Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozbił się samolot [EPBY/FK12 Comet]
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ajracing




Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 20:29, 26 Sie 2006    Temat postu:

Hmmmmm . A w interii na zdjęciu pokazany jest zupełnie inny samolot (jakieś przekłamanie).... zresztą co za różnica... itak piloci nie żyją...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
santa




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 20:30, 26 Sie 2006    Temat postu:

Dokładnie, zginęli od uderzenia. Moi kumple pobiegli od razu do wraku i mówili, że w połowie drogi samolot już nie istniał Sad Ale powiedzieli,że ciała wyglądały "normalnie" ;(;(;(;(;( w momencia dotknięcia ziemi samolot od razu eksplodował [*][*]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 20:58, 26 Sie 2006    Temat postu:

To przerazajace... Sad

Caly czas jak o tym mysle nieodparcie mi sie nasuwa tekst utworu "Cien wielkiej gory" Budki Suflera.. smutny utwor ale piekny i adekwatny do zaistnialej sytuacji tekst Sad

Ona przychodzi chytrze,
Bez ostrzeżeń i gróźb,
Krzyczy pękniętą liną,
Kamieniem zerwanym spod stóp,
Spod stóp.

Wszystko zaczyna się zwykle,
Jak każdy wspinaczki dzień,
Trudny dzień.

Ściana, droga pod szczyt,
A potem nagle krzyk - oooooo...

Góry wysokie, co im z Wami walczyć karze?
Ryzyko, śmierć, te są zawsze tutaj w parze.
Największa rzecz, swego strachu mur obalić,
Odpadnie stu, lecz następni pójdą dalej!

Góry wysokie, wiem co z Wami walczyć każe,
Ryzyko, śmierć, te są zawsze tutaj w parze.
Na rzęsach szron, inni już idą dalej,
Na twarzy śmiech lecz są nowi, śmiali są,
Tylko czasem zamyślenie, tylko czasem zamyślenie.

Sam możesz wybierać los, szczytów, szczytów ślad
Sam możesz wybierać los, zrozum to, wejdź na szczyt!

Góry wysokie, co im z Wami walczyć każe?
Ryzyko, śmierć, te są zawsze tutaj w parze.
Największa rzecz, swego strachu mur obalić,
Odpadnie stu lecz następni pójdą dalej
Tylko czasem zamyślenie, tylko czasem zamyślenie.

Sam możesz wybierać los, szczytów, szczytów ślad
Sam możesz wybierać los, zrozum to, wejdź na szczyt!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
santa




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 21:04, 26 Sie 2006    Temat postu:

Na tvn24 powiedzieli, że do wypadku doszło podczas próby lądowania... o_O Nie wiem jak miał lądować z ok.300m. ;|

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 21:04, 26 Sie 2006    Temat postu:

piękne słowa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 21:07, 26 Sie 2006    Temat postu:

Z kolei onet.pl podal:
Cytat:
Za sterami maszyny siedział siedział 50-letni właściciel samolotu, obok niego - jeden z najlepszych pilotów aeroklubu bydgoskiego.

Wiadomo cos wiecej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
santa




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 21:10, 26 Sie 2006    Temat postu:

Wiesz, nie wiem czy mogę pisać nazwiska tych pilotów [*][*] może lepiej nie.... chyba mi nie wypada Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Max




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: bydgoszcz

PostWysłany: Sob 21:17, 26 Sie 2006    Temat postu:

w zbliżeniach na tv3 bydgoszcz podali że pilotem był karol K. z nakła. przedsiębiorca i właściciel samolotu a pasażerem był jego 52-letni znajomy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil




Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 21:55, 26 Sie 2006    Temat postu:

Mi na myśl przychodzą te słowa:

Śmierć znaczy ostatnią sekundę istnienia człowieka i będzie to sekunda
zawsze ostatnia, bez względu na to, w którym miejscu stoją wskazówki
zegara i co jest napisane na kartkach kalendarza.
Krzysztof Wolicki


Zginęli dwaj wspaniali piloci i wszystkim nam będzie ich bardzo brakowało...
Odeszli od nas w dniu swojego święta i do tej pory nie mogę uwierzyć w to co się stało...
Niech odpoczywają w pokoju ['].


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
santa




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 22:02, 26 Sie 2006    Temat postu:

proszę:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebacyw




Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY / Bydgoszcz :)

PostWysłany: Sob 22:17, 26 Sie 2006    Temat postu:

do teraz nie moge w to uwierzyć,kilka minut przed tragedią widziałem go lecącego nad moim blokiem [*]
okło 2 godziny przed tragedią



Screeny z mojego okna




[*]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
santa




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 22:21, 26 Sie 2006    Temat postu:

Wiesz Sebacyw, comet nie leciał w formacji, latał w tym czasie nad aeroklubem.. a ten dwupłat na twoich fotach to pociak.

[*]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 22:42, 26 Sie 2006    Temat postu:

Troche informacji o samolocie:
Samolot FK12 dla odbiorców w Polsce

Informacje wstępne

Właścicielem projektu samolotu FK12 jest niemiecka firma B&F. CSL-T Krosno jest producentem tego samolotu, na zlecenie firmy B&F.

CSL-T prowadzi samodzielną sprzedaż samolotu FK12 w Polsce w oparciu o specjalną umowę handlową i na określonych w umowie warunkach. Jednym z podstawowych warunków jest wymóg zarejestrowania samolotu w Polsce oraz uiszczenie przez CSL-T opłaty licencyjnej na rzecz firmy B&F za pozwolenie sprzedaż każdego egzemplarza.

Samolot FK12 Comet jest dwupłatem z trzykołowym podwoziem w układzie klasycznym, kółko tylne sterowane. Kabina z dwoma miejscami w układzie „tandem”; kabina „otwarta” lub z oszkleniem otwieranym na bok. Usterzenie klasyczne. Szkielety usterzeń wykonane z blachy i rurek duralowych, z żeberkami piankowymi, opłótnione.

Kadłub w przedniej części posiada stalową, spawaną kratownicę, stanowiącą kabinę załogi. Tylna część kadłuba jest również kratownicą, ale nitowaną z rur duralowych. Kratownica przednia jest oprofilowana osłonami laminatowymi, natomiast tylna część jest opłótniona.

Zbiorniki paliwa umieszczone w przedniej części kadłuba, na podłodze. Istnieje możliwość zabudowy zbiornika o większej pojemności oraz jednego lub dwóch zbiorników dodatkowych.

Skrzydła górne i dolne – dźwigarowe, z kesonem laminatowym o konstrukcji przekładkowej, z żeberkami piankowymi pomiędzy dźwigarem głównym i tylnym, opłótnione. Skrzydła zaopatrzone w lotkę spełniającą również funkcję klapy.

Górne i dolne skrzydła są połączone ze sobą za pomocą laminatowych stójek oraz profilowanych cięgien stalowych.

Samolot wyposażony jest w silnik Rotax 912UL2 lub Rotax 912ULS i dwułopatowe śmigło drewniane o stałym skoku lub trójłopatowe śmigło z laminatu węglowego o skoku nastawialnym na ziemi oraz w podstawowy zestaw przyrządów pilotażowych i do kontroli pracy silnika, zabudowany w tylnej kabinie (przyrządy w przedniej kabinie stanowią wyposażenie dodatkowe).

Samolot posiada niemieckie świadectwo typu w klasie UL. Jest budowany i dopuszczony do eksploatacji według niemieckich przepisów dotyczących budowy samolotów ultralekkich (BFU) o maksymalnej masie startowej do 472,5 kg.

W Polsce samolot ten może być rejestrowany (bez problemów) w kategorii SPECJALNY.

Do tej pory wyprodukowano łącznie 62 szt. samolotów FK12, w tym jeden dla Klienta z Polski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Herhor




Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Nie 9:29, 27 Sie 2006    Temat postu:

Straszna tragedia [*]. Widziałem go w powietrzu około 19:00, jak robił "ostatnie" akrobacje... Niech piloci odpoczywają w pokoju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LAN Chile




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:21, 27 Sie 2006    Temat postu:

[']

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin