Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ryanair w Katowicach...nigdy w zyciu :P
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Katowice - Pyrzowice (EPKT/KTW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekny




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:53, 25 Lis 2005    Temat postu:

Atco napisał:
To dosyć kosztowna zabawka i lotnisko też nie bardzo do tego przygotowane.
listopad jest fatalny. tyle nielotnych dni, ze masakra. chyba najgorzej w kraju. w takim wypadku trzeba to rozwazac, choc koszta nie male to wiadomo. co do samolotow to juz problemy linii, np. Sky oczekuje od Balic podniesienia kategorii...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:13, 25 Lis 2005    Temat postu:

A czy w KRK przeszkodzy terenowe czyli gorka nie wplyna w jakis sposob na ewentualne wprowadzenie wyzszej kategori do ladowania ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:01, 25 Lis 2005    Temat postu:

A czemu miałyby wpłynąć? W Krakowie przynajmniej pas jest przygotowany pod CAT II, a w Katowicach chyba nie bardzo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:16, 25 Lis 2005    Temat postu:

Atco napisał:
A czemu miałyby wpłynąć? W Krakowie przynajmniej pas jest przygotowany pod CAT II, a w Katowicach chyba nie bardzo.


Czy ja tutaj mowie o Pyrzowicach ? Zawsze czepiasz sie czegos o czym nie jest mowa ?

Chodzi mi tylko o niedogodnosci terenowe przy instalowaniu CATII czy tez CATIII


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Pią 21:01, 25 Lis 2005    Temat postu:

Atco napisał:
W Krakowie przynajmniej pas jest przygotowany pod CAT II, a w Katowicach chyba nie bardzo.

1. Czy mógłbyś wymienić polskie lotniska z CAT II.

2. Czy "przygotowanie pasa" w Krakowie znaczy, że ma on środkową linię świetlną, czy też jeszcze coś więcej. Czego jeszcze w EPKR brakuje dla uzyskania CAT II?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:48, 25 Lis 2005    Temat postu:

1. EPWA
2. Czy Ty mnie sprawdzasz, czy sam nie wiesz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 22:42, 25 Lis 2005    Temat postu:

Z tego co pamietam byla przymiarka do zamontowania jakos w 2001/2002 CAT II w KRK, ale chyba nie wystarczylo kasy.

Ktos wie ile kosztuje zainstalowanie CATII ? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekny




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 1:36, 26 Lis 2005    Temat postu:

przy jakiej CAT samoloty moga ladowac we mgle takiej jak dzis (widocznosc 50-100 m)? wystraczy CAT II czy potrzebne CAT III? wydaje mi sie ze III, ale sie nie znam wiec niech glos zabierze jakis specjalista

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:07, 26 Lis 2005    Temat postu:

Piekny napisał:
przy jakiej CAT samoloty moga ladowac we mgle takiej jak dzis (widocznosc 50-100 m)? wystraczy CAT II czy potrzebne CAT III? wydaje mi sie ze III, ale sie nie znam wiec niech glos zabierze jakis specjalista


CAT I DH: 200ft RVR: 2400m
CAT II DH: 100 ft RVR: 1200m
CAT IIIa Bez DH lub DH mniejsze niż 100ft RVR nie mniej niż 700m
CAT IIIb Bez DH lub DH mniejsze niż 50ft RVR: nie mniej niż 150m, i nie więcej niż 700m
CAT IIIc Bez limitu DH, bez limitu RVR

Tak wiec wczoraj w KRK przydalaby sie CATIIIb, tylko kto by wtedy wyladowal ? Gdyz samolot takze musi byc przystosowany do tego typu ladowania, tak samo zaloga, a to sa bardzo duze naklady finansowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekny




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:42, 26 Lis 2005    Temat postu:

wiec chyba zostaje nam laskawosc matki natury, mam nadzieje ze taki miesiac jak listopad sie juz nie powtorzy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:16, 26 Lis 2005    Temat postu:

BN napisał:


CAT I DH: 200ft RVR: 2400m
CAT II DH: 100 ft RVR: 1200m
CAT IIIa Bez DH lub DH mniejsze niż 100ft RVR nie mniej niż 700m
CAT IIIb Bez DH lub DH mniejsze niż 50ft RVR: nie mniej niż 150m, i nie więcej niż 700m
CAT IIIc Bez limitu DH, bez limitu RVR

Skad te dane o RVR. Gdyby tak bylo to lotniska bylyby sparalizowane. Przy CAT I RVR 2400 metrow ? moze jednak stop (choc i tak chyba nie do konca).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:38, 26 Lis 2005    Temat postu:

Researcher napisał:

Mam nadzieję, że dobry przykład Katowic i Poznania, które w negocjacjach z FR zademonstrowały sztywny kręgosłup przyjmie się w Polsce. Niestety, inne mniejsze duchem porty zawiodły, płacąc Ryanair za "łaskawe" podjęcie decyzji o lataniu do ich miasta.

Nie wszystkim podjęcie decyzji odmownej przyjdzie łatwo. Łatwiej tym, którzy jak KRK i KTW mają u siebie dosyć połączeń, trudniej tym, którzy ich w dostatku nie mają. Dlatego też mam uznanie dla polityków z Poznania, którzy w sytuacji nacisku społecznego ("Ządamy taniego latania") konsekwentnie odmawiali Ryanair'owi płacenia za prawo korzystania z rynku.

Inaczej w Krakowie, tam nie tylko, że wyrzucono zarząd portu lotniczego, za "brak sukcesu w negocjacjach", to jeszcze znany krakowski polityk, swego czasu przyszły premier Rzeczpospolitej, poinformował prasę, że osobiście wystosuje list do Michaela O'Leary'ego aby zechciał latać do Krakowa!


Z POZ to tak rozowo nie jest. Podpisali umowe z Wizzem, ktory do tej pory uruchomil jedno polaczenie za 400tys PLN, a na dodatek podpisali glejt, ze inni przewoznicy nie beda dostawac kasy od miasta. A czy nie dostaja ciezko powiedziec (FR wieksze problemy mial z dogadaniem sie z portem niz wladzami miasta - umowa z miastem byla gotowa jeszcze przed wakacjami). Podobnbie bylo z KRK. FR z miastem dogadal sie dosc szybko tylko z lotniskiem szlo duzo gorzej. Osobiscie nie jestem przeciwnikiem doplat. Najbardziej podoba mi sie rozwiazanie krakowskie. Kazdy kto otwiera nowe polaczenie dostaje 75tys euro. Jakie sa efekty widac - nie brakuje ani tradycyjnych ani tanich. Piszesz,ze rynek jest wart 50 milionow euro rocznie. Masz racje, ale rynki innych panstw europejskich, tych bardziej rozwinietych, sa warte znacznie wiecej (nawet o rzad) i z pewnoscia jeszcze nie sa zagospodarowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 17:02, 26 Lis 2005    Temat postu:

BN napisał:

CAT I DH: 200ft RVR: 2400m
CAT II DH: 100 ft RVR: 1200m
CAT IIIa Bez DH lub DH mniejsze niż 100ft RVR nie mniej niż 700m
CAT IIIb Bez DH lub DH mniejsze niż 50ft RVR: nie mniej niż 150m, i nie więcej niż 700m
CAT IIIc Bez limitu DH, bez limitu RVR

Dziwne te dane. Moje papierki mówią o RVR tak:
CAT I: min. 550m (lub 800m widzialności ogólnej)
CAT II: min. 350m
CAT IIIa: min. 200m
CAT IIIb: 200-50m
CAT IIIc: brak minimum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Nie 22:28, 04 Gru 2005    Temat postu:

Wlasnie leci do Was - nie wyladuje w Krakowie z powodu mgly - bedzie ladowal w Katowicach.

2115 FR 2436 Londyn (Stansted) - Krakow NEW DELAY
Diverted to katowice as krakow closed due to fog. passengers coached back to krakow asap


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Pon 19:03, 05 Gru 2005    Temat postu:

Atco napisał:
2. Czy Ty mnie sprawdzasz, czy sam nie wiesz?

Sorry Atco - naprawdę nie wiem, a aktualnie nie mam czasu szukać. Dlatego nie było mnie ostatnio na Forum. Wolałem więc zwrócić się z pytaniem do specjalisty.

Problem lądowania w warunkach słabej widoczności interesował mnie bardziej od strony operacyjnej, n.p. jakie warunki musi spełniać sprzęt i załoga, aby legalnie wylądować.

Interesująca jest również poruszona w wątku sprawa kosztów doposażenia lotniska. Ponieważ o ile pamiętam jesteś dobrze zorientowany w sprawach EPPO, czy mógłbyć "skrobnąć conieco" i napisać, czego brakuje tam dla CAT II i ew. dla CAT III i ile to by mogło szacunkowo kosztować. Mogę się zrewanżować informacjami z EDDV, gdybyś był z powodów zawodowych zainteresowany i był przypadkowo w okolicy, to wydaje mi się, że mógłbym Ci załatwić małe zwiedzanko.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Katowice - Pyrzowice (EPKT/KTW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin