Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aktualności
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wrocław - Strachowice (EPWR/WRO)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlyWRO
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO

PostWysłany: Czw 21:44, 25 Sty 2007    Temat postu:

erni napisał:
Juz niedługo 3 Baza Lotnicza przestanie istnieć.


Wydaje mi się, że gdyby wojsko miało się wynieść, to nie budowano by płotu oddzielającego część cywilną i wojskową Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Słupsk/Wrocław

PostWysłany: Sob 8:45, 27 Sty 2007    Temat postu:

erni napisał:
Juz niedługo 3 Baza Lotnicza przestanie istnieć.


Skad masz takie info? Na podstawie tego artykulu? Bo jak na razie nasza jednostka ma sie dobrze, chociaz napewno pamieta lepsze czasy ... Smile
magic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
erni




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WROCLAW/EPWR

PostWysłany: Sob 16:05, 27 Sty 2007    Temat postu:

magic napisał:
erni napisał:
Juz niedługo 3 Baza Lotnicza przestanie istnieć.


Skad masz takie info? Na podstawie tego artykulu? Bo jak na razie nasza jednostka ma sie dobrze, chociaz napewno pamieta lepsze czasy ... Smile
magic


Z Faktów TVP3.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hemus




Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:21, 27 Sty 2007    Temat postu:

Raczej chodziło o 3 Korpus Wojsk Obrony Powietrznej Kraju z siedzibą we Wrocławiu a nie o trzecią bazę lotniczą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:45, 28 Sty 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Awaryjne lądowanie samolotu Wrocław-Dublin
cheko, PAP
2007-01-28, ostatnia aktualizacja 2007-01-28 13:06
Samolot linii Centralwings, lecący z Wrocławia do Dublina, musiał w niedzielę zawrócić z trasy i lądować awaryjnie na wrocławskim lotnisku. Wkrótce po starcie pasażerowie i załoga poczuli na pokładzie podejrzany zapach.
Na pokładzie Boeinga 737-400, dysponującego 162 miejscami pasażerskimi, znajdowało się 157 osób. Po awaryjnym lądowaniu wszyscy pasażerowie przeszli do terminalu. Mechanicy dokonują teraz przeglądu samolotu i sprawdzają przyczyny usterki. Najprawdopodobniej do układu klimatyzacyjnego samolotu przedostał się płyn do odladzania.

- W trakcie lotu zarówno załoga, jak i pasażerowie wyczuli w kabinie dziwny zapach. To skłoniło pilotów do powrotu i lądowania. Kapitan podjął decyzję zgodnie z wysokimi procedurami bezpieczeństwa, obowiązującymi w Centralwings. Według nich, wszelkie tego typu oznaki muszą być zdiagnozowane przez certyfikowanych mechaników - poinformowała linia w wydanym komunikacie.

Jak zapewniają Centralwings, samolot, który miał odlecieć do Irlandii, na bieżąco przechodził wszystkie wymagane prawem przeglądy. Miesiąc temu zakończył najbardziej złożony, czterotygodniowy przegląd w certyfikowanej bazie technicznej PLL LOT. "Nie ma więc podstaw, aby przypuszczać, że jest to poważna usterka" - czytamy w komunikacie.

Ponieważ maszyna przed wylotem - ze względów pogodowych - była odladzana, mechanicy sprawdzają obecnie wersję, według której płyn do odladzania mógł przedostać się do układu klimatyzacyjnego samolotu, wywołując w efekcie podejrzany zapach w kabinie. O dopuszczeniu samolotu do lotu mają zdecydować wkrótce certyfikowani mechanicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emzet




Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nowogard (EPSC)

PostWysłany: Nie 14:04, 28 Sty 2007    Temat postu:

W telewizji podali że płyn do odladzania dostał się do silników a następnie do układu klimatyzacji, dlatego na pokładzie pojawił się gryzący dym.
Jak to jest możliwe że "spaliny silnikowe" trafiają do klimatyzacji?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 14:51, 28 Sty 2007    Temat postu:

Wczoraj byl w Balicach, zreszta bylem uczestnikiem odladzania:)
SP-LLG w pelnym malowaniu Centralwings


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skyeyee




Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 17:56, 28 Sty 2007    Temat postu:

emzet napisał:

Jak to jest możliwe że "spaliny silnikowe" trafiają do klimatyzacji?


Nie spaliny tylko sprężone powietrze, które trafia z silnika do klimatyzacji i do układu odladzania skrzydeł. Dzięki temu utzymywane jest ciśnienie wewnątrz samolotu.


Pozdr,
Skyeye


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emzet




Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nowogard (EPSC)

PostWysłany: Nie 19:12, 28 Sty 2007    Temat postu:

Skyeyee napisał:
emzet napisał:

Jak to jest możliwe że "spaliny silnikowe" trafiają do klimatyzacji?


Nie spaliny tylko sprężone powietrze, które trafia z silnika do klimatyzacji i do układu odladzania skrzydeł. Dzięki temu utzymywane jest ciśnienie wewnątrz samolotu.


Pozdr,
Skyeye

czyli źle zrozumiałem, dla niewtajemniczonych w sprawy techniczne (np ja, myślałem że klimatyzacja zasilana jest z silników elektrychnych) wypowiedź tą można było zrozumieć tak że ten płyn od odladzania został "przepalony" w silnikach dlatego na pokładzie znalazł się gryzący dym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skyeyee




Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 21:01, 28 Sty 2007    Temat postu:

emzet napisał:

czyli źle zrozumiałem, dla niewtajemniczonych w sprawy techniczne (np ja, myślałem że klimatyzacja zasilana jest z silników elektrychnych) wypowiedź tą można było zrozumieć tak że ten płyn od odladzania został "przepalony" w silnikach dlatego na pokładzie znalazł się gryzący dym.


Sprężone powietrze jest bardzo gorące więc ten płyn nie został spalony lecz prawdopodobnie ugotowany Wink

A tak na marginesie, to pewnego czasu w prasie pojawiały się komentarze o tym, że właśnie to powietrze (które trafia do kabiny) może zawierać toksyczne gazy, które to mają brać się z oleju silnikowego poddanego b.wysokiej temp. Nie znam szczegółów ale podobno było kilka przypadków, gdy pasażerowie skarżyli się na bóle głowy i stwierdzono u nich jakieś tam zatrucie. Ile w tym prawdy- nie wiem. W każdym bądź razie, boeing w projektowanym 787 zrezygnował ze sprężonego powietrza do kabiny i de-ice'a na rzecz nowych rozwiązań. Jakich? Tego jeszcze nie ujawnił.

Pozdr,
Skyeye


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emzet




Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nowogard (EPSC)

PostWysłany: Nie 22:48, 28 Sty 2007    Temat postu:

no, już teraz rozumiem Smile dzięki na informacje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 9:21, 29 Sty 2007    Temat postu:

A jednak Very Happy...

=================================================

Wojsko opuszcza Wrocław

Karolina Łagowska 2007-01-28, ostatnia aktualizacja 2007-01-28 19:25
GAZETA WYBORCZA


W czerwcu z Wrocławia wyniosą się lotnicy, a później zniknie Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych. Śląski Okręg Wojskowy jest coraz mniejszy, wojsko znika z miasta, bo modernizuje się polska armia.


Odchudzana jest zresztą już od sześciu lat. Nowa, licząca 150 tys. żołnierzy armia zawodowa ma być lepiej wyszkolona i wyposażona. Jednostki będą scentralizowane, a kadra kształcona według nowych planów. Planowane zmiany dotyczą zarówno wojsk lądowych, jak też marynarki i lotnictwa. Wrocław, który przez lata był ważnym ośrodkiem wojskowym, przestaje nim być. Z końcem czerwca z miasta zniknie 3. Korpus Obrony Powietrznej, później Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych, a po zakończeniu reorganizacji armii także dowództwo Śląskiego Okręgu Wojskowego.

Major Zbigniew Sadek, były rzecznik dowódcy korpusu: - Po likwidacji Korpusu Obrony Powietrznej we Wrocławiu zostaną tylko brygady łączności i radiotechniczna. Ale będą podlegać bezpośrednio pod Dowództwo Sił Powietrznych w Warszawie. To korzystne zmiany. Skróci się droga podejmowania decyzji. Nasi szkoleniowcy o zgodę na loty występowali do dowódcy Sił Powietrznych, a szczebel korpusu tylko wydłużał tę drogę.

Likwidacja korpusu oznacza jednak utratę pracy dla wszystkich zatrudnionych w nim osób. Miejsca pracy w czerwcu straci ponad 150 oficerów. - Niektórzy mają już pełną wysługę lat i odejdą na emeryturę. Reszta dostała propozycje w innych miastach, ale nie zawsze są na tyle atrakcyjne finansowo, by opłacało się z nich skorzystać. Część ludzi przejdzie więc do cywila i będzie szukać pracy - mówi major Sadek, który przechodzi do cywila. Odrzucił proponowane mu stanowisko szefa logistyki Sił Powietrznych. - Za bardzo kocham Wrocław, żeby przeprowadzić się do Warszawy - tłumaczy.

W zatrudnieniu byłych wojskowych obiecało pomóc miasto.

- Byli wojskowi to bardzo dobrzy pracownicy. Sporo z nich ma także wykształcenie techniczne. Mamy sto wakatów w straży pożarnej, kilkaset w policji - mówi Wojciech Adamski, wiceprezydent Wrocławia.

O przyszłość martwią się też oficerowie z Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych, jedynej uczelni w Polsce kształcącej kadrę dla wojsk lądowych. Przestanie istnieć, bo MON chce połączyć wszystkie uczelnie wojskowe w jeden Uniwersytet Obrony Narodowej z siedzibą w Warszawie. Uniwersytet ten ma zastąpić m.in. Wojskową Akademię Techniczną w Warszawie, słynną Szkołę Orląt w Dęblinie i wrocławską Wyższą Szkołę Oficerską Wojsk Lądowych.

Pomysł przyjęto źle. Przed Ministerstwem Obrony Narodowej protestowali studenci WAT-u. We Wrocławiu nikt nie protestuje. - W miejscu szkoły ma powstać centrum szkolenia, ale wszyscy w nim miejsca nie znajdą. Zwłaszcza ci z wyższymi stopniami. Oficerowie szkoły powoli szukają dla siebie miejsca poza uczelnią.

Wyprowadzka armii martwi władze Wrocławia. - Nie tylko ze względu na tradycje i prestiż. To też podatki dla miasta, zakupy dla wojska. No i przez lata armia zatrudniała mnóstwo cywilów - tłumaczy wiceprezydent Adamski. Teraz to się skończy.

Jedynym plusem są grunty: miasto porozumiało się z Agencją Mienia Wojskowego w sprawie terenów przy lotnisku. Dzięki nim będzie można je rozbudować. W czerwcu agencja przejmie też teren i budynki przy ul. Obornickiej, w których stacjonowali lotnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Słupsk/Wrocław

PostWysłany: Pon 11:10, 29 Sty 2007    Temat postu:

emzet napisał:
W telewizji podali że płyn do odladzania dostał się do silników a następnie do układu klimatyzacji


Az dziwi mnie ze tym razem telewizja tak rzetelnie podała tą informacje. Z drugiej strony osoby nie znajace budowy samolotow mogly odniesc wrazenie ze samolot ma jakies nieszczelnosci miedzy silnikami a klima itp. Tymczasem najprawdopodobniej troche plynu do odladzania przedostalo sie do silnika. Sprezarka silnika napedza takze klimatyzacje i jest to oczywiscie tak skonstruowane ze nie maja tam dostepu gazy wylotowe z dyszy silnika. W kazdym razie byc moze plyn dostal sie na jakis goracy element i parujac zamienil sie w dym i niemily zapach, a skutek tego byl taki ze pojawilo sie to w kabinie. Kapitan zawrocil, gdyz nie znano jeszcze przyczyny, no i wykonal awaryjne ladowanie. Pamietajcie ze to sie stalo chwile po starcie, wiec w zbiornikach bylo mnostwo paliwa. Wszystko odbylo sie zgodnie z procedurą, asysta strazy itp, oddalone miejsce na plycie, wstrzymanie czynnosci przy innych maszynach w poblizu itp.

W tym momencie zaczyna sie inna czesc tej historii, dotyczaca pasazerów. Nie dziwie sie ze byli wystraszeni, ze niektórzy zrezygnowali z lotu itp. Ale spora czesc osob, podburzona przez kogos bardziej odwaznego, rozpoczela nekanie obslugi na lotnisku i wezwala telewizje. W takich sytuacjach liczy sie juz tylko i wylacznie bezpieczenstwo i wszystkie osoby ktore zostaja zaangazowane w takie zdarzenie nie mysla tylko o tym by zbyc podroznych i jak najpredzej wyslac dalej "zepsuty" samolot. Odpowiedzialnosc jaka ponosza sluzby techniczne i zaloga samolotu po prostu wyklucza taka mozliwosc. Natomiast prosze mi powiedziec co dalo wezwanie tv ? Chyba tylko to ze zobaczylismy nasze lotnisko na ekranie. Opowiesci pasazerow ze nikt sie nimi nie zajmowal sa nieprawdziwe a smiac mi sie zachcialo jak jakis mlody gosc wypowiedzial sie do kamery ze o 10:40 dostali picie i kanapki a spodziewali sie obiadu.

Konkluzja - samolot zostal sprawdzony przez certyfikowanych techników Lotu, ktorzy sa na miejscu. Nic zlego maszynie nie dolegalo, wyleciala ponownie w trase i tyle. Gdyby dotyczylo to np. Ryana to samo sprowadzenie technikow byloby ciezkie do zrealizowania w jednym dniu, rejs bylby odwolany a pasazerowie mogliby liczyc jedynie na zmiane rezerwacji.

W dziale foto dwie fotki zrobione na chwile przed ponownym odlotem do Dublina.

magic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlyWRO
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO

PostWysłany: Wto 11:08, 30 Sty 2007    Temat postu:

Odwołanie rejsu Wrocław-Mediolan/Bergamo FR4652/4653 30 stycznia 2007 (2007-01-30)

30 stycznia 2007 roku z powodu strajku kontroli ruchu powietrznego we Włoszech, odwołany został przylot i odlot rejsu z/do Mediolanu-Bergamo linii Ryanair (nr rejsów FR4652/4653).
Więcej szczegółów na stronie: [link widoczny dla zalogowanych]
oraz pod nr tel. 071/3581-392 (kasa biletowa Portu Lotniczego Wrocław S.A.)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Słupsk/Wrocław

PostWysłany: Wto 13:04, 30 Sty 2007    Temat postu:

FlyWRO napisał:
oraz pod nr tel. 071/3581-392 (kasa biletowa Portu Lotniczego Wrocław S.A.)


A niby podawanie tego numeru jest zabronione ... Smile
magic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wrocław - Strachowice (EPWR/WRO) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Następny
Strona 27 z 28

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin