Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Katastrofa lotnicza w Brazylii [B738]
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 8:06, 01 Paź 2006    Temat postu:

Pereira said the jetliner may have either collided with a Brazilian-made Legacy executive jet or the two aircraft may have grazed each other.

"There was some kind of contact between the two aircraft and it is highly probable that this was the cause," he said. "But we will only be absolutely certain after a full investigation."

"The main question the investigation must address is how can this happen with two ultramodern aircraft with collision-preventing equipment," he said.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:16, 01 Paź 2006    Temat postu:

Oto zdjecie przypuszczalnego sprawcy już PO kolizji. Zastanawiajace jak niewielkie ma uszkodzenia w kontekscie tego co sie stalo.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 19:28, 01 Paź 2006    Temat postu:

Faktycznie niewielkie sa te uszkodzenia jakkolwiek wyraznie widac ze ten samolot mial kolizje z "czyms". Nie bylo to raczej UFO lub ptaki (nie na FL300) wiec wchodzi w gre tylko jakis inny obiekt latajacy (meteorytow tez nie biore pod uwage). Poniewaz zaden inny trzeci samolot sie nie zglosil wiec metoda dedukcja mozna przypuszczac ze ten 737 byl tym "czyms".

Nie nalezy zapominac ze wypadki lotnicze sa czesto spowodowane niewlasciwa reakcja pilotow ktorzy sa nagle czyms "zaskoczeni". Ile to juz katastrof bylo spwodowane tym ze uwaga pilotow zostala na tyle zachwiana przez drobna awarie ze zapomnieli o podstawowych sprawach. Oczywiscie jest calkiem mozliwe ze ten 737 mial nieszczesie zostac naruszony w jakim krytycznym miejscu i piloci rzeczywiscie byli bezsilni. Obawiam se ze w tym wypadku dlugo bedzie nam czekac na jakies konkrety.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Nie 19:35, 01 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 19:31, 01 Paź 2006    Temat postu:

Cóż, rany na nożu są przeważnie mniejsze niż na jego ofierze!

Nie mogę się powstrzymać, żeby nie zadać jadko kolejny kluczowego pytania: jak mogło dojść do kolizji tak nowoczesnych maszyn. Czasami stajemy zupełnie bezradni wobec tego co się dzieje: po co te wszystkie systemy skoro może dojść do czegoś takiego. Wiem, wiem... ale nie przestaję się dziwić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 19:33, 01 Paź 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
pytania: jak mogło dojść do kolizji tak nowoczesnych maszyn.

To bedzie bez watpienia glowna tu zagadka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Nie 23:40, 01 Paź 2006    Temat postu:

eu01 napisał:
Oto zdjecie przypuszczalnego sprawcy już PO kolizji. Zastanawiajace jak niewielkie ma uszkodzenia w kontekscie tego co sie stalo.


Chcialbym opublikować to zdjęcie na pasazer.com. Potrzebuję Twoją zgodę oraz źródło skąd została fotka ściągnięta. Dzięki!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 23:52, 01 Paź 2006    Temat postu:

stenus napisał:
Potrzebuję Twoją zgodę oraz źródło skąd została fotka ściągnięta. Dzięki!

Jego zgody raczej nie potrzebujesz - on sam je sciagnal z airliners.net (mozesz je tam wszystkie zobaczyc - jest ich nawet wiecej). Zdjecie ma w dolnym prawym rogu znak "Forca Aerea Brasileira" (z literami portugalskimi) czyli zdjecia te sa wlasnoscia brazylijskiej linii (Air Brasil) i obecnie sa publikowane na calym swiecie a wiec raczej smialo mozesz je publikowac na stronach internetowych. Jak chcesz byc taki uprzejmy to wspomnij "Forca Aerea Brasileira".

Z ostatniej cvhwili - tu jest podobno potwierdzenie (po portugalsku) ze istotnie oba samoloty sie zetknely w locie.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pon 0:03, 02 Paź 2006    Temat postu:

Czy piloci GOL'a po incydencie (zderzeniu), nawiązali jakiś kontakt z atc?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 0:18, 02 Paź 2006    Temat postu:

wegi napisał:
Czy piloci GOL'a po incydencie (zderzeniu), nawiązali jakiś kontakt z atc?

Nie ma obecnie zadnych takich informacji.
Pewne zdjecia z miejsca wypadku pokazuja wysuniete podwozie w 737 - niektorzy spekuluja ze piloci wysuneli podwozie aby zmniejszyc szybkosc opadania.
Tymczasem pasazerowie w tym Legacy mowia ze nie zauwazyli Boeinga az byl doslownie "nad nimi" ale poczuli uderzenie o godzinie 17:30 lokalnego czasu. Piloci tego samolotu natomiast sa zdziwieni ze pokladowy TCAS nie ostrzegl ich o Boeingu.
[link widoczny dla zalogowanych]

Tymczasem to nastepne zrodlo (po portugalsku) jakoby mowi ze piloci z Legacy moga byc pociagnieci do odpowiedzialnosci karnej.
[link widoczny dla zalogowanych]

Pisze to wszystko na podstawie tego co pisza Brazylijczycy na forum airliners.net. Angielsko-jezyczne wiadomosci na ten temat sa bardzo skape w tym momencie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 1:59, 02 Paź 2006    Temat postu:

Odpowiedzi powinny byc w danych z TCAS zanotowanych w "czarnej skrzynce" B738. Kontrola naziemna nad Amazonka jest moooocno ograniczona, o tym zreszta nie jedna publikacja byla.
Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze sprawny TCAS nie poinformowal zalogi o drugim samolocie. Sprawa dziwnie przypomina Tu154 oraz B757 nad Szwajcaria. Tam sprawa toczyla sie latami i zakonczenie miala podwojnie dramatyczne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 8:03, 02 Paź 2006    Temat postu:

Adams_ napisał:
Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze sprawny TCAS nie poinformowal zalogi o drugim samolocie. .

W prasie brazylijskiej (na podstawie informacji z airliners.net) sa spekulacje ze zaloga Legacy miala wylaczony TCAS. Oczywiscie zachodzi pytanie dlaczego - na to teraz odpowiedzi nie ma. Jesli tez mieli wylaczony transponder to TCAS w 737 nie mogl ich widziec. TCAS polega na prawidlowo dzialajacych transponderach. A swoja droga nic nie usprawiedliwia tak kiepskiego pokrycia radarowego (jesli to prawda) - oba samoloty byly na trasach laczacych duze miaste, jak cie nie stac na pokrycie radarem 100% Amazoni to chociaz pokryj glowne szlaki przelotowe a jak nawet na to cie nie stac to traktuj ten obszar jak "ocean" i wprowadz oceaniczne zasady separacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów

PostWysłany: Pon 9:09, 02 Paź 2006    Temat postu:

[quote="slepowron"][quote="wegi"]Tymczasem to nastepne zrodlo (po portugalsku) jakoby mowi ze piloci z Legacy moga byc pociagnieci do odpowiedzialnosci karnej.
[link widoczny dla zalogowanych] [quote]

Akurat z tego tekstu wynika, ze zostanie przeprowadzone sledztwo, ale na razie nie ma zadnych dowodow, ktore wskazywalyby na wine pilotow Legacy: nao ter indícios que apontem para a responsabilidade do piloto Joe Libore e o co-piloto Jan Palldino do jato Legacy que teria se chocado contra o Boeing 737-800 da Gol . Oczywiscie jesli dochodzenie wykaze ich wine, zostana wyciagniete konsekwencje.
Ja natomiast zastanawima sie czy jest mozliwe zeby Legacy wystartowal z lotniska bez wiezy kontrolnej, bo takie info tez znalzlam gdzies na stronie portugalsko jezycznej... Chociaz to akurat i tak niewiele zmienia. Jesli wylaczyli TCAS, to po pierwsze trzeba soprawdzic czy tego nie robia 'zwyczajowo' nad Amazonia . Nie zdziwilabym sie gdyby piloci Gol'a tez odlaczyli TCAS. Mnie dziwi dlaczego nikt ich nie ostrzegl przez radio! Rolling Eyes
Co do pokrycia, przypominam ze w Uberlingen tez doszlo do kolizji, chociaz tam akurat z tym problemu nie ma.

PS: Tu tez sa zdjecia Ejeta:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 18:31, 02 Paź 2006    Temat postu:

Marta napisał:
Ja natomiast zastanawima sie czy jest mozliwe zeby Legacy wystartowal z lotniska bez wiezy kontrolnej, bo takie info tez znalzlam gdzies na stronie portugalsko jezycznej... Chociaz to akurat i tak niewiele zmienia.

To rzeczywiscie niewiele zmienia. Nie jest nielegalne wystartowanie z niekontrolowanego lotniska, oni i tak byli jak najbardziej pod kontrola ATC jak juz lecieli wysoko. Ostatnie spekulacje z prasy brazylijskiej (na forum airliners.net) tocza sie wokol mozliwosci ze akurta tuz przed zderzeniem oba samoloty byly pod kontrola innych centrow i ze Legacy dostal pozwolenie na zmiane wysokosci bez powiadomienia sasiedniego centrum ktore kontrolowalo 737.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 23:27, 02 Paź 2006    Temat postu:

Ktos pokazal intersujaca mape lotnicza z zaznaczonym czerwona kropka miejscem gdzie GOL uderzyl w ziemie. Chodzi tu glownie o ta ciensza niebieska linie (lekko zygzatowa, przechodzi przez NABOL i XINGU) ktora pokazuje ze do wypadku doszlo prawie dokladnie na granicy miedzy centrami Manaus i Brasilia.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 6:48, 03 Paź 2006    Temat postu:

bez komentarza ..

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin