Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zderzenie odrzutowca z... szybowcem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:57, 29 Sie 2006    Temat postu: Zderzenie odrzutowca z... szybowcem

Tak, brzmi niemożliwie, a jednak. Pomyślałem, że taki news trochę rozchmurzy nas po tragicznych wydarzeniach ostatnich dni.

Wczoraj w amerykańskim stanie Nevada, w okolicach Minden lecący z San Diego do Reno odrzutowiec dyspozycyjny Hawker 800 (Raytheon Hawker XP 800) uderzył na wysokości 16.000 stóp w nabierający wysokości szybowiec. W związku z ogromną prędkością impet uderzenia oderwał skrzydło szybowca i uszkodził odrzutowiec, głównie w części dziobowej. Przysłowiowym cudem jednak nikt nie zginął. Lecący szybowcem 58-letni Japończyk uratował się na spadochronie. Załoga Hawkera (z trzema klientami na pokładzie) wylądowała awaryjnie (bez możliwości wysunięcia podwozia) w carson City. Pani kapitan doznała nie zagrażających życiu obrażeń. Pozostałe osoby nie ucierpiały fizycznie.
Oto zdjęcie Hawkera po wylądowaniu w Carson:



A to ten samolot jeszcze w całej okazałości:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wszystkim ewentualnym uczestnikom kolejnych wypadków lotniczych życzę co najmniej tyle szczęścia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 22:23, 29 Sie 2006    Temat postu:

Wiesz, przeczytalem o tym z otwartymi ustami. Czy to prawda czy bujda?

A swoja droga to ja rozpoznaje nawet okolice na tym zdjeciu - to sa tereny gdzie jezdze na nartach a w samym Minden nocowalem. Oficjalnie miasteczko nazywa sie "Carson City" a nie samo "Carson" - stolica Newady.

Skad masz ta wiadomosc?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:39, 29 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Skad masz ta wiadomosc?


np. tutaj o tym zdarzeniu pisze [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:40, 29 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Oficjalnie miasteczko nazywa sie "Carson City" a nie samo "Carson" - stolica Newady
Wiem, byłem przejazdem.
slepowron napisał:
Skad masz ta wiadomosc?

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mco




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: epba

PostWysłany: Śro 9:55, 30 Sie 2006    Temat postu:

to i tak mieli farta ...jeszcze 0.5m i by kabine przecielo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tidit




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław/Rzeszów

PostWysłany: Śro 10:30, 30 Sie 2006    Temat postu:

16000 stóp? To szybowiec chyba na fali latał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 15:55, 30 Sie 2006    Temat postu:

Minden to jedno z najslynniejszych szybowisk w stanach. Latalem tam jako berbec z ojcem i bez problemu wykrecilismy 14500 stop na termice. OMwa oczywiscie o AMSL. NIe mniej jednak miejsce to jest jaknajbardziej nawiedzane przez fale wiec mozliwe ze Latal na fali.

Swoja droga niezle wrazenie musial miec pilot szybowca.... rozkoszujesz sie lotem a tu nagle J*b i spadasz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 21:08, 30 Sie 2006    Temat postu:

tidit napisał:
16000 stóp? To szybowiec chyba na fali latał

Ja w tych okolicach widze ludzi latajacych na zwyklych skrzydlach (hang-gliders) na 12000 stop. Wyjatkowo dobre warunki do tego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tidit




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław/Rzeszów

PostWysłany: Czw 7:50, 31 Sie 2006    Temat postu:

To widzę, że tam są wymarzone warunki do szybownictwa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 8:02, 31 Sie 2006    Temat postu:

tidit napisał:
To widzę, że tam są wymarzone warunki do szybownictwa
Bardzo dobre. Nie jest to może Omarama, ale piękne wyniki ludzie robią w Newadzie. Przyzwyczajony do polskich realiów (choćby pogodowych) poczułbyś się jak w aero-raju. Wink
No, ale jako autor tego wątku muszę stwierdzić, że OT się nam robi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAPA




Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: TXL

PostWysłany: Czw 16:35, 31 Sie 2006    Temat postu:

niesamowita historia!
pytanie czyja to byla wina? szbowiec na pewno szedl na visualu, natomiast wydawaloby sie ze jet powinien miec zapewniona separacje..

PS
slepowron napisał:

Ja w tych okolicach widze ludzi latajacych na zwyklych skrzydlach (hang-gliders) na 12000 stop. .

Czyli po polsku: LOTNIE


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:02, 01 Wrz 2006    Temat postu:

LAPA napisał:
niesamowita historia!
pytanie czyja to byla wina? szbowiec na pewno szedl na visualu, natomiast wydawaloby sie ze jet powinien miec zapewniona separacje..


wszystko zalezy w jakiej klasie przestrzeni sie to odbywalo. Podobna historia (zakonczona minieciem o wlos) miala miejsce kilka lat temu w Holandii - jej uczestnikami byl polski Yak40 z VIPem i zwykly szybowiec. CTR lotniska na ktorym ladowal Yak mial przestrzen klasy D (wiec IFRa od VFRa ATC nie separuje tylko daje informacje IFRowi o ruchu VFR i odwrotnie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 15:16, 01 Wrz 2006    Temat postu:

HG napisał:

Podobna historia (zakonczona minieciem o wlos) miala miejsce kilka lat temu w Holandii

Zeby daleko nie szukac to dwa lata temu podobne miniecie mialo miejsce w warszawie. Tyle ze w Wawie to bylo ewidentne przekrocznie przestrzeni przez patyka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:47, 01 Wrz 2006    Temat postu:

bartek_ql napisał:
Zeby daleko nie szukac
Niedawno w okolicach Babiej Góry nasz rodzimy 737 miał podczas zniżania bliskie spotkanie z dwoma paralotniarzami (historię znam z pierwszej ręki). Odelgłość wynosiła około 150-200 metrów. Na szczęście nikomu nic się nie stało, ale wraz z udoskonalnaiem szmatolotów ten problem zaczyna być coraz poważniejszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 19:39, 01 Wrz 2006    Temat postu:

LAPA napisał:
niesamowita historia!
pytanie czyja to byla wina? szbowiec na pewno szedl na visualu, natomiast wydawaloby sie ze jet powinien miec zapewniona separacje..

Wydaje sie ze obaj byli w klasie przestrzeni powietrznej "E" - w takim razie przy dobrej widocznosci musz a polegac na "see-and-avoid". Nawet jak lecisz na planie IFR tak jak ten jet.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin