Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wypadek Lotniczy Su-22 w Powidzu rok bodajże 2001 lub 2003 r

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wuju




Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świętochłowice (śląskie) EPPW EPKT

PostWysłany: Sob 19:10, 30 Gru 2006    Temat postu: Wypadek Lotniczy Su-22 w Powidzu rok bodajże 2001 lub 2003 r

Witam mam pytanko w sprawie wypadku w którym stracono 2 pilotów Sad oraz Su-22. Wiem ze warunki podobno były bardzo złę kiedys miałem stronke w necie opisujaca tamte zdarzenie ale niestety to nyło dawno i jej nie mam. Czy mógłby mi ktos naświetlić jak to wygladało dokladnie i gdzie sie rozbił samolot?? Chodzac po lesie wzdłuż linii naprowadzajacych przed tzw betonka nie znalazłęm żadnych sladów czy miało to miejsce juz na płycie lotniska?? Z góry dziekuje za odpisanie

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elcin




Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław/EPWR

PostWysłany: Sob 19:16, 30 Gru 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] tu masz co nieco o tym napisane z tego co tam jest wydaje mi sie ze bylo to na pasie bo jak przy ladowaniu ale nie wiem......

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wuju




Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świętochłowice (śląskie) EPPW EPKT

PostWysłany: Sob 19:49, 30 Gru 2006    Temat postu: Wypadek Lotniczy Su-22 w Powidzu rok bodajże 2001 lub 2003 r

Dzieki Elcin Smile ale jak jakies osoby maja jeszcze jakies informacje chetnie sie dowiem z góry dziękuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pingwin




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: (EPMI)

PostWysłany: Nie 12:50, 31 Gru 2006    Temat postu:

13 czerwca 2001 roku na Su-22 UM3k "102" 69 serii produkcyjnej zgineli ppłk. dypl. pil. Maciej Górkiewicz i por. inz. pil. Arkadiusz Madej.
Katastrofa w Powidzu w nocy, z powodu fatalnych warunków atmosferycznych piloci podchodzili drugi raz do lądowania.
Przyczyną był błąd: służb naziemnych (nie skierowanie na zapasowe lotnisko) i załogi (pomylenie świateł strefy rozśrodkowania, ze światłami DS-2 i brak kontroli (Major instruktor - nalot ogólny ponad 1800h)

Może źle to zabrzmi ale , dobrze że spadli tu gdzie spadli poniewaz lot dalej na wprost spowodował by nie lądowanie na pasie tylko wlecenie w strefe rozśrodkowania, wtedy mogło by byc trochę gorzej...


Miejsce wypadku
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wuju




Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świętochłowice (śląskie) EPPW EPKT

PostWysłany: Nie 13:58, 31 Gru 2006    Temat postu:

dziekuje a c oto tzw strefa rozśrodkowania ?? sorki ale niewiem. i dzieki za fajna fotke i info

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:00, 31 Gru 2006    Temat postu:

pingwin napisał:

Przyczyną był błąd: służb naziemnych (nie skierowanie na zapasowe lotnisko)


Mam nadzieję że tego typu podejście do personelu ATS należy już do przeszłości; jeteśmy ponoć w NATO a nie w Układzie Warszawskim i to dowódca statku powietrznego powinien podejmować decyzje odnośnie odejścia na zapas.
Pomijam, że odesłanie samolotu na zapas w LWP uchodzi za ujmę na honorze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pingwin




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: (EPMI)

PostWysłany: Nie 15:41, 31 Gru 2006    Temat postu:

Wuju napisał:
dziekuje a c oto tzw strefa rozśrodkowania ?? sorki ale niewiem. i dzieki za fajna fotke i info


Strefa rozśrodkowania samolotów ze schronochangarami typu S.
Obecnie strefa 7 elt.

Atco napisał:

Mam nadzieję że tego typu podejście do personelu ATS należy już do przeszłości; jeteśmy ponoć w NATO a nie w Układzie Warszawskim i to dowódca statku powietrznego powinien podejmować decyzje odnośnie odejścia na zapas.
Pomijam, że odesłanie samolotu na zapas w LWP uchodzi za ujmę na honorze.


A tego to nie wiem...
ale nie łatwo jest podjąć decyzję o odlocie na inne lotnisko kiedy się ląduje w nocy, we mgle... ale z drugiej strony ryzykować zyciem...?
Nie wiem co wtedy mysleli piloci. Tego to chyba nikt nie wie...

Jeszcze dodam tylko że chwilkę przed ich startem z powietrza powrócił jeden z pilotów ... który miał spore problemy z posadzeniem maszyny ( z tych samych powodów co ś.p piloci na szparce 102.
Ale jak to powiedział "Matka Boża w ostatniej chwili pokazała mi dziurę na pas"... Wyszedł z samolotu granatowy ze strachu...

(Przepraszam ale jeśli bede musiał to usunę dwa ostatnie zdania.)

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 16:57, 31 Gru 2006    Temat postu:

pingwin napisał:

ale nie łatwo jest podjąć decyzję o odlocie na inne lotnisko kiedy się ląduje w nocy, we mgle... ale z drugiej strony ryzykować zyciem...?


Też nie sądzę, żeby lepiej było się zabić niż polecieć na zapasowe.
Wydaje mi się że ogólna zasada w razie napotkania pogody poniżej minimów powinna brzmieć "w tył zwrot", ci, którzy się do niej stosują żyją długo i szczęsliwie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin