Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ryanair - czy nadal bezpieczny?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:17, 06 Lut 2006    Temat postu: Ryanair - czy nadal bezpieczny?

Ryanair uważany jest za przewoźnika, który zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Czy jednak przekonanie to nie zostanie podważone przez ostatnie potknięcia (głównie jego pilotów)?
Dziś na przykład w duńskim Århus Boeing 737-800 z Londynu nie wyhamował i zatrzymał się poza pasem startowym. Obyło się bez ofiar, ale...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:23, 06 Lut 2006    Temat postu:

Toż to nawet nie incydent. Pewnej Linii Lotniczej też się coś takiego przydarzyło w pewnympolskm mieście na literę G kilka lat temu.
Bez paniki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pon 15:17, 06 Lut 2006    Temat postu:

Wypadnicia za pas sie zdarzaja i to chyba dosc czesro (kilka w ciagu roku). Moim zdaniem wina jest rozlozona na 3 strony - pilota, ktory za pozno przyziemil badz zaczal chamowac, lotniska - ktore nie dopilnowalo, zeby pas byl w idealnym stanie, pogody - ktora to moze utrudnic zycie kazdemu.

No chyba, ze warunki byly idealne, czyli zero wiatru, slonecznie, sucho - wtedy wine mozna zrzucic na pilota, ew. na maszyne!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:24, 06 Lut 2006    Temat postu:

Zapraszam do PKBWL, etat czeka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:22, 06 Lut 2006    Temat postu:

Są już bardziej szczegółowe informacje. Wyhamował, a przy kołowaniu wyjechał jednym kołem w błotko przy pasie, dalej ani rusz. Nic takiego jednym słowem. Choć może trochę zbyt często słychać o różnych drobiazgach, mam nadzieję że na nich się skończy.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Pon 17:22, 06 Lut 2006    Temat postu: odp

.. jaka jest skuteczność rewersów, tzn. ile mocy silnika jest wykorzystywanej do skrócenia dobiegu samolotu po wylądowaniu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pon 17:31, 06 Lut 2006    Temat postu:

Eeee, wjechanie w blotko!!! A bylo na poczatku tak powiedziane, jakby faktycznie wyjechal za pas w trakcie ladowania, a nie kolowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:50, 06 Lut 2006    Temat postu:

To tak jak pare lat temu w KTW co to samolot pewnej duzej lini wyjechal lekko z pasa, a w rmf trabili ze "katastrofa w Pyrzowicach" Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Wto 2:23, 07 Lut 2006    Temat postu: Re: odp

lumix napisał:
.. jaka jest skuteczność rewersów, tzn. ile mocy silnika jest wykorzystywanej do skrócenia dobiegu samolotu po wylądowaniu ?

Zalezy od typu kierownicy odwracacza ciagu. Takie jak w DC-9 daja 100% odwrocenie ciagu ale w momencie zalaczenia odwracaczy moc silnika to nie 100% . Ale przeciez wektror odwrocenia ciagu nie jest idealnie przeciwny do wektora kierunku lotu wiec skutecznosc wzgledem ciagu napedzajacego samolot podczas startu bedzie duzo mniejsza.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 2:37, 07 Lut 2006    Temat postu: Re: odp

lumix napisał:
.. jaka jest skuteczność rewersów, tzn. ile mocy silnika jest wykorzystywanej do skrócenia dobiegu samolotu po wylądowaniu ?

skutecznosc ta jest zwykle rzedu polowy pelnej mocy (moze nawet byc troche mniej) ze wzgledu na szalone straty (zawirowania) spowodowane odwroceniem ciagu. Niektore rewersery sa lepsze niz inne. Dodatkowo skutecznosc bardzo zalezy od szybkosci samolotu - im wieksza szybkosc tym wieksza ich skutecznosc.

Ten niedawny wypadek ladujacego Southwest 737 na Chicago Midway byl wlasnie spowodowany za poznym wlaczeniem rewersera - rewerser zostal wlaczony okolo 17 sekund po dotknieciu pasa - grubo za pozno aby cos pomogl.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Wto 7:12, 07 Lut 2006    Temat postu:

Wlasnie. Tym bardziej ze w przypadku Southwesta pilot troche przecholowal z punktem przyziemienia (z tego co mi wiadomo to ladowal na autopilocie - i dziwie sie ze w takich warunkach tak postapil) - przyziemil w 1/3 dlugosci pasa 31C - i tak jak slepowron napisal jeszcze za pozno wlaczyl thrust reverses... I efekt jaki byl sami widzice - zamiescilem fotki na af.pl i na a.net
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 8:47, 07 Lut 2006    Temat postu:

Co do Ryana to niedawno na poludniu Polski (bylo o tym na forum) przy starcie przeszlifowal ogonem po pasie i po starcie zaraz podszedl do ladowania. Pewnie sie paxy niezle strachu najedli Wink
U mnie w Bydgoszczy z kolei minimum raz siadali w takiej mgle ze az strach Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 10:53, 14 Lut 2006    Temat postu:

Podsylam artykul z dzisiejszej rzeczpospolitej
[link widoczny dla zalogowanych]
"...Dwie dziennikarki zatrudniły się w Ryanairze jako stewardesy praktykantki. Przez 5 miesięcy filmowały bez wiedzy pracodawcy program szkoleniowy i warunki pracy na pokładzie. Z nagrania wynika, że personel naziemny nie sprawdza dokładnie paszportów przed wejściem pasażerów do samolotu, a maszyny nie są porządnie posprzątane. Piloci, stewardesy i stewardzi muszą pracować więcej, niż przewidują umowy. Jeśli nie chcą tego robić, mogą zostać zwolnieni. .."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:19, 14 Lut 2006    Temat postu:

Przecież to nie personel Ryanaira sprawdza paszporty ani nie sprząta samolotu.

"Piloci, stewardesy i stewardzi muszą pracować więcej, niż przewidują umowy. Jeśli nie chcą tego robić, mogą zostać zwolnieni" - to straszne! W Polsce nie do pomyślenia!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Wto 11:32, 14 Lut 2006    Temat postu:

Hehm, wiecie co, wymyslili na to nawet slowo. To sie nazywa... KAPITALIZM. Albo harujesz jak wol, albo spisz na ulicy. Niestety, ale takie zycie. Nie ma latwo. Za darmo to mozna tylko w morde dostac. A jezeli chcesz zyc na poziomie, musisz ciezko pracowac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin