Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytanko

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piter_




Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 16:56, 21 Wrz 2006    Temat postu: Pytanko

Dzien dobry - mam kilka amatorskich pytań do osóbm ktore zechciałyby na nie odpowiedzieć:

1.co oznacza "heavy" w znaku wywoławczym ? czy coś związanego z wywoływanymi turbulencjami powietrza za duzym samolotem ?
2.czym jest "touch and go" i "pełne lądowanie" - czy jest to forma treningu dla uczących się latać ?
3.dla czego lot LH3336 (Monachium-Kraków) identyfikuje się nie po numerze rejsu lecz jako 2EV ?
4.Gdzie mozna znalezc lokalizację punktów lub gdzie się one znajdują (moze byc błedna literacja) bapko, skavi, zulu, oskar, papa tango.

Z góry dziekuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek P




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków EPKK | 3 NM NE to SKAVI

PostWysłany: Czw 19:31, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Ja też jestem amatorem ale może ci coś pomoge Wink

ad. 1 Nie wiem, nie słyszałem nigdy ... chyba

ad. 2 "touch and go" to posadzenie samlotu na pasie, bez wyhamomywania i ponowny start. Czyli takie przyziemienia, żeby nie tracić czasu na hamowanie po lądowaniu i rozpędzanie po starcie.

ad. 3 A dlaczego SkyEurope wołają Relax ? Smile Bo tak i już Wink widocznie tak mają w paierach Very Happy

ad. 4 Na mapach AIP
BABKO Babia Góra
SKAVI Skawina
ZULU Zabierzów
OSKAR Smardzowice
PAPA TANGO radiolatarnia przy EPKT

Mam nadzieje, że coś rozjaśniłem a są tutaj mądrzejsi ode mnie co pewnie coś więcej rozjaśnią Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thewho




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:33, 21 Wrz 2006    Temat postu: Re: Pytanko

1. Dokladnie tak
2. Touch and go - czyli ladowanie i start - w zasadzie do treningu
3. Rolling Eyes Nigdy sie nad tym nie zastanawialem - na pewno forma jest krotsza przez co latwiej prowadzic korespondecje
4. [link widoczny dla zalogowanych] trzeba sie zarejestrowac i tam jest dzial ENR z mapami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł_EPWR




Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Czw 20:12, 21 Wrz 2006    Temat postu: Re: Pytanko

piter_ napisał:


1.co oznacza "heavy" w znaku wywoławczym ? czy coś związanego z wywoływanymi turbulencjami powietrza za duzym samolotem ?


"Heavy" z tego co się orientuję stosuje się przy wywoływaniu dużych maszyn typu B747 czy A340 etc. Nie wiem natomiast od jakiej wielkości samolotu to zależy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thewho




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:15, 21 Wrz 2006    Temat postu: Re: Pytanko

Paweł_EPWR napisał:
"Heavy" z tego co się orientuję stosuje się przy wywoływaniu dużych maszyn typu B747 czy A340 etc. Nie wiem natomiast od jakiej wielkości samolotu to zależy.


Nie chodzi o wielkosc tylko o mase samolotu (jaki jest dokladny podzial jest gdzies to napisane w pl-4444 ale nie chce mi sie szukac Cool )
Chociaz taki 757 mimo iz wagowo jest MEDIUM to podobno robi trubulencje jak HEAVY i tak tez sie wywoluje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Czw 23:08, 21 Wrz 2006    Temat postu: Re: Pytanko

Paweł_EPWR napisał:
piter_ napisał:


1.co oznacza "heavy" w znaku wywoławczym ? czy coś związanego z wywoływanymi turbulencjami powietrza za duzym samolotem ?


"Heavy" z tego co się orientuję stosuje się przy wywoływaniu dużych maszyn typu B747 czy A340 etc. Nie wiem natomiast od jakiej wielkości samolotu to zależy.

To zalezy jakie "wake turbulences" pozostawia maszyna. Ja na ORD czesto gesto slysze "heavy" dodawane do maszyn 757 - ktory nie jest taki wielki , ale konstrukcja platowca powoduje ze wlasnie sila turbulencji niewiele sie rozni od turbulencji jakie zostawia 747. Do togo nalezy zaliczyc rowniez 767 ale juz A330 nie (to chyba spowodowane jest wingletami). Poczekajmy az jakis "profesor" (czyt. znawca tematu) sie wypowie.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radian




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pią 11:26, 22 Wrz 2006    Temat postu:

Ad.1.
Zasadniczo podział jest taki:
- heavy - maks. masa startowa (MTOW) samolotu powyżej 136ton
- medium - pomiędzy 7 ton a 136 ton
- light - do 7 ton.
Wspomniany B757 rzeczywiście - ze względu na konstrukcję płatowca i charakter zawirowań - klasyfikowany jest jako Heavy, pomimo, że nie jest tak ciężki.

Ad. 3.
Znaki wywoławcze różnią się od numerów rejsów. Każda linia lotnicza ma swoje zasady w tym zakresie. Ostatnio modne zrobiły się wywołania złożone z cyferek i liter, np. Lufthansa 2EV. Podobno łatwiej wymówić cyfrę i dwie litery niż 3-4 cyfry i trudniej w tej sytuacji o pomyłkę.... a może im cyferek brakło? :>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Kraków - Balice (EPKK/KRK) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin