy małym ruchu. Wtedy samoloty lecące z zachodu moga lądować na 07, a te z zachodu na 25. Ale gdy wieje znaczniejszy wiatr samoloty moga lądować/startować tylko pod wiatr. W Krakowie jest oprzyrządowany (ILS) tylko kierunek zachodni z nalotem ze wschodu (25), więc problem jest gdy silniej wieje ze wschodu i jednocześnie są chmury/ograniczona widoczność. Niby to zwykle nie jest problem, bo fronty pogodowe (chmury, deszcz) zwykle przychodzą z zachodu, a ze wschodu nadchodzą kontynentalne wyże (ładna pogoda). Niestety przez kilkanaście dni w roku tak nie jest i wtedy jest problem. W takich warunkach oprzyrządowanie (zapewne ILS) kierunku wschodniego (czyli z nalotem od zachodu, 07) umożliwi funkcjonowanie lotniska.

Olo napisał:

Ja bym się w zaczął zastanawiać nie nad przedłużeniem pasa (ten bym zostawił dla małych maszyn) ale nad budową nowego.


Balice są jeszcze baaaaardzo daleko od wyczerpania możliwości pojedynczego pasa. W razie wątpliwości warto porównać się z Londynem Gatwick, które obsługuje około 32mln pasażerów rocznie przy jednym pasie startowym (drugi, równoległy, jest jedynie awaryjny, normalnie wykorzystywany jako droga kołowania). Natomiast z czasem będzie trzeba poprawić infrastrukturę aby móc zmniejszyć separację samolotów na podejściu (obecnie zdaje się 5NM) i tym samym zwiększyć przepustowość pasa - tu jest potrzebne unowocześnienie radaru i budowa dróg szybkiego zejścia z pasa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Śro 15:13, 22 Lut 2006    Temat postu:

Cytat:

Kłopoty ze startami

- Na braku zainteresowania ze strony zarządzającego portem w Balicach tracą finansowo przewoźnicy i pasażerowie. Kiedy panują złe warunki pogodowe, tak duże maszyny jak Boeing 767 nie mogą startować przy pełnym obciążeniu - mówi Wieczorek. - I wówczas nie zabierają ładunku cargo, poczty lotniczej i w ostateczności bagażu pasażerów. A wszystko dlatego, że pas startowy w Balicach jest za krótki. Jego wydłużenie zaś wiąże się z koniecznością zniwelowania górki znajdującej się na jego przedłużeniu.


"Złe warunki" to pewnie konieczność startu z 07, na którym TORA wynosi 2311m a TODA 2371m z powodu przesuniętego progu pasa startowego. Trochę mało na lot za Atlantyk. Dla porównania dla 25 te liczby to 2550m (TORA) i 2610m(TODA).

TORA = takeoff run available, TODA = takeoff distance available


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olo




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPKK

PostWysłany: Czw 14:48, 23 Lut 2006    Temat postu:

to z dzisiaj z Onetu:


Zielone światło dla rozbudowy MPL Balice
(PAP, pb/23.02.2006, godz. 14:13)

Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice otrzyma 16 hektarów terenów wojskowych, niezbędnych do wybudowania nowego terminalu pasażerskiego. Zgodę na przekazanie nieruchomości samorządowi wyraziło Ministerstwo Obrony Narodowej.
"Z MON otrzymaliśmy pismo, które informuje, że mając świadomość znaczenia nieruchomości dla rozwoju cywilnego portu lotniczego resort uznał, iż istnieje możliwość jej przekazania na rzecz samorządu województwa małopolskiego" - poinformował dziennikarzy w czwartek marszałek województwa Janusz Sepioł.

Według niego, wojsko przekaże 16 hektarów na terenie lotniska w Balicach Agencji Mienia Wojskowego (AMW), która z kolei odda go nieodpłatnie samorządowi wojewódzkiemu. Samorząd, wnosząc aportem teren do spółki Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice, umożliwi wybudowanie na nim nowego terminalu, a równocześnie zwiększy swoje zaangażowanie w spółce do prawie 50 proc. udziałów.

"Zabiegaliśmy o to od dawna, teraz mamy zielone światło. To kluczowe tereny, dające szanse na budowę nowego terminalu o przepustowości rzędu 6 mln pasażerów" - wyjaśnił marszałek Sepioł.

Budowy nowego terminalu pasażerskiego nie ma w planach strategicznych krakowskiego lotniska na najbliższe dwa lata. Na razie zarząd portu skupia się na przedsięwzięciach mających zwiększyć przepustowość istniejącego obiektu z obecnych około 1,5 mln do 3 mln pasażerów rocznie oraz dostosowujących go do wymagań unijnych.

Zapisano też budowę całej infrastruktury towarzyszącej: strażnicy lotniskowej straży pożarnej, wielopoziomowego parkingu z końcowym przystankiem szynobusa kursującego z lotniska do centrum Krakowa, a także obiektów zaplecza technicznego, mieszczących m.in. administrację lotniska, hale dla sprzętu oraz warsztaty.

Wszystkie te przedsięwzięcia będą kosztować ponad 120 mln zł, z czego 80 mln zł zostanie wydane jeszcze w tym roku.

Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice jest drugim co do wielkości (po warszawskim Okęciu) portem lotniczym w Polsce. Posiada ponad 30 regularnych połączeń lotniczych z 23 miastami.

W zeszłym roku lotnisko odprawiło rekordową liczbę prawie 1,6 mln pasażerów, co daje prawie 90 proc. dynamikę wzrostu w porównaniu z 2004 rokiem. Prognoza na ten rok mówi o osiągnięciu progu 2 mln pasażerów.

Głównym udziałowcem spółki MPL Kraków-Balice sp. z o.o. jest Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, które posiada 85 proc. udziałów. Województwo małopolskie ma prawie 14 proc. udziałów, reszta należy do gmin Kraków (nieco ponad 1 proc.) oraz gminy Zabierzów (0,05 proc.)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Czw 20:00, 23 Lut 2006    Temat postu:

Jeszcze jeden tekst z Gazety Krakowskiej z 23 lutego 2006r.:

Cytat:

Lądowania na Balicach bez certyfikatu

Lotnisko w podkrakowskich Balicach nie ma certyfikatu potwierdzającego tzw. zdatność lotniczą. Według art. 173 prawa lotniczego nie może prowadzić działalności gospodarczej polegającej na świadczeniu usług lotniczych. Jednak według urzędników i prezesów spółki Międzynarodowy Port Lotniczy, to nie powód, by zaprzestać działalności. Artykuł 211 wspomnianej ustawy mówi, że kto łamie przepisy, podlega karze grzywny lub pozbawienia wolności do roku.

Procedury i przepisy
Zdaniem rzeczniczki prasowej Urzędu Lotnictwa Cywilnego w Warszawie, Katarzyny Krasnodębskiej najważniejszy jest wpis do Rejestru Lotnisk Cywilnych. - Port Lotniczy w Krakowie-Balicach nie ma certyfikatu, ale wszczęta jest procedura niezbędna do jego nadania. Wymóg ten istnieje dopiero od 27 listopada 2003 r. Brak certyfikatu nie oznacza, że lotnisko nie jest bezpieczne - wyjaśnia Krasnodębska. Na problem zwrócił nam uwagę jeden z byłych, wysokich rangą pracowników lotniska w Balicach. - Wsiadając do autobusu ma pan prawo przypuszczać, że kierowca posiada prawo jazdy, a pojazd ma certyfikację - mówi nasz rozmówca, prosząc o zachowanie anonimowości. - Tak samo ma prawo myśleć pasażer wsiadający do samolotu. A skoro nie ma certyfikatu, to może coś jest nie tak. Może nie są spełnione normy bezpieczeństwa? Według Pawła Jastrzębskiego, wiceprezesa spółki MPL, to niedorzeczne przypuszczenia. - Spółka powstała w lipcu ubiegłego roku. Proces certyfikacji lotniska to nie decyzja podejmowana w ciągu jednego dnia - mówi Jastrzębski. - Trzeba spełnić wiele wymogów. Opracować m.in. instrukcję operacyjną lotniska. Następnie muszą ją pod względem formalnym sprawdzić specjaliści z ULC, po czym naocznie sprawdzić, czy zawarte w opracowniu dane są prawdziwe.

Wojskowo-cywilny galimatias
Dlaczego przez trzy lata lotnisko nie uzyskało tak ważnego dokumentu? - Proces certyfikacji nie mógł się rozpocząć przed rozwiązaniem problemów formalnych, związanych z dwoistą cywilno-wojskową funkcją lotniska - wyjaśnia Krasnodębska. Prezes Jastrzębski podkreśla, że obecne władze spółki nie ponoszą odpowiedzialności za opóźnienia związane z certyfikacją. - Spółka powstała w lipcu 2005 roku. Wcześniej nie można było rozpocząć działań, bo nie było cywilnego zarządcy. Wcześniej lotnisko w Balicach nie było nawet wpisane do Rejestru Lotnisk Cywilnych. Taki wpis otrzymaliśmy dopiero jesienią 2005 roku - twierdzi Jastrzębski.

Piloci nadal ganią
Marian Wieczorek, pilot boeingów 767 pracujący w Polskich Liniach Lotniczych LOT przyznaje, że problem certyfikacji ma znikomy wpływ na jego pracę, czyli bezpieczne lądowanie i starty z Krakowa. - Bardziej martwi mnie postawa władz lotniska w sprawie przeszkód terenowych, długości pasa startowego i montażu urządzeń ułatwiających lądowanie - mówi Wieczorek. - Lądowanie w Balicach maszyną wielkości boeinga 767 z kierunku wschodniego odbywa się tak, jak za czasów pionierów lotnictwa braci Wright. Przez to, że istnieje Góra Osławska z lasem i inne przeszkody, np. drzewo w Morawicy, zamiast dopuszczalnego obciążenia 185 ton musimy startować z zaledwie 170 tonami ładunku. Piotr Pietrzak, rzecznik prasowy MPL zgadza się, że wydłużenie pasa jest ważnym przedsięwzięciem. - Nie da się zrealizować wszystkich zadań naraz - mówi Pietrzak. - W Dortmundzie miasto wzięło 200 mln euro kredytu i zbudowano lotnisko. Miasto spłaca kredyt, a lotnisko przynosi straty. W Polsce nikt nam takiej pomocy nie zaoferuje.

Strategiczne działania
Władze lotniska w Balicach twierdzą, że wydłużenie pasa będzie możliwe po 2007 r. Wcześniej ważniejsze jest dostosowanie portu do wymogów układu z Schengen. Te decyzje nijak się mają do dokumentu pn. "Informacja o kierunkach rozwoju lotnictwa cywilnego do 2010 roku". Inwestycja związana z wydłużeniem pasa startowego o 250 metrów wraz z niwelacją przeszkody lotniczej - Góry Osławskiej miało zostać wykonane do 2005 roku. - Nie było finansowych możliwości - mówi Jastrzębski.



Nie ma tu specjalnie wiele nowego, bo o braku certyfikatu było wiadomo. Rzeczywiście w dokumencie sprzed kilku lat o planach rozwoju pierwsze przedłużenie pasa miało być zakończone do 2005.
[link widoczny dla zalogowanych]

Ale jeszcze jedno, bo to się powtarza w kazdym wystąpieniu rzecznika:
Cytat:
Wcześniej ważniejsze jest dostosowanie portu do wymogów układu z Schengen.


To jest klasyczny PR-owski "spin" czyli próba tworzenia rzeczywistości i wmawianie ludziom, że coś co nie brzmi nieprawdopodobnie to jest jedynie słuszne. W Balicach wcale nie jest najważniejsze dostosowanie do wymogów Schengen (w którym i tak jeszcze nie jesteśmy). Jedyne co to zmieni to tyle, ze nie będzie kontroli paszportowej przez Straż Graniczną wylatujących do/przylatujących ze strefy Schengen. Jakiś dokument ze zdjęciem i tak trzeba będzie mieć przy check-inie lub wejściu na pokład. I tyle.

Problemem (kto wie czy nie największym) jest o wiele za mały terminal. Na powiększenie terminalu pieniędzy się nie dostanie (a już na pewno nie z UE), ale na dostosowanie terminalu do reguł Schengen to już tak. A że by to osiągnąć to trzeba znacznie powiększyć terminal, więc przy okazji osiąga się podstawowy cel.

Trudno winić rzecznika za to co mówi (w końcu cel - rozbudowa terminalu - jest osiągany), ale warto zdawać sprawę, że to tylko PR na użytek prasy i nieuświadomionej gawiedzi (bo to tak ładnie brzmi - dostosowanie do norm unijnych Wink ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olo




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPKK

PostWysłany: Pią 11:46, 24 Lut 2006    Temat postu:

ale dzięki dostosowaniu lotniska do Schengen zwiększy się szybkość odprawy a w konsekwencji ilość osób mogących odlecieć,powiększenie terminala jest więc bezpośrednią konsekwencją.
Ja jednak pamiętam, że żyjemy w Polsce i boję się, że przy okazji nadchodzących wyborów samorządowych Balice staną się jakimś narzędziem, do czego niestety ostatnio nas przyzwyczajono.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 12:08, 24 Lut 2006    Temat postu:

W kwestii formalnej - Polska do Schengen nie nalezy i szybko nalezec nie bedzie wiec troche wychodzi ktos przed szereg z przebudowa terminalu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tusha




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gostyń

PostWysłany: Pią 14:38, 24 Lut 2006    Temat postu:

Z tego co wiem nie chodzi o to czy Polska należy do tego układu czy nie ale takie są wymagania UE i pasażerowie Unii mają być odprawiani oddzielnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:27, 11 Mar 2006    Temat postu:

Czy moze ktos wie jaki jest koszt przedluzenia pasa o 250 m.?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Śro 17:22, 15 Mar 2006    Temat postu:






Spółka Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice przyjęła program inwestycyjny na najbliższe dwa lata. Jego realizacja ma zapewnić lotnisku osiągnięcie w ciągu dwóch lat przepustowości na poziomie 3 mln pasażerów rocznie.

Cały program to siedem zadań inwestycyjnych:
1) Modernizacja międzynarodowego przejścia granicznego - dostosowanie Terminalu Pasażerskiego 'Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków - Balice' do przepisów Unii Europejskiej (Traktat z Schengen) - Etap II
2) Obiekt zaplecza technicznego, budynek wielofunkcyjny - Etap I
3) Obiekt zaplecza technicznego, budynek wielofunkcyjny - Etap II
4) Strażnica Lotniskowej Straży Pożarnej
5) Terminal Pasażerski TP-2 - część dla przylotów
6) Parking wielopoziomowy
7) Rozbudowa Płyty Postojowej

Na realizację tych zamierzeń potrzeba ponad 120 mln zł. Zarząd Spółki będzie wnioskować o zaplanowanie pieniędzy dla krakowskiego lotniska w budżecie państwa, a także szuka innych sposobów sfinansowania tych działań: inwestorzy zewnętrzni, fundusze europejskie, kontrakt wojewódzki, partnerstwo publiczno-prywatne czy komercyjne kredyty.



źródło : lotnisko-balice.pl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekny




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:25, 15 Mar 2006    Temat postu:

te plany chyba sie zmienia i byc moze rozbudowa pojdzie w strone wojskowa, a ma to zwiazaek z przekazaniem kawalka czesci wojskowej MPL

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Śro 17:28, 15 Mar 2006    Temat postu:

Zapewne tak. Swoją drogą od dawna słychać plotki jakoby mieli przenieść jednostke. Coś wam wiadomo o tym? Straszna szkoda by była, zawsze są fajne dni otwarte. Z drugiej strony mały paradoks: wojsko jest widoczne jak na dłoni, a płyta pod terminalem zakamuflowana drzewkami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olo




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPKK

PostWysłany: Czw 11:01, 16 Mar 2006    Temat postu:

już od jakiegoś czasu słychać o likwidacja jednostki w jej obecnej formie, sprawa się skomplikowała w momencie kiedy dostali Casy, ale z tego co mnie słuchy dochodzą to nasi radni i marszałkowie bardzo MON naciskają,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadgi




Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 26nm on north - west from VOR KRW

PostWysłany: Pią 22:18, 17 Mar 2006    Temat postu:

Witam, przy tej rozbudowie co bedzie, przydalo by sie zeby zrobili miejsce dla spotterow, o ile sie nie myle tak gdzie sa jakies domki pomiedzy plyta lotniska a pasem. Jakas gorka albbo cos. i wstep by mieli tylko zarejestrowani spotterzy z kraka Smile (to wszystko male prawdopodobne, ale pobujac w oblokach mozna)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin