Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FR2372 divert do Bydgoszczy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Gdańsk - Rębiechowo (EPGD/GDN)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 11:41, 29 Kwi 2006    Temat postu: FR2372 divert do Bydgoszczy

FR2372 o 11:56 lądował na pasie 26 w Bydgoszczy. Zapewne było to spowodowane silną mgłą.
W Bydgoszczy RyanAir "zastał" następującą podgode:
METAR EPBY 291143 32008KT 9999 BKN050 OVC080 08/03 Q1010.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 13:44, 29 Kwi 2006    Temat postu:

A oto no EI-DCP.
[link widoczny dla zalogowanych]
Startował on z Bydgoszczy o 13:01.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 15:29, 29 Kwi 2006    Temat postu:

Widze moj imiennik nie zraza sie nawet tak paskudna pogoda i foci, ja tylko ogladalem podejscie tej maszyny z okna - faktycznie robil niesamowite smugi Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciejBZG




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 9:53, 05 Sie 2006    Temat postu:

Dzisiaj tez 2372 przekierowany do Bydgoszczy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 10:20, 05 Sie 2006    Temat postu:

W Gdańsku jest naprawde taka fatalna pogoda? Możemy liczyć, że oprócz Ryana coś innego będzie przekierowane na EPBY?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gata
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 11:06, 05 Sie 2006    Temat postu:

Od nocy pada, choć teraz prawie przestało, niskie chmury. Przed chwilą za moim oknem przeleciał gdzieś nad tymi chmurami dźwięk Arbuza... Pewnie jak zwykle tylko Rajan jest ostrożny Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Sob 11:26, 05 Sie 2006    Temat postu:

Przy takiej pogodzie jaka panuje w Gdansku mozecie liczyc TYLKO na FR'a. On ma beznadziejnych piltow i zawsze sie boja ladowac w taka pogode - pomimo, ze ILS jest sprawny i na taka pogode posiada swoja kategorie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:33, 05 Sie 2006    Temat postu:

Spotter napisał:
Przy takiej pogodzie jaka panuje w Gdansku mozecie liczyc TYLKO na FR'a. On ma beznadziejnych piltow i zawsze sie boja ladowac w taka pogode - pomimo, ze ILS jest sprawny i na taka pogode posiada swoja kategorie.


Można wiedzieć jaka kategorie posiada ILS w EPGD?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baku




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:36, 05 Sie 2006    Temat postu:

obecnie jest np. 3500 metrow i to naprawde smiech na sali ze ryan ladowal w bydgoszczy

przyznam ze przykra jest ta linia i gdyby nie ceny to napewno nikt by nie latal. duzo znajomych co czesto lata z gdanska woli wizzera bo jest pewniejszy i nie zrobi takich 'numerow' jak ryan


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oskar Lima




Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Sob 12:34, 05 Sie 2006    Temat postu:

Spotter napisał:
Przy takiej pogodzie jaka panuje w Gdansku mozecie liczyc TYLKO na FR'a. On ma beznadziejnych piltow i zawsze sie boja ladowac w taka pogode - pomimo, ze ILS jest sprawny i na taka pogode posiada swoja kategorie.


A czy sprawdzałeś może METAR w tym czasie dla EPGD? W szczególności podstawę chmur oraz prędkość i kierunek wiatru?
Zapewniam Cię, ze kwestia strachu pilota jest tutaj drugorzędna, jeśli w ogóle wchodzi w grę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gata
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 13:27, 05 Sie 2006    Temat postu:

Oskar Lima napisał:
A czy sprawdzałeś może METAR w tym czasie dla EPGD? W szczególności podstawę chmur oraz prędkość i kierunek wiatru?
Zapewniam Cię, ze kwestia strachu pilota jest tutaj drugorzędna, jeśli w ogóle wchodzi w grę.

W zasadzie masz rację, ale miejscowi wiedzą po prostu z doświadczenia, że w pewnych warunkach Ryan podejmuje inne decyzje, niż pozostałe linie, w kwestii lądowania na EPGD.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SebolE




Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 13:40, 05 Sie 2006    Temat postu:

BN napisał:

Można wiedzieć jaka kategorie posiada ILS w EPGD?


Na EPGD ILS ma cat.1


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:45, 05 Sie 2006    Temat postu:

Skoro ILS ma cat I to jak maja ladowac przy takim metarze ktory byl w porze ladowania FR2372

Cytat:

EPGD 050930Z 08012KT 2500 -SHRA BR FEW005 BKN006 17/16 Q1007=
EPGD 050900Z 08014KT 5000 -SHRA BR FEW004 BKN005 BKN011CB 17/16 Q1007=
EPGD 050900Z 08014KT 5000 -SHRA BR FEW004 BKN005 BKN011CB 17/16 Q1007=
EPGD 050830Z 08016KT 4000 -SHRA BR FEW003 BKN005 BKN011 16/15 Q1007=


NIe bede sie spieral co do innych przylotow, bo tak samo jest w EPKT podstawa chmur bardzo nisko, a maszyny i tak laduja. Wiec faktycznie wszystko zalezy od zalogi np. FR ktora dzis wolala nie ryzykowac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 15:44, 05 Sie 2006    Temat postu:

BN napisał:
Skoro ILS ma cat I to jak maja ladowac przy takim metarze ktory byl w porze ladowania FR2372

Cytat:

EPGD 050930Z 08012KT 2500 -SHRA BR FEW005 BKN006 17/16 Q1007=
EPGD 050900Z 08014KT 5000 -SHRA BR FEW004 BKN005 BKN011CB 17/16 Q1007=
EPGD 050900Z 08014KT 5000 -SHRA BR FEW004 BKN005 BKN011CB 17/16 Q1007=
EPGD 050830Z 08016KT 4000 -SHRA BR FEW003 BKN005 BKN011 16/15 Q1007=


NIe bede sie spieral co do innych przylotow, bo tak samo jest w EPKT podstawa chmur bardzo nisko, a maszyny i tak laduja. Wiec faktycznie wszystko zalezy od zalogi np. FR ktora dzis wolala nie ryzykowac.


patrzac na metary widac iz warunki nie byly latwe. ILS w GDN jest na 29 ale wiatr jest zbyt silny zeby siadac na 29 (powyzej 10Kt w ogon), circling na 11 niemozliwy ze wzgledu na niska podstawe chmur. Nie chodzi tu o umiejetnosci tylko przepisy. Ladowanie z wiatrem w ogon silniejszym niz 10 Kt byloby niezgodne z instrukcjami (tak samo circling przy takim pulapie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Sob 16:30, 05 Sie 2006    Temat postu:

Ok, macie racje co do przepisow itp.

Ale nie zmienia to faktu, ze gdy FR sobie lecial do Bydgoszczy, to inne maszyny ladwaly. Nie wiem jakie dokladnie, bo ich nie widzialem. Slyszalem tylko charakterystyczny swist dla A320, trzepotanie ATR'a i lekki huk dla embraer'a. Ogolnie jestem pelen podziwu dla pilotow co ladowali. Ale dlatego, ze posiadaja odpowiednie umiejetnosci i szkolenie. Zas piloci z FR'a chyba tego nie maja!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Gdańsk - Rębiechowo (EPGD/GDN) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin