Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Statystyki
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wrocław - Strachowice (EPWR/WRO)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:23, 02 Mar 2006    Temat postu:

Rzeczywiscie troszke pozmieniano. Wedlug nich w przyszlym roku czeka WRO ok.140% wzrost. Moim zdaniem nawet w przypadku powstania bazy jest to malo realne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojnow




Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO/EPWR

PostWysłany: Czw 17:55, 02 Mar 2006    Temat postu:

pożyjemy, zobaczymy... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:23, 02 Mar 2006    Temat postu:

HG napisał:
Rzeczywiscie troszke pozmieniano. Wedlug nich w przyszlym roku czeka WRO ok.140% wzrost. Moim zdaniem nawet w przypadku powstania bazy jest to malo realne.


Jesli wg Ciebie 140% wzrost oznacza "troszke", to gratuluje poczucia humoru.... BTW kazdy zbazowany samolot przewozi do i z bazy ok 400 tys. Ryan chce zbazowac 3-4 boeingow....w przypadku powstania bazy moze byc jeszcze wiecej niz 1,8 mln, arytmetyka sie klania... BTW z obserwacji, moge stwierdzic, ze czesto stanowczo piszesz jakies pohopne opinie w stylu Jumbo Jet nigdy nie wyladuje we Wro, a potem w konforntacji z faktami zmieniasz zdanie.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
erni




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WROCLAW/EPWR

PostWysłany: Czw 19:17, 02 Mar 2006    Temat postu:

Sluchajcie te dane to racze zwyczajna pomylka. Popatrzcie na dane w wersji angielskiej:
[link widoczny dla zalogowanych]

[img]http://www.airport.wroclaw.pl/en/przyszlosc.php[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:33, 02 Mar 2006    Temat postu:

antoslaw napisał:
HG napisał:
Rzeczywiscie troszke pozmieniano. Wedlug nich w przyszlym roku czeka WRO ok.140% wzrost. Moim zdaniem nawet w przypadku powstania bazy jest to malo realne.


Jesli wg Ciebie 140% wzrost oznacza "troszke", to gratuluje poczucia humoru.... BTW kazdy zbazowany samolot przewozi do i z bazy ok 400 tys. Ryan chce zbazowac 3-4 boeingow....w przypadku powstania bazy moze byc jeszcze wiecej niz 1,8 mln, arytmetyka sie klania... BTW z obserwacji, moge stwierdzic, ze czesto stanowczo piszesz jakies pohopne opinie w stylu Jumbo Jet nigdy nie wyladuje we Wro, a potem w konforntacji z faktami zmieniasz zdanie.....


1. trzeba czytac ze zrozumieniem, ja pisalem ze troszke pozmieniano a nie, ze 140% to troszke
2. nigdy nie pisalem, ze jumbo nie wyladuje we WRO. Co wiecej sam wklejalem na rozne fora wykres Runway Requirements dla B744 zeby udowodnic niedowiarkom, ze jumbo moze operowac z WRO. Pisalem tez, ze 2500 metrow to troche malo dla jumbo dlatego moga sie zdecydowac na operowanie np. z KTW - zwlaszcza zima gdy hamowanie na pasie moze byc gorsze.
3. pisalem natomiast, ze nigdy do tej pory zaden 747 nie ladowal na Strachowicach i to podtrzynuje nadal bo to fakt.
4. matematyka jest krolowa nauk to tez fakt. Napisac, ze zbazowanie czterech B738 Ryana daje 4X400tys=1600tys jest latwe. Gorzej gdy trzeba zapelnic te samoloty pasazerami (zeby przewiezc 100000 rocznie LF musi byc powyzej 72%). Kazdy z samolotow musi wykonac 4 polaczenia dziennie czyli 4 samoloty musza wykonac 16 rejsow dziennie. Napisz prosze jakie kierunki z WRO beda sie cieszyc az takim powodzeniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:35, 02 Mar 2006    Temat postu:

erni napisał:
Sluchajcie te dane to racze zwyczajna pomylka. Popatrzcie na dane w wersji angielskiej:
[link widoczny dla zalogowanych]

[img]http://www.airport.wroclaw.pl/en/przyszlosc.php[/img]

czyli juz po bazie Ryana Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:46, 02 Mar 2006    Temat postu:

HG napisał:

4. matematyka jest krolowa nauk to tez fakt. Napisac, ze zbazowanie czterech B738 Ryana daje 4X400tys=1600tys jest latwe. Gorzej gdy trzeba zapelnic te samoloty pasazerami (zeby przewiezc 100000 rocznie LF musi byc powyzej 72%). Kazdy z samolotow musi wykonac 4 polaczenia dziennie czyli 4 samoloty musza wykonac 16 rejsow dziennie. Napisz prosze jakie kierunki z WRO beda sie cieszyc az takim powodzeniem.


Nie wymagaj ode mnie wiedzy ktorej nie mam, wiem natomiast, ze Ryan ma najlepsze oblozenie wlasnie z Wroclawia, mimo, ze wielu przepowiadalo wielka klape...Sprawdz wroclawskie ceny na skanerze i porownaj analogincze trasy w innych miastach. Jest ogromny popyt we Wro, rowniez ten ukryty. Ogromna czesc spoleczesnstwa nigdy nie podrozowalo samolotem, a wlasnie LCC stwarza im taka okazje. Powstanie bazy, czyli zwiekszenie podazy, nakreci rowniez popyt. Nie wiem jakie kierunki sie sprawdza, nie robilem badan...Fakt, ze teraz jest marazm nie oznacza, ze nie ma takiego popytu jak w Krakowie czy Katowicach...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:59, 02 Mar 2006    Temat postu:

antoslaw napisał:


Nie wymagaj ode mnie wiedzy ktorej nie mam, wiem natomiast, ze Ryan ma najlepsze oblozenie wlasnie z Wroclawia, mimo, ze wielu przepowiadalo wielka klape...Sprawdz wroclawskie ceny na skanerze i porownaj analogincze trasy w innych miastach. Jest ogromny popyt we Wro, rowniez ten ukryty. Ogromna czesc spoleczesnstwa nigdy nie podrozowalo samolotem, a wlasnie LCC stwarza im taka okazje. Powstanie bazy, czyli zwiekszenie podazy, nakreci rowniez popyt. Nie wiem jakie kierunki sie sprawdza, nie robilem badan...Fakt, ze teraz jest marazm nie oznacza, ze nie ma takiego popytu jak w Krakowie czy Katowicach...


Zdaje sobie doskonale sprawe jak idzie sprzedaz biletow LCC z polskich portow. Chodzi mi o to, ze takich kierunkow jak Londyn czy Dublin nie ma wiele. Wizz majac baze w KTW wolalby latac samolotami tam zbazowanymi tylko do/z KTW. Jednak nie ma az takiego zapotrzebowania. W pierwszym roku operowania z KTW Wizz mial LF ponizej 60% (byly kierunki lepsze LTN z LF okolo 90% ale i katastrofalne z LF ponizej 40%). Musza wiec latac w systemie W-letter powodujacym cala mase problemow (opoznienia, czas pracy zalogi, itp).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:17, 02 Mar 2006    Temat postu:

HG napisał:


Zdaje sobie doskonale sprawe jak idzie sprzedaz biletow LCC z polskich portow. Chodzi mi o to, ze takich kierunkow jak Londyn czy Dublin nie ma wiele. Wizz majac baze w KTW wolalby latac samolotami tam zbazowanymi tylko do/z KTW. Jednak nie ma az takiego zapotrzebowania. W pierwszym roku operowania z KTW Wizz mial LF ponizej 60% (byly kierunki lepsze LTN z LF okolo 90% ale i katastrofalne z LF ponizej 40%). Musza wiec latac w systemie W-letter powodujacym cala mase problemow (opoznienia, czas pracy zalogi, itp).


Skoro znasz oblozenia na desytanacjach z WRO, to skad sie bierze Twoj fatalizm? Porownajmy, EMA - Wro (14 tys. rezerwacji, ceny znacznie wyzsze, LCJ-8 tys.), Londyn - chyba nie trzeba wyjasniac..., Glasgow-Krakow - ok 60% oblozenie w styczniu....Kierunki wyspiarskie wcale nie musza oznaczac, ze beda dochodowe-Sky Europe z Wawy wycofal Londyn!!!, Centrawings i Sky Europe z Krakowa-Lon tez jest bardzo kiepsko. Zaryzykuje stwierdzeniem, ze Ryan po prostu jest wytrawnym graczem i jego kierunki sprzedaja sie dobrze...wierze, ze kierunki z baz w Pizie czy EMY sprzedalyby rowniez sie z Wroclawia. Swego czasu, dostepne byly prezenentacje Rynana, jednym z poruszanych tam tematow, byly czynniki decydujace przy wyborze kierunkow. Czynnik demograficzny znalazl sie opiero na 4 miejscu!!!. Koszty zostaly uplasowane na 1 miejscu!!!
Sytuacja, ktora opisales tylko potwierdza moja teze, ze podaz generuje popyt. W Katowicach w ogole nie bylo "zwyczajow" podrozowania samolotem, dzis jest tam 3 lotnisko w Polsce, oblozenie zapewne wzroslo, widac to w statystykach. BTW Wizz w ogole ma kiepski LF vs Ryanair czy EZY.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
erni




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WROCLAW/EPWR

PostWysłany: Czw 21:16, 02 Mar 2006    Temat postu:

[quote="HG"]
antoslaw napisał:


Musza wiec latac w systemie W-letter powodujacym cala mase problemow (opoznienia, czas pracy zalogi, itp).


W-letter na czym polega?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlyWRO
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO

PostWysłany: Czw 22:19, 02 Mar 2006    Temat postu:

erni napisał:
W-letter na czym polega?


Lot np. na trasie KTW-DTM-WRO-DTM-KTW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:23, 02 Mar 2006    Temat postu:

erni napisał:


W-letter na czym polega?

Samolot bazujacy w porcie A leci do miasta B po czym nie wraca do bazy tylko leci do miasta C, wraca do B i dopiero do A. Czyli np. trasa Wizza obslugujaca we WRO Dortmund:
KTW-DTM-WRO-DTM-KTW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
erni




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WROCLAW/EPWR

PostWysłany: Czw 22:26, 02 Mar 2006    Temat postu:

Aha. A czy klasyczni przewoźnicy np. jak LOT tez lataja w ten sposób? Czy tylko Lowcosty?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 22:30, 02 Mar 2006    Temat postu:

antoslaw napisał:


Porownajmy, EMA - Wro (14 tys. rezerwacji, ceny znacznie wyzsze, LCJ-8 tys.), Londyn - chyba nie trzeba wyjasniac..., Glasgow-Krakow - ok 60% oblozenie w styczniu....
Centrawings i Sky Europe z Krakowa-Lon tez jest bardzo kiepsko.


Skad ty bierzesz te dane Confused

LF na trasie z Krakowa do Glasgow Preswick w styczniu byl na poziomie ok 70% tzn 10% wiecej niz podales. Co wiecej LF z listopada wynosi 85% a za grudzien 90%. Wiec jest to bardzo dobry wynik tym bardziej ze styczen jest jednym z najslabszych miesiecy jesli chodzi o ruch lotniczy.

Centralwings na trasie pomiedzy Krakowem a lotniskiem Gatwick w styczniu mial LF ponad 80%.
Czy to zly wynik?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Airliner dnia Pią 9:18, 03 Mar 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:40, 02 Mar 2006    Temat postu:

antoslaw napisał:


Skoro znasz oblozenia na desytanacjach z WRO, to skad sie bierze Twoj fatalizm? Porownajmy, EMA - Wro (14 tys. rezerwacji, ceny znacznie wyzsze, LCJ-8 tys.), Londyn - chyba nie trzeba wyjasniac..., Glasgow-Krakow - ok 60% oblozenie w styczniu....Kierunki wyspiarskie wcale nie musza oznaczac, ze beda dochodowe-Sky Europe z Wawy wycofal Londyn!!!, Centrawings i Sky Europe z Krakowa-Lon tez jest bardzo kiepsko. Zaryzykuje stwierdzeniem, ze Ryan po prostu jest wytrawnym graczem i jego kierunki sprzedaja sie dobrze...wierze, ze kierunki z baz w Pizie czy EMY sprzedalyby rowniez sie z Wroclawia. Swego czasu, dostepne byly prezenentacje Rynana, jednym z poruszanych tam tematow, byly czynniki decydujace przy wyborze kierunkow. Czynnik demograficzny znalazl sie opiero na 4 miejscu!!!. Koszty zostaly uplasowane na 1 miejscu!!!
Sytuacja, ktora opisales tylko potwierdza moja teze, ze podaz generuje popyt. W Katowicach w ogole nie bylo "zwyczajow" podrozowania samolotem, dzis jest tam 3 lotnisko w Polsce, oblozenie zapewne wzroslo, widac to w statystykach. BTW Wizz w ogole ma kiepski LF vs Ryanair czy EZY.


Piza zaczynala od nocowania jednego samolotu Ryana. Wydaje mi sie, ze we WRO bedzie podobnie. Oby. Bilety z WRO sprzedaja sie Ryanowi bardzo dobrze ale moge Cie zapewnic, ze uruchamia on te trasy, ktore
wyszly dobrze w sondazach i po analizie rynku.
U siebie nie widze fatalizmu tylko realizm. Ogolnie jestem spokojnym czlowiekiem bez sklonnosci do hurraoptymizmu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wrocław - Strachowice (EPWR/WRO) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny
Strona 2 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin