Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Awarie, uszkodzenia samolotów

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawelbelzyce




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: UL980

PostWysłany: Wto 13:14, 23 Maj 2006    Temat postu: Awarie, uszkodzenia samolotów


Witam

Prosze o zamieszczanie informacji nt. awarii, uszkodzen samolotow (jak w przypadku B747 LH i innych zdarzeniach)

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawelbelzyce




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: UL980

PostWysłany: Wto 13:15, 23 Maj 2006    Temat postu:

Marta napisał:
witam,
znalzlam serie fotek lekko uszkodzonego A320. na tym forum niestety nie podaja dat umieszczenia nowych materialow, ale tymniemniej wyglada to ciekawie . mam nadzieje ze nie trzeba sie logowac...

[link widoczny dla zalogowanych]

jesli logowanie jest konieczne, tutaj jest pare fotek:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


przetlumacze 'na rybke' tekst ktory jest na gorze (jesli ktos ma chec go poprawic, to prosze bardzo, bo tego typu slownictwo hiszp nie nalezy do moich najmocniejszych stron ):
Bohaterem tego zdarzenia jest nalezacy do air france airbus a320. do incydentu doszlo w paryzu. najbardziej prawdopodobna przyczyna to pomylka pracownika, ktory pociagnal dzwignie uruchamijaca przednie podwozie i wlaczyl hamulec hydrauliczny . czujnik ktory okresla czy samolot znajduje sie na ziemi, blokujac urzadzenia, nie dzialal. po schowaniu kola, przednia czesc samolotu upadla na ziemie (btw, 'morro' po hiszpansku znaczy rowniez 'pysk', wiec tlumaczac po paru glebszych, moznaby napisac, ze 'samolot upadl na pysk' ). poniewaz do samolotu przypiety byl rekaw, wyrwalo drzwi.

jesli ktos wszedl na strone, to podpisow pod zdjeciami nie ma chyba sensu tlumaczyc, bo i tak wszystko widac .

pozdr,
mh


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 13:17, 23 Maj 2006    Temat postu:

Chciałbym zauwazyc ze pod linkami które Marta podała nie ma zadnych zdjęć Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jachub




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa-Wyględów

PostWysłany: Wto 13:30, 23 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Chciałbym zauwazyc ze pod linkami które Marta podała nie ma zadnych zdjęć Sad


Są są, naciśnij tylko w tej tabelce "free"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 13:32, 23 Maj 2006    Temat postu:

Jachub napisał:
Gabec napisał:
Chciałbym zauwazyc ze pod linkami które Marta podała nie ma zadnych zdjęć Sad


Są są, naciśnij tylko w tej tabelce "free"

A no rzeczywiście... takie maleńskie na dole - nie zauważyłem. Dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów

PostWysłany: Wto 14:01, 23 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Jachub napisał:
Gabec napisał:
Chciałbym zauwazyc ze pod linkami które Marta podała nie ma zadnych zdjęć Sad


Są są, naciśnij tylko w tej tabelce "free"

A no rzeczywiście... takie maleńskie na dole - nie zauważyłem. Dzięki


nie dalo sie ich powiekszyc, sorry. kiedy probowalam je zwiekszyc, byly bardzo niewyrazne. nieco wyrazniejsze i wieksze sa na stronie extracrew, ale ta jednak wymaga logowania, bo sprawdzilam z innego komputera.
a ja ciagle nie rozumiem czemu hiszpanie zamiast 'nos' mowia 'pysk/ryj'...niby juz sie powinnam przyzwyczaic, bo tych hiszp forow lotniczych troche czytam, ale nie moge Twisted Evil .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonk2




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO / EPWA

PostWysłany: Śro 18:09, 24 Maj 2006    Temat postu:

Marta napisał:
a ja ciagle nie rozumiem czemu hiszpanie zamiast 'nos' mowia 'pysk/ryj'...niby juz sie powinnam przyzwyczaic, bo tych hiszp forow lotniczych troche czytam, ale nie moge Twisted Evil .


Po polsku często mówi się też "dziób" analogicznie jak u ptaka, a to jest już zblizone do "pysk".
Ale zgadzam się, że są pewne różnice nikt nie będzie mówił, że kaczor ma "pysk / ryj / nos", kaczor ma "dziób" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawelbelzyce




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: UL980

PostWysłany: Nie 1:59, 04 Cze 2006    Temat postu:

KubaN napisał:


Pożar silnika w 767 AA
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Oprócz tego że się "zjarało" nic więcej nie wiem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów

PostWysłany: Nie 18:39, 04 Cze 2006    Temat postu:

witam,
Wrzucę fotki dasha sasu, ale zaznaczam ze nie są zbyt spotterskie, bo nie ma na nich regu, a jedynie przyczyna zawrócenia samolotu spod okecia z powrotem do cph Wink .
lot odbył sie 7.08.05, jego oznaczenie to SK2751, planowany przylot do epwa to 15:40. ostatecznie dotarliśmy do wawy koło 20, bo kolejny samolot (tym razem md83 Question ) odleciał z Kastrup z opóżnieniem (zamiast 17.30 o 18.10) z powodu burzy z piorunami, jaka rozpętała się nad lotniskiem Rolling Eyes .

widok z wewnątrz:
[link widoczny dla zalogowanych]]

widok z zewnatrz:

[link widoczny dla zalogowanych]

ps: z tego co znalazłam na stronie lotu, to wygląda na to, że trasa cph-waw będzie obsługiwana przez embraery i dashe, czyli pora pożegnać się z md - to otwieranie i zamykanie podwozia słyszalne w całym samolocie, to była poezja Smile ...

ps2: zgodnie z prośbą wrzuciłam przez imageshack i mam nadzieję, że chodzi, bo imageshack rożne cuda mi swego czasu wyczyniał z obrazami (zmieniając np ich rozdzielczość Confused, choć opcja resize image nie była zaznaczona bądż ustawiał inną niż zaznaczona) i dlatego przeskoczyłam na rapidshare Wink

pozdr,
mh


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 6:57, 05 Cze 2006    Temat postu:

taka mała ciekawostka (swoja droga ciekaw jestem czy pasazerowie sie zorientowali i jesli tak to co czuli):

DATE: 01.06.2006 LOCAL TIME: evening LOCATION: Shanghai-Intl AP (ZSPD) COUNTRY: China
AIRLINE: Qatar AW TYPE: Airbus A330-202 REGISTRATION: A7-ACJ C/N: 746 AGE: 0 y + 1 m
OPERATION: ISP FLIGHT No.: - FROM: Shanghai TO: Doha VIA: -
OCCUPANTS: PAX: - CREW: -
FATALITIES: PAX: 0 CREW: 0 OTHER: 0
INJURIES: PAX: 0 CREW: 0 OTHER: 0
DAMAGE TO AIRCRAFT: minor / none
After take off, the aircraft suffered a double engine flameout due to unknown reasons. However the pilots managed to restart both engines and returned safely to Shanghai.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin