Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ryanair w Katowicach...nigdy w zyciu :P
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Katowice - Pyrzowice (EPKT/KTW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DrugiKonrad




Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:51, 08 Gru 2005    Temat postu:

Researcher napisał:
Atco napisał:
W Krakowie przynajmniej pas jest przygotowany pod CAT II, a w Katowicach chyba nie bardzo.

1. Czy mógłbyś wymienić polskie lotniska z CAT II.

2. Czy "przygotowanie pasa" w Krakowie znaczy, że ma on środkową linię świetlną, czy też jeszcze coś więcej. Czego jeszcze w EPKR brakuje dla uzyskania CAT II?


W EPKR duzo brakuje, np. nawierzchnia jest poki co trawiaska (EPKR = Krosno).

W EPKK jest ILS cat II na 25. Nie ma zadnego ILSa na 7 co jest problemem przy wschodnim wietrze i obnizonej widocznosci (zwlaszcza, ze od tej strony tez sa przeszkody terenowe, choc nie tak blisko). Szczesliwie, wiatr wschodni zwykle oznacza wyz (jesienia i zima przynajmniej) i dobra widocznosc. Chyba, ze jest inwersja temperatury w dolinie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Czw 19:11, 08 Gru 2005    Temat postu:

DrugiKonrad napisał:

W EPKK jest ILS cat II na 25. Nie ma zadnego ILSa na 7 co jest problemem przy wschodnim wietrze i obnizonej widocznosci (zwlaszcza, ze od tej strony tez sa przeszkody terenowe, choc nie tak blisko). Szczesliwie, wiatr wschodni zwykle oznacza wyz (jesienia i zima przynajmniej) i dobra widocznosc. Chyba, ze jest inwersja temperatury w dolinie.


Albo jednak przechodzi front jak podczas obchodów 60 rocznicy wyzwolenia Auschwitz pod koniec stycznia tego roku. Wtedy był problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:54, 08 Gru 2005    Temat postu:

@ Researcher (i kol. Drugi Konrad): w Krakowie z całą pewnością nie ma CAT II na pasie 25 ani żadnym innym, przynajmniej Agencja Ruchu Lotniczego nic nie wie na ten temat, a znając rozrzutność Krakusów nie podejrzewam, żeby któryś potajemnie sam z siebie założył.

Piszę z głowy, więc jak ktoś ma dokumentację pod ręką niech mnie poprawi.

Do ILS CAT II opróćz samego ILSa CAT II (który od CAT I różni się głównie krótszymi czasami przejścia na rezerwowe zasilanie/nadajniki i prawdęmówiąc nie wiem, czy takowy jest w Krakowie) potrzebne jest jeszcze odpowiednie oświetlenie. W Krakowie sąnajważniejsze elementy, czyli oświetlenie podejścia wymagane do CAT II i centralną osi pasa, jako i oświetlenie strefy przyziemienia.

Brakuje innych gadżetów: oświetlenia centralnej dróg kołowania ze wszystkimi szykanami (czyli dwukolorowa w strefie chronionej ILS). Nie ma też procedur na ILS CAT II, nie wiem, jak jest z oznakowaniem dróg kołowania.

Tak czy inaczej z Polskich lotnisk (poza oczywiście warszawskim) Kraków ma najbliżej do instalacji ILS CAT II i nie wątpię, że przy stale wzrastającym w Krakowie ruchu (oj, wcale bym sięnie zdziwił, gdyby kiedyś Kraków przerósł Warszawę, ale pewnie z kilkanaście lat to zajmie) tego ILSa tam zamontują, zwłaszcza, że skala inwestycji byłaby stosunkowo nieduża.

Na innych lotniskach byłby drobny problem: konieczność ich zamknięcia na czas zakładania oświetlenia centralnej pasa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Pią 14:08, 09 Gru 2005    Temat postu:

Atco napisał:
@ Researcher

W sprawie HAJ możesz odpowiedzieć na priv.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DrugiKonrad




Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:31, 13 Gru 2005    Temat postu:

Atco, niestety masz racje, po Twoim postcie douczylem sie i rzeczywiscie nie ma CAT II.
Do niedawna na stronie lotniska pisali bezczelnie o CAT II w pomocach nawigacyjnych, teraz wspominaja tylko, ze oswietlenie pasa jest odpowiednie (to samo co napisales). [link widoczny dla zalogowanych] pokazuje EPKK jako ILS ale bez podania kategorii.

Swoja droga przy tym ruchu bardzo by sie przydal na jesien i zime.

Atco napisał:
@ Researcher (i kol. Drugi Konrad): w Krakowie z całą pewnością nie ma CAT II na pasie 25 ani żadnym innym, przynajmniej Agencja Ruchu Lotniczego nic nie wie na ten temat, a znając rozrzutność Krakusów nie podejrzewam, żeby któryś potajemnie sam z siebie założył.

Piszę z głowy, więc jak ktoś ma dokumentację pod ręką niech mnie poprawi.

Do ILS CAT II opróćz samego ILSa CAT II (który od CAT I różni się głównie krótszymi czasami przejścia na rezerwowe zasilanie/nadajniki i prawdęmówiąc nie wiem, czy takowy jest w Krakowie) potrzebne jest jeszcze odpowiednie oświetlenie. W Krakowie sąnajważniejsze elementy, czyli oświetlenie podejścia wymagane do CAT II i centralną osi pasa, jako i oświetlenie strefy przyziemienia.

Brakuje innych gadżetów: oświetlenia centralnej dróg kołowania ze wszystkimi szykanami (czyli dwukolorowa w strefie chronionej ILS). Nie ma też procedur na ILS CAT II, nie wiem, jak jest z oznakowaniem dróg kołowania.

Tak czy inaczej z Polskich lotnisk (poza oczywiście warszawskim) Kraków ma najbliżej do instalacji ILS CAT II i nie wątpię, że przy stale wzrastającym w Krakowie ruchu (oj, wcale bym sięnie zdziwił, gdyby kiedyś Kraków przerósł Warszawę, ale pewnie z kilkanaście lat to zajmie) tego ILSa tam zamontują, zwłaszcza, że skala inwestycji byłaby stosunkowo nieduża.

Na innych lotniskach byłby drobny problem: konieczność ich zamknięcia na czas zakładania oświetlenia centralnej pasa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Katowice - Pyrzowice (EPKT/KTW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin