Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podejscie do EPWA (110*)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Pon 3:29, 29 Maj 2006    Temat postu: Podejscie do EPWA (110*)

Witam!

Mieszkalem kiedys w Warszawie. Dokladniej w Ursusie. Moge powiedziec ze od urodzenia cos mi latalo nad glowa co 3-5 minut. Przyzwyczailem sie do tego i nigdy nie zwracalem na to uwagi. Od jakiegos czasu zaczolem interesowac sie lotnictwem na dobre, i wiem mniej wiecej na czym stoje. A wiec... Wszystkie samoloty na ktore patrzylem z okna i podworka byly na podejsciu do pasa 11 na EPWA. Ladowaly wedlug wskazac ILS (poprawcie mnie jak sie myle). W takim wypadku, jakim prawem jedne byly baaardzo nisko, a inne wysoko?? Przeciez glidepath do ILS zawsze jest taki sam. Wychodzilo by na to ze jedne byly ponizej glidepath a inne powyzej... Niechce mi sie jednak w to wiezyc. Przeciez jak by byly ponizej glidepath to by ladowaly przed pasem, a jak by byly powyzej glidepath to by przelatywaly nad pasem i ladowaly np. w jego polowie. Czy moze mi to ktos wyjasnic??

Z gory dzieki,
KuB@
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coddy




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 8:15, 29 Maj 2006    Temat postu:

A kiedy to było?

Może wtedy ILS nie był jeszcze tak "popularny" o podejścia
wykonywane były na visual lub VOR/DME?

Pozdrówka,
Paweł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zdun




Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 8:48, 29 Maj 2006    Temat postu:

Glideslope na ILS przecina się zawsze od dołu. Tak więc niektóre samoloty musiały już być ustabilizowane, a pozostałe poniżej i dopiero za pare mil miały przeciąć GS.

[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:28, 29 Maj 2006    Temat postu:

Zdun napisał:
Glideslope na ILS przecina się zawsze od dołu.

Nie zawsze...

Widziałem wprowadzanie samolotu od góry...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zdun




Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 12:55, 29 Maj 2006    Temat postu:

Racja, ale 98% przypadków samolot jest wprowadzany w GS od dołu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 14:05, 29 Maj 2006    Temat postu:

Jest to spowodowane tym że nad Glide-slopem generują się fałszywe fale. Więc przechwycenie od Góry mże być Niebespieczne w niektórych przypadkach.


Cytat:
False signals may be generated along the glide slope in multiples of the glide path angle, the first being approximately 6º degrees above horizontal. This false signal will be a reciprocal signal (i.e. the fly up and fly down commands will be reversed). The false signal at 9º will be oriented in the same manner as the true glide slope. There are no false signals below the actual slope. An aircraft flying according to the published approach procedure on a front course ILS should not encounter these false signals.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:45, 29 Maj 2006    Temat postu:

Bardziej jednak jest to kwestia tego, że trzeba schodzić z dość sporym pochyleniem i prędkością schodzenia, aby przechwycić od góry...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Pon 17:55, 29 Maj 2006    Temat postu:

Coddy:

Cytat:
"podejścia wykonywane były na visual"


Straszysz mnie... Visual B767 na 11?? Przeciez to jest niemozliwe Neutral Przynajmniej tak mi sie wydaje (zdrowy rozsadek).

Troche dziwne jest to ze te samoloty dopiero nad Ursusem przecinaly GS. Przeciez to jest BARDZO blisko do lotniska. Z tego co wiem to na innych lotniskach samoloty lapia ILS juz jakies 20nm od pasa.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coddy




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:56, 29 Maj 2006    Temat postu:

KuB@ napisał:

Troche dziwne jest to ze te samoloty dopiero nad Ursusem przecinaly GS. Przeciez to jest BARDZO blisko do lotniska. Z tego co wiem to na innych lotniskach samoloty lapia ILS juz jakies 20nm od pasa.


A ja codziennie u nas słyszę na radiu "do you accept short final, 6 miles?"

Z resztą nowe punkty na podejściu 33 - MASAK (10.3 NM) i LASKU (7.2 NM) jak widać są bliziutko.

Pzdr,
Paweł Guraj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zdun




Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 18:07, 29 Maj 2006    Temat postu:

Pilot zgłasza kontro stabilizację na osi pasa, czyli w ILS to się nazywa "localizer". Może to być 20 mn przed pasem, a przechwycenie glide slope może nastąpić sporo później. I tak jak napisał Coddy, zarówno kontrolerzy jak i piloci (chociaż to też zależy jaką maszyne pilotują i od danej sytuacji) zdecydowanie wolą krótkie proste Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Pon 18:41, 29 Maj 2006    Temat postu:

Jak tak panowie mowicie to tak widocznie musi byc. A nowe punkty na podejsciu do 33 sa, i to blisko. To jest fakt. A wedlug Was bezpieczne jest takie podchodzenie na short final??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
777_forever




Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 18:42, 29 Maj 2006    Temat postu:

KuB@ napisał:
Straszysz mnie... Visual B767 na 11?? Przeciez to jest niemozliwe Neutral


Dlaczego niby? Jeżeli chodzi ci o długość pasa, to nie stanowi to żadnego problemu. Przecież podczas zamknięć 33, 767 wykonują visual na 29 bez żadnego problemu.

Generalnie rzecz biorąc, samoloty stabilizują się ścieżce ILS na różnych wysokościach. Niektore, tj te lecące od zachodu lub połnocy, wchodzą na prostą dalej od progu pasa, i są naturalnie wyżej, a te wykonujące krótszą prostą, tj loty z południa lub wschodu, są niżej, gdy przechwycają ścieżkę.

W skrócie - te maszyny, które były niżej nad twoim domem dopiero wchodziły na ścieżkę schodzenia, a te, które były wyżej były już przez jakiś czas na prostej. Zatem nic w tym dziwnego.

Tak jak Zdun powiedział, piloci wolą krótkie proste. I tyle. Smile

M.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Pon 19:11, 29 Maj 2006    Temat postu:

Nie chodzilo mi o dlugosc pasa. Poprostu troche zdziwil mnie fakt zeby robic visual B767.

Dzieki za wyjasnienie Smile Teraz wiem juz o co chodzi Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Butik




Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: MEDUR

PostWysłany: Pon 20:10, 29 Maj 2006    Temat postu:

KuB@ napisał:
troche zdziwil mnie fakt zeby robic visual B767

Zdziwiło mnie Twoje zdziwienie... W 'pustych' sytuacjach ruchowych kiedy kapitan ma kontakt wzrokowy z pasem i nikt inny na niebie mu nie przeszkadza często zdarza się prośba do ATC o skrócenie podejścia i lądowanie z widocznością. Nie wiem gdzie tutaj widzisz problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gaugan




Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Las Kabatas

PostWysłany: Pon 20:19, 29 Maj 2006    Temat postu:

piloci wszelkich maszyn preferuja krotkie visual proste Razz

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin