Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozbudowa Lotniska...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 11:53, 08 Lut 2006    Temat postu:

Maja fajnego matematyka w tej TV Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Śro 11:57, 08 Lut 2006    Temat postu:

Skoro na jednym pasie który ma osłużyć 3 miliony, samolot będzie lądował co minutę, to na takim Gatwick, który obsługuje około 36 milionów pasażerów, czyli 12 razy więcej i ma jeden pas startowy tylko, samolot powinien startowac co 5 sekund, hmmm, to jak tam robia fotki, nawet szybkie aparaty nie pomagaja chyba hehehe Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 12:22, 08 Lut 2006    Temat postu:

Olo napisał:
ważne, że wogóle coś się dzieje, Kraków ma spory potencjał i mam nadzieję, że to wykorzystają. A przy okazji będziemy mieć frajdę. W TV wyliczyli ze przy jednym pasie i założeniach 3 mln pax starty i lądowania co minutę Smile)czadowo, dobrze, że mam szybki aparat Smile)

a masz duza karte? bo nie wiem czy w ciagu tej jednej minuty zdazysz wymienic karte gdy ja zapelnisz fotkami ladujacych b748 albo a389 Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hinski




Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:36, 08 Lut 2006    Temat postu:

hahahha rispekt dla matematyka który to wyliczył Very Happy gdzie oni te lądujące samoloty pomieszczą nawet na rozbudowanej płycie... o podpinaniu do rękawa nie mówie bo z tego co widziałem będą dwa Very Happy nie rozumie co im to szkodzi zrobic cos raz a porządnie z myślą o przyszłości ehhh

pozdrawiam!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Śro 15:13, 08 Lut 2006    Temat postu:

Mi wychodzi ze liczac po 80 pax na maszyne i tylko sensowne godziny funkcjonowania portu wychodzi zakladajac plaski ruch przez caly rok nie wiecej niz samolot co 15minut.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 15:20, 08 Lut 2006    Temat postu:

Wracajac do tematu, podaje link za gazeta.pl dla mniej obeznanych z rozkladem wybudowanych i bedacych w planach budynkow na EPKRK
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:07, 08 Lut 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Airliner napisał:
Marcin747 napisał:
A co z pasem ?


Pas jest Smile

To jest plan na najblizsze dwa lata, i w tym okresie nie zostanie przedluzony.


A tak wogole to o co z tym pasem chodzi, bo dlugosc chyba jest odpowiednia? ILS by sie przydal aby moznabylo ladowac przy ograniczonej widocznosci, ale czy to o to chodzi?

Chodzi mi o to ze jest troche za krotki bo 767 nie moga startowac z pelnym obciazeniem ale moze sie myle.(brakuje 250 m)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 22:38, 08 Lut 2006    Temat postu:

Marcin747 napisał:
Gabec napisał:
Airliner napisał:
Marcin747 napisał:
A co z pasem ?


Pas jest Smile

To jest plan na najblizsze dwa lata, i w tym okresie nie zostanie przedluzony.


A tak wogole to o co z tym pasem chodzi, bo dlugosc chyba jest odpowiednia? ILS by sie przydal aby moznabylo ladowac przy ograniczonej widocznosci, ale czy to o to chodzi?

Chodzi mi o to ze jest troche za krotki bo 767 nie moga startowac z pelnym obciazeniem ale moze sie myle.(brakuje 250 m)


To prawda ale najblizsze dwa lata to ILS i pelne oswietlenie na kierunku 07 oraz obnizenie gorki.

PS.Nie jest przewidziany jakis duzy wzrost polaczen miedzykontynentalnych i dlatego przedluzenie pasa nie jest najwyzszym priorytetem.
Co nie zmienia faktu ze bedzie przedluzony o 250m w pierwszym etapie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 22:43, 08 Lut 2006    Temat postu:

Marcin747 napisał:

Chodzi mi o to ze jest troche za krotki bo 767 nie moga startowac z pelnym obciazeniem ale moze sie myle.(brakuje 250 m)

Mam rozumiec ze 762 nie moze startowac, a jak bedzie wygladala sprawa gdy 787 bedzie odlatywal z KRK, pewnie narazie nie wiadomo nic o jego "zapotrzebowaniu" na pas... chyba ze ja cos przegapilem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Czw 15:26, 09 Lut 2006    Temat postu:

Hmm a kiedy było ostatnie przedłużanie pasa ??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukaszs dnia Wto 18:04, 21 Lut 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olo




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPKK

PostWysłany: Pią 10:58, 10 Lut 2006    Temat postu:

Cani napisał:
Skoro na jednym pasie który ma osłużyć 3 miliony, samolot będzie lądował co minutę, to na takim Gatwick, który obsługuje około 36 milionów pasażerów, czyli 12 razy więcej i ma jeden pas startowy tylko, samolot powinien startowac co 5 sekund, hmmm, to jak tam robia fotki, nawet szybkie aparaty nie pomagaja chyba hehehe Wink


chyba, że założyli, że lotnisko będzie czynne od 8-15 Smile) i tylko od poniedziałku do piątku Smile)jak sklep Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Pią 11:15, 10 Lut 2006    Temat postu:

lukaszs napisał:
Gabec napisał:
Marcin747 napisał:

Chodzi mi o to ze jest troche za krotki bo 767 nie moga startowac z pelnym obciazeniem ale moze sie myle.(brakuje 250 m)

Mam rozumiec ze 762 nie moze startowac, a jak bedzie wygladala sprawa gdy 787 bedzie odlatywal z KRK, pewnie narazie nie wiadomo nic o jego "zapotrzebowaniu" na pas... chyba ze ja cos przegapilem


Z tego co wiem to kiedyś moe ,pgy startpwać, teraz mogą


lukaszs, czytałem zdanie, które napisałeś, ale nie bardzo go rozumiem, o co w nim chodzi?? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michael




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRAKOW

PostWysłany: Czw 11:39, 16 Lut 2006    Temat postu: Wyburzyć Balice

Jestem za tym aby obecna infrastruktura w Balicach znikneła!!!
To co jest w tej chwili trudno nazwac portem lotniczym....
Nie wiem co sie bedzie działo w najblizsze wakacje..jak w tej chwili jest koszmar.....
Najnowsze plany "rozbudowy" terminala w Balicach sa smieszne. Watpie w to ze pomyslodawca dobudowy terminala dla przylatujacych widzial kiedys w zyciu "lotnisko na swiecie", to sie rozwiazuje poprzez przydzielenie osobnych poziomow dla przylotow i odlotow...to logiczne i praktyczne!!! A rekaw w terminalu dla przylaujacych jest niedorzecznoscia.....PO CO?.....nie wyobrazam sobie zeby samoloty "gonily" od jednej czesci terminala doo drugiej aby najpierw wysadzic pasazerow a pozniej ich zabrac. Po za tym nawet jesli zwiekszyloby sie powierzchnnie terminalu dwukrotnie to i tak bedzie ciasno. Dla oblugi 3mln pasazerow (powinno sie rozpoczac budowe terminalu dla obslugi nie 3 mln a 6mln pasazerow) potrzebne sa co najmniej 6 rekawow. Jest tylko jedno wyjscie z tej sytuacji..chociaz w tej chwili niemozliwe bo taka decyzje moze podjac parlament - chodzi mi o zciagniecie do Balic inwestra ktory bylby w stani wylozyc 200 mln E na budowe samego terminala.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Czw 13:14, 16 Lut 2006    Temat postu: Re: Wyburzyć Balice

michael napisał:

Najnowsze plany "rozbudowy" terminala w Balicach sa smieszne. Watpie w to ze pomyslodawca dobudowy terminala dla przylatujacych widzial kiedys w zyciu "lotnisko na swiecie", to sie rozwiazuje poprzez przydzielenie osobnych poziomow dla przylotow i odlotow...to logiczne i praktyczne!!!

Owszem, ale przy obecnym terminalu nierealne. Zgadzam się, że w perspektywie 3-4 lat powinien być w Balicach terminal na ok.6mln pasażerów. Ale obecnie jest wybór - zacząć coś dużego teraz i mieć to gotowe za dobrych kilka lat (biorąc pod uwagę brak projektu, brak funduszy i brak terenu - nierozwiązanie kwestie własnościowe z terenami należącymi do wojska), albo starać się rozbudować obecną infrastrukturę by obsłużyć obecny i prawdopodobny ruch za 2-3 lata. Na to drugie są plany, są fundusze (pozyskane m.in. na dostosowanie do Schengen, co jest zwykłym pretekstem) i tereny.

Mam nadzieję że wybór drugiej opcji (IMHO słuszny) nie spowoduje, że nie będzie planowany zupełnie nowy duży terminal obok istniejących. I w nim odloty i przyloty bedą na różnych poziomach. A obecnym i tym nowym na miejscu cargo będa osobno co zresztą też nie jest czymś całkiem niespotykanym (tak jest np w BCN).

Jest jeszcze jeden argument za rozdziałem, przynajmniej w obecnych warunkach: w Krakowie jest większy udział osób odprowadzających i witających pasażerów niż na innych lotniskach (na świecie). Pomyśl o tym tłumie który czeka gdy przyleci samolot z Chicago a jeszcze w podobnych czasie z Niemiec i Londynu. Ci ludzie prawie zajmują cały terminal łącznie z przestrzenią dla odlotów.

michael napisał:

A rekaw w terminalu dla przylaujacych jest niedorzecznoscia.....PO CO?.....nie wyobrazam sobie zeby samoloty "gonily" od jednej czesci terminala doo drugiej aby najpierw wysadzic pasazerow a pozniej ich zabrac.

Myślisz, że przy wejściu do takiego rękawa będzie znak: przejście jednokierunkowe? Przecież to oczywiste, że rękawy będą dwukierunkowe. Gdy samolot podkołuje do tego przy terminalu odlotów pasażerowie wysiądą nim i przejdą łącznikiem (widocznym na zdjęciach) do terminalu przylotów. Wsiadający z odlotów będą mieli blisko. I odwrotnie, gdy podjedzie do rękawa przy terminalu przylotów, wtedy wysiadający zaraz przejdą nim do hali przylotów i pasów bagażowych, a ci z odlotów dojdą do niego łącznikiem z terminalu odlotów. Na wszystkich większych lotniskach, na które się powołujesz, między terminalem gdzie jest odprawa a bramką trzeba się sporo nachodzić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olo




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPKK

PostWysłany: Wto 10:39, 21 Lut 2006    Temat postu:

pamiętajcie też, że sporym hamulcem tak naprawdę jest rozwój tanich linii, nikt nie jest w stanie zagwarantować, że ten trend ruchu na EPKK się utrzyma a wtedy ekonomia brutalnie spowoduje rozciągnięcie w czasie zwrotu kosztów, lotnisko to biznes który działa na tych samych prawach co inni, pozatym dość ważna jest pozostała infrastruktura, bo wyobraźcie sobie korki na Radzikowskiego Smile)co do rozwiązań na samych terminalu się nie wypowiadam bo się na tym nieznam.
Wiem pozatym, że MON zapowiedział sporą likwidację jednostki w Balicach co da dodatkowe grunty.
Jednakże wg,mnie najważniejsze jest wydłużenie pasa lub budowa drugiego. Wtedy oprócz pasażerów można zrobić potężny terminal cargo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin