Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowe trasy W6 z WAW
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 18:13, 24 Paź 2006    Temat postu:

Czterosilnik napisał:
Old napisał:
Niestety, bo wolałbym osobiście południową Anglię (lub Walię lub Norwich)

Rzeczywiscie, Norwich by sie przydalo (ale, powiedzmy, "takze" a nie "zamiast" Smile).

"Także", ale "w pierwszej kolejności" Wink wolałbym południe lub wschód. Naprawdę liczyłem na Bournemouth. Sad

Old napisał:
BTW czy Manchester ma taką renomę, że Liverpool jest prawie Manchesterem

Nie no, chodzi mi o to, ze MAN jest najwiekszym i najwazniejszym (chyba mozna tak powiedziec) lotniskiem w tej czesci Anglii, ale Wizzair stosuje pod tym wzgledem podobną polityke jak Ryanair, tzn. lata do BVA (swoją drogą, polecam nawet półdniowe zatrzymanie sie w miescie Beauvais; dojazd pociagiem z paryskiego Dworca Polnocnego, a z Beauvais na lotnisko - autobusem linii 12) a nie CDG czy ORY, do HHN a nie FRA itd.[/quote]

MAN będzie z Jet2. Gospodarczo i geograficznie to tak, jakby były lotniska i w Gliwicach i w Chorzowie. Z punktu widzenia np. turysty-fana architektury gotyckiej BVA jest rewelacyjnym miejscem, bo stamtąd bliżej m.in. do Rouen i Amiens (+ najwyższa nawa gotycka w Europie z BVA), ale dla spottera to III liga. Wizz kopiuje strategię Ryana i dlatego rozwija się najszybciej z "polskich" LCC. A HHN to faktyczny hub Ryana, bo tam maja najwięcej przesiadek i cała okolica z tego żyje (taniutkie noclegi z transferem). A w okolicy i tak jest ciekawie, bo Nadrenia to jeden z najładniejszych regionó Niemiec. Tym niemniej u nas Wizz i Ryan stawiają na dowóz pracowników i ich rodzin, stąd taka a nie inna siatka. Ale Ryana zaczyna kopiowac np. Germanwings (GSE). mam caly zas nadzieję, że Wizz nie powiedział ostatniego słowa. Żeby tylko jeszcze zaprzestali lotów wukładzie 2-4-6.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 19:54, 24 Paź 2006    Temat postu:

Old napisał:
Czterosilnik napisał:
Old napisał:
i nie wchodzą sobie w szkodę.

Hmm... A owo Oslo? No chyba ze bedzie tak, jak przewiduje Stoarn:
Stoarn napisał:
Torp (nie wiadomo po co zresztą, i tak padnie)


W ogole czasem ma sie wrazenie, ze z polaczeniami do roznych miast jest jak ze zwyklymi sklepami: albo w okolicy nie ma zadnego, albo, jak juz ktos otworzy, to zaraz obok pojawia sie pięć w tej samej branzy... Niby to jakos-tam powstrzymuje wzrost cen, ale...


Oslo to wyjątek, który potwierdza regułę. Sandefjord ro dalekood Oslo, ale sporoPolaków pracuje w południowej Norwegii więc może będa mieli bliżej ? Norwegian na tym kierunku wozi dużo paxów norweskich, więc i tak się utrzyma. Ale Torp to jednak srogi zawód.
Dodadzą coś jeszcze, bo nawet zakładając schemat W z Warszawy z udziałem Poznania, to jeszcze jest miejsce na ... obawiam się że niestety Doncaster - Sheffield Sad . Na liście moich życzen z kierunków katowickich Wizza były raczej Bournemouth (brak lotów na płd. Anglii z Wwy - krakusi mają Bristol Easy Jeta - zazdroszczę Twisted Evil ) i Eindhoven (tez brak lotów do Holandii). Niespecjalnie cieszy mnie też poświęcanie co najmniej jednego samolotu w soboty latem na czartery. Evil or Very Mad
Jeśli chodzi o Tampere Stoarna to byłby niezły pomysł (jeszcze lepszy - Rovaniemi Very Happy ), ale widac Saaby Blue1 nie pękają w szwach i w pełni zaspokajają ruch pracowników do Finlandii.
Gdyby jks zrobił taką analizę Wizza w Wwie jak dla Katowic, to bylibyśmy mądrzejsi. Rolling Eyes


Rovaniemi całkowicie bez sensu. Tampere ma sens bo to trzecie po Stadi i Espoo miasto Finlandii... Studiuje, pracuje i mieszka tam mnóstwo Polaków, nie wspominając, że z większości Finlandii jest bliżej do Tampere niż do HEL. A tych, co muszą dojeżdżać do HEL na samolot szlak trafia. BLUE1 nie jest wcale taki tani i wygodny... 3*Tampere miałoby pewny sukces, przy cenach jakich WiZZ stosuje w przypadku lotów 2h...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 20:40, 24 Paź 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Rovaniemi całkowicie bez sensu. Tampere ma sens bo to trzecie po Stadi i Espoo miasto Finlandii... Studiuje, pracuje i mieszka tam mnóstwo Polaków, nie wspominając, że z większości Finlandii jest bliżej do Tampere niż do HEL. A tych, co muszą dojeżdżać do HEL na samolot szlak trafia.

Z ekonomicznego punktu widzenia na pewno tak, ale jako miasto ciekawsze wydaje sie Rovaniemi (nie mam wątpliwości, że nikt tam latał z Polski nigdy nie będzie). Z tym mnóstwem Polaków to chyba przesada. Jakoś nasi rodacy nie rzucili się do pracy w Finlandii.

Stoarn napisał:
BLUE1 nie jest wcale taki tani i wygodny... 3*Tampere miałoby pewny sukces, przy cenach jakich WiZZ stosuje w przypadku lotów 2h...


Blue1 nie jest low costem, tylko lokalnym feederem SASu, ale w porównaniu z AirBaltic jest znacznie droższy. Kto latałby z Tampere we wtorki z tampere czy Warszawy by wrócic w czwartek i na odwrót ? Szczególnie zimą ? Z tampere lata Ryan. Czy sądzisz, że Wizz miałby atuty by uzyskac podobne stawki opłat co Ryan ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 21:22, 24 Paź 2006    Temat postu:

Old napisał:
Stoarn napisał:
Rovaniemi całkowicie bez sensu. Tampere ma sens bo to trzecie po Stadi i Espoo miasto Finlandii... Studiuje, pracuje i mieszka tam mnóstwo Polaków, nie wspominając, że z większości Finlandii jest bliżej do Tampere niż do HEL. A tych, co muszą dojeżdżać do HEL na samolot szlak trafia.

Z ekonomicznego punktu widzenia na pewno tak, ale jako miasto ciekawsze wydaje sie Rovaniemi (nie mam wątpliwości, że nikt tam latał z Polski nigdy nie będzie). Z tym mnóstwem Polaków to chyba przesada. Jakoś nasi rodacy nie rzucili się do pracy w Finlandii.

Stoarn napisał:
BLUE1 nie jest wcale taki tani i wygodny... 3*Tampere miałoby pewny sukces, przy cenach jakich WiZZ stosuje w przypadku lotów 2h...


Blue1 nie jest low costem, tylko lokalnym feederem SASu, ale w porównaniu z AirBaltic jest znacznie droższy. Kto latałby z Tampere we wtorki z tampere czy Warszawy by wrócic w czwartek i na odwrót ? Szczególnie zimą ? Z tampere lata Ryan. Czy sądzisz, że Wizz miałby atuty by uzyskac podobne stawki opłat co Ryan ?


Mam nadzieję że kiedyś wypalą czartery zimowe na narty do RVN, KTT albo, co najmniej prawdopodobne, do KAO... Tampere to miasto bardzo dobrze skomunikowane z resztą Finlandii... Blue1 to jak na razie błogosławieństwo wielu osób latających między PL a SF... Skoro WiZZ jest w stanie tanio wozić do Irlandii, to tym bardziej do Finlandii by mógł... Jeśli w obie strony latałby od 70 EUR, jak zwykł był, to Blue1 by wymiękło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Changi




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:01, 25 Paź 2006    Temat postu:

Porównywanie przewozów do Irlandii i Finlandii jest-moim skromnym zdaniem-chybione. Liczba Polaków na wyspach jest zdecydowanie wyższa niż Suomessa. Otworzenie rynku pracy nie spowodowalo lawinowej migracji na polnoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 20:49, 25 Paź 2006    Temat postu:

Changi napisał:
Porównywanie przewozów do Irlandii i Finlandii jest-moim skromnym zdaniem-chybione. Liczba Polaków na wyspach jest zdecydowanie wyższa niż Suomessa. Otworzenie rynku pracy nie spowodowalo lawinowej migracji na polnoc.


Lot Tamperelle jest mniej paliwożerny niż do Dublina czy Corku... Chodzi mi o to że WiZZ mógłby zaoferować tanie bilety... O to w porównaniu Irlandii i Suomen mi chodziło... Jest mnóstwo Polaków Suomessa, którzy na bank porzuciliby LOT i AY gdyby WiZZ wdepł tamże...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 21:18, 25 Paź 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Jest mnóstwo Polaków Suomessa, którzy na bank porzuciliby LOT i AY gdyby WiZZ wdepł tamże...

Jest przede wszystkim wielu Finów, którzy oczekuja na tanie połączenia gdziekolwiek, bo tanie linie omijają ten północny kraj lezący, co tu wiele mówic, wyraznie na uboczu. Do tego HEL ceni się (jako lotnisko) tak wysoko, ze eliminuje to wszystkie typowe lcc (nawet easyJet zrezygnowal i wybrał Tallin). Z kolei Tampere ma terminal 2 tak mały, ze od godzin południowych prócz FR nikt tam sie nie wcisnie. Moim zdaniem Wizz mógłby próbowac latac tam np. z Gdanska (miasto które Finowie dobrze znają), mógłby w TMP dostac sloty wczesnie rano i do tego dorzucic i inne destynacje (nawet z przesiadka) byle dalej na południe (chocby do BUD i np. do popularnej w Suomi Bułgarii).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 21:40, 25 Paź 2006    Temat postu:

eu01 napisał:
Stoarn napisał:
Jest mnóstwo Polaków Suomessa, którzy na bank porzuciliby LOT i AY gdyby WiZZ wdepł tamże...

Jest przede wszystkim wielu Finów, którzy oczekuja na tanie połączenia gdziekolwiek, bo tanie linie omijają ten północny kraj lezący, co tu wiele mówic, wyraznie na uboczu. Do tego HEL ceni się (jako lotnisko) tak wysoko, ze eliminuje to wszystkie typowe lcc (nawet easyJet zrezygnowal i wybrał Tallin). Z kolei Tampere ma terminal 2 tak mały, ze od godzin południowych prócz FR nikt tam sie nie wcisnie. Moim zdaniem Wizz mógłby próbowac latac tam np. z Gdanska (miasto które Finowie dobrze znają), mógłby w TMP dostac sloty wczesnie rano i do tego dorzucic i inne destynacje (nawet z przesiadka) byle dalej na południe (chocby do BUD i np. do popularnej w Suomi Bułgarii).


Easy Jet wybrał Tallin, bo nikt inny go nie wybrał... Mam przeczucie, jednak, na na skutek taniości bałtyków, w Rydze albo Tallinie powstanie transkontynentalny hub dla ruchu europa-azja (dogodne położenie, drożyzna Helsinek, bliskość Rosji, wąskie horyzonty potencjalnie konkurencyjnej Warszawy). Dziwię się że linie tak olewają Estonię i Litwę... A z GDn do TMP... To oczywiste że takie połączenie winno być! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin