Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Plany rozwoju EPBY
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Bydgoszcz - Szwederowo (EPBY/BZG)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corsarz




Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 22:48, 14 Gru 2006    Temat postu:

Racja racja - do odladzania samolotów ; sorry Embarassed

Co do schodów to ... są ruchome bo mają zmienną wysokość i mogą się przemieszczać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAN Chile




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:53, 14 Gru 2006    Temat postu:

Corsarz napisał:
Racja racja - do odladzania samolotów ; sorry Embarassed

Co do schodów to ... są ruchome bo mają zmienną wysokość i mogą się przemieszczać Smile


ok Very Happy

ale sam przyznasz ze na okreslenie ruchome pierwsze skojarzenie to te takie co sa w centrach handlowych Wink

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asta




Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 23:41, 14 Gru 2006    Temat postu:

Podniecające możliwości lotniska

Krzysztof Aładowicz, gazeta.pl


1,7 mln pasażerów rocznie - tyle osób ma korzystać z bydgoskiego portu lotniczego za 25 lat. Tak optymistyczne dane przedstawia plan generalny lotniska, który wyznacza jego kierunki rozwoju
Dokument przygotowany przez brytyjską firmę AMS, która jest światowym potentatem badania rynków lotniczych, jest bardzo optymistyczny. Specjaliści przepytali czterdziestu przewoźników z całego świata, czy nasz port rokuje szanse rozwoju.

- Możliwości Bydgoszczy są bardzo podniecające - rozpoczął prezentację raportu John Grant, główny konsultant AMS-u. - W obszarze 90 minut dojazdu do lotniska mieszka 2,6 mln osób. To bardzo duży potencjał, który dostrzegają przewoźnicy.

Zdaniem specjalistów nasze lotnisko ma bardzo duże możliwości odebrania pasażerów lotniskom w Poznaniu i Gdańsku. Żeby jednak tak się stało, miasto i region muszą przekonać przewoźników do lądowania w Bydgoszczy.

- Przede wszystkich trzeba liniom lotniczym uświadomić rozwój rynku biznesowego w tym rejonie. Dowodem, że tak się dzieje jest fabryka Sharpa i Centrum Szkolenia Oficerów NATO. Jeżeli chcecie osiągnąć sukces, przedstawiciele lotniska, władz miasta i województwa muszą wspólnie i aktywnie pozyskiwać nowych przewoźników.

Brytyjscy specjaliści szacują, że co roku liczba pasażerów odlatująca i przylatująca do Bydgoszczy będzie systematycznie wzrastała. Jeszcze w ubiegłym roku było to 36 tys. osób, w tym 130 tys., w 2010 ma być 750 tys., w 2020 1,25 mln., a w 2031 1,76 mln ludzi. Najpopularniejsze kierunki, na które czekają mieszkańcy kujawsko-pomorskiego to zdaniem specjalistów Wielka Brytania, Irlandia, Szwecja i Niemcy. Żeby osiągnąć sukces, lotnisko musi się rozwijać.

- Szukamy inwestora strategicznego, bez którego sobie nie poradzimy. Wciąż musimy rozbudowywać terminal pasażerski, myślimy o przedłużeniu pasa startowego, powiększeniu płyty postojowej, czy budowie portu przeładunkowego. Mogę powiedzieć, że jest już kilka naprawdę poważnych firm chętnych na zainwestowanie tutaj - przekonuje Marcin Hydzik, prezes Portu Lotniczego. - Prowadzimy też negocjacje z liniami lotniczymi. Właśnie czekamy na pierwsze odpowiedzi na nasze propozycje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 10:09, 15 Gru 2006    Temat postu:

Czy nowa maszyna do odladzania oznacza, ze przejdzie do historii piekny oldschoolowy Star z ktorego pan strazak przy pomocy sikawki odladzal samolot? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAN Chile




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:02, 15 Gru 2006    Temat postu:

mGuitars napisał:
Czy nowa maszyna do odladzania oznacza, ze przejdzie do historii piekny oldschoolowy Star z ktorego pan strazak przy pomocy sikawki odladzal samolot? Wink


Chyba wszyscy na to licza nie tylko w Porcie! Stara dobra Lumella ma niezly przebieg! Wink

Ale to nie to samo co nowy Elephant! Ostatnio jechaly dwie nowki przez Bydgoszcz, ale jeszcze nie do BZG... Niestety ten sprzet portowy kosztuje koszmarne pieniadze, taki lepszy Elephant okolo 1.000.000$ Sad

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
medmatthew




Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pią 14:07, 15 Gru 2006    Temat postu:

A wiadomo coś mniej więcej kiedy doczekamy się sprzętu do push-back'u? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAN Chile




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:13, 15 Gru 2006    Temat postu:

medmatthew napisał:
A wiadomo coś mniej więcej kiedy doczekamy się sprzętu do push-back'u? Wink


nie jest to sprzet niezbedny wiec pewnie troche pozniej po elephantach, 'ruchomych' schodach, wozach strazackich, dostosowaniu Terminala do Schengen, wybudowaniu parkingow, itp itd....

ps. a tak a propos ta wycinka przy Terminalu to nie na opal dla Portu Smile tylko pod parkingi, oczywiscie platne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 19:43, 15 Gru 2006    Temat postu:

Dawno nie bylem przy terminalu - znowu las tna? Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAN Chile




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:55, 15 Gru 2006    Temat postu:

mGuitars napisał:
Dawno nie bylem przy terminalu - znowu las tna? Sad


az wiory leca! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 9:39, 16 Gru 2006    Temat postu:

Wiesz akurat mnie jako milosnika przyrody i inzyniera ochrony srodowiska to nie cieszy, ale w takich sytuacjach uzasadnionych waznym interesem gospodarczym trzeba i tyle - ja nie Greenpeace, nie przykuje sie do sosny na znak protestu Very Happy Zreszta na przeciwko obecnego parkingu na duzym obszarze ladnie rosnie mlodnik... za parenascie latek jak beda te miliony paxow rocznie bedzie juz calkiem ladny las Smile Przy okazji - czy ktorys port lotniczy w Polsce ma jeszcze taka ladna lokalizacje - tuz pod miastem z dobrym dojazdem, a jednoczesnie tak w lesie? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAN Chile




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:17, 16 Gru 2006    Temat postu:

mGuitars napisał:
Wiesz akurat mnie jako milosnika przyrody i inzyniera ochrony srodowiska to nie cieszy, ale w takich sytuacjach uzasadnionych waznym interesem gospodarczym trzeba i tyle - ja nie Greenpeace, nie przykuje sie do sosny na znak protestu Very Happy Zreszta na przeciwko obecnego parkingu na duzym obszarze ladnie rosnie mlodnik... za parenascie latek jak beda te miliony paxow rocznie bedzie juz calkiem ladny las Smile Przy okazji - czy ktorys port lotniczy w Polsce ma jeszcze taka ladna lokalizacje - tuz pod miastem z dobrym dojazdem, a jednoczesnie tak w lesie? Smile


Z tego co wiem bydgoski port lezy najblizej miasta z tych 11 najwiekszych, rowniez ta lesistosc jest tez wyjatkowa, jeszcze jak zyl port w Szymanach to przegrywalismy z kretesem bo EPSY lezy posrodku wielkiego kompleksu lesnego gdzie w okolo nie widac nawet osady ludzkiej...

Co do ciecia lasu to uwazam ze caly ten las od miasta po obwodnice nalezy przeznaczyc pod wycinke, las jest sztuczny nasadzony przez czlowieka kiedys tam, nie przedstawia zadnej szczegolnej wartosci (jak P.N. Borow Tucholskich czy Puszcza Bydgoska) przyrodniczej. Oczywiscie nie chce go wycinac dla wlasnego 'widzimisie' ale teren ten nadaje sie idealnie pod dzialalnosc gospodarcza (zwlaszcza pod SSE) z powodu swietnej komunikacji, dostepnsci mediow, bliskosci lotniska i torow ze mozna by tam pobudowac nie jedna fabryke i stworzyc nowoczesny, zaplanowany Business Park.


pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remigiusz Gadacz




Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 5:36, 17 Gru 2006    Temat postu:

Cytat:
z powodu swietnej komunikacji, dostepnsci mediow, bliskosci lotniska i torow ze mozna by tam pobudowac nie jedna fabryke i stworzyc nowoczesny, zaplanowany Business Park


Albo pobudować nowoczesne osiedle mieszkaniowe.

Później, po kilkunastu latach, gdy już z lotniska Bydgoskiego będzie odlatywało kilka milionów pasażerów rocznie jak znalazł bedzie można otworzyć kancelarię prawniczą, która będzie załatwiała odszkodowania za przymus mieszkania w bezpośredniej bliskości lotniska ... Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 14:42, 17 Gru 2006    Temat postu:

LAN Chile napisał:


Co do ciecia lasu to uwazam ze caly ten las od miasta po obwodnice nalezy przeznaczyc pod wycinke, las jest sztuczny nasadzony przez czlowieka kiedys tam, nie przedstawia zadnej szczegolnej wartosci (jak P.N. Borow Tucholskich czy Puszcza Bydgoska) przyrodniczej. Oczywiscie nie chce go wycinac dla wlasnego 'widzimisie' ale teren ten nadaje sie idealnie pod dzialalnosc gospodarcza (zwlaszcza pod SSE) z powodu swietnej komunikacji, dostepnsci mediow, bliskosci lotniska i torow ze mozna by tam pobudowac nie jedna fabryke i stworzyc nowoczesny, zaplanowany Business Park.


pozdrawiam


Nie! Nie! Nie!
Nie chce tu robic mega-OT i pisac referatu ekologicznego, ale najogledniej piszac to co zasugerowales powyzej jest (bez urazy) malo sensowne. To co chcialbys wyciac to wlasnie czesc Puszczy Bydgoskiej! Mam swiadomosc, ze duza czesc lasow w Polsce to tzw. monokultury gospodarcze i faktycznie maja one mniejsza wartosc ekologiczna niz nieliczne zachowane w stanie blizszym naturalnemu kompleksy lesne, jednak ich likwidacja bylaby zbrodnia na srodowisku. Nie ta droga...takie pomysly radykalnej ingerencji w srodowisko robiono w PRLu i do dzis pokutuje sie za to...nawet takie lasy sa potrzebne srodowisku jak i ludziom, mozna je stopniowo przebudowywac... w skrocie-lepsze takie niz zadne. Zreszta w Borach Tucholskich i wielu innych kompleksach lesnych tez czesc drzewostanu ma taki antropogeniczny charakter. Mysle ze jak na charakter forum i tematu takie wyjasnienie wystarczy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAN Chile




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:49, 17 Gru 2006    Temat postu:

mGuitars napisał:

Nie! Nie! Nie!
Nie chce tu robic mega-OT i pisac referatu ekologicznego, ale najogledniej piszac to co zasugerowales powyzej jest (bez urazy) malo sensowne. To co chcialbys wyciac to wlasnie czesc Puszczy Bydgoskiej! Mam swiadomosc, ze duza czesc lasow w Polsce to tzw. monokultury gospodarcze i faktycznie maja one mniejsza wartosc ekologiczna niz nieliczne zachowane w stanie blizszym naturalnemu kompleksy lesne, jednak ich likwidacja bylaby zbrodnia na srodowisku. Nie ta droga...takie pomysly radykalnej ingerencji w srodowisko robiono w PRLu i do dzis pokutuje sie za to...nawet takie lasy sa potrzebne srodowisku jak i ludziom, mozna je stopniowo przebudowywac... w skrocie-lepsze takie niz zadne. Zreszta w Borach Tucholskich i wielu innych kompleksach lesnych tez czesc drzewostanu ma taki antropogeniczny charakter. Mysle ze jak na charakter forum i tematu takie wyjasnienie wystarczy...


nie wystarczy, ale ze wzgledu na OT zatrzymajmy ta dyskusje w tym miejscu i bedziemy ja kontynuowac przy innej okazji!

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAN Chile




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:59, 17 Gru 2006    Temat postu: PiS mówi "nie" portowi lotniczemu

PiS mówi "nie" portowi lotniczemu


Posłowie PiS z naszego województwa podczas prac nad budżetem gremialnie zagłosowali przeciwko przyznaniu 20 mln zł na rozbudowę bydgoskiego portu lotniczego. Lewica nie zostawiła w niedzielę za to na nich suchej nitki


Poprawkę korzystną dla Bydgoszczy zgłosili parlamentarzyści SLD Grażyna Ciemniak i Sławomir Jeneralski. 20 milionów rządowej dotacji miało zrekompensować naszemu portowi lotniczemu straty wynikające z faktu, że nie jest wpisany na listę europejskich lotnisk regionalnych TEN-T. To oznacza, że do 2010 roku nie może liczyć na pieniądze z unijnych programów rozwoju lotnictwa cywilnego.

W trakcie piątkowego głosowania propozycja Ciemniak i Jeneralskiego przepadła. Przeciwko zagłosowali wszyscy posłowie PiS z naszego regionu, w tym bydgoszczanie: Tomasz Markowski, Tomasz Latos i Andrzej Walkowiak oraz parlamentarzyści z LPR (Witold Hatka z Bydgoszczy wstrzymał się od głosu) i Samoobrony. Za byli posłowie z SLD, Platformy Obywatelskiej i PSL.

- Zupełnie nie rozumiem tego postępowania. Nie chodziło przecież o nieuzasadnione wyszarpywanie z budżetu pieniędzy na lokalne potrzeby, ale o wyrównanie szans naszego lotniska. Dla posłów PiS ważniejsza była jednak klubowa dyscyplina - oburza się Jeneralski.

Andrzej Walkowiak z PiS przyznaje: - Klubowa dyscyplina była dla nas mocnym argumentem, ale nie przesądzającym. Po prostu nie było szans na przeforsowanie tej poprawki nawet przy naszym wsparciu.

To prawda. Poprawka została odrzucona stosunkiem głosów 227 do 201, tak więc nawet gdyby dziewięciu posłów koalicji z Kujawsko-Pomorskiego zagłosowało na "tak", propozycja przepadłaby.

Walkowiak zapewnia, że choć poprawka nie przeszła, bydgoskie lotnisko wciąż ma szanse na pieniądze z budżetu centralnego. - Będziemy w tej sprawie lobbować w rządzie PiS-owskimi kanałami - twierdzi.

Jacek Gałęzewski



Komentarz Gazety

Kolejny raz okazało się, że dla polityków ważniejsza jest partia niż interes wyborców. Po to wybieraliśmy swoich posłów, żeby walczyli o nasze. Zwłaszcza gdy sprawa jest słuszna. Oczywiście wiem, że takie zgłaszane w ostatniej chwili postulaty przedstawicieli każdego z miast rozwaliłyby budżet. Dlatego o port lotniczy trzeba było lobbować zawczasu. A nie jawnie podnosić rękę na "nie" w Sejmie, a potem coś załatwiać pod stołem "PiS-owskimi kanałami". To brudne i nieuczciwe. I na pewno niezrozumiałe dla przeciętnego wyborcy.

Andrzej Tyczyno

zrodlo: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Bydgoszcz - Szwederowo (EPBY/BZG) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 4 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin